رفتن به مطلب

*** " مباحثه 1 " کنسول یا PC ؟ چرا ؟ ***


Recommended Posts

سلام

بنظر من قبلا کنسول ارزششو نداشت ولی الان و با نسخه جدید کنسول ها که بازیارو 4k اجرا میکنن و با قیمت ۴۰۰ دلاریشون واقعا ارزش خرید بالایی پیدا کردن مخصوصا با مساله جدید بازی های pc که نمیشه دیگه کپی بازی کرد و تقریبا دردسر های بازی های کنسولی مثل ps4 رو داره و اینکه pcکه 4k ساپورت بکنه کلی پولشه و صرفه اقتصادی هم نداره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 380
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

تصاویر ارسال شده

در 6 دقیقه قبل، bighero7 گفته است :

شما الان بحث رو دارید عوض میکنید ، شما بر چه اساسی فکر کردین که من از هورایزن بدم میاد؟! یا فکر میکنم که گرافیکش کمه ؟؟!! اصلا متوجه موضوع فریمی که داریم در موردش صحبت میکنیم هستین  ؟ 

الان هورایزن برای چی مطرح کردین ؟! میخواین بگین 30 فریم اجرا میشه بهتر و روونتر از 60 فریم بازیهایی مثل کانتره ؟! من بحثم فریم و اینکه میشه حتی 144 رو هم تشخیص داد هست  ولی چه فایده که قبول نمیکنید پس لطفا ادامه ندید

خدایا!
شما توهم توطئه داری عزیز!
من گفتم شما بدت میاد؟؟؟؟
اخه کانتر هم شد بازی؟؟؟؟
من یه نمونه بازی مثال زدم که هم رو کنسول هم رو pc 4K ارائه میده و گفتم بررسی کنید!
متاسفم که وقتمو نابود کردم با بحث با همچین شخصی!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، моджтаба گفته است :

خدایا!
شما توهم توطئه داری عزیز!
من گفتم شما بدت میاد؟؟؟؟
اخه کانتر هم شد بازی؟؟؟؟
من یه نمونه بازی مثال زدم که هم رو کنسول هم رو pc 4K ارائه میده و گفتم بررسی کنید!
متاسفم که وقتمو نابود کردم با بحث با همچین شخصی!

:|

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 35 دقیقه قبل، моджтаба گفته است :

Ehsan_PCI برادر عزیز جنبه جدید در علم پزشکی ایجاد کردید!

۲۰۰ فریم بر ثانیه میبینن؟

حرفتون مثل این میمونه که بگیم یه ماشین با ماکزیم سرعت ۱۵۰ کیلومتر حدود ۳۲۰ کیلو متر حرکت کنه!

خیر بنده هیچ جنبه جدیدی در علم پزشکی ایجاد نکردم و اصلا خودم رو در اون حد نمیبینم

در موردجمله آخرتون هم که نمیدونم چی بگم چون واقعا متوجه نشدم میشه بیشتر توضیح بدید منظورتون چی بود ؟

در آخر پیشنهاد میکنم سری به لینک زیر بزنید. حرف های بنده حقیر با منبع هستش و چیزی رو از خودم در نمیارم. (کمی مودب تر باشیم )

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا معادله ی پیچیده ای نیست , جنگ و جدال هم نداره , هیچکدوم رو هم نمیشه 100 در صد برتر دونست

کنسول هزینه کمتر کیفیت مناسب

PC کیفیت بهتر هزینه بیشتر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این سوال برتری بین pc و کنسول هم مثل دعوای طرفدارای pes & fifa -battle&cod. یه بحث بی پایان هست و هیچ وقت نمیشه گفت کدومش برنده میشه. و این که کدوم برای گیم بهتره برمیگرده به علاقه شما به سبک های مختلف بازی ها. به عنوان مثال لذتی که در pc  با بازی های سبک ((moba-rts-fps shooter))  به شما دست میده رو هیچ وقت نمیشه با کنسول بدست بیاری یا برعکس لذت بازی های رقابتی مثل pes-nfs یا بازی های adventure-third person مثل assassins-uncharted به مراتب با کنسول لذت بخشتره.  ((صرفا نظر شخصی))

البته درصورتی که قدرت خروجی هردو پلتفرم یکی در نظر بگیریم و از اختلاف هزینه چشم پوشی کنیم....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

بنظر بنده پیسی بخاطر قابلیت ارتقا و شخصی سازیش انتخاب بهتریه برای طرفداران حرفه ای گیم ولی بخاطر بازیهای انحصاری باید کنسول رو هم در کنار پیسی داشت! :)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام خدمت دوستان عزیز.

بنده در کانال تلگرام بودم گفتن که یک تایپیک ایجاد شده واسه بحث در مورد  کنسول و کامپیوتر های شخصی.

خوب من هم فکر کردم و چند تا چیز خیلی تکمیلی و واضح رو در مورد کنسول و کامپیوتر های شخصی با شما در میان میزارم.

 البته این رو بگم که یک سری مقایسه انجام میدم که خیلی کامل و جامع هست خودتون میتونید فکر کنید ببینید کدوم بهتره و ارزش خرید کدوم یک بیشتر هست.

 

*خوب اول میریم سراغ خوبی ها و بدی های کامپیوتر که به نظرم اوّل باشه بهتر هست*

 

[کامپیوتر]

خوبی ها:

1.کامپیوتر ها معمولا قدرت بیشتری نسبت به کنسول دارا هستند.

2.کامپیوتر ها قابلیت ارتقاع هر کدوم از قصعات رو دارا هستند.

3.برای خرید هر کامپیوتر،هزاران قطعه متنوع و گوناگون وجود دارد مانند دو شرکت ساخت گرافیک (انویدیا و ای ام دی) که بین گرافیک های ساخته شده میتوانید یکی را انتخاب کرده و بخرید.

4.در کامپیوتر ها محدودیتی وجود ندارد،برای مثال میتوانید دو کارت گرافیک Gtx Titan X رو در مادر برد قرار بدهید تا لذت بیشتری از بازی ببرید.

5.در محدوده ی کیفیت تصاویر هم کامپیوتر ها محدودیتی ندارند، برای مثال میتواند از دو مانیتور 4k استفاده کنید تا کیفیت  8K را به ارمغان بیاورد.

6.در کامپیوتر ها محدودیت فریم وجود ندارد ، برای مثال با یک سیسیتم بسیار قوی داشته باشید ، حتّی میتوانید تا 140 فریم در بازی را تجربه کنید.(در یوتیوب میتوانید مشاهده کنید).

7.و آخرین خوبی کامپیوتر این هست که سیستم عامل ویندوز و یا لینوکس میتوان روی آن نصب کرد و به جز گیمینگ میتوان کلی از کار های روز مرّه مانند اینترنت رفتن بدون دردسر رو تجربه کرد.

بدی ها:

1.اکثرا قطعات کامپیوتر برای تجربه ی بازی جدید در نهایت کیفیت نیازمند قطعات گران هستند ، که در ایران خیلی ها توان خرید آن را ندارند.

2.اگر یکی از قطعات کامپیوتر بسوزد قابل برگشت نیست و باید همان هزینه را برای خرید آن قطعه بکنید.

3.به دلیل اینکه بر روی کامپیوتر ها سیستم عامل نصب میشود،احتمال دچار شدن سیستم به ویروس های خطر ناکی که ممکن است قطعات را نیم سوز کنند یا بسوزانند هست.

4.اگر دقت کرده باشید، کم کم گرافیک ها یا اکثر قطعات دارند تجاری میشوند،یعنی چی؟ یعنی اینکه خیلی تفاوتی بین Gtx 1080 و Gtx 980ti نیست ، و اکثرا با کمی قدرت مند کردن گرافیک ، قصد دارند که جیب گیمر هارو خالی کنند که خوب این امر تا چند سال پیش انقدر رواج نداشت، مثلا یک کارت Gtx 750 ti وقتی اومد بعد مدّتی Gtx 780ti  هم اومد خیلی  خیلی خیلی قوی تر از نسخه قبل شده بود.

5. و آخرین بدی کامپیوتر این هست که اگر حتّی بیست میلیون تومان هم هزینه کامپیوتر کنید ، بعد دوسال ممکن است با این پیشرفتی که در صنعت بازی سازی هست ،قطعات ضعیف شده و کم کم باید به فکر ارتقاع آن باشید.

نتیجه گیری کامپیوتر:

کسانی که برای تجربه گیمینگ کامپیوتر را انتخاب میکنند بدانند ، درست است هزینه ای خیلی بیشتر از کنسول میکنند ، ولی بازی های لذت بخش تر و بهتر از نسخه کنسولی قابل اجرا هستند.

بر اساس صد ها ویدئو که در یوتیوب و اکثر شبکه های اجتماعی مشاهده کردم و مطالب و کلی متن های مهّم در این باره خوندم نظرم رو اعلام میکنم.

 

*حالا میریم برای گفتن  خوبی و بدی های  کنسول های بازی*

[کنسول]

خوبی ها:

1.کنسول ها مخصوص بازی ساخته شده اند، پس مطمعن باشید در چندین سال با هزینه کمتری در مقابل کامپیوتر میتوانید بازی ها را در بهترین حالت تجربه کنید ، بدون لگ و افت فریم.

2.اکثر کنسول ها دارای نسخه های انحساری هستند(مثلا شما یک دستگاه پلی استیشن چهار بخرید و بازی The Last Of Us Remastered رو تجربه کنید،که در کامپیوتر نمیتوان آن را تجربه کرد.

3.کنسول ها دارای ویژگی های خوبی برای به اشتراک گزاری لحظه ای ویدئو هستند که همان لحظه میتوانید ویدئویی از بازی کردن خود تهیه کرده و به اشتراک بگذارید.

4.اکثر گیمر ها (البته در ایران) به دلیل نداشتن بودجه بیش از حد به کنسول روی می آورند، پس برای تجربه بهتر در بازی های آنلاین ، کنسول را پیشنهاد میکنیم.

5.برای نصب بازی ها دردسر بیش از حد ندارید، میتوانید از استور های مخصوص کنسول ها استفاده کرده و دانلود کنید و به راحتی نصب کنید.(مشکل کرک و باگ و نصب نشدن و طولانی بودن نصب وجود ندارد.)

6.اکانت های هک شده مختلفی وجود دارند که با بیست هزار تومن میتوانید بخرید و سه عدد بازی ای که چهارصد هزار تومن برای شما آب میخورید را خریداری کنید و نصب کنید.

7.برای کسانی که بودجه خرید کامپیوتر قوی را ندارند، پیشنهاد میدهم که کنسول بخرند ، و تا چند سال بهترین لذّت را در زمینه گیمینگ ببرند.

بدی ها:

1.در کنسول های قطعات قابل ارتقاع نیستند.

2.کنسول ها معمولا ضعیف تر از کامپیوتر های شخصی گیمینگ هستند.

3.کنسول ها مناسب گیمینگ هستند و تجربه خوبی در زمینه تجربه اینترنت و چیز های غیره را نخواهید داشت.

4.اکثر بازی های کنسول بر روی فریم خاصی قفل میشوند،مانند Gta V که بر روی 30فریم قفل میشود وبیشتر از 30 فریم نخواهد رفت، که بعضی اوقات به دلیل این فریم کم ، دچار چشم درد هم خواهید شد.

5.جزئیات بازی ها در کنسول در حد نسبتا متوسط کمتر است(برای اینکه تا چند سال به بهترین شکل کار کنند و بهترین بازی هارا اجرا کنند.)

6.کنسول ها معمولا از کیفیت کمتری در بازی ها برخوردارند، برای مثلا شما میتوانید ویدیئوی مقایسه کیفیت بازی جدید فورزاهورایزون3 را ببینید(در کنسول اکس باکس وان کیفیت سایه های روی ماشین و کمی هم خیابان ها و همچنین جزئیاتی که در دور دست میتوان مشاهده کرد کمتر است، شما میتوانید در یوتیوب مشاهده کنید).

7.با وضعی که در امروزه شاهده آن هستیم،ممکن است مانند کامپیوتر ، هر یک سال یک بار کنسول جدید رو نمایی شود.

نتیجه گیری کنسول:

کسانی که قصد خرید سیستم گیمینگ تا سقف دو میلیون تومان را دارند که تا چند سال با بهترین کیفیت برای آن ها کار کند و لذّت گیمینگ را در آن ببرند،کنسول های بازی پیشنهاد میشود.

بر اساس صد ها ویدئو که در یوتیوب و اکثر شبکه های اجتماعی مشاهده کردم و مطالب و کلی متن های مهّم در این باره خوندم نظرم رو اعلام میکنم.

 

نتیجه گیری نهایی:

برای کسانی که بالای دومیلیون تومان قصد خرید سیستم گیمینگ دارند و هزینه ی آن برای آنها مشکلی به وجود نمیاورد کامپیوتر را پیشنهاد میکنم .

و برای کسانی که تا دو میلیون تومان قصد خرید سیستمی که بهترین بازی هارا در بهترین کیفیت اجرا کند را دارند، کنسول را پیشنهاد میکنم.

 

دوستان عزیز، امید وارم از مطلب راضی بوده باشید.

خدا یار و نگهدارتون.

(بدرود)

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 37 دقیقه قبل، моджтаба گفته است :

خدایا!
شما توهم توطئه داری عزیز!
من گفتم شما بدت میاد؟؟؟؟
اخه کانتر هم شد بازی؟؟؟؟
من یه نمونه بازی مثال زدم که هم رو کنسول هم رو pc 4K ارائه میده و گفتم بررسی کنید!
متاسفم که وقتمو نابود کردم با بحث با همچین شخصی!

 

کسی که کانتر رو بازی نمی دونه اصلا گیمر نیست !

کانتر به تنهایی به کل سر هالو ، گیرز اف وار ، گاد آف وار ، آنچارتد و هرچی بازی اختصاصیه قوطی کنسول هاست می ارزه !

شاهکار شرکت ولو به معنای واقعی کلمه یک شوتر به تمام معناس . شاهکار های مثل هالف لایف و پورتال و لفت فور دد و دوتا و ... هم به جای خود .

اصلا همون استیم برای خرید pc کافیه !!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام

اگه پولشو داشتیم هر جفتش رو داشتیم .درصورت داشتن پول غُر هم نمیزدیم که این بده اون یکی بهتره

همه چی به خودمون بر میگرده. انسان ذات پیشرفت و بدست اوردن داره و جایی که نتونه به خواستش برسه شروع میکنه به تفاسیر مختلف حتی کوبنده که خودش هم میدونه منطقی نیست

البته هستن دوستانی که هزینه کردن براشون مشکلی نیست ولی همچنان تعصبانه رفتار میکنن.و تعصب جای منطق رو در مغزشون گرفته

 

بنده بدم نمیاد کنسول هم داشته باشم

دراز میکشی میشینی می ایستی  .پات رو اویزون میکنی به دیوار  و ... بازی میکنی:)

پی سی یکی از مضراتش همین نشستن های طولانیست . ولی پی سی هم خوبی هایی داره که کنسول خیلی هاش رو نداره

 

شخصا چون میدونم هر کدوم مزیت هایی دارند پس نمیگم حتما باید اینو خرید اون یکی رو بیخیال شد

 

در ضمن فروم بیش از حد خلوت شده بود  جناب حسینی این مبحث رو مطرح کرد دوستان یه تکونی به خودشون بدن فروم جون بگیره

خودشون هم میدونن در این لحظه کنسول هیچ محسوب میشه

قطعه سومی میتونه خیلی راحت ازش سبقت بگیره بله موبایل هوشمند

 

 

ویرایش شده توسط MEHDI-GTX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام و درود
به عقيده من كساني كه در ابتدا وارد دنياي بازي ميشن ،در بيشتر مواقع به سراغ كنسول (ps و يا xbox) ميرن و گزينه pc رو بهش توجهي نميكنن ، علت اين امر ميتونه به خاطر تفاوت قيمت اوليه بين كنسول (قيمت مناسب تر)و pc باشه ،ولي به طور كل دلايل زيادي وجود داره كه pc ميتونه براي بازي مناسبتر از كنسول باشه كه در زير به چند مورد اشاره ميكنم:
١- هزينه مربوط به خريد بازي: در بيشتر مواقع بازيهاي كامپيوتري ارزانتر از بازيهاي مربوط به كنسول ميباشند ،بويژه در زمانهاي خاصي از سال شاهد حراج عنوانهاي خوب براي pc در steam ، origin و uplay هستيم كه چنين اتفاقي خيلي كم براي كنسول اتفاق ميفته. در كشور ما با توجه به استفاده از بازيهاي كرك شده(كاملا رايگان) و اجراي بي دردسر اونها ، pc از محبوبيت خاصي برخورداره.
٢-بازيهاي آنلاين: اگر اهل بازيهاي آنلاين باشيد تعداد بازيهاي رايگان و تعداد افراد آنلاين  قابل دسترس مربوط به pc اصلا قابل مقايسه با عناوين آنلاين كنسول نيست و اغلب براي كنسول ماهيانه و يا سالانه براي بعضي از بازيهاي آنلاين بايد هزينه اضافي پرداخت كرد.
٣- گرافيك بالاتر pc و امكان شخصي سازي: اگر شما يك گيمر حرفه اي هستيد، pc به شما  امكان اجراي بازيها با گرافيك بالاتر و فريم بيشتر(كه بسيار براي يك گيمر مهمه) رو ميده. شما با اندك هزينه اي ميتونيد pc رو آپگريد يا شخصي سازي كنيد.
٤-ماد كردن (امكان انجام تغييرات خاص)بازيها در pc: شايد ايجاد تغييرات خاص (مثلا پول بينهايت،كشته نشدن، بازكردن تمام مراحل يك بازي و...) براي يك گيمر زياد مهم نباشه ولي در شرايطي pc اين امكان رو به شما ميده كه متاسفانه در كنسول اين كار تقريبا محاله.
٥-كنترل دقيقتر بعضي از بازيها با استفاده همزمان كيبورد و موس: براي اين مزيت ميتوان به بازي counter strike اشاره كرد كه بدون موس (با dpi بالا و خاص) و كيبورد ، تقريبا نشدنيست.
٦- وجود بازيهاي خاص و انحصاري مخصوص pc: البته در اين مورد بازيهايي هم وجود دارند كه فقط مختص كنسولي خاص هستند.
٧- استفاده جانبي از pc: بجز بازي ،با داشتن يك كامپيوتر شما قادر به انجام بسياري از كارها (دفتري،مهندسي و ...) خواهيد بود.
اميدوارم اوقاتتون هميشه خوش باشه، فرقي نميكنه كه pc داشته باشيد يا كنسول
يا علي

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام 

به نظر من با  میشه بازی کرد ولی کسی که میخواد از گرافیک بهتری بهره ببره و بودجه یه سیهستم عالی رو داره میتونه یه سیستمببندهیتونه ولی کسی که بودجه زیادی نداره میتونه با کنسول هم همه ی بازی های جدید رو تجربه کنه 

خودمم الانسیستمم گرافیک ش سوخته با جایزه این مسابقه میخوام گرافیک بخرم کاری کنید اول شم دمتون گرم  برا همه رو هم رای مثبت دادم 

بازم ممنون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود و عرض ادب خدمت دوستان و اساتید محترم

خب بحثی که گذاشته شده یک بحث طولانی و یکمی قدیمی هست!

ولی تنها با چند جمله دوست دارم خلاصه کنم

اول از همه اینکه اگر کامپیوتری نبود بازی سازی هم برای کنسول نبود و کامپیوتر تنها برای بازی نیست و کلی کار دیگه میشه باهاش انجام داد

دوم از اون اینکه سیستم هایی هستند که نسل به نسل تنها با تعویض کارت گرافیک راه میوفتن و همچنان میتونن از کنسول در دراز مدت به صرفه تر باشند

سوم اینکه قابلیت های مود کردن در کامپیوتر که جای خود دارد و خودش عشق خاصی داره

و اما جمله ی آخر اینکه اگر میبینید بعضی از بازی ها برای کنسول ها بهینه تر ساخته میشند دلایل متفاوتی داره ولی میتونم مهم ترینش رو پول پرستی شرکت ها بدونم که این کارشون قطعا درست نیست 

>>اما آینده ی PC GAMING با کارهایی که مایکروسافت در حال انجام هست روشنه و به شخصه بهش امید زیادی دارم بر عکس کنسول ها که هی دارن به خودشون فشار میارن<<

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام خدمت همه ی لیونی های عزیز

به نظر من کامپیوتر و کنسول به کلی با هم فرق میکنن. از کامپیوتر به جز اجرای بازیها برای انجام کارهای دیگه هم استفاده میکنن اما کنسول صرفا فقط برای اجرای بازیه با این حال اجزای کامپیوتر قابل ارتقاست و  حتی شما میتونید سیستمی خیلی قدرتمند تر از کنسول ها ببندید.

هممون میدونیم که بازیهایی که برای کنسول های PS4 و XBOX ONE عرضه میشن غیر قابل هک هستند و کاربر مجبور به خرید نسخه ی اصلی بازی میباشد و این خود دلیلی برای رفتن به سمت PC  میباشد.جدیدا بعضی شرکت ها از قفل DENUVO که DRM هم میگن برای رمز گزاری بازیهاشون استفاده میکنن که کرک بازیهای PC رو تقریبا غیرممکن میکنه اما این مشکل با خرید CD KEY اشتراکی قابل حله.

در کل سلیقه ها متفاوته و خیلیا بر اساس سلیقه و علاقشون انتخاب میکنن!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بنده به شخصه پی سی رو ترجیح میدم چون واسه ایران خوبه بازی  های کرک شده واسش زیاده و هم اینکه سیستم قابل ارتقا هست 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نظر تمام دوستان رو خوندم و مثل بعضی از نظرها به عقیده من بیشتر سلیقه ای هست هر کس با مزایا و معایب کنسول و پی سی کنار میاد الان دو دوست هستیم که من پی سی بازم اون کنسول داره و دائم هم با هم همین بحث روداریم اون کرک لازم نداره و براحتی بازیش رو میکنه ولی خوب پول بیشتری هم بابت بازی میده و روی دیسپلی 50 اتاقش با یه سینمای خانگی لذتش رو میبره من تو مانیتور 24 با یه سیستم 5.1 ولی خوب با کیفیت به مراتب بهتر و قیمت معقول تر بازی ها رو انجام میدم میمونه نقاط متفاوت کننده بازیهای اختصاصی کنسولها که بیشتر برای پی سی نمیان که یکم ... در نهایت از پی سی راضی تر هستم

 

ویرایش شده توسط ali yazdi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.

در حالت کلی میشه اینارو مکمل هم دونست. چرا؟
چون بدون pc هیچ کنسولی وجود نخاهد داشت. بدون کنسول هم گیمینگ معنی اصلیش رو از دست میده.

کلا بازی های رو با pc میسازن پس این نشون میده که از نظر قدرت بی شک pc برتره چون خودش خلق کننده کنسوله.

اما میرسیم به این بحث که دستگاه های مولتی تسکینگ هیچ چیز رو عالی تحویل نمیدن بلکه خوب یا خیلی خوب تحویل میدن. مثلا شما دوربین کامپکت 700 هزار تومنی رو با گوشی 2ملیونی مقایسه کنی متوجه میشی که دوربین عکس های بهتری میگیره. یا یه پلیر 500 تومنی رو با گوشی 2 تومنی مقایسه کنی متوجه میشی که پلیر کیفیت صدای به مراتب بهتری داره. دلیلش چیه؟ دلیلش اینه که هرکدوم از این کارها برای خودش یه دیوایس نیاز داره. اما تکنولوژی تونسته با شرایط خوب اونارو کوچیک کنه و پیاده کنه رو یه دستگاه کوچیک که تنها مزیتش میشه اینکه شما اونارو همیشه با هم دارید.

در مورد کنسول هم همین قضیس. وقتی کار کنسول گیمه مطمعنا خیلی برتری های زیادی تو بحث گیم داره که پی سی رو مغلوب میکنه. چند نمونش مثلا کرک نیاز نداره، همه بازی هاش اورجیناله، نیاز به نصب بازی نیست، در صورت ریلیز شدن بازی همون لحظه میشه بازی کرد و...
اما pc تو بحث گیم همیشه با مشکل مواجهه. یه بار کرک نمیخوره یه بار ورژن گرافیک نمیخوره! یه بار دایرتکس درست نیست! بعدشم یه بار مثل من میشینی اساسین بازی میکنی خیلیم روون فک میکنی چه عالیه! بعد یه اپدیت میاد میفهمی نصف دیتیل ها رو نداشتی!! چون بازی بد کرک شده!!
به طور کلی برای گیم کنسول بهتر از pc هست چون کنسول انحصارا برای بازی طراحی شده پس اصلا نیازی نداره کار دیگه ای انجام بده همون یه کار رو خیلی خوب انجام بده کافیه. اما کامپیوتر قراره بی نهایت کار انجام بده که یکیش گیمه پس باید بتونه همش رو خوب انجام بده ولی با هر دست میشه یه هندونه برداشت.
صحبت های من تو بازه قیمتی یکسان هست.
موفق باشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یک پلیر قدیمی با درک ه هنر  , رقابت  , تخیل  , سرعت عمل  مطمئنا سراغ PC رو میگیره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

من خودم به تازگی عضو شدم فقط به خاطر همین بحث و باید بگم بحث جالبی هست

از نظر من پی سی توی تقریبا همه موارد از کنسول جلوتر و به صرفه تر هست

چند نمونه از مزایای پی سی نسبت به کنسول:

1- شاید یکی از مهم ترین برتری های پی سی نسبت به کنسول، قابلیت ارتقا دادن و سخت افزار خیلی قویترشه. روی کنسول معمولا با کیفیتی بازی میکنید که در حد کیفیت low یا medium  در پی سی هست. حالا بحث fps هم بماند که کنسول هیچ وقت به پای پی سی نمیرسه. سخت افزار پی سی همیشه چند قدم جلوتر از کنسول هست و حتی کنسول های میان نسلی مثل اسکورپیو و پرو نمیتونن به یک پی سیه  قوی برسن.

2- شاید بعضی ها بگن پی سی انحصاری نداره یا مثلا ps4 و xbox انحصاری هاشون خیلی بیشترن. باید بگم که اشتباه میکنید و اتفاقا انحصاری های پی سی حدود چند صد تا هستن. نمونه هاشون World of Warcraft و Dota 2 که جزو بهترین انحصاری های پی سی هستن؛ قسمت جالب ماجرا اینجاست که انحصاری های ایکس باکس برای ویندوز هم میان (که من این کار مایکروسافت رو تحسین میکنم که همچنان به کاربران ویندوزش اهمیت میده) و انحصاری های PS3 (مثل The Last of Us و God of War) هم  روی پی سی با سرویس PS Now قابل دسترسی هستن.

3- ماوس و کیبورد صدبرابر تسلط بیشتری توی گیم  به فرد میده (بخصوص توی بازی های اول شخص شوتر) و  امکان داره یک نفر که با دسته کنسول Pro Gamer هست از یک گیمر متوسط با ماوس و کیبورد شکست بخوره.

4- شاید بعضیا بگن خوب اینجوری که نمیشه همش نزدیک مانیتور بشینی و با ماوس و کیبورد گیم بزنی و چشات کور میشه و ... . خوب کیبورد و ماوس وایرلس رو برای همین موقعیت ها افریدن دیگه!! :) شما میتونی کیس کامپیوترت رو با کابل hdmi به تلویزیون وصل کنی و از بازیت لذت ببری!

5- به کیبورد و ماوس عادت ندارید؟ یک دسته Steam بخرید و از بازی بدون کیبورد و ماوس لذت ببرید!! حالا دسته استیم نمیخواید بخرید، میتونید حتی با دسته Xbox هم بازیتون رو به راحتی انجام بدید!!

6- اینکه خیلیا میگن پی سی ارورهای خیلی زیادی داره و هیچ وقت نمیتونی به راحتی بازیتو نصب کنی واقعا حرف مـزخرفیه! اولا که هر ارور یک دلیل و یک راه حلی داره، و دوما اینکه مبتدی بودن خودتون رو تقصیر ارورهای پی سی رو نندازید.

7- شما شاید پول کمی بدید و یک کنسول بخرید که در حد low پی سی هست، اما باید همه بازی هارو حتما اوریجینال بخرید و کلی پول بابتش بدید! در حالی که توی پی سی میشه کرکی زد و یکی از بزرگترین مزیت های پی سی محسوب میشه (بخصوص توی ایران). من خودم بازی هام رو رایگان از اینترنت دانلود میکنم و حتی پول خرید نسخه فیزیکی رو نمیدم! حالا اگه بازیش کرک نشد میتونید 8 هزارتومن پول بدید و اکانت اشتراکی بخرید و از بازیتون لذت ببرید! اگرم خیلی به دنبال اخلاقیات هستید خوب اشکالی نداره شما روی پی سی هم میتونید بازی های اوریجینال بخرید. من خودمم خیلی بازی هارو از جمله رینبو سیکس و کانتر گلوبال آفنسیو و payday 2 رو روی پی سی به صورت اوریجینال خریداری کردم و الان دارم از انلاینشون لذت میبرم. حالا بعضیا میگن روی کنسول میشه مثلا 20 هزارتومن اضافه داد و بازی ایو که خریدی رو تعویض کرد؛ اتفاقا روی پی سی هم میشه همچین کاری کرد و با این تفاوت که شما وقتی رو کنسول میرید بازیو چنج میکنید یک پول هم روش میدید و دیگه هم اون بازیو ندارید، اما توی پی سی برای ما اون بازی توی Library برای همیشه میمونه و هروقت خواستیم میتونیم دوباره بریم بازی کنیمش.

حالا بعضیا هم میگن این Denuvo اومد و کلا باعث شد همه از پی سی نا امید بشن. درحالی که اینجوری نیست و وقتی سازنده ها ببینن روی پی سی هم بازیهاشون خیلی دیرتر کرک میشه یا اصلا کرک نمیشه توجهشون بیشتر به پی سی جلب میشه! و اینجوری پی سی هم شدیدا پیشرفت میکنه (که البته تا الان هم کم پیشرفت نکرده)

8- شما روی پی سی به هیچ وجه مجبور نیستید هیچ پولی بابت انلاین بازی کردنتون بدید و بعد از خرید بازیتون میتونید هرچقد دلتون خواست و بدون پرداخت هیچ پول اضافه اون بازی رو انلاین بزنید؛ برخلاف کنسول که باید gold یا live بخرید اما روی پی سی همچین چیزی نداریم.

9- شما با پی سی میتونید علاوه بر گیم هزاران هزار کار دیگه هم بکنید. میتونید عکس ادیت کنید، جلوه های ویژه بسازید، مدل های سه بعدی بسازید، بازی بسازید، برنامه نویسی کنید، فیلم ادیت کنید، فیلم تدوین کنید، CD و DVD رایت کنید و هزاران کار دیگه که با کنسول هرگز نمیشه انجام داد. حتی یکی از بزرگترین مزیت های پی سی برای ایرانی ها اینه که میتونید Telegram و Line رو روش نصب کنید و تمامی قابلیت های نسخه اندروید رو روی ویندوز داشته باشید. در مجموع با یک تیر 2 نشان میزنید.

10- در مجموع کسی که میخواد از گیم بیشترین لذت رو ببره صددرصد میره سمت پی سی، ولی اگه سلیقه ش به پی سی نخوره خوب میره کنسول بگیره (که البته پی سی هزاران راه داره که شما شخصی سازیش کنید و با سلیقه تون سازگار کنیدش).

بعضی از کنسول بازها میگن انحصاری های کنسول خدان و معمولا تنها دلیلی که برای خرید کنسول میارن همینه (البته دلیل های بیشتری هم وجود داره)، ولی خوب شما میتونی واسه یک مدت یک کنسول رو اجاره کنی و تمام گیم های انحصاریش  رو بازی کنی.

من برای انتخاب پی سی 10 تا دلیل مهم و اساسی اوردم، امیدوارم همه برای انتخاب هامون دلیل های منطقی داشته باشیم و فن بازی در نیاریم

در هرصورت همه گیمرها از یک خانواده هستن و اینکه اون هارو جدا از هم بدونیم کار اشتباهیه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من کسایی که خواستن کنسول رو بسازن دقیقا میدونستن که بعضی از نفرات از کامپیوتر فقط برای گیمینگ استفاده میکنن و پول زیادی واسش نمیزارن به خاطر همین چیزی ساختن برای گیمینگ با قیمت پایین تر بازم نظرشخصیمه... ولی کامپیوتر رو بیشتر قبول دارم

ویرایش شده توسط dr.shadow
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من برای انتخاب بین کنسول و pc بودجه بسیار مهمه

اگر بودجه شما کمتر از خرید کنسول هستش  ...... pc تنها گزینه هستش

اگر بودجه در حد کنسول دارید ..... pc پیشنهاد میشه

اگر بودجه بیشتر از کنسول دارید ..... pc عملا تنها گزینه هستش

 

در حالت اول که حرفی نیست چون پول کافی وجود نداره

در حالت سوم هم pc عملا تنها گزینه هستش !!! 100 در 100 یه pc گیمینگ بازی ها رو خیلی خیلی بهتر از کنسول اجرا می کنه

در حالت دوم هم به چند دلیل pc بهتره

1 دسترسی به موس و کیبرد در بازی ها . در شرایطی که گیم پد کنسول ها در pc ساپورت میشن و نیاز هر کاربری رو کاملا برطرف می کنه وجود موس و کیبرد برای بسیاری از بازی ها از جمله شوتر ها یک برتری بسیار بزرگه

2 دسترسی بهتر به بازی ها . توی هر مغازه ای میشه بازی های pc رو پیدا کرد . در بسیاری از شهر های کوچک و روستا ها دسترسی به بازی های کنسول یک مشکل اساسی هستش . برای بازی های آنلاین و قانونی هم استیم بهتر از هر سرویس دیگه ای نیاز ها رو برآورده می کنه . در pc اکثر بازی ها کرک میشن و اکانتهای اشتراکی برای بازی هایی که کرک نشدن یک راه حل بدون خطر به حساب میاد در حالی که در کنسول ها خطر بن شدن وجود داره اما در pc کاربر خدای خودش هست . تخفیف های زیاد بازی های pc به همراه عدم هزینه اضافی برای سرویس های آنلاین  بازی به صورت قانوینی رو در pc ارزانتر از کنسول کرده .

 

سایر برتری های pc

1 ,وجود pc توی هر خونه ای لازمه وقتی شما به جای خرید کنسول پولش رو صرف ارتقاء سیستم خونگیتون کنید سیستم نهایی بسیار بهتر از کنسول میتونه از پس بازی ها بربیاد

2 رشد روز افزون کیفیت . جالبه که بسیاری از افراد این رو یک نقص می دونن چون pc هر از گاهی نیاز به ارتقاء داره اما نقص واقعی اینه که توی چند سال گرافیک بازی ها زیاد نشه . اگر به درستی به بازی های روی کنسول ها نگاه کنیم متوجه میشیم که بازی هایی که اول عمر این کنسول ها وارد بازار شدن میتونن در گرافیک با بازی هایی که در آخرعمر  نسل همون کنسول وارد شدن رقابت کنند که این یعنی چندین سال درجا زدن در حالی که در pc بازی ها هر ساله رشد کردن و زیبا تر شدند . واقعیت اینه که اگر شما یک سیستم و بخرید با کم و زیاد کردن تنظیمات بازی ها گرافیک شون رو در یک حد نگه دارید pc شما یتونه به راحتی به اندازه یک کنسول عمر کنه اما وقتی که هر ساله بازی ها از نظر گرافیکی رشد می کنن برای لذت بردن از حداکثر گرافیک تنها راه ارتقاء هستش .

3 ملحقات بیشتر . در pc شما میتونید با استفاده از پچ ها و مورادی از این دست بازی ها رو از نظر بصری متحول کنید . تم های مختلف برای بازی ها و فیلم گرفتن از بازی و استفاده از ترینر ها و مواردی از این دست موجب میشه که هر گیمر در pc تجربه ای کاملا متفاوت با بقیه داشته باشه . وقتی شما از ترینر استفاده می کنید یا از یک پچ گرافیکی استفاده می کنید بسیاری از مواردی که سازنده بازی برای شما در نظر گرفته تغییر می کنه این یعنی یک تجربه متفاوت در حالی که در کنسول ها شما محکوم به اجرای بازی با تنظیمات سازنده هستید .

4 فناوری های بروز . هر فناوری که معرفی میشه خیلی زود خودش رو در pc نشون میده و حتی با عرضه نسل جدید اون pc گیمرها میتونن به سرعت از اون استفاده کنن در حالی که در کنسول ها شما باید برای اضافه شدن یک فناوری جدید گاها تا عرضه نسل جدید کنسول ها صبر کنید . به طور مثال vr

.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 دقیقه قبل، Ali Subi گفته است :

سلام.

در حالت کلی میشه اینارو مکمل هم دونست. چرا؟
چون بدون pc هیچ کنسولی وجود نخاهد داشت. بدون کنسول هم گیمینگ معنی اصلیش رو از دست میده.

کلا بازی های رو با pc میسازن پس این نشون میده که از نظر قدرت بی شک pc برتره چون خودش خلق کننده کنسوله.

اما میرسیم به این بحث که دستگاه های مولتی تسکینگ هیچ چیز رو عالی تحویل نمیدن بلکه خوب یا خیلی خوب تحویل میدن. مثلا شما دوربین کامپکت 700 هزار تومنی رو با گوشی 2ملیونی مقایسه کنی متوجه میشی که دوربین عکس های بهتری میگیره. یا یه پلیر 500 تومنی رو با گوشی 2 تومنی مقایسه کنی متوجه میشی که پلیر کیفیت صدای به مراتب بهتری داره. دلیلش چیه؟ دلیلش اینه که هرکدوم از این کارها برای خودش یه دیوایس نیاز داره. اما تکنولوژی تونسته با شرایط خوب اونارو کوچیک کنه و پیاده کنه رو یه دستگاه کوچیک که تنها مزیتش میشه اینکه شما اونارو همیشه با هم دارید.

در مورد کنسول هم همین قضیس. وقتی کار کنسول گیمه مطمعنا خیلی برتری های زیادی تو بحث گیم داره که پی سی رو مغلوب میکنه. چند نمونش مثلا کرک نیاز نداره، همه بازی هاش اورجیناله، نیاز به نصب بازی نیست، در صورت ریلیز شدن بازی همون لحظه میشه بازی کرد و...
اما pc تو بحث گیم همیشه با مشکل مواجهه. یه بار کرک نمیخوره یه بار ورژن گرافیک نمیخوره! یه بار دایرتکس درست نیست! بعدشم یه بار مثل من میشینی اساسین بازی میکنی خیلیم روون فک میکنی چه عالیه! بعد یه اپدیت میاد میفهمی نصف دیتیل ها رو نداشتی!! چون بازی بد کرک شده!!
به طور کلی برای گیم کنسول بهتر از pc هست چون کنسول انحصارا برای بازی طراحی شده پس اصلا نیازی نداره کار دیگه ای انجام بده همون یه کار رو خیلی خوب انجام بده کافیه. اما کامپیوتر قراره بی نهایت کار انجام بده که یکیش گیمه پس باید بتونه همش رو خوب انجام بده ولی با هر دست میشه یه هندونه برداشت.
صحبت های من تو بازه قیمتی یکسان هست.
موفق باشید.

این حرف های شما نشون میده که شما هیچ شناختی از پی سی و کنسول ندارید

روی پی سی در روز اول عرضه میتونید بازی هارو به صورت اوریجینال از استیم تهیه کنید و کسی مجبورتون نکرده از کرک استفاده کنید

بازی های پی سی به کرک نیاز ندارن، ظاهرا شما خیلی به کرک علاقه دارید و دوست دارید همه بازی هارو کرکی بازی کنید

به شخصه تقریبا همه گیم هایی که بازی کردم نسخه کرکی بودن و تا الان هیچ مشکلی واسم پیش نیومده

لطفا وقتی اطلاعاتتون کمه در مورد چیزی نظر الکی ندید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با سلام 

خیلی کوتاه .

 با توجه به وضعیت اسف بار کرک بازی ها و گرون قطعات فعلا در این زمان ، خرید کنسول اون هم فقط مدل ps4 pro یا ps4neoبسیار بصرفه تر هست 

 ایکس باکس هم برای ما ایرانی ها نیست حالا هر چقدر دوست دارید زور بزنید بگید خوبه و لی خب برای ما ایرانی ها نیست دیگه کاریش هم نمیشه کرد نه دلیل دارم نه شناخت راجع به  ایکس باکس:D

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 9 دقیقه قبل، AmirrezASe7eN گفته است :

این حرف های شما نشون میده که شما هیچ شناختی از پی سی و کنسول ندارید

روی پی سی در روز اول عرضه میتونید بازی هارو به صورت اوریجینال از استیم تهیه کنید و کسی مجبورتون نکرده از کرک استفاده کنید

بازی های پی سی به کرک نیاز ندارن، ظاهرا شما خیلی به کرک علاقه دارید و دوست دارید همه بازی هارو کرکی بازی کنید

به شخصه تقریبا همه گیم هایی که بازی کردم نسخه کرکی بودن و تا الان هیچ مشکلی واسم پیش نیومده

لطفا وقتی اطلاعاتتون کمه در مورد چیزی نظر الکی ندید

ما علاقه به کرک نداریم 

1-پول نداریم 

2- بد عادت شدیم 

3-همچنان تحریم هستیم 

4-بد عادت شدیم دیگه کاریش هم نمیشه کرد 

5-باور کن پول نداریم 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من از طرفداران سر سخت کنسول بودم یکی از کسایی  که همیشه با کاربرای دیگه درگیر میشدم

بعد از معرفی کنسول های نسل هشتم  و بر آورده نشدن توقع من در بحث گیمینگ این شد که بعد از سالها سیستمی جدید تهیه کنم

از جمله بازی هایی که در حسرتش مونده بودم battlefied 3که برای کیفیت بهتر و HD TEXTUREها در کنسول xbox360نیاز به هارد داشت که کنسول من هارد نداشت و تهیه هارد جدید برام بصرفه نبود

زمانی که کامپیوتر رو خریدم تازه فهمیدم بحث گرافیک واقعا چیز کمی نیست یک بازی با گرافیک بیشتر لذت بیشتر به گیمر القا میکنه شاید ده دقیقه به مناظر زیبای witcher 3خیره میشدم و عکس میگرفتم در حالی که نسخه ی ps4این بازی رو  هم داشتم و هرگز  چنین حسی رو به من القا نکرد

کنسول  های نسل  هشتمی رو  چون اول خریدم تنها به یک دلیل نگهشون داشتم  اون هم تنها بازی های انحصاری زیبایی هست که نمیشه هیچ طوری ازشون گذشت

از بهترین تجربه های من روی کنسول UNCHARTED 4,BLOODBORNE,,HEAVY RAINبودند هر چند اگر این بازی های انحصاری نبودن کمتر کسی این کنسول  ها رو  میخرید

مشکلات زیاد در بحث سرور ها و قطع پیاپی در اوایل نسل هشت و گهگداری هم در وضعیت فعلی باعث شد به کلی از شبکه های psnوxbox liveقطع امید کنم ضمن اینکه xbox liveبخش عظیمی از این سرویس دهیش برای ایرانی ها غیر قابل دسترس است اون هم بخاطر تحریم که حتی نمیشه بازی های رایگان را دانلود کرد

وقتی استیم رو برای اولین بار کشفش کردم تازه فهمیدم از چه نعمتی بی بهره بودم!سرعت بسیار بالا و دسترسی آسون و راحت به پیام ها و ادلیست و تاپیک ها حتی در وسط گیم!

قیمت پایین بازی ها و تخفیف های مختلف استیم حتی تا 95درصد!

بعد از 3ماه نقل مکان به استیم دیگه حتی کنسول رو روشن نمیکردم طوری که کابل برقxboxرو  کلا کشیده بودم و هرزچند گاهی با دستمال گرد و خاک ps4رو جمع میکردم

دوستای خودم از اینکه نیستم کنجکاو شدن تا بدودن دلیل این غیبت من چی بودهXD

شاید خیلی از دوستان باور نکنند اما دوستی دارم که بخاطر سرعت بالای استیم  و راحتی کار با اون کنسول خودش رو فروخت و حدود 4میلیون هزینه کرد و یک سیستم گیمینگ خرید که همش از دست رنج خودشبوده

 کل تابستون رو برای داشتن کامپیوتر رویایش کار کرد و تونست سیستم خوبی جمع کنه یک فروند960 GTXو16گیگابایت رم

من خودم رو نه طرفدار PCمیدونم  و نه کنسول و از هر دو استفاده  میکنم اما استفاده ی بیشتر من قطعا PCهست

 

ویرایش شده توسط Dark-_-Witcher
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...