رفتن به مطلب

مبارزه ۲ نسل از پردازنده‌های چهار هسته‌ای اینتل


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

132109291792128723219613120814922121119123212.jpg

خرید یکی از پردازنده‌های گران قیمت Core2 Quad QX9770 و یا Core i7 965 نسخه بی‌نهایت، آرزوی هر کاربر علاقه‌مند به سخت‌افزار رایانه، اورکلاک کردن و ارتقای سیستم است. با این‌که برآوردن این آرزو برای اکثر کاربران دارای بودجه محدود، میسر نیست، اما این مساله نمی‌تواند مانع برخورداری آنها از تجربه ارتقا و اورکلاک رایانه‌های قدرتمند و سریع دارای توانایی اجرای بازی‌های رایانه‌ای جدید و تولید و تبدیل انواع محتوای چند رسانه‌ای شود.

پردازنده‌های چهارهسته‌ای Core 2 Quad Q9550 و نسل بعدی آنها یعنی Core i7، با ترکیبی از خصوصیاتی شگفت‌انگیز، مانند کارآیی، قدرت و سرعت، به‌همراه قیمتی مناسب که آنها را کاملا از پردازنده‌های AMD متمایز می‌سازد، به‌خوبی قادر به برآوردن آرزوها و پاسخگویی به همه نیازهای این دسته ازکاربران هستند. ما در اینجا برای پی‌بردن به این‌که کدام‌یک از این پردازنده‌ها بهتر هستند، طی تدارک آزمایشی مقایسه‌ای، با استفاده از رایانه‌ای متشکل از کارت گرافیک GeForce 8800 GTX، یک فضای ذخیره داده از نوع دیسک سخت Raptor 150گیگابایتی، پردازنده Core2 را با ۴گیگابایت حافظه رم ۱۳۳۳/DDR3 در کنار مادربورد سوکت LGA 775 و پردازنده i7 را با ۳گیگابایت رم ۱۰۶۶/DDR3 در کنار مادربورد سوکت LGA 1366 و هر دو آنها را در بستر سیستم عامل ویندوز ویستا (خانگی) ۶۴بیتی، از جهات گوناگون بررسی کردیم که نتایج آن به شرح ذیل است:

قیمت

پردازنده Q9550 نمونه‌ای خوب از توازن بین کارآیی و قیمت است. تعداد پردازنده‌های Core2 اینتل، کم نیست، اما اغلب با پالس ساعت پایین‌تر و حافظه نهان غیرفعال شده. این پردازنده ۸۳/۲گیگاهرتزی ۲۶۵دلاری، از حافظه نهان L2 از توانایی همسان با پردازنده بسیارگران قیمت نسخه بی‌نهایتCore2 Quad QX9770 1400دلاری، برابر با ۱۲مگابایت برخوردار است. اما پردازنده Core i7 920 با سرعت ۶۶/۲گیگاهرتز و قیمت ۳۱۵دلار به‌عنوان پرسرعترین پردازنده با قیمتی متعادل در بازار شناخته می‌شود.

برنده: پردازنده Core i7 920

بستر و زمینه کارکرد (مادربورد)

مادربوردهای مخصوص پردازنده‌های Core2 بسیار متنوع‌تر، فراوان‌تر و ارزان‌تر از مادربوردهای X58 مخصوص پردازنده‌های Core i7، در دسترس هستند.

برنده: پردازنده Core 2 quad Q9550

در دسترس بودن

اینتل در هر مرحله از تولید پردازنده‌های خود، تعدادی محدود، در حدود ۱۰۰۰ عدد از پردازنده‌های سری نسخه بی‌نهایت Core2 Quad Q9550 را تولید و به بازار عرضه می‌کند در حالی‌که پردازنده‌های Core i7 920 بیشتر و آسان‌تر در دسترس هستند.

برنده: پردازنده Core i7 920

ویژگی‌ها

پردازنده جدیدتر نسل بعدی i7، با برخورداری از Hyper threading، یک تنظیم‌کننده حافظه تعبیه شده، پشتیبانی از رم DDR3 نوع ۳کاناله، قابلیت اورکلاک شدن به‌طور خودکار، مدیریت انرژی و قدرت درون ساخت و همه مجموعه دستورات متشکله پردازنده Core2، برتر از رقیب خود است.

برنده: پردازنده Core i7 920

کارآیی

اگرچه Core2 Quad Q9550 سرعت بالایی را با این قیمت مناسب ارائه می‌دهد، اما نتایج آزمایش، حاکی از ارائه پهنای باند بالاتر Core i7 920 بوده و برتری آن از لحاظ زمان درنگ و چند نخی به‌وسیله ایجاد هسته پردازش مجازی مشخص و محرز است، اما با سرعت ساعتی ۶درصد کمتر از پردازنده Core 2 Quad Q9550 عمل می‌کند. در نتیجه Core i7 920 با مقادیر قطعی ۱۷ تا ۵۰درصدی و با عمل کردن در سرعت ساعت پایین‌تر و قیمت کمتر، از هم‌نژاد خود پیشی می‌گیرد و آن را به حاشیه می‌راند.

برنده: پردازنده Core i7 920

جمع بندی

پردازنده Core i7 920، در انجام وظایف و وظایف تولید محتوا، تماشایی عمل کرده و به‌علت پیشرفت نرم‌افزارها و برنامه‌های اجرایی با گذشت زمان و به‌کارگیری بهتر هر ۸ نخ یا هسته آن، کارآیی آن نیز بهبود یافته و در واقع سریع‌تر عمل می‌کند. مطمئنا یک چنین اتفاقی برای پردازنده‌های سری Core2 Quad نیز رخ خواهد داد و برنامه‌های اجرایی نرم‌افزاری بیشتری ضامن بهینه‌سازی آنها خواهند بود.

بی‌گمان برای کاربران آینده‌نگر و علاقه‌مند به کارایی بهتر و بیشتر که به‌دنبال پردازنده‌های اقتصادی می‌گردند، پردازنده Core i7 920 گزینه مناسبی خواهد بود و برای سایر کاربرانی که به‌دنبال گزینه‌ای ارزان‌تر می‌گردند نیز پایگاه فناوری پردازنده Core 2 Quad انتخاب مناسبی خواهد بود.

برگرفته از جام جام 8-}

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز ممنون از مقالتون

ولی فکر کنم یه 2 سالی از دوره این پردازنده ها گذشته باشه!!!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوست عزیز ممنون از مقالتون

ولی فکر کنم یه 2 سالی از دوره این پردازنده ها گذشته باشه!!!!!

منم فکر کنم شما یه خورده تاریختون جلو رفته

داداش دو سال پیش i7 کجا بود......

ویرایش شده توسط morteza.p
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز ممنون از مقالتون ...

در کل لطف کنید اخبارهایی که پست میکنید کاملا به روز باشه . شما تو بخش گرافیک هم خبر کولر کارت گرافیک برای کارت قدیمی 4850 رو گذاشتید. هدف از بخش اخبار هر چه به روز بودن ان است . از کارتون نهایت قدر دانی رو دارم ولی پیشنهاد میکنم انرژیتون رو روی خبرهای به روز از سایتهای سخت افزاری دنیا بگذارید و از پست اخبار های قدیمی خودداری کنید ^^ 8-}

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوست عزیز ممنون از مقالتون

ولی فکر کنم یه 2 سالی از دوره این پردازنده ها گذشته باشه!!!!!

سلام

ولی هستن کسائیکه نیاز به همچین اطلاعاتی دارن8-}

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوست عزیز ممنون از مقالتون ...

در کل لطف کنید اخبارهایی که پست میکنید کاملا به روز باشه . شما تو بخش گرافیک هم خبر کولر کارت گرافیک برای کارت قدیمی 4850 رو گذاشتید. هدف از بخش اخبار هر چه به روز بودن ان است . از کارتون نهایت قدر دانی رو دارم ولی پیشنهاد میکنم انرژیتون رو روی خبرهای به روز از سایتهای سخت افزاری دنیا بگذارید و از پست اخبار های قدیمی خودداری کنید ^^ @};-

با تشکر

سلام خوبی سالار ؟

سالار جان خوبه این جور مسائل ها / ولی بهتر نیست یه تاپیکی باشه که همه تاریخ گذشته ها بره اونجا . کسی هم موصوع قدیمی خواست برنه یا بخونه بره اونجا سراغش ؟8-}

ویرایش شده توسط atagamer
لینک به دیدگاه
Share on other sites

منم فکر کنم شما یه خورده تاریختون جلو رفته

داداش دو سال پیش i7 کجا بود......

دوست عزیز بیشتر دقت کنید

دلیلی برای دروغ گفتن من نیست

http://www.guru3d.com/news/intel-core-i7-release-date-17-november/

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...