رفتن به مطلب

برتری مطلق کارت گرافیک های شرکت AMD در عنوان "Deus Ex: Mankind Divided" با DirectX 12


Recommended Posts

عنوان Deus Ex: Mankind Divided آخرین عنوان AAA است که از رابط DirectX 12 پشتیبانی می‌کند. توسعه دهندگان این بازی، یعنی استدیو Eidos، موتور رندر کننده‌ی DirectX 12 را پس از چندین هفته بعد از عرضه‌ی آن، از طریق یک پچ به آن اضافه می‌کنند. وب‌سایت Guru3D نسخه‌ی DirectX 12 این بازی را با پنج معماری گرافیکی مختلف مورد ارزیابی قرار داده است: معماری جدید پولاریس، GCN 1.1 و GCN 1.2 از شرکت AMD، و دو معماری پاسکال و مکسول. این پنجمعماری‌ مذکور، بترتیب از طریق کارت‌گرافیک‌های R9 390X ،RX 480 و R9 Fury X از شرکت AMD، و سه کارت‌گرافیک GTX 1060 ،GTX 1080 و GTX 980 انجام شده است. درایورهایی که مورد استفاده قرار گرفته است، نسخه‌ی 16.9.1 از درایور Radeon Software Crimson Edition، و نسخه‌ی 372.70 از درایور GeForce می‌باشند.

 

طبق نمودارهای زیر، با تعویض از DirectX 11 به DirectX 12، کارت‌گرافیک‌های شرکت AMD نه‌تنها نرخ فریم از دست نمی‌دهند، بلکه در مواردی، حتی نرخ فریم بیشتری بدست می‌آورد. در طرف دیگر، کارت‌گرافیک‌های شرکت انویدیا به طرز چشمگیری نرخ فریم از دست می‌دهد. کارت‌گرافیک‌های شرکت AMD در رزولوشن 4K تمایل به نگه داشتن نرخ فریم داشتند، و در رزولوشن 2560x1440 و 1080p بترتیب موفق به کسب نرخ فریم به میزان کم و بیشتر شدند. اما کارت‌گرافیک‌های شرکت انویدیا به زور توانستند نرخ فریم خود را ثابت نگه دارند، و در مواقعی هم آنرا بصورت چشمگیری از دست دادند. شرکت AMD در موارد متعددی ادعا کرده که معماری GCN پردازش ناهمگام را در خود ترکیب کرده، و کارت‌گرافیک‌های بر پایه این معماری را برای رابط‌های DirectX 12 و Vulcan ایده‌آل کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر از این سنجش، به این لینک مراجعه کنید.

 

 

okceaawaj54gma21424.jpg

 

pa6r5246elwtjwfm525e.jpg

 

w7uyynvy3l3tess3liq.jpg

 

bmnz8dqdsduga0lzdk27.jpg

 

os99j2tmonnsiil13qx6.jpg

 

z1kxtkevrxfrzklen151.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چه قبول کنیم چه نکنیم ، فعلا بخت با amd یار هستش و dx12 و vulkan دارن  دو ضعف amd در برابر nvidia رو پوشش میدن(نسبت shader به فرکانس و بهینگی درایور)( بهینگی ادرس دهی multi gpu و همینطورنسبت fp64/fp32 بالاتر که بیشتر کاربردش در نرم افزار های مهندسی و گرافیکی هستش(در کارت های quadro و tesla و فایر پرو این نسبت خیلی زیاد میشه و اگر اشتباه نکنم در vulkan هم مثل open gl کاربرد بیشتری از api های فعلی داره))  و قیمت رقابتی تر amd در برابر nvidia داره اونو تبدیل به گزینه ی خیلی ها در رده ی main stream و low end میکنه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...