رفتن به مطلب

Recommended Posts

29sgnitcjg9kbl26bstb.jpg

 

در اواخر سال 2015 شایعاتی مبنی بر ساخت و توسعه یک SoC پیشرفته از سوی شرکت Mediatek که جایگزین X20 شود به وجود آمده بود . این شایعات و اخبار مدتها زیر اخبار دیگر مدفون شد تا اینکه هفته گذشته مجددا و این بار به همراه بنچ مارک به سطح اول اخبار بازگشت . شرکت Mediatek قرار است که SoC جدید خود که Helio X30 نام دارد و یک SoC ده هسته ای می باشد را عرضه کند .

 

 

ints0ncojxe67bxht7uo.png

 

اطلاعات بدست آمده در باره این چیپ از طریق مدیر ارشد عملیاتی شرکت Mediatek رسیده است . هفته گذشته مشخصات این محصول مشخص شده بود و در سایت های مختلف در رابطه با آن صحبت می شد اما اکنون این اخبار به طور کامل تایید شده است . این شرکت برای ساخت این محصول از فرایند تولید 10 نانومتری از TSMC استفاده خواهد کرد تا X30 را بسازد . این چیپ دارای چهار هسته Cortex A73 خواهد بود که با سرعت کلاک 2.8 گیگاهرتز و همینطور دارای چهار هسته Cortex A53 خواهد بود که با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز و در نهایت دارای دو هسته Cortex A35 خواهد بود که با سرعت کلاک 2 گیگاهرتز کار می کنند . کارهای مربوط به پردازنده گرافیکی این محصول توسط PowerVR انجام می گیرد . این طور که به نظر می آِید Helio X30 از نیمه دوم سال 2017 در دستگاه های همراه و موبایل استفاده خواهد شد . 

 

منبع : guru3d

مترجم : حماد قربانی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...