رفتن به مطلب

لپ کردن واتر کولر گرین 360


Recommended Posts

با یاد خدا

خدمت اساتید عزیز عرض کنم بعد از خرید این واتر کولر و اوپ لوپ کردن این محصول با ارزش نسبت به قیمت البته متوجه شدم که اون نتیجه دلخواه رو نداره و زیر لود 100 در صد تا65 بالا میومد.cpu 4790 k

در صورتی که کولانت کاملا سرد بود 

خمبرو با cf3 عوض کردم کم و زیاد کردم کار ساز نبود به این نتیجه رسیدم که ممکنه کف بلاک ممکنه مشکل دار باشه که دقیقا درست حدس زده بودم.

یه برگه سمباده رو گذاشتم روی شیشه و دو سه ثانیه بلاکو سمباده کشیدم و نتیجه زیرو مشاهده کردم (عکسی که لبه ها سمباده  خورده و مرکز نخورده.یعنی کاملا خمیدس کف بلاک...)

شروع کردم با سمباده 1000 دو سه ساعت یمباده کشیدم و پس از اون سمباده 2000 و بعدش پولیش که نتیجش عکسای زیر شد که میبینید.

و جالب کاهش دما در idl که از 33 به 28 رسید و فول لود به 57 در فول لود.

شاد باشید.

انشالا که به کارتون اومده باشه.

 

 

 

2016-09-14 21.22.25.jpg

2016-09-14 21.23.12.jpg

2016-09-14 21.17.17.jpg

2016-09-14 21.25.09.jpg

ویرایش شده توسط mahe6abe14
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام خیلی ممنون که تجربه مفیدتون رو به اشتراک گذاشتید. فقط کاش از دمای قبل و بعد هم یه تصویر میگذاشتید 

راستی  تلفظ  صحیحش لپ کردن (LAP) هستش :)

ویرایش شده توسط Bahman
لینک به دیدگاه
Share on other sites

این مشکل فقط به گرین نیست برای مثال بلاک واتر h105 درسته که خمیدگی نداره اما به شدت زبر هست که همین باعث میشه کل سطح بلاک با پردازنده تماس نداشته باشه ، بعد از پولیش زدن بلاک و صاف شدن سطحش 3 درجه دمای ایدل و 6 درجه دمای لود من کم تر شد . کلا پولیش زدن سطح بلاک همیشه توصیه میشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار عالی.

این پولش زدن منظورتون همون پولیش خودرو هست که میزنید به بلاک و پاکش میکنید؟ چه جوریه؟ چه قد میزارید رو بلاک بمونه؟

بعد این لوپ کردن برای گارانتی که مشکلی ایجاد نمیکنه؟

ویرایش شده توسط Ali Subi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

یادش بخیر ما لیپ میکردیم میتونستیم بجای آینی تو اتاق ازش استفاده کنیم . 

دوست عزیز یک راهنمایی میکنم بهت اگر حوصله داشتی انجام بده 

۱- اول سطح مسی رو با یک پارچه آغشته به الکل تمیز کن و با سمباده ۲۵۰۰ شروع به ساییدن کن  به هیچ عنوان عجله نکن  سعی کن سماده  را بطور کاملا مساوی به تمام سطح مسی سایش بدی . 

۲- از پولیش که رنگ فروشی ها بصورت خمیردندان میفروشن استفاده کن (چون زیاد مصرف نمیشه ) بعد از ۵ دقیقه دوباره با الکل و پارچه سطح مسی تمیز کن . 

چندبار تکرار کن بدون عجله و آخر کار نتیجه عالی از شفافیت و کارایی بهتر ازش میگیری 

پ ن : برای اورکلاک بیشتر با واترکولینگ بهم پیام خصوصی بده راهنماییت میکنم 

موفق باشی عزیز دل 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نکته اینه که سطح ihs پردازنده ها عموما کاملا صاف نیست برای همین واترکولر ها هم یه سطح خمیده ای دارن که اون قضیه رو پوشش بده...

برای همین هم عموما هم ihs رو سمباده می زنن و هم کف کولرو....

شما الان لوپ بازت به همون یدونه رادیات 360 وصله یا بازم رادیات تو مسیر هست؟

دمای 65 با چه ولتاژی؟

من خودم glacier 360 استوک با دور فن ماکسیمم 800 دما 76-75 بشتر نمیره(xmp فعال - ولتاژ 1.355 -igp فعال با 100mv ولتاژ بیشتر)...البته توی بنچمارک وقتی هردو زیر لود کامل باشن توی گیم من ندیدم 60-57 بیشتر بره....
 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 52 دقیقه قبل، crash گفته است :

نکته اینه که سطح ihs پردازنده ها عموما کاملا صاف نیست برای همین واترکولر ها هم یه سطح خمیده ای دارن که اون قضیه رو پوشش بده...

برای همین هم عموما هم ihs رو سمباده می زنن و هم کف کولرو....

شما الان لوپ بازت به همون یدونه رادیات 360 وصله یا بازم رادیات تو مسیر هست؟

دمای 65 با چه ولتاژی؟

من خودم glacier 360 استوک با دور فن ماکسیمم 800 دما 76-75 بشتر نمیره(xmp فعال - ولتاژ 1.355 -igp فعال با 100mv ولتاژ بیشتر)...البته توی بنچمارک وقتی هردو زیر لود کامل باشن توی گیم من ندیدم 60-57 بیشتر بره....
 

سلام

1.355  برای چه فرکانسی؟

اگر برای فرکانس استوک هست یک مقدار زیادی زیاده!

۱.

البته دما به نوع خمیر زدن و سفت کردن بلاک هم بستگی داره.

من قبلا بلاک رو محکم پیچ می کردم در واقع تا آخرین حد ممکن پیچ می کردم تا حدی که برد خم شده بعد از یک مدت :d.

 در این حد که بعد از برداشتن بلاک میدیدم خمیر حرارتی رو هیس ۹۹ در صدش به اطراف پخش شده و شاید ۱ در صد روی هیس قرار داره.

۲.

دفعه بعدش اومدم خمیر رو بیشتر کردم و در کل سطح پردازنده خمیر زدم. و اینبار حدودا ۸۰ در صد پیچ ها رو صفت کردم .

و کاهش دمای ۳ درجه ایی حداقل دما رو تجربه کردم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، dmcmrk گفته است :

سلام

1.355  برای چه فرکانسی؟

اگر برای فرکانس استوک هست یک مقدار زیادی زیاده!

۱.

البته دما به نوع خمیر زدن و سفت کردن بلاک هم بستگی داره.

من قبلا بلاک رو محکم پیچ می کردم در واقع تا آخرین حد ممکن پیچ می کردم تا حدی که برد خم شده بعد از یک مدت :d.

 در این حد که بعد از برداشتن بلاک میدیدم خمیر حرارتی رو هیس ۹۹ در صدش به اطراف پخش شده و شاید ۱ در صد روی هیس قرار داره.

۲.

دفعه بعدش اومدم خمیر رو بیشتر کردم و در کل سطح پردازنده خمیر زدم. و اینبار حدودا ۸۰ در صد پیچ ها رو صفت کردم .

و کاهش دمای ۳ درجه ایی حداقل دما رو تجربه کردم.

فرکانس 4.6 هست...و هچ رقم هم cpu من به 4.6 بیشتر راه نمیده...

من پیچای بلاکو با دست تا جایی که راه داشته باشه محکم می کنم  یه 1/4 رود یا کمتر هم با پچ گوشتی محکم می کنم....
 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 2 ساعت قبل، crash گفته است :

فرکانس 4.6 هست...و هچ رقم هم cpu من به 4.6 بیشتر راه نمیده...

من پیچای بلاکو با دست تا جایی که راه داشته باشه محکم می کنم  یه 1/4 رود یا کمتر هم با پچ گوشتی محکم می کنم....
 

ولتاژ مناسبی برای این پردازنده هست . 

با نرم افزار OCCT نیم ساعت تست بگیرید و نتیجه رو همینجا اعلام کنید . 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان من در مورد خميدگي يا در واقع گودي وسط سطح مسي بلاك يه چيزي رو بگم...

اون گودي از اول يعني زماني كه واتركولر رو خريداري ميكنيد وجود نداره و سطح مسي بلاك كاملا مسطح است... 

زماني كه بلاك رو براي اولين بار بر روي پردازنده قرار ميديد و پيچ هارو به اشتباه مثل بعضي از دوستان تا بيخ سفت ميكنيد و از اونجايي كه مس فلزي نرم هست و قطر كمي هم داره ، قسمت مركزي يا همون قسمتي كه به پردازنده متصل ميشه لِه و گود ميشه...

دوستان ايركولر يك كيلويي كه نيست برميداريد پيچ هاي بلاك رو اينقدر سفت ميكنيد در همين حد كه با دست سفت بشه و از جاش كنده نشه كافيه بيشتر از اون فقط به بلاك و پردازنده و مادربرد و ،.. اسيب ميزنيد.

نيازي هم به سمباده زدن و پوليش زدن و اينجور كارها نيست قطعا قطعا قطعا قطعا كمپاني به اون عظمت و بزرگي مثل كورسير و،... كه هزارتا مهندس كه خيلي هم عاقل تر و باهوش تر از من و شما هم هستند فكر اينجاهاشو كردن فقط فكر زور بازو ما ايرانيارو نكردن وگرنه يه الياژي از مس ميساختن زير فشار پيچ سفت كردن ما اينجوري خم نشه... 

چندوقت پيش يه كيس ديدم طرف پيچ هاي مادربرد رو از بس سفت كرده بود دور پيچ هاي مادربرد از فشار زياد ترك خورده بود... 

ویرایش شده توسط Ali Alborz
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 3 ساعت قبل، Ali Alborz گفته است :

نيازي هم به سمباده زدن و پوليش زدن و اينجور كارها نيست

سلام . بنده نظر شخصی خودمو گفتم کاری که خودم با هر واترکولری که دستم میرسید انجام میدادم و بقول معروف ؛ تفاوت را احساس میکردم ؛ 

اگه با طرز فکر شما بخایم حرکت کنیم اصلا نیازی به واترکولینگ و اورکلاک و فرکانس بالاتر نیست و فن استوک بهترین راهکار خواهد بود . 

یکی از ترفندهای اورکلاک بیشتر با واترکولینگ همین فرآیند لیپ کردن سطح بلاک هست و گاها روی سطح پردازنده هم اینکارو انجام میدن(تشخیص مدل پردازنده از CPU-Z) که نورعلا نور میشه 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حرف دوستمون هم درسته هم غلط.

ببنید یه شرکتی مثل بی ام دبلیو میاد یه خودرو میسازه مثلا سری 5. موتورش 2سال متوالی بهترین موتور دنیا میشه! بهترین رکورد ها رو میزنه و ... اما یه شرکتی مثل M power میاد دقیقا همون موتور رو دستکاری میکنه و شتابش رو مثلا از 6 ثانیه میکنه 4.5 ثانیه! تاپ اسپیدشم 20% افزایش میده! اینجا شما باید بیای به عقل بی ام دبلیو شک کنی؟ که چرا میتونسته این کار رو بکنه و نکرده؟

خیر هنر شرکت m power رو باید ستود که تونسته با دستکاری، موتوری که خودش قوی هست رو قویتر کنه. بدون تغییر بیس کار و بدون اسیب.

حالا اینجا هم همون بحثه.

من نوعی اگر بتونم بدون اسیب به قطعه ای کاراییش رو بیشتر کنم این هنر منه و این که بیام به بقیه بگم از انسانیتم.
طبیعتا شما به جای 100 اسب بخار از سمند 120 اسب بکشی بیرون با توجه مصرفی که به خاطرش تقویت کردی استهلاک بیشتر میشه و عمر 10 ساله ماشین میشه 7 سال تو بحث it هم بیای با دستکاری کارایی قطعه رو ببری بالا یعنی داری فشار رو بیشتر میکنی یعنی استهلاکش رو بیشتر میکنی یعنی عمرش رو کم میکنی ... ولی به قولی  live the moment

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 ساعت قبل، M1K41L گفته است :

سلام . بنده نظر شخصی خودمو گفتم کاری که خودم با هر واترکولری که دستم میرسید انجام میدادم و بقول معروف ؛ تفاوت را احساس میکردم ؛ 

اگه با طرز فکر شما بخایم حرکت کنیم اصلا نیازی به واترکولینگ و اورکلاک و فرکانس بالاتر نیست و فن استوک بهترین راهکار خواهد بود . 

یکی از ترفندهای اورکلاک بیشتر با واترکولینگ همین فرآیند لیپ کردن سطح بلاک هست و گاها روی سطح پردازنده هم اینکارو انجام میدن(تشخیص مدل پردازنده از CPU-Z) که نورعلا نور میشه.

ببينيد تو بحث اوركلاك و اوركلاكر ها دو دسته وجود دارند:

دسته اول: كسايي كه صرفا پردازندشون رو به نسبت توانايي خود پردازنده تا حدي كه بتونه به صورت پايدار به پردازش ادامه بده و با توجه به توانايي سيستم كولينگشون اوركلاك ميكنند، كه اين دسته براشون عمر مفيد و پايداري سيستم مهم هست و ميخوان كه از سيستمشون استفاده داشته باشند.

دسته دوم: اين دسته اووركلاكرهاي حرفه ايي هستند كه صرفا براشون عدد كلاكي كه پردازنده تا قبل از سوختن ميتونه بهش دست پيدا كنه مهمه و نه پايداري سيستم و ميخوان به اصطلاح ركورد بزنند كه خب اين كار مستلزم داشتن لوازم و تجهيزات مخصوص اين كار هست(كه صد در صد واتركولر گلسير گرين براي انجام اين كار ها مناسب نيست و اون دسته از كساني كه از اين نوع واتركولرها دارند بهتره به همون بودن در دسته اول كفايت كنند) اما بعضي ها ميان با لوازمي كه اصلا مناسب اين كارها و اين دسته نيست سعي بر دستكاري هاي غير حرفه اي در تجهيزات نامناسبشون ميكنن به خيال اين كه با پرداخت پول كمتر بازدهي يه واتركولر قوي تر رو گرفتيم و اسمش رو ميگذارند تكنيك!!!!! كه بايد خدمتتون عرض كنم نخير زرنگ بازي در نياورديد پس فردا همون واتركولر و پردازنده چند صد هزارتوماني سمباده خورده و چكش خورده رو كه به خيال خودتون تكنيك روش پياده كرديد بخوايد بفروشيد كسي ازتون مفت هم نميخره...

چند درجه سانتيگراد به نظر من ارزش اين همه زحمت و سمباده اين كارارو نداره كه بخوايد به تجهيزات گرانبهاي خودتون اينطور اسيب بزنيد، اسم اين كار ها هم تكنيك نيست يكم در مورد اوركلاك و تجهيزات اوركلاك تحقيق كنيد اونقدر اين مسئله پيچيده و گسترده هست و اونقدر تكنيك هاي جالب داره كه خودتون ديگه خجالت ميكشيد به سمباده زدن و اينجور كار ها بگيد تكنيك.. هر وسيله ايي رو براي كاري ساختند.  

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 ساعت قبل، Ali Subi گفته است :

حرف دوستمون هم درسته هم غلط.

ببنید یه شرکتی مثل بی ام دبلیو میاد یه خودرو میسازه مثلا سری 5. موتورش 2سال متوالی بهترین موتور دنیا میشه! بهترین رکورد ها رو میزنه و ... اما یه شرکتی مثل M power میاد دقیقا همون موتور رو دستکاری میکنه و شتابش رو مثلا از 6 ثانیه میکنه 4.5 ثانیه! تاپ اسپیدشم 20% افزایش میده! اینجا شما باید بیای به عقل بی ام دبلیو شک کنی؟ که چرا میتونسته این کار رو بکنه و نکرده؟

خیر هنر شرکت m power رو باید ستود که تونسته با دستکاری، موتوری که خودش قوی هست رو قویتر کنه. بدون تغییر بیس کار و بدون اسیب.

حالا اینجا هم همون بحثه.

من نوعی اگر بتونم بدون اسیب به قطعه ای کاراییش رو بیشتر کنم این هنر منه و این که بیام به بقیه بگم از انسانیتم.
طبیعتا شما به جای 100 اسب بخار از سمند 120 اسب بکشی بیرون با توجه مصرفی که به خاطرش تقویت کردی استهلاک بیشتر میشه و عمر 10 ساله ماشین میشه 7 سال تو بحث it هم بیای با دستکاری کارایی قطعه رو ببری بالا یعنی داری فشار رو بیشتر میکنی یعنی استهلاکش رو بیشتر میکنی یعنی عمرش رو کم میکنی ... ولی به قولی  live the moment

كمپاني mpower مياد با طراحي مجدد سيستم هاي تنفسي و اگزوز و جعبه دنده و توربو و ..... كه تمامي اينها ده ها هزار دلار به قيمت اتومبيل اضافه ميكنه و هزينه نگهداري اتومبيل را چندين برابر ميكنه و صد ها دليل تجاري ديگر يك مدل تقويت شده هم به بازار علاوه بر مدل ساده ارائه ميكنه حالا بگذريم از اينكه تمام اين تغيرات رو مهندسان خبره كمپاني BMW Motorsport يا MPower انجام ميدن نه يه مكانيك تو خيابون پامنار...

همه اينها به اين دليل هست كه خريدار با توجه به بودجش و به نيازش ( از اين نظر كه يه اتومبيل خشن و اسپورت كه راحتي مدل ساده و غير Mpower رو نداره ميخواد يا مدل اسپورت M رو) قدرت انتخاب داشته باشه.

اين رو گفتم كه بگم مثالي كه زديد درست نبود چون فقط از لحاظ قيمتي كلي تفاوت ميان دو نسخه معمولي و M وجود داره ... 

و اينكه كمپاني MPower كه شما ميفرماييد كمپاني جدايي نيست همون كمپاني BMW هست فقط به دسته خودرو هاي تيون شده اش كه بخش BMW Motorsport روش كار ميكن ميگن!

MPower هم M اولش مخفف (Motorsport) هست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 22 ساعت قبل، Bahman گفته است :

سلام خیلی ممنون که تجربه مفیدتون رو به اشتراک گذاشتید. فقط کاش از دمای قبل و بعد هم یه تصویر میگذاشتید 

راستی  تلفظ  صحیحش لپ کردن (LAP) هستش :)

خواهش میکنم لطف دارید.

اصلاح شد.ممنون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، Ali Alborz گفته است :

كمپاني mpower مياد با طراحي مجدد سيستم هاي تنفسي و اگزوز و جعبه دنده و توربو و ..... كه تمامي اينها ده ها هزار دلار به قيمت اتومبيل اضافه ميكنه و هزينه نگهداري اتومبيل را چندين برابر ميكنه و صد ها دليل تجاري ديگر يك مدل تقويت شده هم به بازار علاوه بر مدل ساده ارائه ميكنه حالا بگذريم از اينكه تمام اين تغيرات رو مهندسان خبره كمپاني BMW Motorsport يا MPower انجام ميدن نه يه مكانيك تو خيابون پامنار...

همه اينها به اين دليل هست كه خريدار با توجه به بودجش و به نيازش ( از اين نظر كه يه اتومبيل خشن و اسپورت كه راحتي مدل ساده و غير Mpower رو نداره ميخواد يا مدل اسپورت M رو) قدرت انتخاب داشته باشه.

اين رو گفتم كه بگم مثالي كه زديد درست نبود چون فقط از لحاظ قيمتي كلي تفاوت ميان دو نسخه معمولي و M وجود داره ... 

و اينكه كمپاني MPower كه شما ميفرماييد كمپاني جدايي نيست همون كمپاني BMW هست فقط به دسته خودرو هاي تيون شده اش كه بخش BMW Motorsport روش كار ميكن ميگن!

MPower هم M اولش مخفف (Motorsport) هست.

با سلام دوباره.

دوست من فک میکنم شما به جای موس با تفنگ وارد این تاپیک میشید!! ما اینجا جمع شدیم تا تجربیات مفیدمون رو در اختیار هم قرار بدیم. شما اگر فک میکنی همه چیز استوکش خوبه خب نیازی نیست وارد این بحث ها بشی خیلی راحت بخون و رد شو.

این حرف های تقویت و ... بنده در جواب این جملتون گفتم: "" قطعا قطعا قطعا قطعا كمپاني به اون عظمت و بزرگي مثل كورسير و،... كه هزارتا مهندس كه خيلي هم عاقل تر و باهوش تر از من و شما هم هستند فكر اينجاهاشو كردن ""

اینجا شما بحث پول رو نکردید صرفا شعور و مهندسی شرکت رو مطرح کردید که بنده هم گفتم شرکتی بسیار بزرگتر مثل بی ام دبلیو هم یه همچین شرایطی داره نه تنها این شرکت بلکه بسیاری از شرکت های دیگه. اصلا شاید یه محصولی تولید 2013 هست و با ورود به سال 2017 با یه حرکت بشه کاراییش رو 2 برابر کرد به دلیل پیشرفت هایی که میشه خب ادم میسنجه اگر خوب باشه اون کار رو انجام میده.

اما این بحث هزینه و ... که گفتید شاید براتون جالب باشه بدونید با یه سمباده که دوستمون خریدن که هزینش خیلی بشه 10 هزار تومن بشه هر ماشینی رو تکرار میکنم هرماشینی رو میشه از 1 تا 15 اسب بهش اضافه کرد!!! تو خودروهای ایرانی بین دوستان من به گدایی اسب بخار معروفه ولی حرکتی قابل انجامه با تغییر محسوس. حتما الزامی نیست خرج زیادی بشه،

اینجا بحث ما اینه که میشه با یه سری دستکاری پرفرمنس قطعه رو بهتر کرد. حالا شما دوست داری برو اصلا لوپ رو باز کن یه رادیات 360 دیگه هم بزار که شاید سه برابر این دستگاه هزینه بشه دوست نداری همینو یه خمیر عوض کن کلا 40 تومن بازم نتیجه عوض میشه. تو بحث اورکلاک سر 1 درجه بعضی وقتا همه چی تغییر میکنه این دوستمون که شاهکار کردن با کاهش 8درجه دما.

در کل دوست من هیچ چیزی تو دنیا اجباری نیست هیچ چیز شما اگر دوست نداری این کار رو نکن مطمعنا دلایل شما هم قابل احترامه اما کار خوب دوستمون رو بی ارزش نکن چون کار بسیار خوبی هست.

با ارزوی موفقیت روزافزون شما.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

بنظر منم یخورده نمیشه قبول کرد که یک شرکت قطعه ای بزنه که کار اصلیش خنک کردنه و با یه پولیش و یا ساب زدن بشه کارایی اون قطعه رو بهتر کرد و این کار رو نکرده باشه... چون اگه بقول شما 2-3 درجه قرار بشه مثلا خنک تر عمل کنه چرا خود شرکت این کار رو نکرده تا کولرش تو مقایسه ها و ریویو ها بهتر خودشو نشون بده و فروش بهتری بکنه؟؟؟ o.O در واقع علت خنک شدن بیشتر رو بنظرم نازکتر شدن مس میدونم و درواقع ممکنه خسارات اینده رو ناشی بشه حتی باعث سوراخ شدن مس در اینده بشه و عملکرد مثلا 5 ساله رو به 3-4 سال تبدیل کنه البته شاید تو یکی دومورد مشاهده بشه اما وقتی بحث تولید انبوه میشه میان یه حداقلی تعیین می کنن یخورده بیشتر از اون در تولید کار می کنند در واقع همون 2-3 درجه رو فدا می کنند تا با مشکلات ناشی از برگشت محصول جلوگیری بشه و باعث افزایش قیمت نهایی هم نشه و صرفه داشته باشه... ^_^

البته نمی گم که شما اشتباه می کنید اما بنظرم بهتره این موضوع رو با خودش شرکت در میون بزارید و درخواست پاسخگویی کنید و علتش رو جویا بشید...  در کل مثاله جالبی هست این موضوع مطرح شده شاید حرف شما درست بود در سری های بعدی مشکل رو رفع کردند ...اینهمه خارجیا رو نشون میده مثلا باگ اپل رو پیدا کرده خبر داده چرا ماها نتونیم تو پیشرفت یک قطعه نظر مثبتی بدیم ! ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 15 ساعت قبل، nima.mazrouie گفته است :

درود

بنظر منم یخورده نمیشه قبول کرد که یک شرکت قطعه ای بزنه که کار اصلیش خنک کردنه و با یه پولیش و یا ساب زدن بشه کارایی اون قطعه رو بهتر کرد و این کار رو نکرده باشه... چون اگه بقول شما 2-3 درجه قرار بشه مثلا خنک تر عمل کنه چرا خود شرکت این کار رو نکرده تا کولرش تو مقایسه ها و ریویو ها بهتر خودشو نشون بده و فروش بهتری بکنه؟؟؟ o.O در واقع علت خنک شدن بیشتر رو بنظرم نازکتر شدن مس میدونم و درواقع ممکنه خسارات اینده رو ناشی بشه حتی باعث سوراخ شدن مس در اینده بشه و عملکرد مثلا 5 ساله رو به 3-4 سال تبدیل کنه البته شاید تو یکی دومورد مشاهده بشه اما وقتی بحث تولید انبوه میشه میان یه حداقلی تعیین می کنن یخورده بیشتر از اون در تولید کار می کنند در واقع همون 2-3 درجه رو فدا می کنند تا با مشکلات ناشی از برگشت محصول جلوگیری بشه و باعث افزایش قیمت نهایی هم نشه و صرفه داشته باشه... ^_^

البته نمی گم که شما اشتباه می کنید اما بنظرم بهتره این موضوع رو با خودش شرکت در میون بزارید و درخواست پاسخگویی کنید و علتش رو جویا بشید...  در کل مثاله جالبی هست این موضوع مطرح شده شاید حرف شما درست بود در سری های بعدی مشکل رو رفع کردند ...اینهمه خارجیا رو نشون میده مثلا باگ اپل رو پیدا کرده خبر داده چرا ماها نتونیم تو پیشرفت یک قطعه نظر مثبتی بدیم ! ^_^

سلام . 

بله درسته شرکت نمیاد به مس سطحس بلاک دست بزنه تا بقول بعضیابخاطر ۲-۳ درجه کمتر  از ریخت و قیافه و قیمت بیافته ْ‌اما حالا چند سوال : چرا پردازنده سری k یا سری بلک  اختراع شد ؟ حالا که اختراع شد چرا بصورت فرکانس دیفالت به بازار فرستاده شد ؟ چرا کارخونه با توجه به بچ نامبر پردازنده بالاترین فرکانس را برای پردازنده بصورت دیفالت داخل باکس وارد بازار نکرد ؟ چرا اجازه داد کاربر تصمیم بگیره تا چه حدی فرکانس بزنه ؟ 

بدون شک سمباده کاری  سطح بلاک باعث برخورد بهتر با ihs پردازنده شده و عمل انتقال حرارت بهتر انجام میده .حالا چرا اینکارو انجام ندادن برمیگرده به سوالات بالا . 

شما با ماشین میتونید ۴۰  برید و بالاتر هم رانندگی کنید . پس استفاده از هر وسیله ای بستگی به کاربرش داره .

==============================

قابل توجه اون دوستی که فرمودند صرفا برای ثبت رکورد نه پایداری ! : دوست عزیز تمامی فرکانسهای ثبت شده در hwbot.org به همراه تست های پایداری هستند. اگر یکمقدار درموردش در سایتی که گفتم آمار بگیرید متوجه میشید . چندین تست برای یک پردازنده یا کارت گرافیک  اورکلاک شده که امتیاز قابل توجهی هم  به همراه داره ْ‌درش موجوده . اینطور نیست که شما یک فرکانس بزنی و یک هفته باهاش خوشحالی کنی . 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

خدمت  دوستان عرض کنم که دمای پردازنده بنده توی هیچ گیمی با گرافیک 1070 بالای 55نمیره ولی قبل این کار تا 63 توی کریسیس میرفت.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اصلا این کار توصیه نمی شه چون هر طوری که با دست سنباده بزنی صاف صاف در نمیاد

مگر اینکه سنباده زن برقی باشه یا حداقل دسته و گیره مخصوص سنباده باشه که به خاطر فرم انگشت ها دچار فرو رفتگی نشه

اگه ببری تراشکاری مطمئنا نتیجه بهتری خواهد داشت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درضمن بهتر بود اول پیچ ها رو باز کنی. اینجوری دیگه بعیده بشه اون پیچ ها رو باز کرد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...