رفتن به مطلب

Doom | بررسی تاثیر Vulkan در بهبود عملکرد CPU


Core_i6
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

وقتی بنچمارک‌های Vulkan  در Doom منتشر شد، اغلب سایت‌ها فقط کارت‌های گرافیک رو تست کردند. ولی یکی از فواید مهم Vulkan و DirectX 12 کاهش API Overhead و از بین بردن گلوگاه CPU هستش.

در دو بنچمارک زیر CPU های مختلفی تست شدن در هر دو حالت OpenGL و Vulkan.

بنچمارک سایت gamegpu:

r19whbrllbab1s3prnfh.jpg

gvdwg38qui0kkb16joe3.jpg

میزان افزایش فریم در GTX 1080:

fx-4100: 18%
fx-6100: 0%
fx-8150: 15%
fx-8350: 15%
fx-9590: 17%

i3-2100: 40%
i3-4330: 30%
i5-2500k: 27%
i5-4670k: 16%
i7-4770k: 14%

CPU های ضعیف تر اینتل افزایش عملکرد بیشتری داشتن نسبت به CPU های AMD و CPU های قوی اینتل.

بنچمارک سایت purepc.pl:

ko8z6lt0c9wcslku38bo.png

میزان افزایش فریم در GTX 1080 و R9 Fury X:

GTX 1080:

i3-4150: 42%
i5-4460: 39%
i5-4690k: 21%
i5-4790k: 21%

R9 Fury X:

i3-4150: 81%
i5-4460: 82%
i5-4690k: 84%
i5-4790k: 85%

به نظر میاد R9 Fury X در OpenGL بیشتر از GTX 1080 از API Overhead رنج می‌بره و خیلی بیشتر نفع برده از Vulkan.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...