رفتن به مطلب

Recommended Posts

ASUS ROG Strix Z270G :

 

rqwbbzdl9yh8aqhkx2wq.jpg

 

مادربورد گیمینگ  ROG STRIX Z270G شرکت ASUS اولین مادربورد MicroATX است که اطلاعاتی در رابطه با آن به بیرون درز پیدا کرده است . این مادربورد زیبا دارای رنگ بندی مشکی و نقره ای و سوکت LGA 1151 می باشد . ASUS از تکنولوژی  AURA RGB  برای نورپردازی و روشن کردن کل مادربورد با LEDها بهره برده است . محصولات سری Strix بیشتر قابلیت های سری Maximus را دارا می باشند و شاید یکی از فرق های اصلی میان این دو سری محصولات رنگ مشکی و قرمز سری Maximus باشد . 

این بورد دارای طراحی دیجیتال 1+2+8 مرحله ای می باشد که شامل خازن های 10K مشکی متالیک ، چوک های MicroFine Alloy Chokes ، بلاک  NexFET PW و کنترل قدرت  +DIGI برای انجام تنظیمات بلادرنگ می باشد . تمامی این قطعات بخشی از تکنولوژی جدید  +ASUS Extreme Engine Digi می باشند که به ثبات CPU و اورکلاک شدن آن از طریق تغذیه شدن بوسیله یک اتصال 8 پین  کمک شایانی می کند . 

این مادربورد دارای چهار شکاف  DDR4 DIMM  می باشد که تا 64 گیگابایت رم با سرعت 4000 مگاهرتز را ساپورت و پشتیبانی میکند . سایر شکاف های   ASUS ROG Strix Z270G  عبارتند از دو  PCIe 3.0 x16  ، دو  PCIe 3.0 x1  و یک شکاف دو تایی M.2 Slot که تا سرعت 32 گیگابایت بر ثانیه برای انتقال داده را پشتیبانی می کند .  تمامی این شکافها با یک کاور فلزی پوشیده شده اند که باعث بالارفتن طول عمر شکاف می شود . 

این بورد برای اضافه کردن فضاهای ذخیره سازی دارای شش پورت SATA III با سرعت 6 گیگبایت بر ثانیه می باشد . همچنین یک پورت USB 3.1 و USB 2.0 در قسمت جلویی بورد قرار دارد .  برای صدا ، این مادربورد دارای جدیدترین مدل و نسخه  SupremeFX S1220 CODEC می باشد که دارای یک ALC S1220 CODEC جدید ،  Op-Amps  دوتایی ، De-pop MOSFET, ESS Hi-Fi Sabre DAC  و خازن های مخصوص موسیقی Premium Nichicon و پوشش استیل ضد زنگ می باشد .

این مادربورد دارای دو پورت USB 3.1 Type A , Type C ، چهار USB 3.0 ، چهار USB 2.0 ، شبکه  Intel I219-V Gigabit ، پورت  HDMI 1.4 ، پورت  DP 1.2 ، وای فای  MU-MIMO 802.11 AC WI-FI 2×2 ، پورت PS/2 و  جک صدای  7.1 کاناله می باشد . 

 

ASUS ROG STRIX Z270E :

 

uqzj666uud2dosdim9ox.jpg

 

دومین مادربورد این سری ، مادربورد گیمنیگ  ROG STRIX Z270E می باشد که از نظر ظاهری کاملا شبیه به ROG STRIX Z270G می باشد و تنها فرق این دو در ظاهر این است که این مادربورد MicroATX نیست و ATX می باشد . 

این بورد نیز مانند Z270G  دارای طراحی دیجیتال 1+2+8 مرحله ای می باشد که شامل خازن های 10K مشکی متالیک ، چوک های MicroFine Alloy Chokes ، بلاک  NexFET PW و کنترل قدرت  +DIGI برای انجام تنظیمات بلادرنگ می باشد . تمامی این قطعات بخشی از تکنولوژی جدید  +ASUS Extreme Engine Digi می باشند که به ثبات CPU و اورکلاک شدن آن از طریق تغذیه شدن بوسیله یک اتصال 8 پین  کمک شایانی می کند .

این محصول نیز دارای چهار شکاف  DDR4 DIMM می باشد که تا 64 گیگابایت رم اما با سرعت 3866 مگاهرتز را ساپورت می کند . سایر شکاف های   ASUS ROG Strix Z270E  عبارتند از سه  PCIe 3.0 x16  ، چهار PCIe 3.0 x1  و یک شکاف  دو تایی M.2 Slot که تا سرعت 32 گیگابایت بر ثانیه برای انتقال داده را پشتیبانی می کند .  تمامی این شکافها با یک کاور فلزی پوشیده شده اند که باعث بالارفتن طول عمر شکاف می شود . 

این بورد برای اضافه کردن فضاهای ذخیره سازی دارای شش پورت SATA III با سرعت 6 گیگبایت بر ثانیه می باشد . همچنین یک پورت USB 3.1 در قسمت جلویی بورد قرار دارد . برای صدا ، این مادربورد دارای جدیدترین مدل و نسخه  SupremeFX S1220 CODEC می باشد که دارای یک ALC S1220 CODEC جدید ،  Op-Amps  دوتایی ، De-pop MOSFET, ESS Hi-Fi Sabre DAC  و خازن های مخصوص موسیقی Premium Nichicon و پوشش استیل ضد زنگ می باشد .

این مادربورد دارای دو پورت USB 3.1 Type A , Type C ، چهار USB 3.0 ، چهار USB 2.0 ، شبکه  Intel I219-V Gigabit ، پورت  HDMI 1.4 ، پورت  DP 1.2 ، وای فای  MU-MIMO 802.11 AC WI-FI 2×2 ، پورت PS/2 و  جک صدای  7.1 کاناله می باشد . 

 

ASUS ROG STRIX Z270F :

 

kvkjed242iyq6z74kus.jpg

 

همچنان به  مسیر خود در معرفی و رونمایی از مادربوردهای دارای چیپست Z270 سری ROG شرکت ASUS ادامه می دهیم و مادربورد گیمینگ  ROG STRIX Z270F  را که یک مادربورد ATX است را معرفی می نماییم . این مادربورد نیز دارای رنگ بندی مشکی نقره ای و سوکت LGA 1151 می باشد که از جدید ترین پردازنده های نسل 6 و 7 Intel Core پشتیبانی می کند . نور پردازی در این بورد نیز مانند دو مادربورد ذکر شده در بالا می باشد . مادربورد  ROG STRIX Z270F در جهت کاهش قیمت تمام شده و پایین آوردن قیمت بازار برای مصرف کنندگان از یک سری قابلیت های کمتری نسبت به مدل های مذکور برخوردار است . در مقایسه با  ROG STRIX Z270E ، این محصول از وای فای  2×2 MU-MIMO 802.11 AC WI-FI در قسمت پشتی استفاده نمی کند و همچنین پورت USB جلویی این مادربورد نیز به USB 2.0 تقلیل یافته است . 

سایر قابلیت ها و مشخصات مادربورد ROG STRIX Z270F دقیقا مانند مدل ROG STRIX Z270E می باشد .

 

منبع : techpowerup , techpowerup , techpowerup

مترجم : حماد قربانی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...