رفتن به مطلب

بیشتر بدانید ؛ اطلاعت جدید در رابطه با پردازنده های Kaby Lake-X و Skylake-X


Recommended Posts

x0rd6xdj4dqznkh9f5hi.jpg

 

اطلاعات جدیدی از پردازنده های Kaby Lake-X و Skylake-X بر روی اینترنت درج شده است . همانگونه که احتمالا می دانید این پردازنده ها در سه ماهه سوم سال 2017 وارد بازار خواهند شد و پا جای پای پرچم دار حال حاضر پردازنده ها یعنی Broadwell-E می گذارند .

مشکل اینجاست که هر دو پردازنده Kaby Lake-X و Skylake-X از یک سوکت جدید استفاده می کنند و این بدین معناست که شما برای استفاده از این پردازنده ها باید یک مادربورد جدید تهیه نمایید . سوکت جدید دارای 2066 پین می باشد و از چیپست جدید شرکت اینتل که آن هم در سال آینده عرضه خواهد شد استفاده می کند . خبر خوب در این باره این است که این دو چیپ جدید از یک چیپست مشترک استفاده می کنند . پردازنده های Skylake-X به عنوان جانشینان خلف Broadwell-E به صورت شش ، هشت و ده هسته ای عرضه خواهند شد . این چیپ ها دارای TDP به میزان 140 وات هستند و همینطور دارای حداکثر 44 لنز PCI-E 3.0 می باشند . علاوه بر این پردازنده Skylake-X به یک کنترلر مموری چهار کاناله DDR4 که حداکثر مموری DDR4-2667 را پشتیبانی می کند مجهز خواهد بود . تنها نکته عجیب این است که کش L3 پردازنده Skylake-X به 13.5 مگابایت کاهش می یابد ، این میزان در نسل Broadwell-E چیزی کمتر از دو برابر یعنی 25 مگابایت می باشد. پردازنده  Kaby Lake-X یک گام عقب تر از Skylake-X می باشد . این پردازنده تنها دارای چهار هسته می باشد و TDP آن به میزان 112 وات است . این محصول دارای یک کنترلر دو کاناله DDR4 که حداکثر مموری DDR4-2667 را پشتیبانی می کند و همینطور 16 لنز PCI-E 3.0 می باشد . 

این پردازنده ها به چیپست به اصطلاح Bassin Falls تکیه می کنند که دارای 10 پورت USB 3.0 ، تعداد 8 کنترلر SATA 3.0 و پشتیبانی تا 24 لنز PCI-E 3.0 می باشد . پلت فرم LGA 2066 حداقل تا سال 2020 دوام خواهد داشت ، آن هنگام زمانیست که ما پردازنده های قدرتمند و جدید شرکت Intel را خواهیم دید . 

 

منبع : hitechreview

مترجم : حماد قربانی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

باز دوباره 5 درصد افزایش کارایی و افت قیمت سیستم های 1151 :(

:D اون سری Kaby lake هست که در حقیقت Refresh سری Sky lake هستند و با چیپست سری 200 عرضه میشن

X در حقیقت به معنی سری Extreme هست در این سری...

ویرایش شده توسط farshid0018
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بنازم اینتل روکه میتازه .

ان شاء الله که ای ام دی از خجالتش در میاد .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...