رفتن به مطلب

چگونه پيامک هاي تبليغاتي دريافت نکنيم؟!


morteza.p
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

برخي مشتركان از دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي ناراضي بوده و تمايلي براي دريافت اين پيامك‌ها ندارند، اين دسته از مشتركان مي‌توانند براي ارائه درخواست خود با شماره 09990 تماس گرفته و خواستار قطع ارسال پيام‌هاي کوتاه تبليغي به تلفن همراه خود شوند.

به گزارش ايسنا برخي معتقدند ارسال پيامك‌هاي تبليغاتي ناخواسته و متعدد برروي تلفن همراه مشترکان ايراني، مغاير با حقوق شهروندان جامعه اطلاعاتي است.

به اعتقاد كارشناسان توجه نكردن به نياز کاربر دريافت‌کننده پيامک تبليغاتي و بي توجهي به فواصل منطقي ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي، مهم‌ترين عامل شکست اهداف تبليغاتي ارسال‌کنندگان پيامک‌هاي بازرگاني به شمار مي‌آيد.

علي محمد آقازماني - كارشناس - در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا در اين باره معتقد است: ضعف تبليغات سيستماتيک و هدفمند در ميان ارگان‌ها و شرکت‌هاي دولتي و خصوصي کشور سبب شده است تا اين مجموعه‌ها جهت اطلاع‌رساني قابليت‌ها، خدمات و محصولات خود به جامعه، استفاده نادرستي از سيستم تبليغاتي پيامک داشته باشند.

او گسترش ظرفيت‌هاي تلفن همراه در ايران را فرصتي مغتنم براي توسعه ارتباطات و فضاي جامعه اطلاعاتي ايران دانست و گفت: استفاده از يک شماره پيامک تبليغاتي براي ارسال ده‌ها هزار پيامک تبليغاتي بدون هدف به شماره تلفن همراه کاربران ايراني در سراسر کشور، نه تنها فرصت تبليغاتي مطلوبي را در اختيار شرکت‌ها و ارگان‌هاي مربوطه قرار نمي‌دهد، بلکه تاثير نامطلوبي بر رفتار سازماني خريد مصرف‌کنندگان و کاربران خواهد داشت.

اين محقق حوزه کارآفريني ديجيتالي، با اظهار تاسف از شيوع و گسترش فرهنگ ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي ناخواسته روزانه برروي گوشي تلفن همراه ميليون‌ها ايراني اضافه کرد: دريافت پيامک‌هاي تبليغاتي ناخواسته روزانه که از تبليغات پيتزا فروشي‌هاي محلات تا تبليغ‌کنندگان مبلمان اداري، توليدکنندگان پيراهن و شلوار و پايگاه‌هاي خبري را نيز امروزه شامل شده است، فضاي جامعه اطلاعاتي کشور را نابه‌سامان مي‌کند.

او ادامه داد: بي شک، پيامک‌هايي که مخاطب‌شناسي نشده باشند، جز هدر رفتن سرمايه ملي، ارمغاني براي تبليغ‌کنندگان آن‌ها نخواهد داشت. چرا که مشترک به محض مشاهده اين شماره در Inbox موبايل خود، بدون مشاهده پيامک آن را delete خواهد کرد.

اين کارشناس ارتباطات از وزارت ارتباطات و قوه قضائيه خواست تا با تشکيل کميته‌اي مشترک، نسبت به تدوين قانوني جهت ساماندهي شرکت‌ها و مجموعه‌هاي ارسال کننده پيامک‌هاي تبليغاتي و مستند کردن شيوه برخوردهاي قضايي با متخلفان اين حوزه، اقدامات مقتضي را در دستور کار خود قرار دهند.

اما درباره ارسال پيامك‌هاي دولتي يا خصوصي، مدير كل روابط عمومي شرکت مخابرات ايران با تاكيد بر اينكه هيچ‌يک از مشترکان تلفن همراه، به اجبار پيامك تبليغاتي دريافت نمي‌کنند، اظهار كرده است: همه پيامك‌ها از شبكه عبور مي‌كنند، بنابراين فرقي نمي‌كند صاحب آگهي دولتي يا خصوصي باشد و در صورت درخواست مشترك مبني بر عدم دريافت اين نوع پيامك‌ها، هيچ پيام تبليغاتي براي او ارسال نخواهد شد.

وي با بيان اين كه صاحب آگهي تعيين مي‌كند كه پيامك‌ها براي چه كساني ارسال شود گفت: صاحب آگهي يا متقاضي كه مي‌خواهد پيام‌هايي را براي برخي شماره‌ها بفرستد، مي‌تواند شماره‌هاي انتخابي خود را اعلام كرده و يا محدوده مورد نظر خود را براي ارسال پيام عنوان ‌كند و پس از آن اين امكان برايش فراهم مي‌شود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...