رفتن به مطلب

*** " مباحثه 1 " کنسول یا PC ؟ چرا ؟ ***


Recommended Posts

در 6 دقیقه قبل، mInI_ClockEr گفته است :

ما علاقه به کرک نداریم 

1-پول نداریم 

2- بد عادت شدیم 

3-همچنان تحریم هستیم 

4-بد عادت شدیم دیگه کاریش هم نمیشه کرد 

5-باور کن پول نداریم 

اگه فک میکنی بری سمت کنسول همه بازی هارو میتونی با 10 تومن بخری اشتباه میکنی

فعلا که خیلی بازی ها مثل Inside و Doom و Rise of the Tomb Raider برای  پی سی کرک شدن

حالا دوسته عزیز چرا اکانت اشتراکی نمیخری باور کن پولش 10 تومن هم نمیکشه میتونی هر بازی که بخوای رو افلاین بازی کنی

ویرایش شده توسط AmirrezASe7eN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 380
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

تصاویر ارسال شده

اگه یکی  بخاد بدون دردسر با یه پورت عالی بازی کنه صد در صد کنسول. وگرنه پی سی همیشه حرف اول و اخرو میزنه و متاسفانه اکثر بازی ساز های پولکی پورت خوبی رو پی سی نمیدن. بازی فیزیکی هم نمیدن ادم مجبور میشه دانلود کنه با این وضع نت. بهترین راه فعلا برا پی سی اشتراکیه که خیلی خوب هم جواب داده. من نظرم بیشتر رو کنسوله. ولی الان پی سی دارم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 17 ساعت قبل، AmirrezASe7eN گفته است :

سلام

من خودم به تازگی عضو شدم فقط به خاطر همین بحث و باید بگم بحث جالبی هست

از نظر من پی سی توی تقریبا همه موارد از کنسول جلوتر و به صرفه تر هست

چند نمونه از مزایای پی سی نسبت به کنسول:

1- شاید یکی از مهم ترین برتری های پی سی نسبت به کنسول، قابلیت ارتقا دادن و سخت افزار خیلی قویترشه. روی کنسول معمولا با کیفیتی بازی میکنید که در حد کیفیت low یا medium  در پی سی هست. حالا بحث fps هم بماند که کنسول هیچ وقت به پای پی سی نمیرسه. سخت افزار پی سی همیشه چند قدم جلوتر از کنسول هست و حتی کنسول های میان نسلی مثل اسکورپیو و پرو نمیتونن به یک پی سیه  قوی برسن.

2- شاید بعضی ها بگن پی سی انحصاری نداره یا مثلا ps4 و xbox انحصاری هاشون خیلی بیشترن. باید بگم که اشتباه میکنید و اتفاقا انحصاری های پی سی حدود چند صد تا هستن. نمونه هاشون World of Warcraft و Dota 2 که جزو بهترین انحصاری های پی سی هستن؛ قسمت جالب ماجرا اینجاست که انحصاری های ایکس باکس برای ویندوز هم میان (که من این کار مایکروسافت رو تحسین میکنم که همچنان به کاربران ویندوزش اهمیت میده) و انحصاری های PS3 (مثل The Last of Us و God of War) هم  روی پی سی با سرویس PS Now قابل دسترسی هستن.

3- ماوس و کیبورد صدبرابر تسلط بیشتری توی گیم  به فرد میده (بخصوص توی بازی های اول شخص شوتر) و  امکان داره یک نفر که با دسته کنسول Pro Gamer هست از یک گیمر متوسط با ماوس و کیبورد شکست بخوره.

4- شاید بعضیا بگن خوب اینجوری که نمیشه همش نزدیک مانیتور بشینی و با ماوس و کیبورد گیم بزنی و چشات کور میشه و ... . خوب کیبورد و ماوس وایرلس رو برای همین موقعیت ها افریدن دیگه!! :) شما میتونی کیس کامپیوترت رو با کابل hdmi به تلویزیون وصل کنی و از بازیت لذت ببری!

5- به کیبورد و ماوس عادت ندارید؟ یک دسته Steam بخرید و از بازی بدون کیبورد و ماوس لذت ببرید!! حالا دسته استیم نمیخواید بخرید، میتونید حتی با دسته Xbox هم بازیتون رو به راحتی انجام بدید!!

6- اینکه خیلیا میگن پی سی ارورهای خیلی زیادی داره و هیچ وقت نمیتونی به راحتی بازیتو نصب کنی واقعا حرف مـزخرفیه! اولا که هر ارور یک دلیل و یک راه حلی داره، و دوما اینکه مبتدی بودن خودتون رو تقصیر ارورهای پی سی رو نندازید.

7- شما شاید پول کمی بدید و یک کنسول بخرید که در حد low پی سی هست، اما باید همه بازی هارو حتما اوریجینال بخرید و کلی پول بابتش بدید! در حالی که توی پی سی میشه کرکی زد و یکی از بزرگترین مزیت های پی سی محسوب میشه (بخصوص توی ایران). من خودم بازی هام رو رایگان از اینترنت دانلود میکنم و حتی پول خرید نسخه فیزیکی رو نمیدم! حالا اگه بازیش کرک نشد میتونید 8 هزارتومن پول بدید و اکانت اشتراکی بخرید و از بازیتون لذت ببرید! اگرم خیلی به دنبال اخلاقیات هستید خوب اشکالی نداره شما روی پی سی هم میتونید بازی های اوریجینال بخرید. من خودمم خیلی بازی هارو از جمله رینبو سیکس و کانتر گلوبال آفنسیو و payday 2 رو روی پی سی به صورت اوریجینال خریداری کردم و الان دارم از انلاینشون لذت میبرم. حالا بعضیا میگن روی کنسول میشه مثلا 20 هزارتومن اضافه داد و بازی ایو که خریدی رو تعویض کرد؛ اتفاقا روی پی سی هم میشه همچین کاری کرد و با این تفاوت که شما وقتی رو کنسول میرید بازیو چنج میکنید یک پول هم روش میدید و دیگه هم اون بازیو ندارید، اما توی پی سی برای ما اون بازی توی Library برای همیشه میمونه و هروقت خواستیم میتونیم دوباره بریم بازی کنیمش.

حالا بعضیا هم میگن این Denuvo اومد و کلا باعث شد همه از پی سی نا امید بشن. درحالی که اینجوری نیست و وقتی سازنده ها ببینن روی پی سی هم بازیهاشون خیلی دیرتر کرک میشه یا اصلا کرک نمیشه توجهشون بیشتر به پی سی جلب میشه! و اینجوری پی سی هم شدیدا پیشرفت میکنه (که البته تا الان هم کم پیشرفت نکرده)

8- شما روی پی سی به هیچ وجه مجبور نیستید هیچ پولی بابت انلاین بازی کردنتون بدید و بعد از خرید بازیتون میتونید هرچقد دلتون خواست و بدون پرداخت هیچ پول اضافه اون بازی رو انلاین بزنید؛ برخلاف کنسول که باید gold یا live بخرید اما روی پی سی همچین چیزی نداریم.

9- شما با پی سی میتونید علاوه بر گیم هزاران هزار کار دیگه هم بکنید. میتونید عکس ادیت کنید، جلوه های ویژه بسازید، مدل های سه بعدی بسازید، بازی بسازید، برنامه نویسی کنید، فیلم ادیت کنید، فیلم تدوین کنید، CD و DVD رایت کنید و هزاران کار دیگه که با کنسول هرگز نمیشه انجام داد. حتی یکی از بزرگترین مزیت های پی سی برای ایرانی ها اینه که میتونید Telegram و Line رو روش نصب کنید و تمامی قابلیت های نسخه اندروید رو روی ویندوز داشته باشید. در مجموع با یک تیر 2 نشان میزنید.

10- در مجموع کسی که میخواد از گیم بیشترین لذت رو ببره صددرصد میره سمت پی سی، ولی اگه سلیقه ش به پی سی نخوره خوب میره کنسول بگیره (که البته پی سی هزاران راه داره که شما شخصی سازیش کنید و با سلیقه تون سازگار کنیدش).

بعضی از کنسول بازها میگن انحصاری های کنسول خدان و معمولا تنها دلیلی که برای خرید کنسول میارن همینه (البته دلیل های بیشتری هم وجود داره)، ولی خوب شما میتونی واسه یک مدت یک کنسول رو اجاره کنی و تمام گیم های انحصاریش  رو بازی کنی.

من برای انتخاب پی سی 10 تا دلیل مهم و اساسی اوردم، امیدوارم همه برای انتخاب هامون دلیل های منطقی داشته باشیم و فن بازی در نیاریم

در هرصورت همه گیمرها از یک خانواده هستن و اینکه اون هارو جدا از هم بدونیم کار اشتباهیه

 

1- درسته که سخت افزار کنسول به پای پی سی نمیرسه. ولی گرافیک آنچارتد 4 رو با گرافیک بازی های پی سی مقایسه میکنن اون وقت شما میگی medium و low !!!

2- پی سی هم انحصاری های خوب داره اما به گرد پای بعضی انحصاری های کنسول هم نمیرسه! سونی هم بازی های نسل قبلشو برای استریم روی پی سی قرار داد که پی سی گیمرها به ارزش این بازی ها پی ببرند!

7- همین الان با اکانت های ترکیبی میشه بازی های کنسول رو به قیمت پی سی تهیه کرد و علاوه بر بازی قابلیت آنلاین هم داره و از مشکلات نصب بازی های کرکی خبری نیست! با این که این اکانت ها یک سالی هست که در بین کنسول گیمرهای ایران استفاده ی زیادی داره اما باز هم بعضی از دوستان در ادامه ی پست ها بازی های کرکی رو مزیت پی سی به حساب میارند!

9- همون طور که در پست قبل گفتم وقتی کنسول با پی سی مقایسه میشه یعنی فقط گیم مورد نظره و کسی که کار دیگه داشته باشه بدون مقایسه میره سمت پی سی.

درسته که پی سی مزایای بیشتری نسبت به کنسول داره اما مزایای کنسول فقط به انحصاری محدود نمیشه. قابلیت حمل آسان تر، نیاز به ارتقا نداشتن برای مدت طولانی، فیلم برداری از بازی بدون افت فریم، کاربری آسان از جمله مزایای کنسول محسوب میشن.

در 17 ساعت قبل، dr.shadow گفته است :

به نظر من کسایی که خواستن کنسول رو بسازن دقیقا میدونستن که بعضی از نفرات از کامپیوتر فقط برای گیمینگ استفاده میکنن و پول زیادی واسش نمیزارن به خاطر همین چیزی ساختن برای گیمینگ با قیمت پایین تر بازم نظرشخصیمه... ولی کامپیوتر رو بیشتر قبول دارم

نظر هر شخص محترمه اما تا اون جا که من میدونم صنعت گیم با کنسول ها شروع شد!

در 17 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

به نظر من برای انتخاب بین کنسول و pc بودجه بسیار مهمه

اگر بودجه شما کمتر از خرید کنسول هستش  ...... pc تنها گزینه هستش

اگر بودجه در حد کنسول دارید ..... pc پیشنهاد میشه

اگر بودجه بیشتر از کنسول دارید ..... pc عملا تنها گزینه هستش

 

در حالت اول که حرفی نیست چون پول کافی وجود نداره

در حالت سوم هم pc عملا تنها گزینه هستش !!! 100 در 100 یه pc گیمینگ بازی ها رو خیلی خیلی بهتر از کنسول اجرا می کنه

در حالت دوم هم به چند دلیل pc بهتره

1 دسترسی به موس و کیبرد در بازی ها . در شرایطی که گیم پد کنسول ها در pc ساپورت میشن و نیاز هر کاربری رو کاملا برطرف می کنه وجود موس و کیبرد برای بسیاری از بازی ها از جمله شوتر ها یک برتری بسیار بزرگه

2 دسترسی بهتر به بازی ها . توی هر مغازه ای میشه بازی های pc رو پیدا کرد . در بسیاری از شهر های کوچک و روستا ها دسترسی به بازی های کنسول یک مشکل اساسی هستش . برای بازی های آنلاین و قانونی هم استیم بهتر از هر سرویس دیگه ای نیاز ها رو برآورده می کنه . در pc اکثر بازی ها کرک میشن و اکانتهای اشتراکی برای بازی هایی که کرک نشدن یک راه حل بدون خطر به حساب میاد در حالی که در کنسول ها خطر بن شدن وجود داره اما در pc کاربر خدای خودش هست . تخفیف های زیاد بازی های pc به همراه عدم هزینه اضافی برای سرویس های آنلاین  بازی به صورت قانوینی رو در pc ارزانتر از کنسول کرده .

 

سایر برتری های pc

1 ,وجود pc توی هر خونه ای لازمه وقتی شما به جای خرید کنسول پولش رو صرف ارتقاء سیستم خونگیتون کنید سیستم نهایی بسیار بهتر از کنسول میتونه از پس بازی ها بربیاد

2 رشد روز افزون کیفیت . جالبه که بسیاری از افراد این رو یک نقص می دونن چون pc هر از گاهی نیاز به ارتقاء داره اما نقص واقعی اینه که توی چند سال گرافیک بازی ها زیاد نشه . اگر به درستی به بازی های روی کنسول ها نگاه کنیم متوجه میشیم که بازی هایی که اول عمر این کنسول ها وارد بازار شدن میتونن در گرافیک با بازی هایی که در آخرعمر  نسل همون کنسول وارد شدن رقابت کنند که این یعنی چندین سال درجا زدن در حالی که در pc بازی ها هر ساله رشد کردن و زیبا تر شدند . واقعیت اینه که اگر شما یک سیستم و بخرید با کم و زیاد کردن تنظیمات بازی ها گرافیک شون رو در یک حد نگه دارید pc شما یتونه به راحتی به اندازه یک کنسول عمر کنه اما وقتی که هر ساله بازی ها از نظر گرافیکی رشد می کنن برای لذت بردن از حداکثر گرافیک تنها راه ارتقاء هستش .

3 ملحقات بیشتر . در pc شما میتونید با استفاده از پچ ها و مورادی از این دست بازی ها رو از نظر بصری متحول کنید . تم های مختلف برای بازی ها و فیلم گرفتن از بازی و استفاده از ترینر ها و مواردی از این دست موجب میشه که هر گیمر در pc تجربه ای کاملا متفاوت با بقیه داشته باشه . وقتی شما از ترینر استفاده می کنید یا از یک پچ گرافیکی استفاده می کنید بسیاری از مواردی که سازنده بازی برای شما در نظر گرفته تغییر می کنه این یعنی یک تجربه متفاوت در حالی که در کنسول ها شما محکوم به اجرای بازی با تنظیمات سازنده هستید .

4 فناوری های بروز . هر فناوری که معرفی میشه خیلی زود خودش رو در pc نشون میده و حتی با عرضه نسل جدید اون pc گیمرها میتونن به سرعت از اون استفاده کنن در حالی که در کنسول ها شما باید برای اضافه شدن یک فناوری جدید گاها تا عرضه نسل جدید کنسول ها صبر کنید . به طور مثال vr

.

1- همه ی بازی ها که شوتر نیستند. در بازی های ریسینگ، فوتبال، و برخی از بازی های سوم شخص برتری داره. حتی در بازی های شوتر هم میشه با دسته کنار اومد.

2- خطر بن شدن در اکانت های ترکیبی شایعه ای هست که دیسک فروش ها پخش کردن که فقط دیسک هاشون رو سریعتر بفروشن! اکثر این اکانت اشتراک پلاس دارند و بر خلاف بازی های پی سی آنلاین حذف نمیشه و بنابرین نیازی به خرید اورجینال نیست!

1- کنسول نسل جدید حداقل هر6سال رونمایی میشه و بنابراین در این مدت نیاز به ارتقا نداره!

2- نگاهی به بازی های اول و آخر هر نسل بندازید. واقعا تفاوت رو احساس نمیکنید؟

v2nqg6addn5ojhsj5zux.jpg

jtdh90h1kzx2lbebbgad.jpg

ویرایش شده توسط GForce
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 9 دقیقه قبل، GForce گفته است :

1- درسته که سخت افزار کنسول به پای پی سی نمیرسه. ولی گرافیک آنچارتد 4 رو با گرافیک بازی های پی سی مقایسه میکنن اون وقت شما میگی medium و low !!!

2- پی سی هم انحصاری های خوب داره اما به گرد پای بعضی انحصاری های کنسول هم نمیرسه! سونی هم بازی های نسل قبلشو برای استریم روی پی سی قرار داد که پی سی گیمرها به ارزش این بازی ها پی ببرند!

7- همین الان با اکانت های ترکیبی میشه بازی های کنسول رو به قیمت پی سی تهیه کرد و علاوه بر بازی قابلیت آنلاین هم داره و از مشکلات نصب بازی های کرکی خبری نیست!

9- همون طور که در پست قبل گفتم وقتی کنسول با پی سی مقایسه میشه یعنی فقط گیم مورد نظره و کسی که کار دیگه داشته باشه بدون مقایسه میره سمت پی سی.

درسته که پی سی مزایای بیشتری نسبت به کنسول داره اما مزایای کنسول فقط به انحصاری محدود نمیشه. قابلیت حمل آسان تر، نیاز به ارتقا نداشتن برای مدت طولانی، فیلم برداری از بازی بدون افت فریم، کاربری آسان از جمله مزایای کنسول محسوب میشن.

نظر هر شخص محترمه اما تا اون جا که من میدونم صنعت گیم با کنسول ها شروع شد!

1- همه ی بازی ها که شوتر نیستند. در بازی های ریسینگ، فوتبال، و برخی از بازی های سوم شخص برتری داره. حتی در بازی های شوتر هم میشه با دسته کنار اومد.

2- خطر بن شدن در اکانت های ترکیبی شایعه ای هست که دیسک فروش ها پخش کردن که فقط دیسک هاشون رو سریعتر بفروشن! اکثر این اکانت اشتراک پلاس دارند و بر خلاف بازی های پی سی آنلاین حذف نمیشه و بنابرین نیازی به خرید اورجینال نیست!

1- کنسول نسل جدید حداقل هر6سال رونمایی میشه و بنابراین در این مدت نیاز به ارتقا نداره!

2- نگاهی به بازی های اول و آخر هر نسل بندازید. واقعا تفاوت رو احساس نمیکنید؟

 

سایز عکسارو پایین بیارین ممنون میشم. یه پیش نمایش ازشون بذارینم کافیه. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، моджтаба گفته است :

عزیز اگه یکم اخبار گیم رو دنبال میکردی میدیدی که الان هم کنسول ها میتونن ۶۰ فریم بدن!(و اینکه باید بگم که ماها تقریبا تفاوتی بین ۳۰ و ۶۰ فریم رو نمیبینم چون چشم ما ۲۴ فریم بر ثانیه بیشتر رو نمیتونه درک کنه حالا شما ۳۰۰۰ فریم داشته باش یا ۲۴ فریم)

جالبه که این قضیه low یا mediume از کجا نشعت داره معلوم نیست!

مورد بعدی باید گفت که شما حساب کن سیستمی که بتونه اون کارت رو ساپورت کنه و گلوگاه نشه چقدرمیشه قیمتش؟(فک نکنم از این نظر اصلا قابل مقایسه باشن)

چرا چیز های عجیب غریب میگی عزیزم من برات فرق 25 30 50 60 100 144 فریم رو میگم  کنسول روی تنظیمات low به شما 60 فریم میده 
24 و 30 فریم لگه خالص هست ایسوس بی کاره مانیتور 144hz میزنه؟
یه i5 سری حدید راخت ساپورت میکنه و گلوگاه نمیشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 دقیقه قبل، GForce گفته است :

1- درسته که سخت افزار کنسول به پای پی سی نمیرسه. ولی گرافیک آنچارتد 4 رو با گرافیک بازی های پی سی مقایسه میکنن اون وقت شما میگی medium و low !!!

2- پی سی هم انحصاری های خوب داره اما به گرد پای بعضی انحصاری های کنسول هم نمیرسه! سونی هم بازی های نسل قبلشو برای استریم روی پی سی قرار داد که پی سی گیمرها به ارزش این بازی ها پی ببرند!

7- همین الان با اکانت های ترکیبی میشه بازی های کنسول رو به قیمت پی سی تهیه کرد و علاوه بر بازی قابلیت آنلاین هم داره و از مشکلات نصب بازی های کرکی خبری نیست!

9- همون طور که در پست قبل گفتم وقتی کنسول با پی سی مقایسه میشه یعنی فقط گیم مورد نظره و کسی که کار دیگه داشته باشه بدون مقایسه میره سمت پی سی.

درسته که پی سی مزایای بیشتری نسبت به کنسول داره اما مزایای کنسول فقط به انحصاری محدود نمیشه. قابلیت حمل آسان تر، نیاز به ارتقا نداشتن برای مدت طولانی، فیلم برداری از بازی بدون افت فریم، کاربری آسان از جمله مزایای کنسول محسوب میشن.

نظر هر شخص محترمه اما تا اون جا که من میدونم صنعت گیم با کنسول ها شروع شد!

 

1- اولا همه چیز گرافیک نیست، fps هم خیلی خیلی مهمه، و اصلا نگید 30 فریم با 60 فریم فرقی نداره، و دوما اینکه رزولوشن کنسول 1080p ـه! اون آنچارتد که شما میگید حتی به خیلی بازی های پی سی روی 1080p نمیرسه! رزولوشن 1080p با 30 فریم و گرافیک بالا خیلی فرق داره با رزولوشن بالای 1080p و بالای 60 فریم و گرافیک خیلی بالا

2- دوسته عزیز چرا بدون دلیل حرف میزنی؟ تو عمرت World of Warcraft رو دیدی؟ بر چه اساسی میگی انحصاری های پی سی به کنسول نمیرسن؟ تازه مهم تر از اون، بیشتر به سلیقه ربط داره این بازی ها. دلیل  استریم بازی های ps3 روی پی سی هم این بود که سونی از غافله عقب نمونه (چون ایکس باکس هم انحصاری هاش رو روی پی سی داد) و قصدش کسب درآمد بیشتر بود؛ حالا شما هرچقد میخوای واسه خودت دلیل بیار

7- مشکلات نصب بازی های کرکی ! ما که تا حالا هیچ مشکلی ندیدیم شما بگید مشکل نصب بازی های کرکیتون چی بوده تا من راهنماییتون کنم! روی پی سی هم میتونی با 10 هزارتومن اکانت بخری و از بازی انلاین لذت ببری، حتی میتونی کرک انلاین روی بازیت کپی کنی و بدون پرداخت هیچ پولی بازی رو انلاین بازی کنی، و هرگز بن نمیشی، در حالی که توی کنسول احتمال بن شدن هست درسته؟

9- ...

قابلیت حمل آسان تر کنسول! خوب شما کنسولت رو کجا میخوای ببری که میخوای حملش کنی؟ حالا اگرم میخوای حمل کنی اشکال نداره! پس لپ تاپ ها برای چی هستن؟ لپ تاپ هارو نمیشه به راحتی حمل کرد؟

فیلم برداری از بازی بدون افت فریم: فقط در صورتی این اتفاق میوفته که سیستمت شدیدا ضعیف باشه و با سخت افزار قویتر یا حتی متوسط اصلا این مشکل واست پیش نمیاد

کاربری آسان کنسول: شما استیم رو دیدی تا حالا؟ دسترسی به همه جا رو راحت تر کرده! حتی توی بازی میتونی دوتا کلید Shift + Tab رو با هم بزنی و واست هزاران امکانات میاره روی صفحه (چت کردن با فرند ها، اد کردن فرند، دیدن ساعت، مقاله های آموزشی در مورد گیمی که داری بازی میکنی و خیلی چیزهای دیگه!).

در ضمن صنعت گیم با کنسول ها شروع نشد! کامپیوترها بودن که صنعت گیم رو شدیدا گسترش دادن و الان هم دست بالا رو در کل صنعت گیمینگ دارن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظرم اینجور مقایسه ها درست نیست .مثل مقایسه اپل و گوشیهای اندروییدی

اکثرا آخرشم به دعوا ختم میشه

یه چیز سلیقه ای هست  .هر کسی یه چیزی دوست داره و قرار نیست بخوایم  یکی رو قانع کنیم که از یه وسیله استفاده کنه

هرکی با یه چیزی حال میکنه

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام

 

ببینید هر کدوم یک سری مزایا و معایبی رو به همراه دارند الان اینجا به صورت کامل معایب و مزایای هر کدوم رو مینویسم چون عمرم کاملا با همه انواع کنسول و کامپیوتر گذروندم فن باز هم نیستم.

 

کنسول :

معایب :

گرون بودن بازی ها  خوب  این مورد در کشورمون باعث آزار اذیت گیمرها میشه ولی خوشبختانه میشه از طریق سایت ها و فروشگاه این بازی ها   یا فروخت و  یا معاوضه با مبلغی اندک

یک بازی جدید در قبالش ببره صورت میگیره و لاکن بازم اکثر گیمرامون پول توجیبی واسشون مهمه بازم این مورد یک عیبی محسوب میشه.

برای انجام دادن بازی های انلاین به اشتراک نیاز هست  همانطور که دوستان میدونن برای بازی کردن انلاین مثل بتلفیلد 4 نیاز به اشتراک هست که هر سه ماه یک بار  باید خرید بکنن و هر سه

ماه چیزی حدود 80 یا 65 تومن میفته که بازم مسئله مالی پیش میاد و دوستان بعضا نمیتونن بخرن ولی در عوض گیمرا میتونن تو سرور خیلی بهینه تر و بهترتری از سرورهای کامپیوتر

که شخصی هست و به خاطر پینگ بالا هم از بازی کیک یا همون بیرون میشن هست. این واسم اثبات شده ولی منکر این نیستم که سرورهای بتلفیلد 4 روی کامپیوتر خیلی بده

چون خودم دائما بتلفیلد 4 بازی میکنم و اکثر سرورا با پینگ بالا هم مشکلی ندارن ولی یه دفعه میبینین کیک شدین.

ناتوانی در ارتقا سخت افزار کنسول . خوب این مورد در همه کنسولا پیاده هست چرا که سیاست کنسول سازاست. وقتی که یک کنسول بده بیرون با قابلیت ارتقا سخت افزار دیگ کنسول بعدیش کسی

نمیخره چرا که طرف میره  ارتقا میده و نیازی به هزینه هنگفت هم نداره که کنسول جدید رو بخره . این موضوع از بدیهیات کنسولا هست.

ناتوانی اجرای قابلیت های یک کامپیوتر : این قضیه رو همه میدونن که یک کنسول نمیتونه نیاز های یک کاربر رو از لحاظ تایپ مطلب و فتوشاپ و کارهایی که نمیشه رو کنسول اجرا کرد رو اجرا بکنه

حالا شاید بعضی از افراد بگن که میشه اینترنت توش رفت منم میگم اره درسته ولی سرچ کردن مطلب درون کنسول کجاس و درون کامپیوتر کجا

 

مزایا :

بازی های انحصاری : یکی از وجه تمایزات کنسول با کامپیوتر همین بازی های انحصاری هست که واقعا همه گیمرا برای این نوع بازی ها خوشحالی زیادی میکنن بازی های انحصاری از قبیل

GOD OF WAR یا GEARS OF WAR یا UNCHARTED یا HALO یا THE LAST OF US یا FORZA HORIZON  و بازی هایی از این قبیل . واقعا کی هست کی اینا رو بازی نکرده باشه اگرم انجام

نداده باشه پیشنهاد میشه بره امتحان کنه

 

هزینه کمتر در خرید کنسول نسبت به کامپیوتر : این مورد باعث میشه خیلی از گیمرایی که هزینه بستن سیستم ندارن رو به این کنسولا بکنن که واقعا فکر خیلی عاقلانه ای هست ولی برای کسی

که فقط گرافیک بالاتر با ریزولیشن بالاتر و ثبات فریم بخواد باید سیستم ببنده گرچه با ورود کنسول های میان نسلی جدید تا حدودی این مسئله بازی کردن بر روی ریولیشن 4K و گرافیک بهینه

رو حل کرده اما بازهم کنسول قابل ارتقای سخت افزار نیست کسی که نیاز به سه مورد فوق یعنی ریزولیشن و گرافیک وثبات فریم داشت بهتره بره سیستم ببنده

 

 

کامپیوتر :

 

خوب در کل میشه گفت مزایا و معایب  کامپیوتر یکی هستند یعنی فرض مثال ارتقا سخت افزار از دید یک کاربر  جزو معایب حساب میشه بعد ما میگیم چرا ؟ اون در جواب میگه چون هزینه

هنگفتی داره یا مثلا بگن بازی های کامپیوتر دیر کرک میشه یا اگرم کرک بشه مشکلات فنی داره و یا مثال دیگ مثلا بگه مشکلات نرم افزار زیادی داره و ....

خوب همانطور که گفتم شاید در نظر یک کاربر منفی باشه ولی از نظر کاربرای دیگ و کاربرانی که جیبشون تا یه حدی پر باشه یک نقطه قوت محسوب بشه چطور ؟؟؟  الان براتون میگم

بازی های کرکی : درسته که دیر کرک میشن یا اگرم زود کرک میشن یک سری مشکلات فنی دارن این یک راه حل داره : خرید بازی به صورت اورجینال  و دوم خرید بازی به صورت اشتراکی

در مورد گزینه اول که باید هزینه به اندازه پول یک بازی کنسول کمی کمتر بدین مثلا حدودای 220 الی 130 تومن اگر یه نفر پول داشت میتونه راحت بخره و کیفشو ببره اگرم کسی پول نداشت

میتونه اشتراکی بخره با قیمت 10 الی 17 تومن که به نفعشه این راه حل برای بازی ها بود

راه حل برای ارتقا سخت افزار : متاسفانه یکی مشکلاتی که ماها داریم یا بعضا دارن زیادی خواهی حالا میگین چطور ؟؟؟ ______ جواب : مثلا  اقا میخواد بتلفیلد 1 رو روی الترا و 4K بازی کنه ولی پول

نداره حاضره براش وام ببره یا قرض بکنه تا بازی های روز رو روی این تنظیمات بازی کنه  . واقعا به این حد نیازی نیست انسان هزینه بکنه . خدا گواهه نمونش خودم من الان همه بازی های روز رو با

ریزولیشن HD و تنظیمات الترا با مشخصات سیستم MSI Gaming 750 TI Twin Forzor و i 5 6402P و 8GB DDR4 دارم بازی میکنم اونم چند فریم ؟؟ از 62 الی 45 تمام بازی های روز رو دارم

اجرا میکنم نمونه بارز همین کوانتم بریک و بتلفیلد 1 نسخه بتا و تامب رایدر و ... خیلی روون میاره بالا اگرم کم اورد تنظیمات رو میارم پایین . باور کنید نیاز به SLI و CROSSFIRE کردن نیست . انشالله

زیاده خواه نباشیم اگر دقت کنید لیون کامپیوتر برنامه ریستارت رو پخش کرد و نشون داد که با هزینه اندک میشه یه سیستم گیمینگ بست دیدین که کارت گرافیک 950 و با رم 8 گیگ و SSD بقیه

قطعات جانبی مثل اسپیکر اینا نشون داد که باید به حد و اندازه جیبمون خرج کنیم خودمون رو به قرض و وام اینا نندازیم به این میگن صرفه جویی در هزینه.

مشکلات نرم افزاری زیاد : خوب این مورد باز هم معلومه که چرا اینطوریه اکثر اوقات مشکل نرم افزاری به خاطر کرک بودن برنامه های جانبی و سایر نرم افزارها هستن که سیستم رو کند یا هنگ میکنن

که با کرک های سالم و معتبر یا خرید اورجینال این مشکل حل میشه.

 

چرا میگن Personal Computer چون یک سیستمی هست که هر چه بخواین واستون انجام میده البته نه کارهایی که به عقل جن نمیرسه مثل غذا درست کردن اینا میتونین با این سیستم

از قبیل فتوشاپ یا افتر افکت یا تری دی مکس یا مایا یا ادیت های فیلم اینا انجام بدین و خیلی کارهای دیگ مثل گیم و تحقیق و تایپ مقاله و ....

 

خوب میرسیم به نتیجه گیری !!!!!

 

ببنید معلومه کامپیوتر که واقعا بی نقصه شاید یه سری نقاط ضعاف داشته باشه که اونم از دید کاربر هست  از نظر من هم کنسول خوبه هم کامپیوتر با اون دلایلی که ذکر کردم هر کسی با توجه

به نیاز هاش یک چیزی رو میخره و من خودم قبلا یک سیستم در حد 300 تومنی داشتم برای مقاله و اینترنت و یه کنسول داشتم برای گیم . خیلی هم راحت بودم الان هم که سیستم بستم به خاطر

کارهای طراحی و گرافیکی هست و در کنارش هم بازی میکنم . پس اگر میخوایم سیستم بخریم باید سطح انتظارات رو بیاریم پایین و به جیبمون توجه کنیم و اگرم پول نداریم سیستم ببندیم یه کنسول

بخریم. این مطالبی که حاصل از چندین سال تجربیات بنده هست رو براتون گذاشتم امید وارم خوب مطالعه بکنین.

اگرم کسی گفت این کنسول یا اون کنسول من در جوابش میگم که علاقه مند به کدوم سبک نوع بازی ها داری هر کدوم دوس داشتی به اون نوع  ، کنسول رو بگیر همیشه همینو گفتم و خواهم گفت.

 

موفق باشید.

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام من هم pc رو قبول دارم هم راحت قابل ارتقاع است  و هم قوی تر 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

PC 

به دلیل انتخاب آزاد.

دسترسی به تمامی نقاط سخت افزار و نرم افزار.

ارتقا.

ولی اینجا یک چیزی رو باید در نظر بگیریم ! اگه یک نفر بودجه اش در حد یک پی اس 4 با 3 تا گیم باشه میتونه همونو یک سیستم ببنده با قدرت مشابه .

اما اینجا یک چیزی فدا میشه :(.وقتی همونو یک پی اس 4 میگیری میدونی که حداقل 5 سال براش بازی میسازن و میتونی بازی کنی و بازی هاش با استاندارد همون کنسول ساخته میشه !

ولی اگه بخوای همونو پی سی بگیری بازی ها بگیر نگیر داره و نهایت 2 سال میتونی باهاش با کیفیت پایین تر از پی اس 4 بازی کنی.چون بازی ساز ها نمیان بر اساس سیستمی که شما گرفتی بازی رو بهینه کنن.

اما اگه بودجه ی مناسبی دارین من %100 پی سی رو پیشنهاد میکنم !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کلا اگه همه جوانب رو بررسی کنیم میرسیم به pc دوما بازی کردن با موس و کیبورد تو بازی های شوتر واقعا لذت بازی رو 500 برابر میکنه و اینکه شما نمیتونید یه کنسول بخرید برای دانشگاه یا مدرسه ولی میتونید یه pc بخرید برای دانشگاه یا مدرسه و بازی کسی هم شک نمیکنه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، GForce گفته است :

1- درسته که سخت افزار کنسول به پای پی سی نمیرسه. ولی گرافیک آنچارتد 4 رو با گرافیک بازی های پی سی مقایسه میکنن اون وقت شما میگی medium و low !!!

2- پی سی هم انحصاری های خوب داره اما به گرد پای بعضی انحصاری های کنسول هم نمیرسه! سونی هم بازی های نسل قبلشو برای استریم روی پی سی قرار داد که پی سی گیمرها به ارزش این بازی ها پی ببرند!

7- همین الان با اکانت های ترکیبی میشه بازی های کنسول رو به قیمت پی سی تهیه کرد و علاوه بر بازی قابلیت آنلاین هم داره و از مشکلات نصب بازی های کرکی خبری نیست!

9- همون طور که در پست قبل گفتم وقتی کنسول با پی سی مقایسه میشه یعنی فقط گیم مورد نظره و کسی که کار دیگه داشته باشه بدون مقایسه میره سمت پی سی.

درسته که پی سی مزایای بیشتری نسبت به کنسول داره اما مزایای کنسول فقط به انحصاری محدود نمیشه. قابلیت حمل آسان تر، نیاز به ارتقا نداشتن برای مدت طولانی، فیلم برداری از بازی بدون افت فریم، کاربری آسان از جمله مزایای کنسول محسوب میشن.

نظر هر شخص محترمه اما تا اون جا که من میدونم صنعت گیم با کنسول ها شروع شد!

1- همه ی بازی ها که شوتر نیستند. در بازی های ریسینگ، فوتبال، و برخی از بازی های سوم شخص برتری داره. حتی در بازی های شوتر هم میشه با دسته کنار اومد.

2- خطر بن شدن در اکانت های ترکیبی شایعه ای هست که دیسک فروش ها پخش کردن که فقط دیسک هاشون رو سریعتر بفروشن! اکثر این اکانت اشتراک پلاس دارند و بر خلاف بازی های پی سی آنلاین حذف نمیشه و بنابرین نیازی به خرید اورجینال نیست!

1- کنسول نسل جدید حداقل هر6سال رونمایی میشه و بنابراین در این مدت نیاز به ارتقا نداره!

2- نگاهی به بازی های اول و آخر هر نسل بندازید. واقعا تفاوت رو احساس نمیکنید

1 گیم پد توی pc هم در دسترسه . pc باز میتون بین دسته و موس و کیبرد  انتخاب کنه و 100 در 100 در بازی های شوتر بهترین وسیله موس و کیبرد هست بدون شک . اگر بازی مثل فوتبال باشه تفاوتی بین pc و کنسول نیست چون هر دو از گیم پد استفاده می کنن اما اگر بازی مثل کانتر باشه کنسول باز مجبوره از گیم پد استفاده کنه اما pc گیمر خیلی راحت به موس و کیبرد سویچ میکنه و با دسته کنار نمیاد

2 خطر بن شدن برای کنسول  همیشه وجود داره . بعضی از افراد بن شده اند و این یک واقعیته ، حالا این که اکانت ترکیبی چقدر خطر داره بنده خبری نداره اما بن شدن یک واقعیته و حتما باید بهش توجه کرد

3 کنسول های الان نیاز به ارتقا ندارن ؟؟؟ کنسولی که نمی تونه اول نسل بازی ها رو روی فول اچ دی اجرا کنه حتما نیاز به ارتقا داره . کنسول ها نیاز به ارتقا دارن اما توانایش رو ندارن . این دو با هم متفاوته

4 یک نگاه به تفاوت گرافیک بازی ها در چند سال گذشته pc بندازید تا متوجه بشید تفاوت یعنی چی . به صرف مقایسه دو بازی نمیشه نظر درستی داد .

 

 

1 خیلی چیزها رو با هم مقایسه می کنن که اصلا و ابدا ربطی به هم ندارن !

وقتی که رزولیشن اجرایی در pc به راحتی 4 برابر کنسول هست ( برای کنسول بهترین رزولیشن فول اچ دی هستش در برابر 4k ) دیگه مقایسه کردن گرافیک کنسول با pc توهین به شعور مردم به حساب میاد . یه پچ توی ویتچر 3 گرافیک بازی رو به شکل بسیار جالبی افزایش میده چه برسه به اجرای بازی در  4k و مواردی از این دست .

نمونه برای روشن شدن موضوع

 

2 این مورد رو میشه به عنوان جوک سال حساب کرد !!! اختصاصی های pc به کنسول نمی رسه ؟؟؟؟

طرفداران بازی هایی مثل دوتا ساعت های بیشماری رو پای این بازی ها گذروندن و هنوز دارن لذت می برن .

کدوم بازی توی کنسول تونسته به اندازه 1 درصد بازی دوتا گیمر رو به خودش جذب کنه ؟؟؟

کنسول ها یکی پس از دیگری میان و میرن اما سرور های کانتر از گیمر خالی نمیشه .

از چند سال قبل از عرضه بازیی مثل last of us من و خیلی از رفیق هام کانتر میزدیم تا همین امروز . اطمینان داشته باشید تا بعد از عرضه نسخه جدید کنسول ها هم اگر عمری باشه کانتر می زنیم .

7 با همون قیمت ما هم میتونیم اکان اشتراکی بخریم اون هم از استیم که برتری بسیار فاحشی نسبت به سایر سرویس ها داره . هر وقت هم که بازی کرک بشه با یه دانلود نهایتا 100 میگ و یه کپی پیست سر و ته قضیه هم میاد !!!

9 وقتی برای کارهای دیگه وجود pc ضروری هستش عاقلانه تر اینه که پول خرید کنسول رو صرف ارتقاء pc کنیم تا هم در کارهای عادی سرعت بیشتری داشته باشه هم بازی ها رو به راحتی اجرا کنه

 

قابلیت هایی مانند حمل آسان تر و مواردی از این دست یه چیز کاملا بی خوده !

اگر به حمل و نقل باشه لپ تاپ بسیار بهتره چون با خودش باطری و صفحه نمایش داره و میشه توی بیابون و جنگل هم ازش استفاده کرد

قابلیت های مثل فیلم برداری بدون افت فریم توی pc قدیمی شده !!! 

قابلیت به مود سازی و پچ های گرافیکی میگن که بازی رو زیر و رو می کنه .

 

 

این که اولین بازیه  در کامپیوتر اجرا میشد که یه واقعیت تاریخیه  گرچه سرنوشت بازی ها با کنسول عملا یکی به حسب میاد . اما جدا از هر چیزی الان بهترین بستر برای لذت بردن از بازی ها فقط و فقط pc هستش

ویرایش شده توسط big VULTURE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دیگه الان کامپیوتر با کنسول فرقی نداره ، چون بازیها دیگه کم کم کرک نمیشن ، نمونش فیفا pes- call off duty و ... ؛ باید نزدیک 200 تومن بدید

برای کنسول بازیهای انحصاری میاد - کنسولهای برای انلاین بازی کردن بهتر هستن و سرویس های انلاین امکانات بیشتری تو کنسول میده و امنیت بیشتری هم دارن

 

خوبی های pc
میتونید با هزینه بالاتری -سخت افزار بسیار قویتر نسبت به ps4 و xbo بگیرید-سیستم کولیگ نگ خیلی بهتر نسبت به کنسول-قابلیت آپگرید سسخت افزاری-رندر کردن جزییات بیشتر نسبت به کنسول ها-تعیین مقدار دما از طریق سیستم کولینگ که با عمر pc ارتباط مستقیم داره-بازی های بسیار ارزان تر

بدی های pc
وزن زیاد که باعث میشه هر جایی نبرید-صدای زیاد تر نسبت به کنسول-مصرف برق بیشتر

خوبی های کنسول ها
قابل حمل بودن- بازی های انحصاری بسیار زیبا-اجرای سریع بازی ها با گرافیک بالا نسبت به pc-قابلیت اجرای بازی های آنلاین با خرید اکانت psn plus
۷-قابلیت اجرای بازی های دارای قابلیت.moving با kinekt و ps camera

بدی های کنسول ها
بازی های گران-کپی خور نشدن بیشتر کنسول های جدید-در دسترس نبودن بیشتر بازی های فیزیکی ps4 در ایران که مجبور به دانلود بازی میشید اونم دانلود با سرعت اینترنت ایران!
۴-نبود کیبورد و موس وایرلس در جعبه هنگام خرید که در بازی های shooting و تنفنگی شدیدا احتیاج میشه
بازی ها با جزئیات کمتری نسبت به pc اجرا میشن

 

دیگه استفاده سلیقه ای شده ، یکی کامپیوتر رو ترجیح میده و نزدیک چند میلیون هزینه میکنه و یکی کنسول رو دوست داره و کمتر هزینه میکنه

ویرایش شده توسط mehdibkh
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

کسی که کانتر رو بازی نمی دونه اصلا گیمر نیست !

کانتر به تنهایی به کل سر هالو ، گیرز اف وار ، گاد آف وار ، آنچارتد و هرچی بازی اختصاصیه قوطی کنسول هاست می ارزه !

شاهکار شرکت ولو به معنای واقعی کلمه یک شوتر به تمام معناس . شاهکار های مثل هالف لایف و پورتال و لفت فور دد و دوتا و ... هم به جای خود .

اصلا همون استیم برای خرید pc کافیه !!!

عزیزم!
اصلا کانتر رو به حساب نمیارم چون عنوان های واقعا بهتری هم هست!(شما هم چشمات رو باز کن و دست از تعصبی بودن بردار)(و درضن نشان کوتاه فکری شماست که گیمیر بودن رو با یک بازی بسنجید)

استیم هم پلتفرمه شایعه شده قراره کنسول ها رو هم ساپورت کنه!

بعضی از دوستان اشاره به cd key اشتراکی رو ویندوز کردن باید بگم که قابلیتی مشابه این تو کنسول هم هست(حد اکثر ۳ نفر) که نه تنها بن نمیشید بلکه میتونید از بازیهای رایگانی که ارائه میشن هم استفاده کنید(حالا بحث دزدی بودن این موضوع cd key به کنار(دقت کنید تو کنسول شما دزدی نمیکنی خود شرکت همچین امکانی میده) )

مورد بعدی که لازم دیدم بگم مشکلات کرک ها هست به طوری که گاهی به خاطر کرک رو سیستم قوی خودم نمیتونستم بازی رو روون اجرا کنم!(البته الان خدا پدر استیم رو بیامرزه با قیمت ها و تخفیف های عالی میشه بازی رو خرید)

مورد بعدی امکان اجرای بدون وقفه بازی از لحظه ریلیز تو کنسول هست(که حتی استیم هم چنین امکانی نمیده)

ولی همونجور که تو نظر اولم گفتم هر گیمری باید هر دو دنیا رو داشته باشه!
روزگار به کام!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان.انتخاب منم PC هستش به چوون دلیل:

ارتقاع پذیری سیستم:یعنی شما هر وقت احتیاج به قطعه ی جدید داشته باشی یا سیستمت احتیاج به قطعات قویتر داشته باشه راحت میتونی بخری و عوضشون کنی

تجربه بازیهای اوریجینال:با خرید اشتراکی سی دی کی دیگه مشکلات کرک رو نخواهی داشت

بستن سیستم سلیقه ای:یعنی با انتخاب قطعات سیستم جدیدت به خودت حال میدی و از بستنشون کیف در وکنی.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظرم PC

دلایل :

کیفیت بالاتر بازیها نسبت به کنسول

قابلیت بروز کردن راحتر قطعات PC

ارزان بودن بازهای PC

تسلط کافی بروی بازی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوران ps2 کبیر بهترین دوران تاریخ گیم بود و دیگه تکرار نخواهد شد هر بازی سبک گرافیکی خودش داشت گیم پلی خودش داشت زاویه دوربین خودش داشت هر بازی حس و حال متفاوتی به گیمر القا میکرد حالا با تبدیل شدن هنر هشتم به یه صنعت عظیم پول سازی خلاقیت و نوآوری و داستان و طراحی مرحله جای خودش به گرافیک و نسخه فوق عظیم و رقابت آنلاین دادن 

بهترین های این هنر از بین رفتن 

مخفی کاری منقرض شده شوتر سوم شخص منقرض شده ریسینگ نابود شده و فقط فورزا مونده شاهکار های خطی منقرض شدن و عناوین مسخره با نقشه های بزرگ جاشون گرفتن 

و گیمر ها هم به بیماری گرافیک و فریم دچار شدن  و به جای این که گیم پلی و داستان در اولویت نخست باشه گرافیک و بزرگی نقشه و بخش چند نفره اولویت اول شده 

انصافاً چه فرقی میکنه شاهکاری مثل WITCHER 3 4k Ultra بازی کنی یا 1080 medium مهم داستان و روایت خارق‌العاده است گرافیک فقط چند ساعت اول مهمه بعدش عادی میشه 

اگه واقعا گیمرین و به دنبال لذت بردن از بازی هستین نه پز دادن رزولوشن و فریم  به خاطر انحصاری های فوق‌العاده مثل UNCHARTED و GOD OF WAR و DREAMS و  HORIZON و GRAND TURISMO من  PS4 پیشنهاد میدم 

و اگه به عناوین PC علاقه دارین یه کامپیوتر حداکثر 3 میلیونی با گرافیک 470 

سالی حداکثر 5 یا 6 بازی شاهکار و خوب عرضه میشن واقعا ارزش نداره بیش از هزینه بشه 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام عزیز

شما سخت در اشتباهی

اگه قرار بود داستان و طراحی بازی فدای گرافیک بازی نشه عملا صنعت سخت افزار هم نیازی به پیشرفت پیدا نمیکرد
البته بند هم موافق نیستم که گرافیک ارجحیت داره به داستان ولی هر دو درکنار هم باعث میشه گیمر از بازی نهایت لذت رو ببره
 
اگه همین انحصاری های کنسول داری گرافیک خوب نباشند خیلی ها موضع میگیرند برای شرکت سازنده که این چیه ساختید .این چه تکسچری هست گذاشتید تو بازی افتضاح
بازی های امروزی لازمه اولیشون گرافیک هست بدون شک
اگه سازندگان گیم مثل قدیم نمیتونن داستان خوب طراحی کنن جای بحث جداگانه داره .شاید یکی از دلایلشاین باشه  که از دوران پیدایش گیم به این ور ساخت بیشمار بازی صورت گرفته و قبول کنید طراحی و ایده پردازی داستان بازی خیلی سخت تر میشه بخاطر کم شدن ایده که باید طراح خلاق تر باشه که بتونه ایده تکراری نده. گیمر ها قوی تر و دارای علم بیشتری شدن پس سخت گیر تر هم خواهند شد
 
عنوان هایی که نام بردید منقرض شدن به هیچ عنوان این جوری نیست
کجا ریسینگ منقرض شده .کجا بازی های ریسینگ دهه هفتاد یا هشتاد توان رویا رویی با ریسینگ های امروزی رو دارند
بازی های دیگه هم همچنین 
 
یکی از دلایلی که هممون فکر میکنیم بازی های قدیم بهتر بودن این بود که گیم نو ظهور بود . برای کاربر چیز جدیدی بود و لذت بیشتری از گیم میبرد
الان یاداوری ان روزگار و حس نوستالژیکی گیم های انروز این تصور رو بوجود میاره که گیم های انزمان بهتر بودند.(بنده سنم  به دوران اتاری میخوره و از انزمان در این مباحث هستم) پس درک بازی های قدیم رو دارم.
شخصا گیمی که گرافیک نداشته باشه بازی نمیکنم.نظر در مورد داستان بازی در انتهای بازی باید داده بشه . 
حتی اگه بازی دارای داستان چندان خوبی هم نباشه باز هم برام ارزشمنده چون بازیه دارای گرافیک زحمتی برده که خیلی ها از زحمت ساختش مطلع نیستند
عوامل ساخت یک بازی معروف که نسل به نسل بر گرافیکش هم افزوده میشه چندین برابر عوامل ساخت یه فیلم سینمایی اکشن هست.
 
 
بحث مقایسه کنسول و کامپیوتر به نظرم چیز بیهوده ایی هست .
فقط یه چیز میتونه ملاک قرار بگیره . بودجه 
تنها عاملی که گریزی ازش نیست و باید مورد توجه قرار بگیره بودجه هست. 
مابقی مواردی که دوستان گفتند شخصی میشه که خود شخص باید به نتیجه درست برسه . تحمیل نظر اشتباهه
 
بنده کنسول دار نیستم ولی سعی میکنم حتما تهیه کنم که دیگه نداشتن انحصاری خوب برای پی سی (که البته از دید خودم رد میشه)  مثل پتک کوبیده نشه بر سر دوستانی که  موضع فقط و فقط روی پی سی ندارند
 
*** ساخت  هر دو دستگاه برای لذت بردن از زیبایی های  این دنیا  هست با نداشتن یکدوم هم میشه لذت برد.پس جنگ بر سر دو طرف قضیه که هر دوشون ارزشمنده اشتباهه ***
 
اون فردی رو بیاد بیارید که هیچ کدوم از این دستگاه ها رو نداره و ازش بپرسید بهترین بازی دنیا چیه میگه خر پلیس
 
ویرایش شده توسط MEHDI-GTX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام خدمت شما دوستان عزیز و محترم

 

چند موردی هست که باید خدمتتون عرض کنم .

دوستان این روز ها بیشتر به جای اینکه گیمر باشن فن تشریف دارن ، سابق میگفتن فلانی فن فلان بازی شده ولی الان تنها چیزی که دوستان بهش نگاه میکنن کنسول و PC هست . خب معلومه هر کدوم از بازی ها روی کنسول خاصی عرضه میشن . همین بازی سایلنت هیل که اختصاصی کنسول ها بود . شاید حسرتش به دل کلی از گیمر های PC باشه . یا به قول دوستان Dota2 باز ، فکر نکنم تا الان کسی تونسته باشه همچین بازی رو توی کنسول اجرا کنه . من خودم با آتاری و میکرو بازی رو شروع کردم و آخرین کنسولی که داشتم Wii بود . به نظرم کسی که میخواد گیمر بشه بهتره که کارش رو از کنسول شروع کنه اونم به دلیل اینکه روی کنسول نمیتونی راحت تقلب یا چیت پیاده کنی و کارت رو جلو ببری ، ممکنه کسی بگه چیت میشه استفاده کرد ولی معمولا بن شدن به همراه داره ، کسی که گیمر باشه نباید هیچ موقع وابستگی به کنسول یا PC داشته باشه باید وابستگیش به بازی باشه ، چونکه ما بازی نمیگیریم که با کنسول حال کنیم بلکه کنسول میخریم که با بازی حال کنیم به شخصه توی کف بازی نینجا گایدن یا سری بازی های سایلنت هیل و آنچارتد و لست آو آز هستم .

از نظر سخت افزار هر کاری بکنید PC خیلی قوی تر هست و به خاطر همین ما معمولا همیشه شاهد خود نمایی بازی درون PC هستیم چونکه بازی ساز همیشه دستش برای بالا بردن رزولوشن باز تره . اونم به دلیل تنوع کارت های گرافیکی هست . خوبی های دیگه ای هم که نسبت به کنسول داره میشه به مود کردن بازی و تغییر جز به جز بازی ، هک بازی اونم بی دردسر و همچنین ( معمولا ) میشه به بی نیاز بودن به شبکه ی اینترنت اشاره کرد هر چند که به مزیت های دیگش اشاره نمیکنم که بسیاره . هر چند همین PC پدر آدم رو در میاره اگر بخواد یک بازی رو به راحتی بالا بیاره ، البته معمولا ، اونم به خاطر حذفیات و کرک های متنوعی هست که براش وجود داره ، نمونش همین بازی آخری GTA بود ، که شاید 6 ساعت وقت آدم رو میگرفت نصبش . تازه بعد نصب هم اجرا کردنش کار حضرت فیله . کنسول هم تا الان ندیدم کسی بتونه آفلاین بازی کنه و سختی های خودش رو داره ، نبود اینترنت درست و درمون سرعت پایین قطعی بی پولی . با PC 5 تومن میدی یک بازی رو راحت تهیه میکنی و نصب و بازی میکنی و تمام ولی کنسول این شکلی نیست . 

معمولا PC باز ها پول خرید کنسول رو ندارن یا اینکه زورشون میگیره که برن این همه هزینه ی کنسولی بکنن که ممکنه براش بازی درستی نیاد یا اینکه روی کنسول مقابلش براش بازی بیاد ولی برای کنسول خودش بازی نیاد و شاید خندتون بگیره ولی تا الان از بیش از 60 نفر طی این سال ها این سوال رو پرسیدم و جواب یکسان بوده ، من به جای اینکه برم کنسول بخرم میرم یک گرافیک 800 تومنی میخرم و باهاش همه بازی ها رو بالا میارم همین ، این روزا هم معمولا سری بازی های قدیمی اختصاصی هستن و جدیدا برای PC هم عرضه میشن . دوستان به جای اینکه کنسول باز باشیم اول گیمر باشیم ، گیمر همیشه باید دنبال گیم مورد علاقش باشه ، من به خاطر اینکه بتونم دو تا از بازی های رزیدنت اویل رو بازی کنم رفتم کنسول Wii رو خریدم و با خیال راحت تونستم که بازی ها رو تموم کنم . هر چند که اصلا از خود این کنسول خوشم نمیاد . 

در آخر شرمنده که سرتون درد آوردم  و ممنون از دوستان عزیز .

راستش چیزایی بود که به ذهنم اومد و باید 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ساده و خلاصه انتخاب پی سی یا کنسول بستگی به نیاز کاربر داره. بقیه بحث های بی مورد هست. کلا این تاپیک بی فایده هست

ویرایش شده توسط shocker78
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام

دوستان مباحث زیادی رو مطرح کردند از قبل فریم و گرافیک بالاتر و موارد دیگه 

ولی کل مسایل بین کنسول و pc رو میشه در چندخط جمع بندی کرد 

Pc:یک پلتفرم قابل کاستومایز که شخص بسته به دیدگاه خودش و اندازه جیب خودش برای گیمینگ و سایر مسایل مو رد نیازش هزینه میکنه 

اینو یادمون نره که pc گیمینگ اصلا در مقابل کنسول قابل قیاس نیست چون سخت افزار pc همیشه جلوتر همچنین دسترسی به بازی های قدیمی و شبیه ساز کنسول های قدیمی دارید همچنین شبکه عظیم استیم که تخفیفات خیلی خوبی رو براتون میزنه

کنسول: ویژگی مهم کنسول اینه که مطلقا برای گیم طراحی میشه و چند قابلیت جانبی کنارش میزارن مثل پخش موزیک ،ویدیو ،وبگردی 

کنسول یک وسیله گیمینگ مقرون به صرفه هست و شعار کنسول هم همیشه همین بوده و شرکتی که از این مقوله پیروی نکرده منجر به شکست بوده مثل اوایل دوره ps3 و xbox one 

همچنین کنسول ویژگی دیگه ای در اجرای بازی داره easy and fast ساده و سریع بازی کنید 

همچنین شرکت ها برای اینکه بتونن کنسول خودشون رو بفروشن بازی های انحصاری تولید میکنن که به اون ها system seller میگن که افراد رو با این بازی ها ترغیب به خرید میکنن

در کل گیمینگ روی pc دارای گرافیک بالاتر هست و کنسول مقرون به صرفه تر بودن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

چه تاپیک و بحث جالبی

از قدیم هر وقت اسم یه کنسول میومد هیجان خاصی بهم دست میداد

چه اون موقع که اتاری و سگا بود چه الان که ps و xbox هست.

درسته که کنسول از نظر سخت افزاری از pc عقب تره ولی پشتیبانی که داره باعث میشه تا 5-6 سال خیالت از گیم ها راحت باشه که ساپورت میشن و عنوان های انحصاری هم میاد

به قول دوستمون ویژگی کنسول easy anf fast هست

ولی pc . . . .

قابلیت حملش سخته که ببری خونه  فامیل!!!!!!

گرافیک میخری بعد 2تا 3 سال دیگه جوابگوی نیاز نیست درسته که به همون نسبت هم گرافیک بازی های pc بالا میره

اگه پول داشته باشی یه سیستم عالی باید بگیری و همینطور یه مانیتور بزرگ تا لذت رو دو چندان بکنه

ولی اگه پول نباشه  چون با پول یه کنسول نمیشه سیستم توپ خرید اونجاست که کنسول حرف اول رو میزنه و میگه منو بخر و حالشو ببر. . . .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 ساعت قبل، моджтаба گفته است :

عزیزم!
اصلا کانتر رو به حساب نمیارم چون عنوان های واقعا بهتری هم هست!(شما هم چشمات رو باز کن و دست از تعصبی بودن بردار)(و درضن نشان کوتاه فکری شماست که گیمیر بودن رو با یک بازی بسنجید)

استیم هم پلتفرمه شایعه شده قراره کنسول ها رو هم ساپورت کنه!

بعضی از دوستان اشاره به cd key اشتراکی رو ویندوز کردن باید بگم که قابلیتی مشابه این تو کنسول هم هست(حد اکثر ۳ نفر) که نه تنها بن نمیشید بلکه میتونید از بازیهای رایگانی که ارائه میشن هم استفاده کنید(حالا بحث دزدی بودن این موضوع cd key به کنار(دقت کنید تو کنسول شما دزدی نمیکنی خود شرکت همچین امکانی میده) )

مورد بعدی که لازم دیدم بگم مشکلات کرک ها هست به طوری که گاهی به خاطر کرک رو سیستم قوی خودم نمیتونستم بازی رو روون اجرا کنم!(البته الان خدا پدر استیم رو بیامرزه با قیمت ها و تخفیف های عالی میشه بازی رو خرید)

مورد بعدی امکان اجرای بدون وقفه بازی از لحظه ریلیز تو کنسول هست(که حتی استیم هم چنین امکانی نمیده)

ولی همونجور که تو نظر اولم گفتم هر گیمری باید هر دو دنیا رو داشته باشه!
روزگار به کام!

عمر کانتر به تنهایی به اندازه عمر  ps2 و ps3 و ps4  هستش .

سرورهای کانتر بسیار شلوغه و توی هر گیمنتی میشه رفت سراغش .

برعکس بازی های اختصاصی دو روزه قوطی کنسولها ،  بازی های اختصاصی pc هر کدوم چندین سال عمر می کنن .

هر وقت تونستید توی ps4 یه بازی از نظر گرافیکی در حد کرایسیس 3 اجرا کنید ( مال نسل قبل کنسول هاست )  یا تونستید یه بازی با عمر دوتا و کانتر پیدا کنید اون وقت در مورد اختصاصی ها صحبت می کنم .

 

موفق باشید

ویرایش شده توسط big VULTURE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

PC

  • چون قابل ارتقاء هست
  • گرافیک بسیار بهتری داره
  • قابلیت این رو داره که اسکرین رفرش ریت به 144هرتز برسه(درصورت داشتن همچین مانیتوری)
  • مهم تر از همه کنترل گیم راحته:

چند وقت قبل ماکروسافت میخواست مسابقاتی رو بصورت مرتب بین گیمرهای پی سی و کنسول برگذار کنه که بخاطر نابود شدن رقبای کنسولی پروژه مسابقات کلا جمع شد.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عزیز تفاوت بسیار محسوس نیست!
بله روان تر میشه منم نگفتم نمیشه!
ببینید این قضیه هم خیلی شبیه اون موضوع چگالی پیکسل تو گوشی هست که اپل بالا اورد تا اینجوری الان جنگ روش باشه!


من بر خلاف میلم باید مخالفت کنم چرا که فریم بیشتر بسیار روان تره انعطاف پذیر تر و... !!
ولی شخص تا شخص متفاوته شاید یکی بسیار سخت گیر
یکی بدون حساسیت و درک کمتر !!!
یکی از دوستان من داشت هیتمن بازی میکرد گفت یه جا گیر کردم بیا برام ردش کن منم رفتم دیدم قشنگ حدود15-20فرم بود با لک قشنگ بازی میکرد میگفتم موردی باهاش نداری میگفت چرا!!! روونه که[emoji52]
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...