رفتن به مطلب

عضو جدید نسل هشتم: کنسول Sony PlayStation 4 Pro، ساخته شده بر پایه معماری "پولاریس" شرکت AMD


Recommended Posts

vrgz75w85d6pwwgrnkrc.jpg

 

 

شرکت سونی امروز جدیدترین عضو خانواده‌ی پلی‌استیشن را معرفی کرد: کنسول PlayStation 4 Pro یا به اختصار PS4 Pro. این کنسول قرار نیست جای کنسول فعلی PS4 را بگیرد، بلکه این کنسول هم جزئی از نسل هشتم محسوب می‌شود و تمام بازی‌های عرضه شده برای آن با کنسول PS4 سازگاری کامل دارد و قرار نیست هیچ بازی انحصاری برای PS4 Pro عرضه شود. چیزی که باعث وجه تمایز اصلی این دو کنسول می‌شود، رندرینگ بازی‌ها با رزولوشن بالاتر است که آنها را برای تلویزیون‌های 4K Ultra HD مناسب می‌گرداند. البته این بدان معنا نیست که بازی‌ها در رزولوشن 3840x2160 رندر می‌شوند. البته امکان رندر بازی‌ها در رزولوشن بالاتر از 1080p وجود دارد، اما با بکار بردن الگوریتم "Upscale" مناسب، می‌توان ظاهر آنها را نسبت به رزولوشن 1080p بهتر کرد. دیگر مؤلفه‌ی بصری کلیدی اضافه شده، پشتیبانی سخت‌افزاری از فناوری HDR می‌باشد. کنسول PS4 Pro در تعطیلات آخر سال میلادی، با تلویزیون‌های 4K HDR شرکت سونی خواهد پیوست.

 

در زیر پوسته‌ی کنسول PS4 Pro، سوک (SoC یا سیستم بر روی چیپ) نیمه سفارشی طراحی شده توسط دو شرکت سونی و AMD قرار دارد. پردازنده‌ی این کنسول، همان پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Jaguar در کنسول PS4 است، منتها کلاک آن افزایش یافته است. گفته شده که 8 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 در سرعت بالاتری نسبت به قبل اجرا شده، و توسط فناوری فشرده‌سازی حافظه شرکت AMD بیشتر از قبل تقویت شده است. بخش پردازنده‌ی گرافیکی این کنسول، جایی است که بیشترین تغییر در آن صورت گرفته است. پردازنده‌ی گرافیکی کنسول PS4 Pro بر پایه معماری "پولاریس" شرکت AMD ساخته شده و نسبت به پردازنده‌ی گرافیکی کنسول PS4، دو برابر واحد سایه‌زن بیشتر دارد. همچنین این کنسول با درایو دیسک سخت یک ترابایتی ارسال می‌شود. قابلیت اینترپلی بدون حدی بین دو کنسول PS4 و PS4 Pro وجود دارد، بگونه‌ای که تمامی بازی‌های عرضه شده برای کنسول PS4 قابل اجرا بر روی کنسول PS4 Pro با رزولوشن بالاتر می‌باشند. کنسول PS4 Pro برای واقعیت مجازی نیز عرض اندام می‌کند. برای کاربرانی که همچنان قصد نگه‌داشتن تلویزیون 1080p HDTV خود را دارند، کنسول PS4 Pro به شما جزئیات بصری بیشتر، پیچیدگی هندسی بیشتر، و افکت‌های بهتری را در این رزولوشن هدیه می‌دهد.

 

قیمت کنسول PS4 Pro از 400 دلار آغاز می‌شود.

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...