رفتن به مطلب

فلفل نبین چه ریزه ؛ عملکرد فوق العاده پردازنده های گرافیکی Pascal در نوت بوک ها


Recommended Posts

sn99n9k76j7s27dkb5bx.jpg

 

پردازنده های گرافیکی نسل Maxwell شرکت NVIDIA اولین نسلی بودند که یک پردازنده گرافیکی دسکتاپی را برای سیستم های همراه به ارمغان آوردند و این مهم همچنان با پردازنده های گرافیکی Pascal ادامه خواهد داشت . درواقع شرکت NVIDIA تلاش خواهد کرد عملکردی که این پردازنده های گرافیکی بر روی سیستم های دستکتاپ دارند را بر روی نوت بوک ها نیز پیاده کند تا همزمان با ارائه و عرضه GeForce GTX 1060 ، گرافیک قدرتمندی را برای کاربران به ارمغان بیاورد . 

اینطور که معلوم است کارت گرافیک GeForce GTX 1060 همراه با مدل دسکتاپی خود هیچ فرقی ندارد بجز فرق در مموری و سرعت کلاک پردازنده گرافیکی . بدون شک این امر بر روی عملکرد کارت گرافیک تاثیر گذار است اما اینکه تمام امکانات و ویژگی های کارت گرافیک دسکتاپی را بر روی نوت بوک خود داشته باشید امری فوق العاده است . در واقع کارت گرافیک همراه این سری ، GeForce GTX 1060 نام خواهد داشت که نشانی از حرف M در این نام دیده نمی شود . این کارت گرافیک دارای 1280 هسته CUDA و یک باس مموری 192 بیت خواهد بود . سرعت کلاک پردازنده گرافیکی در حالت عادی 1405Hz و در حالت توربو 1671Hz خواهد بود که این میزان به مقدار سرعت کلاک پردازنده گرافیکی کارت گرافیک دسکتاپی بسیار نزدیک است که این بدین معناست که ضعف عملکردی به حداقل میزان ممکن است . متاسفانه هیچ اطلاعاتی در رابطه با سرعت مموری GTX 1060 همراه در دست نمی باشد . این کارت گرافیک دارای 65 وات TDP می باشد ، این در حالیست که اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد میزان TDP در مدل های GTX 1070 و GTX 1080 به ترتیب 85 وات و 125 وات است . 

اولین نوت بوک دارای کارت گرافیک GTX 1060 همراه بزودی وارد بازار می شود . بنظر می آید که این کارت گرافیک همراه از کارت گرافیک دسکتاپی GeForce GTX 970 قوی تر است ، که این امر خبر بسیار خوبی برای گیمرهاییست که اکثرا در سفر به سر می برند .

 

منبع : hitechreview

مترجم : حماد قربانی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خوب با این حساب باید gtx 1070m و gtx 1080m (البته اگر قرار باشد پسوند M را یدک بکشند) باید از gtx 1060 قویتر باشند! تا بشود نام چیپ رده بالاتر از 1060 برایشان در نظر گرفت!!! خوب همه اینها در نهایت به معنای این هست لپ تاپهای های اند گیمینگ مانند سابق مقابل pc ضعف کارایی نخواهند داشت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود ممنون از ترجمه خوب تان :clapping:  :clapping:  :clapping:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فقط تاج خورشید و بس.

انصافا هنوز تو کف عن...وانشم.

.

ممنون از استارتر بابت خبر

@};-

 

از دست تو =)) =)) =)) =)) =)) =))

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فقط تاج خورشید و بس.

انصافا هنوز تو کف عن...وانشم.

.

ممنون از استارتر بابت خبر

@};-

عن وانش

درسته

فقط تاج خورشید گرما و حرارتش و به ارث برده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این تاپیک تاج خورشید خیلی معروف شده اکثرا تو فروم های سخت افزاری برای ترول کردن amd از عنوان تاج خورشید استفاده میکنن :D  یه گروهم به اسمش تو تلگرام هست :laughing:

 

فکر کنم بنده خدا استارتر تاپیکم اگه میدونست اینجوری میشه هرگز از همچین عنوانی استفاده نمیکرد :D

 

این rx480 که تاج خورشید بود اینقدر حرارت داره وای بحال rx490 خود خورشید میره بالا 370 وات مصرف :D

 

 

حالافکرشو کنید این تاج خورشید برای  لب تاپها عرضه بشه همشون از شدت حرارت ذوب میشن :D

ویرایش شده توسط .VFSDF.
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اقا من یه کارت rx480 خریدم 1 کرم روش بود نوشته برای برونزه کردن چه مقدر باید استفاده کنم که هم پوستم اسیب نبینه هم رنگش خوب در بیاد ؟!!!!!!با تشکر.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته باز هم cpu باعث bottleneck شدن gpu ميشه كه سه دليل داره

١-با توجه به گفته ي اينتل نسل kaby lake فقط يهينه سادي شده و ارتقاي قابل توجه ي نداره و با توجه به عرضه شدن سريعتر سري پاسكال براي گجت هاي همراه نسبت به kaby lake يه نسل در cup و gpu فاصله خواهد أفتاد

٢- اگر در نظر بگيريم كه حتي بعد از يك فاصله ي زماني محصولات مجهز به cpu و gpu هم نسل عرضه بشن با توجه به لينك زير و دونستن اين كه با توجه به كولينگ ضعيف گجت هاي همراه نسبت به pc و bottleneck بودن i5 6500 براي ١٠٧٠ تا حدي و cpu هم ردش در گجت هاي همراه و ضعف ١١ در صدي در عمل كرد أيده ال كه البته با توجه به موضوع كولينگ اين ضعف بيشتر ميشه و موضوع bottleneck تو اين cpu هم رخ ميده.

http://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-6700HQ-vs-Intel-Core-i5-6500/m34954vs3513

٣- متاسفانه با توجه به بازي هاي cpu محور , فركانس و cash latency رم تأثير بسزايي روي fps ميزاره (تغريبا ضعف cpu رو جبران ميكنه البته به استناد از eurogamer ) كه اين گجت هاي همرا متاسفانه رمشون در فركانس ٢١٣٣ فعاليت ميكنه و cars latency هم إعلام نميشه در ٩٨ درصد شرايط (قاعدتا بايد ١٥ يا با إرفاق ١٤ باشه) بالا هستش و از اين لحاظ هم درمانده ميشه cpu.

البته به هر حال اين مشكل nvidia نيست! اينتل هست كه بايد يه تكوني به خودش بده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فقط تاج خورشید و بس.

انصافا هنوز تو کف عن...وانشم.

 

:laughing: =))

ویرایش شده توسط KINGPIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...