رفتن به مطلب

شرکت انویدیا از اولین پردازنده‌های گرافیکی موبایل سری پاسکال رونمایی کرد + مشخصات فنی آنها


Recommended Posts

jb1kbiuattawmhi7ag97.jpg

 

 

شرکت انویدیا بدون خبر قبلی و بصورت غافل‌گیرانه اولین پردازنده‌های گرافیکی موبایل از سری پاسکال را معرفی کرد. این پردازنده‌ها برای مدتی در آسیاب شایعات بودند، اما اکنون همه‌چیز رسمی است و چندین خبر جالب در مورد آنها موجود می‌باشد.

 

همانطور که از قبل پیشبینی شده بود، این سری از پردازنده‌های گرافیکی شرکت انویدیا، متشکل از سه عضو است: GTX 1070 ،GTX 1080 و GTX 1060. و باز هم، از قبل پیشبینی شده بود، این پردازنده‌ها با خود پسوند M را که به معنای "نسخه‌ی همراه" است و برای سال‌ها، پردازنده‌های گرافیکی موبایل این شرکت را توصیف می‌کرد، ندارند. علاوه بر این موارد، این پردازنده‌های گرافیکی، نسخه‌ی محدود شده‌ی هم‌نام‌های دسکتاپی خود نیستند و می‌توانند بخوبی از گیمرهای موبایلی رفتار کنند!

 

پردازنده GTX 1080 برای خود کوسه‌ی بزرگی است، بنابراین از این پردازنده شروع می‌کنیم. این پردازنده‌ی گرافیکی همانند نسخه‌ی دسکتاپی خود دارای 2560 هسته‌ی کودا، 8 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5X است. این پردازنده در فرکانس پایه 1556 مگاهرتز، و فرکانس توربو 1773 مگاهرتز اجرا می‌شود، و این در حالی است که فرکانس حافظه‌ی آن برابر 10,000 مگاهرتز است. این مشخصات، پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1080 را تقریباََ همانند نسخه‌ی دسکتاپی آن، و قوی‌ترین پردازنده‌ی گرافیکی موبایل مبدل می‌کند.

 

در مقام دوم، پردازنده‌های گرافیکی GTX 1070 با یک ویژگی حیرات‌اگیز قرار دارد. تعداد هسته‌های کودای این پردازنده‌ی گرافیکی نسبت به نسخه‌ی دسکتاپی آن بیشتر است! در حالی که نسخه‌ی دسکتاپی GTX 1070 دارای 1920 هسته‌ی کودا است، نسخه‌ی موبایل این پردازنده‌ی گرافیکی از 2048 هسته‌ی کودا برخوردار شده است. این پردازنده به 8 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 با کلاک 8000 مگاهرتز مجهز شده، و هسته‌ی آن در فرکانس پایه و توربو 1442 و 1645 مگاهرتز اجرا می‌شود.

 

در نهایت، به نسخه‌ی موبایل پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1060 می‌رسیم که دارای 1280 هسته‌ی کودا، کلاک پایه و توربو 1404 و 1670 مگاهرتز، 3 یا 6 گیگابایت حافظه GDDR5 با کلاک 8000 مگاهرتز است. این پردازنده از کارت‌گرافیک GTX 980 قدرتمند‌تر بوده، ولی مصرف انرژی آن کمتر است. بنابراین با وجود این پردازنده‌ی گرافیکی در لپ‌تاپ‌های میانرده، آنها را به یک ماشین گیمینگ تبدیل می‌کند.

 

اولین لپ‌تاپ‌هایی که به این سه پردازنده‌ی گرافیکی موبایل جدید مجهز شده‌اند، هم‌اکنون در بازار موجود می‌باشند.

 

 

 

منبع: hitechreview

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...