رفتن به مطلب

" مباحثه 3 " یک فروشگاه آنلاین چه مشخصه هایی باید داشته باشه تا شما ازش خرید کنید ؟


Recommended Posts

باید اکثر قطعات روز بازار رو داشته باشه 

در هر لحظه با بازار همانگ باشه

رضایت مشتری رو جذب کنه

قابل اعتماد باشه...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

موجودی همیشه باشه

کالاهای قدیمی رو برای مقایسه داشته باشه

ابزار مقایسه‌ش قوی و انعطاف پذیر باشه

قیمت ها معقول باشه

پشتیبانی، تعویض و گارانتی داشته باشه

استرداد وجه داشته باشه

صفحاتش سنگین نباشه و زود لودشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

قیمت رقابتی

تخفیف های هفتگی یا ماهانه بعضی از محصولات پرفروش

پرداخت در محل

تعویض ۷روز در صورت معیوب بودن کالا

پشتیبانی۷۲۴

نوآوری

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 دقیقه قبل، rafale گفته است :

قیمت رقابتی

تخفیف های هفتگی یا ماهانه بعضی از محصولات پرفروش

پرداخت در محل

تعویض ۷روز در صورت معیوب بودن کالا

پشتیبانی۷۲۴

نوآوری

پشتیبانی۷۲۴ساعته؟لازم نیست ۲۴ساعته باشه ۱۲ساعته هم باشه خوبه:) نصف شبی چیکار میشه برای خریدار کرد؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

به نظر من یکی از ملاک های مهم قابل اطمینان بودن هست که باید هر فروشگاهی آنلاین این ویژگی رو داشته باشه

ملاک بعدی  باید پاسخگو و مشاوره هم داشته باشه که به مشتری هاش  گزینه مناسب حالشون رو بگه

ملاک بعدی هم منصف و صادق باشه نه اینکه بخاطر فروش جنسی که رو دستش مونده بیاد بزرگش کنه یا جنسی که تازه اومده رو با قیمت بالا بفروشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمترین چیز در یک فروشگاه مخصوصا اینترنتی اعتماد هستش و اینکه فرد احساس کنه با خرید از این فروشگاه در صورت بروز مشکل تا جایی که امکان داشته باشه فروشگاه هوای مشتریاش رو داره . ینی چی ؟ ینی اینکه اعتبار فروشگاه انقدر براشون مهمه نهایت تلاششون رو می کنن این اعتبار خدشه ای بهش وارد نشه .اگه مقصر بودن با حفظ احترام بپذیرن و  در صورتی هم که مشکلی پیش بیاد که مشخص نشه مقصر کی هستش . فروشگاه نهایت تلاشش رو بکنه کمترین  ضرر به مشتری برسه. البته احتمال داره سه چهار درصد از مشتری ها از این قضیه سواستفاده کنن اما شما 96 درصد بقیه مشتری رو این اطمینان رو بهشون می دید که خیالتون راحت باشه ما هوای شما رو داریم که از سودی که 96 درصد بقیه نصیب شما می کنن اون ضرر 3 الی 4 درصد جبران میشه . ینی فروشگاه می پذیره همیشه یه عده سواستفاده گر هستن اما تاوان این سواستفاده رو بر عهده مشتری نمیذاره و همین کار باعث میشه در نهایت بخاطر افزایش اعتبار سود فروشگاه افزایش پیدا کنه.

طرز برخورد خیلی مهمه . ینی وقتی سوالی پرسیده میشه و یا تماسی که گرفته میشه اپراتور طوری برخورد کنه که شما احساس کنید فرد مهمی برای فروشگاه هستید و برامون اهمیت داره که شما با تماستون به خواستتون که همون پاسخ به سوالای خودتون  هستش  برسید. این مورد خیلی مهمه و همون بخشی هست که مشتری احساس می کنه میشه به این فروشگاه اطمینان کرد یا نه .

یه مورد هم هستش . نشون بدید فروشگاه بزرگی هستید و سرمایه در حال گردش بالایی دارید . این که وضع مالی فروشگاه خوب باشه نشون میده گیر صد تومن دویست تومن مشتری نیستید و باز باعث میشه احساس اطمینان در شخص افزایش پیدا کنه. مثلا یا فروش حضوری نداشته باشید یا دارید وقتی فرد وارد فروشگاه میشه احساس نکنه اون عظمینی که منتظرش بود وجود نداره . با اینکه می دونیم فروشگاه لیون اساسش فروش اینترنتی هست اما همیشه بدونید ما آدما به صورت ناخداگاه از رو ظاهر قضاوت می کنیم و ظاهر خیلی مهمه. پس همیشه شیک و مرتب و با پرستیژ و با کلاس باشید و در عین حال مودب و مهربان و صادقانه برخورد کنید.

یه مورد هم در مورد سایت تا جای ممکن سعی کنید همیشه همه چیز ساده باشه . یه فردی که تازه به سایت مراجعه کرده سریع بتونه بفهمه جنسش رو کجا می تونه پیدا کنه . برا ی اینکه متوجه بشید می تونید نگاه کنید ببیند سایت های فروشگاه های بزرگ چطوری هستند . تغییرات هم همیشه آهسته اما پیوسته باشه ، هیچ وقت تغییرات ناگهانی به مذاق مشتری های قبلی خوش نمیاد متاسفانه آدما عادت می کنن و ترک عادت مشکله . اگه هم قراره تغییراتی باشه کم کم اعمال بشه .

یه نکته هم سعی کنید قیمت و موجودی فروشگاه همیشه آپدیت باشه و نیازی به تماس نباشه . این که نیاز هست بعد از خرید استعلام بشه یه نقطه ضعفه و باید رفع بشه.

ودر نهایت هم سعی کنید تنوع و قیمت جنساتون رقابتی باشه و هر مشتری با هر سلیقه ای بتونه با مراجعه به فروشگاه شما نیازش برآورده کنه . مثلا حتی جنسایی که کم مشتری دارن هم موجود کنید تا این پیام رو به مشتری هاتون بدید که فروشگاه ما بزرگه و تنوع جنسی عالی داریم. قیمتامون هم که همانطور که می بینید عالیه .

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

1 همیشه اپدیت باشه

2 قیمت ها باید حداقل میانگین قیمت موجود در بازار باشه

3 به حرف هاش پایبند باشه نه مثل سایت همسایه که یادمه یه زمانی کل محصولاتش یه هفته مهلت تست داشت ولی الان یه سری محصولاتش فقط

4  باید کامل باشه حداقل در ارسال محصولات نگه ما با تیپاکس یا پیشتاز کا نمیکنیم

5 سورپرایز برای مشتری هاش داشته باشه

6 نو اور باشه

7 لیون باشه ?

8 تخفیف هم بده حداقل برا شادی دل مشتری

 

ویرایش شده توسط woooo639
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام  دوباره ،

سعی می کنم حرفم رو تا جایی که ممکنه خلاصه و مفید نگه دارم.

 

 

یک فروشگاه  آنلاین ، باید اول مزیت هایی نسبت به خرید حضوری کالا داشته باشه ، و بعد می تونیم ویژگی های مثبت یک فروشگاه آنلاین رو مطرح کنیم.

با مزیت ها نسبت به یک فروشگاه فیزیکی شروع می کنم:

1. راحتی و سهولت نسبت به خرید حضوری

2. تنوع انتخاب بالاتر نسبت به یک فروشگاه عادی

3. صرفه جویی در وقت و زمان ، یک عامل مهم دیگر در هنگام خرید می باشد.

4. در هنگام خرید آنلاین  ، فرد می تونه با تحقیق قیمت ها و تحقیق راجع به کالا ، از کیفیت کالای مورد نظر اطمینان خاطر پیدا کنه

موارد بالا ، مواردی هستند که به طور معمول باید در فروشگاه های آنلاین دیده شوند و چیزیست که بین آن ها و خرید حضوری ، تفاوت ایجاد میکند.

و حالا ، مواردی هم هستند که باعث برتری بعضی فروشگاه ها نسبت به دیگر رقبا می شوند، که شامل موارد زیر اند ( ترتیب نسبت به هر مشتری ، متفاوت است):

1. سرعت ، خرید هر چه سریع تر کالا و همچنین دریافت هر چه سریع تر آن،جزء اولیت های یک مشتری می باشد.

2. هزینه ، قیمت های مناسب و تخفیف های روزانه ، باعث صلاحیت یک سایت بر دیگری میشود

3. محیط کاربری ، رابط اصلی بین خریدار و مشتری ، سایت فروشگاه می باشد ، که باعث جذب کاربر بشود

4. بهترین بودن در تخصص تبلیغ شده در سایت ( تکنولوژی ، وسایل خانگی و...)

5. پشتیبانی ، وجود یک تیم پشتیبانی پاسخگو می تونه باعث سرعت بخشیدن به امور مشتری بشه

 

-----------------------

 

همین بود ، امیدوارم مفید واقع بشه

ویرایش شده توسط ThyCrow
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

برای بنده این نکات مهمه:

- داشتن نماد اعتماد الکترونیکی

- پاسخگویی و خدمات پس از فروش مناسب

- بروز رسانی کالاها و موجودی حقیقی 

- دارا بودن سایت روان و مناسب

- ارسال کالا در کوتاهترین زمان ممکن

- قیمت مناسب و تخفیف های دوره ای

- موجود بودن کالاهای با کیفیت و گستردگی کالا

- امکان ارسال نظرات کاربران در مورد کالاها و بررسی و نقد آن

ویرایش شده توسط Naji
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

در درجه ی اول سرعت پاسخ گویی به سفارش ها و ارسال سریع برای من اهمیت بیشتری داره

مثلا بنده که تهران هستم انتظار دارم که 2 تا 3 ساعته به دستم برسه نه اینکه 1 روز طول بکشه.

مورد بعدی کامل بودن کالا های اون فروشگاه هستش مثلا اگه قراره اسپیکر بخرم دوست دارم همه ی برند های معروف  موجود توی بازار و همه ی مدل هاشون رو موجود داشته باشه.

نکته بعدی صحت اطلاعات هر محصول هستش ، الان تو هر فروشگاه آنلاینی که سر میزنم اکثرا اطلاعات  کالا ها با سایت شرکت سازنده مطابقت ندارند.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بنظر من :

۱. نماداعتماد داشته باشه

۲. وقتی باهاشون تماس میگیریم جواب گو باشن

۳. جنس تقلبی نفروشن. و همچنین  دارای گارانتی معتبر باشن.

۴. اگه پرداخت در محل برای تمام شهر ها را داشته عالی میشه.

 

ویرایش شده توسط miladnuranii
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه فروشگاه خوب
اول از همه باید نماد اعتماد الکترونیک داشته باشه
مهمترین نکته بعد از نماد الکترونیک به نظر من قیمتهای مناسب و رقابتی هست
مورد بعد اینکه قالب سایت قشنگ و حرفه ای باشه و باعث سردرگمی گیج شدن کاربر نباشه
انتخاب کالا و خرید زدن و وصل شدن به بانک بدون دردسر و  راحت باشه
جستجوی حرفه ای با جزئیات بالا میتونه یکی از ویژگی های مهم یک فروشگاه اینترنتی خوب باشه
پشتیبانی فعال و آنلاین و پاسخگویی سریع صریح و مختصر و مفید. همچنین پشتیبان ها باید خیلی با حوصله و با اعصاب و با ادب باشن
نحوه پاسخگویی به نظر من خیلی روی مشتری تاثیر داره
موجود بودن کالاها در انواع و رنگهای مختلف و قیمت های به روز
ارسال کالا هم اگر رایگان باشه به نظر من میتونه خیلی از مشتری ها رو به خرید مجاب کنه
همچنین یه چیزی هست به اسم مسئولیت پذیری
سایت و فروشگاه اگر نسبت به کاری که انجام میدن احساس مسئولیت نکنند
بعد از یک مدت از اب و تاب میوفتن و کارشون تموم میشه
ولی اگر اون احساس مسئولیت و تعهد وجود داشته باشه و مسئولان فروشگاه به این فکر باشن که به مردم خدمت کنن
هر روز به اعتبار و درجه فروشگاهشون اضافه میشه و جا افتاده تر میشن
پاسخگویی به کامنتهای کاربران سایت زیر محصول هم باعث جلب نظر مشتری ها میشه

یه چیزی که من خیلی دوست دارم فروشگاه داشته باشه اینه که
از محصولی که میخوای بخری و قراره برات فرستاده بشه و در انبار موجوده برات عکس بگیرن که ببینی و بعد خرید کنی
در همه جهات و از همه ریزه کاری ها
عکسهای معمول که بقیه سایتها هم دارند
یا حداقل عکسی که برای محصول قرار میدهند خودشون از محصولی که دارند گرفته باشند
نه اینکه همون عکسهای اورجینال محصول رو فقط کپی و پیس کنند

مورد دیگه اینکه وقتی مشتری چندتا محصول باهم میخره یه تخفیف هم بگیره
یا کلا اگر بتونه مثل خرید حضوری هم یه صحبتی بکنه و تخفیف بگیره واسه خریدش عالی میشه


گاهی وقتا یه هدیه های کوچولو هم میتونه برای خریدهای بعد انگیزه ایجاد کنه
مثلا در یکی از خریدهام از خودتون
یه کارت پستال بود که از خرید تشکر کرده بودین
همین کلی دلگرمی به مشتری میده
پیش خودش فکر میکنه برام احترام قائلن
همین باعث میشه خریدهای بعدیش هم از همینجا انجام بده حتی اگر قیمتش یکم بیشتر باشه

ویرایش شده توسط nobody73292
چیز جدید به ذهنم رسید
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نام خدا و درود فراوان

1. داشتن نماد های  مربوطه(نماد اعتماد و...)

2.داشتن رزومه کاری و تخصصی بودن فروشگاه اینترنتی

3.امکان دادن مشاوره تخصصی

4.داشتن مهلت تست و گارانتی 7 روزهء خود فروشگاه

5.وجود روحیه و ادب در پاسخ گویی های  کارکنان در تمامی شرایط و مراحل فروش و پیگیری

6.نمونه  بسته بندی حرفه ایی و مطمئن.

 +  امکاناتی چون:

1. وجود فورومی حرفه ایی با مدیران و مسئولان فعال که افراد در مورد خرید از فروشگاه اینترنتی نظرات خود را بیان کنند و برخی از مشکلات خاصشان را پیگیری نمایند.

و.... .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

1- یک فروشگاه اینترنتی خوب باید قالب سایتش مرتب باشه و محصولات بزرگ نمایش پیدا کنه تا مشتری زیبایی و کیفیت و محصول خودشو پیدا کنه (لطفا زیباتر کنید قالب سایت رو LionComputer ممنون )

2- محصولات به روز رو با قیمت های خوب بیاره و محصولات روز رو موجود و اپدیت کنه قیمتشو و پشتیبانی جوابگو و با سر رشته ای داشته باشه تا مشکل مردم حل کنن

3-  بیو گرافی محصول و خصوصیات و چیزای جانبی محصول رو مرتب بگه ( مثل LionComputer )

4- مشاوره بده برای خرید به مشتریانش تا بهترین انتخاب بکنن و اعتماد داشته باشند به فروشگاه و فیلم های تحلیل نشون بده به مردم که بگه ما فقط این پشت نشستیم و داریم قشنگ کار میکنیم ( مثل Lion Computer)

5- بسته بندی اختصاصی خودشو داشته باشه شرکت یا حداقل بسته بندی شیک و تمیزی داشته باشه که ادم حال کنه :)) 

6- در صورت چندین بار خرید مشتری از اون فروشگاه در صورت امکان فروشگاه به مشتری یه کارت تخفیف یا همچین چیزی اراعه بده و یا هدیه ای از طرف فروشگاه

7- امکان تست قطعه رو داشته باشه مشتری و اگر مشکلی بود به صورت جدی جواب گو باشه فروشگاه 

 

 

1- نارنجی: اگر بتونه خیلی خوبه و جذب مشتری بیشتر میکنه

2- قرمز: برای جذب مشتری نیازه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام به همه ی دوستان

من تا بحال خرید های اینترنتی زیادی رو انجام دادم و تقریبا می تونم بگم از 80 درصد اون ها راضی بودم.معمولا از چند سایت خاص خرید می کنم ولی چند تا ملاک دارم که باعث میشه یک سایت رو معتبر بدونم یا نه.اول اینکه فضای کلی سایت رو نگاه می کنم،به خصوص صفحه ی اول سایت و بعدش وارد قسمت تماس باما میشم،چک می کنم که آدرس فروشگاه کجاست و برای کدوم شهره بعد شیوه های ارسالش رو نگاه می کنم اگر برای اولین بار باشه که خرید می کنم برام مهمه که گزینه پرداخت درب منزل رو داشته باشه و اینکه هزینه ارسالش چقدر هست.دوم اینکه نماد اعتماد رو داره یا نه و سوم اینکه قیمت های سایت رو با بازار و بقیه ی سایت ها چک می کنم. امیدوارم تونسته باشم به بحث کمک کنم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام

یه فروشگاه آنلاین خیلی باید:

مدیریت قوی داشته باشه و همیشه بروز باشه

پشتیبانی خوبی واسه مشتری ها داشته باشه

چیدمان اجناس داخلش خیلی مهمه و باید خیلی شیک و در عین حال کاربر پسند باشه

کاربر توسایت گیییج نشه، قیمت ها روشن ذکر شده باشه

اگر از ssl و...  واسه امنیت استفاده کنه خیلی خوبه

نماد اعتماد و...  که کاربران بیشتر اعتماد کنن داشته باشه

با دو سه تا درگاه بانکی کار کنه که اگر یکی مشکلی داشت با بعدی

و...

سعی کردم مهمترین ها رو بگم و از جایی کپی نکنم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوب اول باید ظاهرش خوب باشه. که برای شما نسبتا خوبه

 

دوم باید جواب کامنت ها و سوالات ملت رو بدن. که من خیلی جاها رو چک کردم. منظورم تو قسمت فروشگاه شما هستش

جواب ندادید

 

سوم باید تخفیف و قیمت پایین تر از بقیه بده

 

چهار باید قصدی بده. الان ملت تو پول شامشون موندن. خود من شما قصدی میدادی خرید داشتم. ولی نمیدید

 

پنجم باید مشاوره آنلاین بزاره و یا جواب گوی سوالات آنلاین

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام و درود برهمه دوستان... ما که کمرنگ شدیم ولی بازم یه حرفایی واسه گفتن داریم....

قیمت ها و اجناس بروز باشه و اگه امروز من قطعا تی رو سفارش دادم و فردا قرار شد بفرستن دقیقا موقع ارسال زنگ نزنن بگن این قطعه یه دفعه ناموجود شد یا مثلا قیمتش اینه و اونی که تو سایت زدیم قیمت قدیمه (در اصل خواستیم سر ملت رو شیره بمالیم) و دست مشتری رو بذارن تو حنا یا پوست گردو ... به سرمون اومده حتی از اونایی که ازشون انتظار نداشتیم!!!

یه چیز دیگه هم که اگه سایت های فروشگاهی بتونن انجامش بدن خیلی خوب میشه و اونم اینه که بیان قطعاتی رو هم که دیگه موجود نیستن  و یا کلا  تولیدشون هم متوقف شده و ممکنه تو بازار نو اونها گیر نیاد ، تو قسمت نمودار قیمت اون کالا آخرین قیمت زمان موجودی رو بزارن و پاکش نکنن ؟!! این گزینه برا دوستانی که این مشکل آخرین قیمت یه قطعه رو داشتن خیلی بدرد میخوره؟!!

ارسال کالا هم  که یکی از ارکان اصلیه و مثلا شما میری یه سایت یه قطعه میبینی تخفیف خوبی زده و سفارش میدی و میره برای زمان ارسال میبینی یه خانم خیلی محترم تماس میگیرن و در حالی که دماغشون رو گرفتن با صدایی نحیف میگن که ما با هیچ شرکتی اعم از پست و تیپاکس و... کار نمی کنیم و فقط میدیم پیک ببره  باربری ، خب حالا چجوری میشه؟ بله 30 تومن هزینه پیکتون میشه و باربری رو هم که تو شهرخودتون حساب میکنید که هزینه اونم دیگه میمونه دست انصاف نداشته ی بابری های محترم... خب یه حساب مجدد که میکنی میبینی تخفیفه رو از حلقومت که کشیدن بیرون هیچ...تازه معلوم نیست تو گل کوچیک باربری ها چه بلایی سر قطعه ات میاد...

یه چیزم بگم که اون 30 تومنه که نمیره تو جیب پیک بنده خدا بلکه 7-8 تومن واسه پیکه و بقیش واسه فروشنده محترم که خودتون همه اینا رو میدونید دوستان ولی گفتم که گفته شده باشه!!! ( اینا تجربه شده و الکی نگفتم!)

یه مورد دیگه از ارسال که فکر کنم قبلا هم در جای دیگری گفته باشم...مثلا یه کالایی رو Digi... با تخفیف مناسب میداد من زدم واسه خرید و با من تماس گرفتن واسه ارسال و هزینه ارسال رو تو سایت اگه اشتباه نکنم 82هزار تومن زده بود که من اول  فکر کردم 8200 تومنه ولی وقتی تماس گرفتن واسه ارسال گفتم که این جریانش چیه گفتن که 82 هزار تومنه و ما با تیپاکس قرار داد داریم و اونا این قیمت رو دادن در حالی که هزینه اون ارسال در سنگین ترین حالت ممکنه 20 تومن نمیشد و هزینه ای که اینا به من گفته بودن از خود قیمت کالا هم بالاتر بود که بعد از کلی چونه زدن گفتن 50 بده تا بفرستیم و منم سفارشم رو کنسل کردم و دیگه قید دیجی... رو زدم... آخه اینا چجور تخفیفاتیه که چند برابر از حلقوم مشتری میکشنش بیرون....

حرف اول و آخر... اگه فروشگاهی بتونه مشتری مداری رو واقعا به اون شکلی که باید ، انجام بده و به جا بیاره اون موقع میشه گفت فروشگاه خوبیه وگرنه با 100 تا از این نماد ها هم نمیشه یه فروشگاه بد رو خوبش کرد مطمئن باشید و نمونش هم همین اتفاقی که تازگیا برای یکی از دوستان همین فروم  افتاده بود که از یه فروشگاه دارای نماد هم خرید کرده بود و بعدش به مشکل خورده بود...(خرید آب سرد کن)

 حرف زیاده ولی فعلا همینا بسه...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

1- قابل اعتماد باشه (نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشه)

2- پشتیبانی قوی داشته باشه

3- کالاهارو در صورت درخواست سریعا موجود کنه

4- قالب سایت کاربرد پسندی داشته باشه

5- نمایندگی داشته باشه تا در صورت نیاز حضوری خرید کنیم!

ویرایش شده توسط AmirrezASe7eN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام به نظر من باید قابل اعتماد باشه و اصلا محصولات ضعیف و بی کیفیت را در بین محصولاتش قرار نده  و همه جوره در مقایسه ها و مشاوره ها در خرید محصولات بدون تعصب و اغراق عمل بکنه و سود جویی و بازار گرمی  به نفع خودش رو به حداقل برسونه ، و سالم رسیدن و سالم بودن محصولات خریداری شده را تا دوره های زمانی بالا تضمین کنه و اگر هم بتونند بعضی از محصولات رو ( اگر همه محصولات  بشه که عالیه ) به صورت اقساطی یا با شرایط خیلی ویژه به مشتریانش ، به فروش برسونه که خیلی عالی میشه و صد البته اخلاق مشتری مدارانه که جایه خودش رو داره) ....خلاصه کلام که من به شخصه خودم تا آخر عمرم مشتری یه همچین فروشگاهی می مونم)

....................راستی LION  اگر تو فکر بزرگتر شدنی ، شک نکن که انشالله موفق می شی..........................

ویرایش شده توسط hamedlion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

1. مورد اعتماد باشه

2.قیمت هاش نسبت به فروشگاه های دیگه مناسب باشه

3.ظاهر سایت جذاب باشه

4.سرویس پست اختصاصی مثل دبجی کالا

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام به همه. من تازه به جمع لیون پیوستم. امیدوارم که بتونم از اطلاعات دوستان تو انجمن چیزهای زیادی یادبگیرم.

گفتنی ها رو که دوستان گفتن  وچیزی نمونده که بهش اشاره نشده باشه که من هم نظرم رو میگم(با اینکه میدونم تکرار مکررات هستش)

اولین موردی که هرکسی قبل از خرید از یک فروشگاه اینترنتی باهاش روبه رو هست خود موضوع پیدا کردن فروشگاه از بین این همه سایت های فروش اینترنتی هستش .به نظرم فروشگاه های اینترنتی باید توسایت های مرجع فروش مثل میهن مارکت-کالاگرد-ایمالزو...... حضور فعال داشته باشن و حتما قیمت های  خودشون رو به صورت بروز ارائه بدن و صد البته رقابتی.

مورد دوم:ظاهر سایت هست که بایدبروزباشه(اینجا منظورم فقط از نظر ظاهر هست نه کاربردی بودن سایت) به این دلیل که سایت های که ظاهر و قالب قدیمی دارن باعث میشه که خریدار فکر کنه یک فروشگاه رها شده هستش و مهمتر اینکه توسط افرادی که هیچ تخصصی ندارن ،اداره میشه و در وهله بعد راحتی جستوجو و پیدا کردن کالا هستش بخصوص فیلترهای انتخاب کالا که متاسفانه کمتر سایتی به طور کامل  این موضوع رو رعایت میکنن(مثلا خود لینون کامپیوتر ،بعضی وقتا تو یه قسمت از فیلترها میره رو اعصاب ادم-البته این نظر شخصی منه)

مورد سوم:درج دقیق مشخصات کالا هستش به طور مثال اگه به سایت ..اریاکامپیوتر.. سربزنید مشخصات هیچ کالای رو ذکر نکرده(اینم بگم که خودم از این فروشگاه خرید داشتم) و مورد مهمتر وجود تصاویر واقعی و اگه امکانش باشه یه ویدیوی کوتاه از محصول هستش(تو این مورد فروشگاه ابزار مارت رو تحسین میکنم چون خودشون یه کلیپ کوتاه از محصول  گذاشتن که خیلی خیلی کمک میکنه)

مورد چهارم: فعال بودن بخش نظرات هر کالا و بخش پشتیانی که میتونه به صورت تماس تلفنی و از اون بهتر داشتن مسنجر انلاین  هستش (تو این مورد بامیلو بیشتر نظرم رو جلب کرد )و اینکه حتما اشخاصی که دارای اطلاعات بالا هستن و تجربه بالای دارن  مشتری رو راهنمایی کنن تا باعث انتخاب  بهتری با توجه به نیاز مشتری  باشن تا اینکه سر اخر مشتری بگه غلط .... اره دیگه

موردپنجم:علاو بر اینکه به قول دوستان دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشه باید این تضمین رو بتونه به مشتری بده که محصول خریداری شده  یک محصول باکیفیت و دارای اصالت و دقیقا مطابق با مشخصاتی که کالا داره  مورد معامله قراره میگیره  و جنس تقلبی و فیک ومشابه ومرجوعی و اسیب دیده و مشکل دارغیره به خاطر سود بیشتر معامله نشه

مورد ششم : موجودی فروشگاه ها از نمایندگان رسمی اجناس باشه تا علاوه بر اینکه قیمت پایین رو برای مشتری تضمین کنن (به این دلیل که واسطه ای وجود نداشته باشه تا کار دلال رو بکنه و باعث افزایش قیمت بشه)گارانتی محصول به روز باشه. ممکنه محصولی رو بخرید که 1 سال ضمانت داره اما وقتی کالا به دستت میرسه  یهو میبینی یکی دوماه از ضمانت مونده که دلیلش هم اینکه از یه واسطه که انبار کرده محصول خریداری شده.

موردهفتم:نحوه ارسال و مدت زمان ارسال هستش که در این مورد باید بگم که بسته بندی مناسب با کالا جهت ارسال انتخاب بشه تا کالا در زمان ارسال  اسیب نبینه که متاسفانه خیلی از فروشگاه ها رعایت نمی کنن و ما شهرستانی ها رو خیلی دچار دردسر میکنن ودیگه اینکه الکی هزینه ی بالای به خاطر ارسال نگیرن .یکی از دلایلی که من رو از خرید یک کالا منصرف میکنه همین  هزینه ارسال هستش که ارزش خرید رو به شدت میاره پایین. اگه فروشگاه ها ارسال رایگان رو برای تمام محصولات در نظر بگیرن قطعا خیلی استقبال میشه.

مورد اخر : ارائه  تخفیف ها ی خاص ومهمتر از اون کوپن های تخفیف  خرید هستش که در مورد کوپن هم بگم که از کوپن های که فقط مخصوص خرید نوع خاصی از کالا هستش متنفرم  در واقع مبلغ کوپن از قیمت نهایی از مجموع خرید کم بشه تا از یه محصول خاص

 ببخشید که طولانی شد. امیدوارم که همیشه سلامت باشین .

ویرایش شده توسط سیروان
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام  ‌‌‍‌‌‍.........    

اولا که باید لیست کالاهایی رو که داره بروز باشه هم از نظر قیمت هم موجودی کالا

دوم باید خوش قول باشه واسه ارسال کالا 

سوم باید  با درج مشخصات کامل و توضیحات در مورد کیفیت اون کالا مشتری رو کاملا آگاه کنه

چهارم باید به سوالاتی که در مورد کالا پیش میاد جواب بده 

پنجم نحوه ارسال کالا و هزینه ارسال مشخص باشه (حداکثر  زمان ارسال کالا  ) 

ششم قیمت کالا مناسب باشه 

هفتم نوع گارانتی ومدتش هم مشخص باشه

در آخر هم تشکر میکنم از دست اندرکاران سایت لیون کامپیوتر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اولین چیزی که با اسم فروشگاه ادم به خاطر میاره تنوع محصولات و صد البته موجود بودنشون هست . خیلی از سایت ها فقط لیست  میکنند و ناموجود 

دومین مورد مربوط به قیمت هست که در رقابتی ترین حالت ممکن باشه 

سومین مورد نحوه بسته بندی و ارسال کالا هست که در حین حمل و نقل اسیب نبینه

چهارمین که مهم ترینشون هست خدمات پس از فروش هست  و طرز برخورد کارکنان بخش فروش با مشتری

به معنای واقعی لیون کامپیوتر در تمامی موارد یک الگوی کامل برای فروشگاه های انلاین هست

 

ویرایش شده توسط MamadMedusa
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهم ترین مسئله بحث قیمت کالاها هست که معمولا تو این فروشگاه ها گرون تر از بازار هست که این در خصوص لیون هم صدق میکنه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...