رفتن به مطلب

شرکت EK از واتر بلاک مخصوص کارت‌گرافیک NVIDIA TITAN X رونمایی کرد


Recommended Posts

075510mc6vuak1d02gt.jpg

 

 

شرکت اسلوونی EK، تولید کننده‌ی انواع قطعات خنک‌کننده‌ی مایع باکیفیت، از واتر بلاک مخصوص نسخه‌ی مرجع کارت‌گرافیک TITAN X رونمایی کرد. این کارت‌گرافیک بر پایه معماری پاسکال و چیپ GP102 ساخته شده است. واتر بلاک ساخت شرکت EK که EK-FC TITAN X Pascal نام دارد، تمام قسمت‌های کارت‌ را می‌پوشاند. واتر بلاک نام‌برده قسمت‌های اصلی کارت‌گرافیک، یعنی GPU، رم و مدار رگولاتور ولتاژ را بطور مستقیم و با عبور دقیق جریان آب از این نواحی، خنک می‌کند. این ویژگی موجب می‌گردد تا مدار رگولاتور ولتاژ و خودِ کارت‌گرافیک در اورکلاک بالا، پایدار بمانند.

 

 

z5ardd40bthps29odyra.jpg

 

 

واتر بلاک EK-FC TITAN X Pascal دارای موتور خنک‌کنندگی با طراحی تقسیم جریان ورودی برای بهترین کارایی در فرآیند خنک‌سازی است. چنین سیستمی با جریان آب معکوس نیز بدون وقفه و تأثیر منفی بر کارایی خنک‌کنندگی کار می‌کند. علاوه بر این، چنین طرحی، کارایی هیدرولیکی بالایی را ارائه داده و به واتر بلاک اجازه می‌دهد تا در سیستم‌های خنک‌کننده‌ی مایع با پمپ‌های آبی ضعیف‌تر نیز کار کند.

 

 

ji2yyljj1na48bvp4ikr.jpg

 

 

قسمت اصلی واتر بلاک از مس الکترولیتی ساخته شده که بر اساس نوع مدل، می‌تواند پوشش نیکل نیز داشته باشد. قسمت بالایی واتر بلاک نیز از فلزهای آکریلیک یا پلیکتلس ساخته شده است. نوع پلکسی این واتر بلاک دارای دو قسمت از قبل سوراخ شده برای دیودهای LED به طول 3 میلی‌متر می‌باشد. قسمت برنجی واتر بلاک از قبل با پیچ نصب شده است و زحمت کاربر را در نصب واتر بلاک کمتر می‌کند.

 

 

z84v1gmldyflhtzmsyya.jpg

 

 

این واتر بلاک‌ها در اسلوونی، اروپا ساخته شده و انحصاراََ در فروشگاه اینترنتی EK قابل پیش خرید می‌باشند. این واتر بلاک‌ها در روز سشنبه، 16 آگوست سال 2016 ارسال می‌شوند. بک‌پلیت که ICهای حافظه و مدار رگولاتور ولتاژ در قسمت پشتی برد کارت‌گرافیک را خنک‌ می‌کند نیز بصورت جدا در طی هفته‌های آینده موجود خواهد شد.

 

 

qmsff67dm7mrzqf23t5.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...