رفتن به مطلب

" مباحثه 3 " یک فروشگاه آنلاین چه مشخصه هایی باید داشته باشه تا شما ازش خرید کنید ؟


Recommended Posts

قیمت مناسب

تامین کالا در سریعترین زمان ممکن 

توضیحات دقیق  و بررسی کالاهای ارائه شده در فروشگاه برای شناخت هرچه بیشتر کاربران

تیم پشتیبانی  فنی  قوی

طراحی مناسب و گرافیکی سایت

وجود بخش پاسخ به سوالات

وجود سیستم اطلاع رسانی کالای مورد نیاز کاربران 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اعتماد سازی:
ایجاد تجربه خوب خرید در مشتری بسیار مهمه. گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی و حداقل بازگشت پذیری کالا در هفت روز.
پشتیبانی خوب  تلفنی  و آنلاین که تنها وظیفه ی پاسخگویی رو بر عهده داشته باشند و صبور باشند.
انجام تعهدات حتی اگر به ضرر فروشگاه باشه.

هزینه ی تمام شده ی خرید  برای مشتری قابل رقابت با بازار باشه.

تنوع مناسب اجناس.

سرعت بالای ارسال کالا.

در پایان تجربه ی اولین خرید مشتری خیلی مهمه. و باید خیلی بهش توجه کرد. چون اگه اولین تجربه ی خرید خوب نباشه دیگه نباید امیدی به بازگشت مشتری داشت. مگر اینکه مجبور بشه.

موفق باشید!

ویرایش شده توسط Madrigal
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دلیل هایی که من از یک  فروشگاه انلان خرید میکنم :

طراحی سایتش باید عالی باشه و درهم ریخته نباشه ! نماد الکترونیکی حتما باید داشته باشه !

رتبه سایتش پایین باشه و همیشه جز نتایج اول گوگل باشه .

گارانتی محصولاتش اصلی باشه  و تنوع محصولاتش هم زیاد باشه .

قیمت محصولاتش از بازار مناسب تر باشه و از سایت های دیگه هم همینطور !

پشتیبانی خوبی داشته باشه ( حقیقتا من از پشتیبانی لیون راضی نبودم چون 100 دفعه باید به شماره ها زنگ بزنیم تا ببینیم کی اشغال نیست )

جنسی رو که ناموجود میشه رو فورا موجود کنه ! ( که بازم لیون کامپیوتر توی این امر ناتوان مونده مثلا موقعی که میخواستم سیستمم رو بخرم intel i7 6700 رو ناموجود داشتید و تا 2 هفته بیشتر هم نیاوردید )       

حتی الامکان نمودار قیمتی داشته باشه

حتما و حتما 7 روز تعویض کالا رو داشته باشه حالا 3 روزم باشه مشکلی نیست فقط این تعویض کالا در صورت خراب بودن رو داشته باشه

اگه هم باندل های زیاد بزاره توی سایت باز ادمو وسوسه میکنه که بخره مخصوصا اگه قطعاتی که باندل شده باشم دقیقا چیزایی باشه که مشتری میخواد تکی بخره ! چون ما الان چندین فروشگاه انلاین در زمینه قطعات کامپیوتر داریم که اختلاف قیمتیشونم ناچیزه یعنی چه از لیون بخری یا چه از سایت دیگه ممکنه فرقی نکنه و اینجا باندل به همراه تخفیف هست که ادم رو وسوسه به خرید میکنه

تاجایی که ممکنه هم سعی بشه چندین کالا رو هرروز توی پیشنهاد ویژه قرار بدن  ( البته این بیشتر یه پیشنهاد بود )

خیلی از موارد دیگه هم هستن ولی خب اینا مهم ترین هاشون بودن ( حداقل برای من که بخوام چیزی بخرم )

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام و خسته نباشید به همه 

یک فروشگاه اینترنتی باید :

۱- دارای نماد الکترونیکی  اعتبار دار باشد 

۲-اجناس دارای گارانتی و یا مهلت استفاده باشد 

۳-تنوع محصولات زیادی داشته باشد (مخصوصاً رنگ)

۴-اجناس اصلی برای فروش بگذارند 

۵-مشخصات کامل و جامع هر محصول 

۶-تصاویر اصلی با کیفیت محصول از تمام زوایا

۷-پاسخ دادن  متنی به مشتری که در مورد یک کالا سوال تایپ میکند 

۸-ارزان بودن کالا از بقیه جاها 

۹-تخفیفات ویژه 

۱۰-پشتیبانی و پاسخ گویی ۲۴ ساعته 

۱۱-داشتن کادر مجرب و متخصص 

۱۲-مشتری مداری 

۱۳-تم سایت زیبا و رنگی باشد 

۱۴-سایت بروز باشد و کالا هایی که ناموجود است سریع تو سایت اطلاع رسانی کنند 

با تشکر 

ویرایش شده توسط Bravia
لینک به دیدگاه
Share on other sites

 با  سلام خدمت اقای حسینی عزیز و دوستان

من مدت زیادی هست با با فروشگاه وفروم الیون اشنا هستم.

 تجربه اولین خرید   از فروشگاه شما  رو عرض میکنم  :

 موجودی و قیمت  فروشگاه  راضی کننده بود  بجزیک مادربرد که  قیمتش ازسایت های دیگه خیلی بالاتر بود و مجبورشدم   از مدل های بالاترتون  خرید کنم  تا بصرفه باشه

مشاوره فنی   قابل قبول بود   ( اگر چه انتظار داشتم  برند های دیگه هم معرفیی کنن تا بهتر تصمیم میگرفتم )

اپراتورو برخورد با مشتری عالی

سرعت تامین سفارشات و نحوه ارسال کالا ضعیف (  تاخیر چند روزه باعث شد دید دوستم نسبت به شما عوض بشه )

همچنین با این که حجم کالای ما زیاد نبود اما شما پیشنهاد  دادین باباربری ارسال بشه . درصورتی که سایتی مثل دیججی کالا   کالاهای حجیم تر و  ضریف هم  با پیشتاز ارسال میکنه .

وبرای جلوگیری از اسیب کالا از  بالشتک های هوا و بسته بندی خوب استفاده میکنه .  .و از زمان ارسال کالا تا دریافت الان بیشتر از یک  هفته شده وکالا رو دریافت نکردیم .

 باقی موارد رو بعد از دریافت و بررسی میگم.

به امید موفقیت روزافزون لیون کامپیوتر

 

 

 

 

ویرایش شده توسط eminent
لینک به دیدگاه
Share on other sites

پست هارو من نخوندم اگه تکراری بود ببخشید.

مثلا خرید بالای فلان قیمت ارسال رایگان باشه که خریوار رو تشویق کنه اجناس بیشتری بخرن و یا مثلا تخفیف در خرید کالا های زیاد.

ضمانت 7 روزه

به روز بودن ساعتی قیمت و موجودی.

گذاشتن اطلاعات کامل و صحیح در مورد یک کالا

انتخاب نوع ارسال توسط خریدار

پیچیده نبودن سفارش کالا.

قیمت مناسب و رقابتی

پیگیری به موقع

ارسال کالا در سریع ترین زمان ممکن.

وارد کردن اجناس کمیاب و پر طرف دار.

خوش برخوردی و مشتری مداری در تماس تلفنی یا حضوری.

عدم سو استفاده از نایاب یا کمیاب بودن یک کالا و بالا بردن قیمت.

استفاده از قالب مناسب سایت برای عدم سردرگمی و ... .

نماد اعتماد.

گذاشتن حد اقل یک شماره همراه پشتیبان برای مواقع ضروری


 

ویرایش شده توسط Milad_Bm
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان چنین بحثی پیش اومده چون منم تجربه از خرید چند فروشگاه و افراد دارم گفتم یه نظری بدم:

اول از همه بحث اعتماد مهمه :تعدادی از فروشگاه ها هستن که ارم نماد اعتماد الکترونیک دارن اما جنس درست تحویل ادم نمیدن ،و میشه گفت که شکایتم بکنی نتیجه چندانی بدست نمیاد ،پس باید توجه کنید که فروشگاه جا افتاده باشه و مقدار بازدید کننده هاش و خریداراش زیاد باشه تا حداقل مطمعن بشید که جنس سالم بتون میدن.

دوم قیمت جنسه:دیگه بحثی باقی نمیمونه در این مورد قیمت جنس باید حتما ارزون تر بازار باشه چون در غیر این صورت ارزش نداره،که البته معمولا همینطور هم هست لیون و دیجی کالا جنساشون از لحاظ قیمت پایین تر از بازارن

تنوع جنس:یه فروشگاه اینترنتی چون دستش باز تره نسبت به یه مغازه باید تنوع اجناسش بیشتر باشه مثل لیون کامپیوتر و کمی هم دیجی کالا

راحتی خرید:یعنی اینکه برای خرید ادم انتخاب کنه پولو بپردازه و بعدشم قشنگ بیاد دم خونش،من از این نظر از لیون دلخورم نمیدونم الانم وضع اینطوره یا نه اما بنده قبلا یه مقدار جنس گرفتم از لیون اول زنگ زدن گفتن که پولو واریز کنین به حسابتون ،بنده هم واریز کردم ،اما دوباره میان زنگ میزنن که هزینه ارسال رو بریزید!خو این چه کاریه مثل دیجی کالا پول پست و جنسو باهم بگیرید ،هم شما راحت باشین هم خریدار

و در اخر هم میشه پشتیبانی که فروشنده باید نسبت به جنسش مسئولیت داشته باشه و اگه خراب باشه سریع همکاری کنه و در اسرع وقت جنس سالم دست خریدار برسه،چه بهتر میشه که فروشنده از همون اول جنس سالم بده دست خریدار !این مورد از طرف دیجی کالا سرم اومد پول پست پس  فرستادن جنس رو  ندادن!

چیزای دیگه هم هستن مثل دیزاین وب سایت و صفحه خرید و داشتن قسمت نظر ها و فروم که اونا بعد از چیزایی که گفتم مهم هستن ،و نیازشون هم حیاتیه،لیون خوب عمل کرده در این قسمت

ممنون بابت خوندن 

,ویرایش:

درضمن بی زحمت اون هدفون خوبه رو برا من نگه دارین هدفونم قدیمی شده و بعلاوه یدونه usb hub :D:D

ویرایش شده توسط silvermanhhh
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 ساعت قبل، eminent گفته است :

 با  سلام خدمت اقای حسینی عزیز و دوستان

من مدت زیادی هست با با فروشگاه وفروم الیون اشنا هستم.

 تجربه اولین خرید   از فروشگاه شما  رو عرض میکنم  :

 موجودی و قیمت  فروشگاه  راضی کننده بود  بجزیک مادربرد که  قیمتش ازسایت های دیگه خیلی بالاتر بود و مجبورشدم   از مدل های بالاترتون  خرید کنم  تا بصرفه باشه

مشاوره فنی   قابل قبول بود   ( اگر چه انتظار داشتم  برند های دیگه هم معرفیی کنن تا بهتر تصمیم میگرفتم )

پاسخگویی و برخورد با مشتری با رعایت احترام و  وبا حوصله

سرعت تامین سفارشات و نحوه ارسال کالا ضعیف (  تاخیر چند روزه باعث شد دید دوستم نسبت به شما عوض بشه )

همچنین با این که حجم کالای ما زیاد نبود اما شما پیشنهاد  دادین باباربری ارسال بشه . درصورتی که سایتی مثل دیججی کالا   کالاهای حجیم تر و  ضریف هم  با پیشتاز ارسال میکنه .

وبرای جلوگیری از اسیب کالا از  بالشتک های هوا و بسته بندی خوب استفاده میکنه .  .و از زمان ارسال کالا تا دریافت الان بیشتر از یک  هفته شده وکالا رو دریافت نکردیم .

 باقی موارد رو بعد از دریافت و بررسی میگم.

به امید موفقیت روزافزون لیون کامپیوتر

 

امروز کیس  به دستمون رسید  و رفتم سیستم رو وصل  و تست کردم .

 اول از همه جای داره تشکر کنم از پرسنل لیون کامپیوتر  بخاطر بست بندی خوب  کیس که نشون از ارزش قایل شدن برای مشتری هست . اما وقتی کیس رو از کارتن دراوردم

  یکی از خار های  پنل جلوی کیس  شکسته بود وبراحتی ازکیس جدا میشه . باقی خار ها هم که نشکستن به راحتی جدا میشن .که نشون از بیکیفیتی محصول هست

این قطعه رو من به توصیه پشتیبانی لیون کامپیوتر گرفتم وتوقع همچین  جنس بی کیفیتی  رو  نداشتم

 جلوی خانواده  دوستم واقعا شرمندم کرد .

سی دی مادربرد هم   تو درایو جا مونده بود . کاغذ سیدی هم پیدا نکردم .

 

 

 

 

 

ویرایش شده توسط eminent
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام به همه دوستان عزیز

 

والا هر فروشگاه به نظر من باید چندید مشخصه داشته باشه مانند اروزن بودن قیمت ها کیفیت تحویل سریع تر محصول نسبت به رقبا و...

اما مهم ترین مشخصه ای که فروشگاه اینترنتی میتونه داشته باشه صداقت هستش که واقعا از هر مسئله دیگری مهمتره

مثلا در نقد ها و بررسی ها محصولا ت اونقدری صادق باشد که کاربر بتونه با دید باز محصول رو بخره و کاربر بتونه بخوبی نقاط ضعف و قدرت محصول رو ارزیابی کنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با اینکه معلوم نیست جایزه بدین یا نه ولی باز چند تا چند تا نظر دارم

1.یکی اینکه فروشگاه بهتره پرداخت درب منزل داشته باش.

2.وقتی من به عنوان مصرف کننده میام ومیخام اینترنتی خرید کنم یکی از دلایل اون قطعا نحوه انتخابه واینکه آدم بتونه از میون برند ها و مدلهای موجود با مطالعه مشخصات فنی وظاهری بهترین انتخاب رو بکنه.من به تجربه  در خرید حضوری واقعا گزینه زیادی برای انتخاب ندارم ،تازه جدای از ناشی بودن بیشتر فروشنده ها که فقط از کامپیوتر یه چند تا اسم دهن پر کن مثل کیس وموس ومانیتور رو بلدن ولا غیر.باید به فکر اینکه جنس تقلبی ودست دوم وکارکرده و تعمیری  یا بدون گارانتی بهت بدن  هم باشی.

3.مهمتر از همه بحث قیمته که من بیشتر وقتا می بینم تو شهرمون یه قطعه گاهن تا 30 الی 40 تومن ارزونتر می تونم تهیه کنم ،بدون هزینه پستش.تازه امکان تست حضوری هم تو بعضی موارد هست.

4.از فروشگاهتون بدون تعارف خیلی خوشم میام اما موقع خرید تو قیمتا یه کم می مونم.من از شما می خام یه مقدار قیمتهاتون رو از بازار شهرستانها کمتر کنید مطمنا اثر روانی فوق العاده ای رو مشتر ی ها داره.

5.من  تو سایت ها دیدم امکان تست چند روزه هست وتعجب می کنم تو سایت شما که به صورت تخصصی داره کار می کنه این امکان نیست.

6.پیشنهاد می کنم حداقل تو شهر های بزرگ انبار یا نمایندگی  مرکزی بذارین تا مشتری ها زودتر به جواب برسن .

در آخر جایزه  رو    خدا وکیلی    بدین.به یه  گرافیک 1060 راضیم به خدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمترین مشخصه برای من قیمت اون سایت نسبت به بازاره!!!!

 

اگه قیمت خوب و منصفانه نسبت به بازار داشته باشه قطعا همیشه از اون سایت خرید میکنم و نمیرم بازار وقتم هم هدر نمیره!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام قابل اعتماد بودن فروشگاه نسبت به بقیه و قیمت رقابتی همچنین سایتی کامل و طراحی خوب

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بنظر بنده اولین مسئله در زیبایی و طراحی ،رابط کاربری و در نهایت CMS اون فروشگاه هست.
این موارد در اولین نگاه باعث اعتماد اولیه و ماندن کاربر و مشتری در فروشگاه میشه
مطلب بعدی مربوط به اعتمادسازی کامل فرد میشه اینکه در فروشگاه ادرس ، نماد الکترونیک ، درگاه های بنام فروشگاه ، شماره های معتبر و رسمی (نه ایرانسل و امثالهم ) نظرات مثبت نه گلایه و شکایت و ... درج شده بشه
بعد از اینکه این موارد اوکی باشه و نظر مشتری نسبت به فروشگاه جلب بشه مهمترین مسائل براش قیمت ، گارانتی برگشت وجه و کالا در موقعیتهای متفاوت و در نهایت نحوه ارسال کالا خواهد بود
سیستم خرید انلاین در کشور ما هنوز به طور خوب جا نیافته ، حداقل در قشر میانسال اینطوره بنظرم سیستم مشاوره انلاین و پاسخ گویی تلفنی کمک شایانی به خرید این افراد انجام میده

بنظرم این موارد برای اغاز به کار فروشگاه خیلی لازمه و بقیه موارد در ادامه کار فروشگاه نیاز میشه ، مواردی مثل اپدیت روزانه ، اطلاعات کامل و تصاویر ، نمودار قیمت محصول و... سایری مواردی که در مراحل بعد از اعتماد سازی و قیمت مناسب مورد اهمیت واقع میشه

 

 

ویرایش شده توسط Alir3za
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بنظر من یه فروشگاه خوب اوله اول باید یه قالب خوب داشته باشه که هم به چشم بیاد و هم حوصله کاربر رو سر نبره...

پشتیبانی خیلی چیز مهمیه باید حتما از چند متخصص و تکنسین برای پشتیبانی و همین طور مشاوره بهره ببره و این پشتیبانی پس از فروش کالا به خریدار هم ادامه داشته باشه ...

تنوع محصولات و کامل بودن محصولات هم نکته مهمیه که باید در نظر گرفتش ...

نماد اعتماد که الان نیاز هر فروشگاه مجازیه که باعث میشه خریدار احساس امنیت داشته باشه از خریدش ...

گارانتی کالا باید برای محصولات وجود داشته باشه که باز هم یک امنیت خاطر در ذهن مشتریان به وجود میاره .....

توضیحات محصول در اولویت در محصول قرار داره ... یعنی  باید تمام وجه یه محصول در دید خریدار باشه و درباره اون کالا کاملا اطلاعات داده بشه و مهم تر از همه اطلاعات دروغین و برای فروش کالای دیگه نباشه ...

یه فروشگاه برای جذب مشتری میتونه هر چند مدت تخفیف های خوبی روی محصولاتش اعمال کنه یا برای خرید محصول خاصی هدیه هم در نظر بگیره و همین طور میتونه هر چند مدت مسابقه یا نظرسنجی بین کاربراش برگذار کنه ...

قیمت محصولات مناسب باشن و در صورت تخفیف جهانی و رسمی روی محصول فروشگاه هم تخفیف اعمال بشه ....

میشه از خریدارانی که یه محصول رو خریدند هم نظر سنجی گذاشت که چقد از محصول راضی بودند و برای اون کالا یه امتیاز در نظر گرفته بشه که اینطوری هم به نفع خریداران و کاربران هستش و هم به نفع خود فروشگاه ...

فروشگاه میتونه ی قسمتی هم برای کالا های دست دوم کنار بزاره و اجازه بده کاربران کالا هاشون رو اونجا روی سایت برای فروش قرار بدن و خود فروشگاه هم میتونه درصدی از فروش اون کالا رو بگیره که باز هم این به سود همه هست ...

برای کاربرانی که مشتری قدیمی هستند و خرید های متوالی انجام بدهند و همینطور زمان زیادی در سایت عضو باشن امتیازی در نظر گرفته بشه هم میتونه انگیزه برای خریداران جدید و هم قدیمی ایجاد کنه ...

برای محصولات میشه نقد و بررسی یا جعبه گشایی در نظر گرفت که توی صفحه هر کالا قرار داشته باشه و کاربران بیشتر درباره محصول بدونند ....

و در اخر ممنون از سایت لیون کامپیوتر که میشه گفت بیشتر این شرایط رو دارا هست و پشتیبانی خیلی خوبی هم داره ...

خسته نباشید 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ملت

به به این بحث واقعا خوبه و نشون میده تیم لیون میخواد خودشو از هر لحاظ قدرتمند کنه (ما هم کمکش میکنیم )

1. اولین ملاک من اینه که یه طوری حس کنم اون فروشگاه اینترنتی معتبر هست (داشتن یک دفتر مرکزی شناخته شده و در دسترس ، بازخورد ها و نظرات مثبت از سمت کاربران ، نماد اعتماد )

2.قیمت کالا های اون سایت رو با چند سایت دیگه مقایسه میکنیم و اگر مناسب تر بود یک امتیاز دیگه به فروشگاهی که قیمت مناسب تری داره میدم ( قیمت پایین تر همیشه نکته مثبت نیست )

3.برام خیلی مهمه اون فروشگاه تخصصی باشه ، مثلا وقتی بخوام cpu ببندم اولین جایی که میام لیون کامپیوتره چون بهم ثابت شده که کاملا تخصصی در این زمینه کار میکنه .

4.اگر در زمینه کالایی که ارائه میکنند یه طور ضمانتی بدن که خیلی خوبه ( مثلا ضمانت هفت روز تعویض کالا ، و نکته ای که از لیون دیدم وخیلی اعتمادم رو جلب کرد این بود که رم های یک مدل کارت گرافیک قرار بوده 1 باشه ولی در حقیقت 512 بوده و جناب حسینی اطلاع رسانی کردن و با نمونه 1 گیگی اون کارت تعویضشون کردن ، جا داره یه دمت گرم بهش بگم ، دمت گرم )

5.پاسخگویی ، خیلی خیلی خیلی برام مهمه که یه پشتیبانی توی وقت های اداری داشته باشه اون فروشگاه که به تمام سوالات من در زمینه کالاهای موجود جواب بده ، و به نظرم لیون باید تو این زمینه بیشتر کار کنه .

ویرایش شده توسط alone-soldier
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه فروشگاه خوب باید اعتماد مشتری رو جلب کنه و بتونه معیار های مشتری رو برآورده کنه تا اون رو برای خرید متقاعد کنه.

  •  برای جلب اعتماد داشتن نماد اعتماد الکترونیک شرط اول هست و  استراتژی هایی مثل تضمین ارسال کالای اصل،  نو و سالم و همینطور امکان مرجوع کردن کالای معیوب تاثیر بسیار زیادی بر جلب اعتماد دارن.
  •  فروشگاه برای شناخته تر شدن میتونه طیف کالاهاشو گسترش بده و تو فعالیت های جانبی و نمایشگاه ها شرکت داشته باشه و سایر استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی. (استفاده از پیام رسان هایی مثل تلگرام که ممکنه مردم در روز زیاد باهاشون سروکار داشته باشن و ساخت کانال و تولید محتوا هم میتونه تصویر برند فروشگاه رو ذهن مشتری قویتر کنه و حتی با ارسال آفر هایی مشتری رو به خرید کالایی ترغیب کنه که شاید اصلآ در فکر خریدش نبودن! D:)
  •  معیار های مشتری برای یه خرید خوب به نظرم شناخت درست از کالا و قیمت مناسب هست. یعنی بعد از اعتماد به فروشگاه بتونه کالاهارو از طریق مشخصات و شرحی که براشون تو فروشگاه وجود داره و نظرات سایر مشتریان بررسی کنه و وقتی قیمت رو مناسب ببینه با خیال راحت خریدش رو انجام بده.
  •  نحوه ارسال، هزینه پست، اطمینان از آسیب ندیدن کالا در حین پردازش و ارسال هم مهمه.
  •  یکی از عواملی بسیار مهمی که در نهایت میتونه مشتری رو از خرید منصرف کنه هزینه بالای ارسال هست که اگر بشه رو این بخش کار کرد خیلی مفید و کارسازه.
  •  ارائه پیشنهاد ها و تخفیف های جذاب در زمان های مختلف هم میتونه مشتریان رو ترغیب کنه و سفارش های بالایی رو جذب کنه و به نظرم برای مورد بالا یعنی هزینه ارسال هم میتونه یه راهکار کوتاه مدت باشه و کسی که اولین خریدش رو انجام بده و از خریدش لذت ببره اعتمادش جلب میشه و چی میتونه برای یه فروشگاه مهمتر از اعتماد و رضایت مشتری باشه، چرا که باعث گسترش اعتماد بین افراد بیشتری میشه و فروشگاه به سرعت پیشرفت میکنه و اسمش سر زبون ها میفته.
  • در آخر اینکه فروشگاه میتونه با داشتن یه سیستم مدیریت محتوی و تالار گفتگو در کنارش و با تولید محتوی و جذب بازدید کننده های دائمی که ممکنه به هر طریقی حتی از کانال تلگرام (برای خوندن ادامه مطلب ارسالی در کانال) وارد سایت شده باشن آمار بازدیدش رو بالا نگه داره و رنکینگش در گوگل بالا بره و وقتی افراد در نتایج جستجو سایتی رو در جایگاه بالاتر ببین طبیعتآ بهتر و بیشتر بهش اعتماد میکنن. (مطمئنآ  زیرساخت خود سایت هم باید قوی باشه و مباحث مربوط به SEO هم توش درست انجام شده باشه).
ویرایش شده توسط aqua
لینک به دیدگاه
Share on other sites

فروشگاه قابل اعتماد

تنوع جنس 

موجودی بالا

قیمت نازل

ارسال سریع

پرداخت بعد از تحویل کالا

طراحی سایت شیک وساده

همه ی اینها به کنار، فروشگاه باید با مشتری رفیق باشه یعنی یه کاری مثل همین نظر سنجی شما.

موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام خدمت مسئولین سایت . چند تا مورد مد نظرم بود که بگم . یکی جواب گویی بخش نظرات سایت چند تا در میون جواب داده می شه ، نیاز به یک کانال تلگرام یا یک مشاور انلاین درون سایت می باشد که در لحظه با یک تایم مشخص جوابگو سوالات باشد

.مقایسه محصولاتی که خودتون موجود دارین رو بیشتر بذارید

نکات مثبت ، سایت طراحی ساده و کاربردیه

برخورد تلفنی که با مسئولین سایت داشتم خیلی خوب بوده و لذت بردم

مشخصات کارت گرافیک های جدید که به صورت اینو گرافیک موجود هست خیلی خوبه و با یه نگاه کل اطلاعات جنس رو می شه فهمید

. سیستم های خود سایت پیشنهادی خودتون رو قرار بدید با یه تخفیف کوچولو و یا اشانتیون

بین یک تا ده می تونم نمره پنج رو بدم با انفاق شش

موفق باشید

در ضمن قیمتاتون مناسبه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

به نظر من باید در هر زمینه ای که فعالیت میکنه ، اجناس به روز رو داشته باشه و بتونه با قمت مناسب تری به مشتری عرضه کنه ، همچنین پشتیبانی خوبی داشته و به خوبی به سوالات مشتری جواب بده و راهنماییش کنه ، بسته بندیشم خوب باشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1395/08/12, 01:46:22، Madrigal گفته است :

اعتماد سازی:
ایجاد تجربه خوب خرید در مشتری بسیار مهمه. گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی و حداقل بازگشت پذیری کالا در هفت روز.
پشتیبانی خوب  تلفنی  و آنلاین که تنها وظیفه ی پاسخگویی رو بر عهده داشته باشند و صبور باشند.
انجام تعهدات حتی اگر به ضرر فروشگاه باشه.

هزینه ی تمام شده ی خرید  برای مشتری قابل رقابت با بازار باشه.

تنوع مناسب اجناس.

سرعت بالای ارسال کالا.

در پایان تجربه ی اولین خرید مشتری خیلی مهمه. و باید خیلی بهش توجه کرد. چون اگه اولین تجربه ی خرید خوب نباشه دیگه نباید امیدی به بازگشت مشتری داشت. مگر اینکه مجبور بشه.

موفق باشید!

 

نظر شما در کانال تلگرام قرار گرفت 

لینک : https://telegram.me/lioncomputer/5597

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوب مهم ترین مشخصه اینه کالایی فرد میخواد بتونه پیدا کنه تو فروشگاه انلاین

متاسفانه وقتی فرد میره مغازه با انتخوابات کمی مواجه میشه و به خصوص در گیر اوردن کالای high end یا رده بالا مشکل میشه گیر اورد

 

سوم عکس کالا هست سایتای خوب تعداد بیشتر از کالا عکس میگذارند و رزولیشن بالا که کاربر بخواد هر جای عکس زوم کنه + داشتنن برسی ویدیویی کالا اونم باید با کیفیت 1080 باشه

این قسمت دوم تو ایران واقعا کم کاری میشه برسی ویدیویی محصول به فارسی واقعا کمه

 

دوم طراحی سایته یه محیط ساده قابلیت شخصی سازی (مثلا قابلیت ترتیب بندی کالا بر اساس محبوبیت قیمت وغیره یا دنبال ویژگی خاص تو کالا گشتن )و دسته  بندی دلنشین و مرتب مثلا تو لیون کامپوتر نمیتونم جای کالاهایی که تو هیچ کدوم از دسته بندی ها قرار نمیگیرند پیدا کنم مثال usb fan یا کابلها چیزایی که تو هیچ کدوم از دسته بندی های سایت قرار نمیگیره (البته بیشتر مثاله این تاپیک جای انتقاد نیست )

طراحی سایت از نظر زیبانی هم خیلی مهمه  

 

نکته ی بعدی داشتن کاربرای فعاله این کاربرها چی کار میکنند؟؟ بعد از خرید هر جنس  زیر محصول کامنت میگذارند و نظرات تخصصی شونو میگذارند خوندن اون نظرات خیلی رو انتخواب تاثیر میگذاره

 

یه چیزی که کمتر شاید توجه میشه حس مشتری بعد از خریده مثلا جعبه ای که مشتری از پست میگیره جعبه مخصوص لیون کامپوتر باشه ارم نشان یا یک ورق هرچند تبلیغاتی حامل کد تخفیف یا یک تشویقی فرد دوباره تمایل پیدا کنه که  اون فرد بخره از سایت و  یه چیز خاص مخصوص اون فروشگاه بعد از خرید جنس دریافت کنی   هرچند اون چیز نمایدین باشه

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1395/08/12, 20:50:58، eminent گفته است :

 با  سلام خدمت اقای حسینی عزیز و دوستان

من مدت زیادی هست با با فروشگاه وفروم الیون اشنا هستم.

 تجربه اولین خرید   از فروشگاه شما  رو عرض میکنم  :

 موجودی و قیمت  فروشگاه  راضی کننده بود  بجزیک مادربرد که  قیمتش ازسایت های دیگه خیلی بالاتر بود و مجبورشدم   از مدل های بالاترتون  خرید کنم  تا بصرفه باشه

مشاوره فنی   قابل قبول بود   ( اگر چه انتظار داشتم  برند های دیگه هم معرفیی کنن تا بهتر تصمیم میگرفتم )

پاسخگویی و برخورد با مشتری با رعایت احترام و  وبا حوصله

سرعت تامین سفارشات و نحوه ارسال کالا ضعیف (  تاخیر چند روزه باعث شد دید دوستم نسبت به شما عوض بشه )

همچنین با این که حجم کالای ما زیاد نبود اما شما پیشنهاد  دادین باباربری ارسال بشه . درصورتی که سایتی مثل دیججی کالا   کالاهای حجیم تر و  ضریف هم  با پیشتاز ارسال میکنه .

وبرای جلوگیری از اسیب کالا از  بالشتک های هوا و بسته بندی خوب استفاده میکنه .  .و از زمان ارسال کالا تا دریافت الان بیشتر از یک  هفته شده وکالا رو دریافت نکردیم .

 باقی موارد رو بعد از دریافت و بررسی میگم.

به امید موفقیت روزافزون لیون کامپیوتر

 

امروز کیس  به دستمون رسید  و رفتم سیستم رو وصل  و تست کردم .

 اول از همه جای داره تشکر کنم از پرسنل لیون کامپیوتر  بخاطر بست بندی خوب  کیس که نشون از ارزش قایل شدن برای مشتری هست . اما وقتی کیس رو از کارتن دراوردم

  یکی از خار های  پنل جلوی کیس  شکسته بود وبراحتی ازکیس جدا میشه . باقی خار ها هم که نشکستن به راحتی جدا میشن .که نشون از بیکیفیتی محصول هست

این قطعه رو من به توصیه پشتیبانی لیون کامپیوتر گرفتم وتوقع همچین  جنس بی کیفیتی  رو  نداشتم

 جلوی خانواده  دوستم واقعا شرمندم کرد .

سی دی مادربرد هم   تو درایو جا مونده بود . کاغذ سیدی هم پیدا نکردم .

درود دوست گلم

بسیار ممنونم از انتقادات و پیشنهاداتت و لطفت نسبت به ما

 

در مورد نحوه ارسال که میگیم فلان کالا رو با اتوبوس بفرستیم دلیلش فقطططططط و فقططططط سالم رسیدن کالاست این مسئله خیلی برامون اهمیت داره چون به این روش کمترین اسیب به کالاها میرسه . و به هیچ عنوان دلیل دیگری نداره

 

در مورد اتفاقی که برای کیستون افتاده بسیار متاسفم ولی فقط با یک تماس میتونستیم کمکتون کنیم . در مورد یه سری محصولات پشتیبانیمون بسیار سریع هستش . بخصوص در مورد کیسهای گرین و دیپ کول

یعنی اگر میفرستادید هزینه رفت و برگشت بر عهده ما بود و تعویضش میکردیم واستون

اینها رو فقط جهت اطلاع گفتم عزیزم

در مورد تاخیر گاها پیش میاد ولی نهایتا بین 24 تا 72 ساعت هستش عزیز

باز هم هر مشکلی داشتید با ما تماس بگیرید ما در خدمتتون هستیم .

به زودی شماره مستقیمی رو بابت شکایات میگذاریم که دوستان هر مشکلی داشتن میتونن درجا بهش زنگ بزنن

-------------------

یکی از دلایل ایجاد این تاپیک اینه که از نظراتتون داریم برای طراحی سایت جدید لیون کامپیوتر استفاده میکنیم و تا جای ممکن داریم نظرات شما رو روش اعمال میکنیم که چند ماه دیگه اماده میشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دارای اعتبار بالا باشه
پشتیبانی خوب داشته باشه
مشخصات کالا ها دقیق باشه و اطلاعات مناسب و کاربردی رو ارائه بده
طراحی سایت خوب باشه
خریدار راحت بتونه کالای مورد نظرش رو انتخاب کنه ، قابلیت انتخاب مشخصات مثل رنگ و سایز و ...
تنوع کالاهای زیاد بسته به نوع فروشگاه اینترنتی
قیمت مناسب
ارسال با بسته بندی مناسب و سریع و مطمئن
پشتیبانی قبل و بعد از خرید 
بروز بودن قیمت ها
داشتن امکانات ارزیابی مثل نمودار قیمت چند ماه اخیر یا قابلیت مقایسه کالا ها

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خود سایت فروش انلاین بنظر من ویژگیهای زیر باید داشته باشه :

 

---عکس از خود کالا و عکس از محتویات بسته بندی کالا  داشته باشه .

--- مقایسه کالاهای هم گروه

--- از کالای باز نشده هم عکسهایی داشته باشه (در واقع از بسته بندی کالا)

---ویدئو آنباکسینگ کالا و ویدئو  بررسی برای بعضی کالاها و  درج نتایج تست آنها . (تست کالا توسط خود فروشگاه انجام شود  یا اعلام نتایج تست از سایر سایتهای معتبر)

---سیستم امتیازدهی و درج نظرات مثبت  و منفی راجع کالا

---توضیحاتی راجع شرکت سازنده کالا هم داشته باشه بد نیست .

---نمودار تغییرات قیمت در بازه های زمانی طولانی برای کالا  تهیه شود .

 

موارد دیگه ای هم هست که مربوط به مدیریت و شیوه رفتار با مشتریان میباشد . :

 

---پاسخگویی دقیق به سوالات بازدیدکنندگان فعلی و احتمالا خریداران آینده

---کالاها ارزانتر از سایتهای دیگه باشه

--- تماس با بخشهای مختلف فروشگاه   در هر ساعت و شبانه روز (پاسخگویی 24 ساعته)

---تخفیف به مناسبتهای مختلف

---شرایطی برای رایگان شدن هزینه ارسال و  یا اخذ حداقل هزینه ارسال

--- مهلت تست و  شرایطی برای  برگشت کالا و جبران هزینه ها توسط فروشگاه

 

 

 

ویرایش شده توسط behrooz3229
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...