رفتن به مطلب

رانندگی بدون نیاز به راننده با Xavier شرکت NVIDIA


Recommended Posts

r4vsxh801h9g28w3ou73.jpg

 

شرکت NVIDIA در افتتاحیه کنفرانس تکنولوژی گرافیکی اروپا (GTC) از  Xavier که یک سوپر کامپیوتر با هوش مصنوعی در زمینه حمل و نقل خودکار و اتوماتیک است رونمایی کرد . این شرکت برای این کار در بورد PX2 خود انقلابی صورت داد و آن را با یک جفت پردازنده گرافیکی Maxwell و یک پردازنده ARM همراه ساخت تا بدین طریق بتواند باعث شود که ماشین ها با استفاده از کامپیوتری که در داخل آنها نصب و تعبیه شده است با محیط اطراف خود آشنا شوند و حتی به خودی خود بتوانند رانندگی انجام دهند و یا حداقل در رانندگی به راننده داخل خودرو کمک رسانی نمایند . Xavier نسخه پالایش شده PX2 می باشد که دارای سه چیپ است که شامل دو پردازنده گرافیکی و یک چیپ مخصوص استدلالگر که همه اینها درون یک  SoC قرار گرفته اند . 

 

aq5ye8vix5yfvnrlj62.png 

 

Xavier خیلی بیشتر از تمام چیزهاییست که تا به حال گفتیم ، این چیپ که طی فرایند 16 نانومتری  FinFET ساخته شده ، به لطف استفاده از معماری نسل جدید NVIDIA یعنی Volta که از معماری حال حاضر این شرکت یعنی Pascal نیز پیشرفته تر است ، دارای عملکردی مافوق تصور خواهد بود . این چیپ دارای پردازنده گرافیکی Volta و همینطور 512 هسته CUDA خواهد بود . CVA سبب روشن و خاموش شدن ماشین می شود و تصاویر دریافتی از دوربین های تعبیه شده در اطراف ماشین که کیفیتی 8K دارند اطلاعات محیطی را به کامپیوتر داخل خودرو ارسال می کنند . یک CPU هشت هسته ای ARM کار پردازش را در این محصول انجام خواهد داد . شرکت NVIDIA امیدوار است که اولین نمونه واقعی و قابل تست این محصول را برای آزمایش بر روی یک ماشین در سه ماهه چهارم سال 2017 آماده به کار باشد .

 

منبع : techpowerup

مترجم : حماد قربانی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...