رفتن به مطلب

حافظه Optane اینتل چه زمانی عرضه خواهد شد؟


Recommended Posts

stoneybeach_beautyangle1_rgb_lr-100702606-large.jpg

 

تکنولوژی حافظه Optane که با همکاری مشترک شرکت اینتل و Micron و بر اساس استاندارد تازه 3D XPoint طراحی و توسعه یافته است، نسل جدیدی از حافظه های فوق سریع بشمار می رود که ابتدا در دیسک های جامد SSD و در آینده ای نزدیک در ماژول های رم بکار گرفته می شود. طبق اعلام Intel دیسک های جامد مبتنی بر Optane در ظرفیت های پایین بزودی آماده عرضه خواهند بود، ولی برای خرید ماژولهای رم Optane باید تا سال آینده میلادی صبر کنید.

این ماه برای اولین باردر نمایشگاه CES شاهد رونمایی دیسک های جامد دارای حافظه Optane بودیم. این SSD ها با استاندارد فعلی نصب در کیس سازگار هستند. همچنین رم های Optane بمنظور جایگزینی حافظه سرور ها و رایانه های شخصی طراحی شده اند و در اسلات های DDR4 قرار خواهند گرفت. اینتل این حافظه ها را جهت انجام آزمایش در اختیار سازندگان و سایر شرکت ها قرار داده است.

طبق اعلام اینتل دیسک های جامد Optane قادرند داده ها را با 10 برابر سرعت رایج انتقال دهند. سازندگان رایانه های شخصی نیز تایید کرده اند که در این دیسک ها سرعت عملیات بوت و برنامه ها بازی ها بسیار سریعتر است. فعلا در مورد ماژولهای رم اطلاعات زیادی در دست نیست، با این حال اینتل ادعا می کند که معماری این حافظه ها 10 برابر فشرده تر از رم های فعلیست.

برایان کرزانیچ (Brian Krzanich) مدیر عامل اینتل عنوان می کند: "تکنولوژی استفاده شده در ساخت این دو محصول جدید اینتل 3D Xpoint قادر است معماری فعلی PC و سرورها را تغییر دهد. Optane می تواند حجم عظیمی از داده ها را درون رایانه ها منتقل کند."

همچنین این شایعه وجود دارد که یک محصول بر پایه Optane بتواند همزمان بعنوان حافظه رم و دیسک ذخیره سازی مورد استفاده قرار گیرد.

بر طبق گزارش ها در سه ماهه پایانی 2016 چیپ های رایانه ای نیمی از سود اینتل را شامل می شوند.

سوددهی اینتل در این سه ماه از فروش چیپ ها و پردازنده ها بدین شرح است:

16.4 میلیارد دلار و رشد 1.5 میلیارد نسبت به مقدار مشابه سال قبل. سود خالص 3.6 میلیارد دلار  با یک درصد کاهش نسبت به سال قبل.

بازدهی قسمت رایانه های شخصی که مربوط به پردازنده های PC می شود 9.1 میلیارد دلار بوده است که 4 درصد نسبت به بازه مشابه سال قبل رشد داشته است. فروش قطعات مربوط به لپتاپ با وجود میزان یکسان عرضه نسبت به قبل 3 درصد رشد داشته است. کرزانیچ می گوید فروش محصولات Core i7 در قسمت PC گیمینگ موفقیت آمیز بوده است.

اینتل در قسمت پایگاه داده ها که شامل چیپ های سرور و تجهیزات مربوطه می شود نیز رشد چشمیگیری داشته است. رکورد ثبت شده این قسمت 4.7 میلیارد دلار با نرخ رشد 8 درصد است. همچنین در حوزه اینترنت این میزان با 16 درصد رشد 726 میلیون دلار بر آورد شده است.

 

منبع : PCWorld

مترجم : عادل ریاحی

 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...