رفتن به مطلب

مشکل با V-sync


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام دوستان خسته نباشید امیدوارم هرجا که هستید سلامت باشید 

همانطور که از عنوان مشخص هست من با V-sync مشکل دارم  

1-  وقتی V-sync رو فعال میکنم بعضی اوقات فریم تا 64  هم میره 

2- وقتی  V-sync رو غیره فعال میکنم  و فریم افزایش پیدا میکنه و میرسه به 100 و بیشتر به جای اینکه بازی روون تر بشه لگ میشه

مشکل اصلی من مشکل دوم هست  بزارید یکم بهتر توضیح بدهم 

تو یک بازی  ( X )  با تنظیمات X  وقتی V-sync روشن هست مثلا فریم به 50 هم میرسه ولی وقتی تو همون بازی و باهمون تنظیمات V-sync  خاموش هست  فریم از 70 پایین تر نمیاد ولی یک مشکل هست اونم این هست که  وقتی V-sync رو خاموش  میکنم به جای اینکه روون تر بشه لگ تر میشه

منم به خاطر رفع مشکل افت فریم هنگام فعال بودن V-sync میخوام  V-sync رو غیره فعال کنم ولی بدتر میشه 

ایا راه حلی هست ؟   

لینک به دیدگاه
Share on other sites

از طریق درایور فریم رو روی 59 محدود کنید .

مشکل شما از دو جا نشات میگیره

1 این که متاسفانه V sync به درستی کار نمی کنه و فریم رو به جای محدود کردن در 60 در 50 محدود می کنه

2 زمانی که شما V sync رو برمیدارید فریم از توان ساپورت مانیتور بیشتر میشه که موجب پارگی تصویر میشه . درواقع تعداد فریم هایی که کارت گرافیک میفرسته از توان مانیتور خارجه در نتیجه لگ به وجود میاد .

راه حل هم همونیه که بالا گفتم .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 دقیقه قبل، big VULTURE گفته است :

از طریق درایور فریم رو روی 59 محدود کنید .

مشکل شما از دو جا نشات میگیره

1 این که متاسفانه V sync به درستی کار نمی کنه و فریم رو به جای محدود کردن در 60 در 50 محدود می کنه

2 زمانی که شما V sync رو برمیدارید فریم از توان ساپورت مانیتور بیشتر میشه که موجب پارگی تصویر میشه . درواقع تعداد فریم هایی که کارت گرافیک میفرسته از توان مانیتور خارجه در نتیجه لگ به وجود میاد .

راه حل هم همونیه که بالا گفتم .

سلام.
توی بازی کال آف با فعال کردن گزینه نمایش فریم بر ثانیه اکثر مواقع فریم بالای 150 هست و 220 هم دیده میشه. و مشکلی مثل تیک زدن و لگ و... نداشتم. یعنی مانیتور من مشکلی نداره با این قضیه؟ پس واسه چی مانیتور 120 هرتز و 144 میخرن؟ این مانیتور من MX299 اسوز 60 هرتزه.

ممنون.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 13 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

از طریق درایور فریم رو روی 59 محدود کنید .

مشکل شما از دو جا نشات میگیره

1 این که متاسفانه V sync به درستی کار نمی کنه و فریم رو به جای محدود کردن در 60 در 50 محدود می کنه

2 زمانی که شما V sync رو برمیدارید فریم از توان ساپورت مانیتور بیشتر میشه که موجب پارگی تصویر میشه . درواقع تعداد فریم هایی که کارت گرافیک میفرسته از توان مانیتور خارجه در نتیجه لگ به وجود میاد .

راه حل هم همونیه که بالا گفتم .

از  کدوم قسمت دقیقا باید درست کنم ؟ 

از Geforce Experince ? یا از جای دیگه ؟ 

اخه تو Geforce Ex هم گشتم جایی رو پیدا نکردم برای تنظیم دستی فریم لطفا یکم دقیق تر توضیح بدهید 

سوال اقا  ALi subi هم جواب بدید 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1395/11/04, 18:02:35، Ali Subi گفته است :

سلام.
توی بازی کال آف با فعال کردن گزینه نمایش فریم بر ثانیه اکثر مواقع فریم بالای 150 هست و 220 هم دیده میشه. و مشکلی مثل تیک زدن و لگ و... نداشتم. یعنی مانیتور من مشکلی نداره با این قضیه؟ پس واسه چی مانیتور 120 هرتز و 144 میخرن؟ این مانیتور من MX299 اسوز 60 هرتزه.

ممنون.

داداش والا ما هم اخر نفهمیدم دقیقا جی سینک و وی سینک و فری سینک و... به چه درد میخوره!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 ساعت قبل، Ali Subi گفته است :

سلام.
توی بازی کال آف با فعال کردن گزینه نمایش فریم بر ثانیه اکثر مواقع فریم بالای 150 هست و 220 هم دیده میشه. و مشکلی مثل تیک زدن و لگ و... نداشتم. یعنی مانیتور من مشکلی نداره با این قضیه؟ پس واسه چی مانیتور 120 هرتز و 144 میخرن؟ این مانیتور من MX299 اسوز 60 هرتزه.

ممنون.

 

در 6 ساعت قبل، Matin96D گفته است :

از  کدوم قسمت دقیقا باید درست کنم ؟ 

از Geforce Experince ? یا از جای دیگه ؟ 

اخه تو Geforce Ex هم گشتم جایی رو پیدا نکردم برای تنظیم دستی فریم لطفا یکم دقیق تر توضیح بدهید 

سوال اقا  ALi subi هم جواب بدید 

 

در 5 ساعت قبل، Big_Boss گفته است :

داداش والا ما هم اخر نفهمیدم دقیقا جی سینک و وی سینک و فری سینک و... به چه درد میخوره!!

 

 

بهتره یه بار خیلی کلی در مورد فریم برثانیه و مواردی از این دست توضیح بدم تا بهتر متوجه بشید ( هم شما هم سایر دوستانی که مطالعه می کنند )

البته توجه کنید که این ها دانسته های من هستش که هم از اشکال و خطا تهی نیستن هم از نقص و کمبود .

 

چشم انسان تصاویر رو به صورت تعدادی عکس پشت سر هم میبینه . وقتی شما به دور خودتون می چرخید تصاویر کش میاد و وضوح خودش رو از دست میده .

دلیلش رو میشه این طور توضیح داد : ( اعداد رو از خودم میزارم تا مفهموم رو برسونم به مقدار دقیق اعداد توجه نکنید )

وقتی شما به یک منظره نسبتا ثابت نگاه می کنید چشم شما تصاویری با اختلاف بسیار اندک رو به صورت پشت سر هم برای مغز می فرسته . حالا اگر منظره ای که مدام به اون نگاه می کنید به سرعت تغییر شکل بده دیگه چشم شما قادر به تشخص درست نیست . در نظر بگیرید که به صفحه یک مانیتور نگاه می کنید که 4 رنگ پشت سر هم رو نشون میده این رنگ ها به ترتیب آبی قرمز سبز و زرد هستند . اگر در نظر بگیریم که چشم شما در هر ثانیه 30 عکس رو به مغز می فرسته و هر رنگ یک ثانیه روی مانیتور نشون داده میشه چشم شما از هر رنگ 30 تصویر رو به مغز میفرسته تا این که 1 ثانیه سپری بشه و رنگ تغییر کنه و مثلا از آبی به قرمز سویچ کنه . حالا اگر هر عکس فقط 0.1 ثانیه روی مانیتور باقی بمونه ( یعنی با سرعت بیشتری رنگ ها عوض بشن ) چشم شما فقط 3 تصویر از هر رنگ رو می بینه و اگر زمان نمایش هر رنگ باز هم کمتر بشه به مقداری میرسیم که مثلا از هر رنگ فقط یک عکس به مغز فرستاده میشه و اگر باز هم زمان هر رنگ رو کمتر کنیم این امکان هست که عملا یکی ( یا بیشتر ) از رنگها دیده نشه . در نظر بگیرید در زمان نمایش هر رنگ 0.025 ثانیه باشه چشم شما بین هر دو عکس به 0.03333 ثانیه نیاز داره در این صورت زمانی که شما رنگ آبی رو میبیندید تا زمانی که بتونید رنگ بعدی رو ببینید به 0.03333 ثانیه زمان نیاز دارید اما رنگ قرمز فقط به مدت 0.025 ثانیه نشون داده شده پس شما اصلا رنگ قرمز رو نمی بینید و بعد از رنگ آبی رنگ سبز رو می بینید . البته این محاسبه در صورتی درسته که چشم شما در یک لحظه یک عکس بگیره بعد 0.03333 ثانیه صبر کنه و سپس عکس بعدی رو بگیره در حالی که چشم شما چنین کاری نمی کنه . چشم شما عملا در هرلحظه داره تصویر میگیره اما برای گرفتن یک تصویر کامل به 0.03333 ثانیه نیاز داره . به خاطره همینه که چشم شما در این حالت مخلوطی از رنگهای آبی و قرمز و سبز و زرد را خواهد گرفت . زمانی که یک ماشین با سرعت حرکت می کند چشم شما برای گرفتن یک تصویر به 0.03333 ثانیه زمان نیاز دارد اما در همین زمان اندک هم ماشین حرکت کرده است و کمی جابه جا شده است این موجب می شود که به نظر برسد ماشین کش آمده است. در واقع چشم شما در همین 0.03333 ثانیه ماشین رو در چند وضعیت مختلف می بینه و از تلفیق همه اونها یک تصویر به هم ریخته به مغز میفرسته . مثال دیگه هم در هنگام مشاهده فن CPU یا چرخ ماشین هستش در بعضی از مواقع به نظر میرسه که فن CPU داره برعکس می چرخه یا چرخ ماشین تکون نمی خوره یا پره های هلی کوپتر در جای خودشون میلرزن .  در واقع همه اینها خطای چشم هستش که موجب چنین چیزی میشه . زمانی که شما میبیندی که پره های هلی کوپتر در جای خودش نوسان می کنه اون پرده ها چندین بار به دور خودشون گشتن و همه این ها  قبل از این که چشم شما فرصت گرفتن عکس رو پیدا کنه می افته.

bell_helicopter_525.jpg

یا در زمانی که به نظر میرسه فن CPU  برعکس می چرخه در واقع قبل از این که چشم شما فرصت پیدا کنه یک عکس بگیره فن  0.97 یا 1.97 یا 2.97 و ... دور چرخیده و زمانی که شما تصویر دوم رو می بینید پر های CPU رو 0.03 دور عقب تر می بینید و فکر می کنید که فن CPU برعکس می چرخه .

 

در بازی ها هم همین موضوع مطرحه  در مواقعی که سرعت بازی بالا هستش مثل ماشین سواری یا سبک شوتر اگر شما بازی رو با 30 فریم بر ثانیه اجرا کنید تصاویر از کیفیت می افتن در واقع یک ماشین سریع توی گیم تفاوت چندانی با یک ماشین واقعی از این جهت نداره . وقتی که فریم زیر 30 باشه که بازی آشکارا لگ می زنه  چون نرخ به روز رسانی تصویر از نرخ چشم کمتره .

اما نرخ 30 هم برای یک بازی شوتر یا ماشین سواری کم محسوب میشه . چون بسیاری از اتفاقات به درستی نشون داده نمی شن . ماشین ها به نظر میرسه که کش اومدن و تصویر مطلوب نیست .

30 vs 60.jpg

به طور کلی هرچقدر فریم بیشتر بشه تصویر نهایی روانتر و بهتره . اما برای رسیدن به فریم بیشتر هم سیستم قوی تری مورد نیاز هستش هم مانیتوری که این میزان فریم رو ساپورت کنه . حالا اگر شما در یک بازی بتونی 200 فریم بگیری اما مانیتورت نتونه بیشتر از 60 فریم رو نشون بده چی ؟؟؟ خب اینجا دو اتفاق می افته اول این که قطعات به صورت بیهوده  زیر فشار رفتن و با محدود کردن فریم به 60 از فول لود و مصرف و دمای زیاد و اصطحلاک بالا خارج میشن دوم این که احتمال داره مانیتور زیر فشار فریم هایی که کارت گرافیک مدام می فرسته دچار اشتباه بشه و فریم ها رو با هم قاطی کنه و دو یا سه فریم رو به صورت نصفه به طور همزمان نشون بده مثلا قسمت بالا رو از فریم اول نشون بده و قسمت وسط رو از فریم دوم و قسمت پایین رو از فریم سوم در این حالت میگن تصویر دچار پارگی شده . برای برطرف کردن این دو مشکل فناوری VSync رو معرفی کردن اما این فناوری در بسیاری از مواقع منابع سیستم رو هدر میداد برای همین هم شرکتهای انویدیا و AMD فناوری های مخصوص خودشون رو معرفی کردند تا باگ ها و مشکلات کمتری داشته باشن . حالا اگر VSync  در یک بازی مشکل داشته باشه راه دیگش استفاده از درایور برای محدود کردن فریم هستش . متاسفانه فعلا به سیستم اصلیم دسترسی ندارم . اگر یادم بمونه از قسمتهایی که میتونید در اون فریم رو محدود کنید براتون عکس میزارم اما باید بتونید با جستوجو در گوگل به راه محدود کرن فریم در درایور برسید .

ویرایش شده توسط big VULTURE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...