رفتن به مطلب

گیمینگ بی وقفه با گرافیک و مادربرد ASUS Expedition


Recommended Posts

asus_expedition_678_678x452.jpg

 

شرکت ASUS بتازگی پنج کارت گرافیک جدید و یک مادربرد B150 را به خانواده Expedition اضافه کرده است. کارت های سری Expedition برای تحمل شرایط سخت هنگام کار و دوام بیشتر طی زمان های طولانی استفاده طراحی شده اند و با قیمت مناسب و منطقی تری عرضه می شوند. این سری کارت ها از آخرین تکنولوژی اتوماسیون فرایند ساخت ایسوس و قطعات با نرخ طول عمر به مصرف بالا نسبت به قطعات معمول بهره می برند. اگرچه سیستم کولینگ آنها رایج بوده و فرکانس کاری نزدیک به کارت های رفرنس می باشد. تحمل شرایط سخت این کارتها توسط آزمایش های طولانی و سنگین در کارخانه ایسوس تایید شده است. ASUS قصد دارد تا این بخشی از کارت ها را برای کافه های گیم و گیم نت های آسیا عرضه کند.

محصولات جدید Expedition با مدل هایی بر پایه چیپست NVIDIA GP104 و GP107 ارائه می گردد. این کارت های گرافیکی با بهره گیری از سیستم مشابه در محصولات ASUS ROG Strix و برخی محصولات رده بالای دیگر ساخته می شوند. در تولید این گرافیک ها از دو فن ball bearing و خازن ها و مدار برتر استفاده شده و به گفته ASUS سری Expedition زیر آزمایش های 144 ساعته تحت فشار سنگین کاری و محیطی برای اطمینان از پایداری و دوام بالا قرار گرفته اند. این سازنده اعلام نکرده که تمامی کارت ها زیر فشار رفته اند یا از هر خط تولید یک کارت با بچ نامبر خاص آزمایش شده است ولی عنوان می کند که برای عملیات فوق طولانی گیمینگ آمادگی کامل را دارند. همچنین مانند سایر گرافیک های قدرتمند ایسوس دارای فناوری zero-db می باشند که به فن ها اجازه می دهد تا  رسیدن به مقادیر قابل تایین دما و کار خاموش بمانند.

 

redirect.viglink.com.jpg

 

yiIMGtff48Tjetb6_setting_000_1_90_end_1000_575px.jpg

 

بالاترین مدل ارائه شده از این سری مدل ASUS Expedition GeForce GTX 1070 OC Edition 8 GB GDDR5 می باشد و از مدار PCB انحصاری ASUS در طراحی بهره می گیرد. این کارت 24 سانتیمتر طول و 13.1 سانتیمتر عرض دارد با دو لوله حرارتی و دو فن خنک کننده. نکته قابل توجه اینکه فرکانس پیشفرض GPU 1582MHz بوده که از مقدار پایه رفرنس یعنی 1607MHz پایین تر می باشد. اما این مقدار در حالت بوست فرق می کند و 1771MHz تایین شده که بالاتر از حالت بوست کارت رفرنس NVIDIA قرار می گیرد. به علاوه این کارت در حالت OC فرکانس های هسته 1607 و 1797 مگاهرتز بترتیب برای حالت پایه و بوست را داراست. برای خروجی تصویر یک پورت DVI ، دو HDMI و دو DisplayPort تعبیه شده است.

دو کارت دیگر خانواده این سری ASUS Expedition GeForce GTX 1050 OC Edition 2 GB  و ASUS Expedition GeForce GTX 1050 Ti OC Edition 4 GB  هستند که همانند کارت قبل دارای طراحی جدید مدار PCB و سیستم دو فنه کولینگ می باشند. هر دو کارت دارای فرکانس هسته بالاتر نسبت به مدل مرجع NVIDIA (نزدیک به 50MHz بیشتر) خواهند بود و دارای یک خروجی DVI ، یک Display Port و یک خروجی HDMI هستند. به این دو کارت دو مدل غیر اورکلاک شده را نیز اضافه کنید.

 

hEOYQt1lHl2PR8S6_setting_fff_1_90_end_1000_575px.jpg

 

n9wbiv2ODX87mqrO_setting_fff_1_90_end_1000_575px.jpg

 

اما به خانواده Expedition باید مادربرد جدید EX-B150M-V5 D3 را اضافه کنیم که شاید کمی برگرفته از طراحی محصولات TUF این شرکت باشد. این مادربرد همانند کارت های گرافیکی معرفی شده دارای طول عمر بالا و امکان کارکرد در شرایط بی وقفه می باشد.

 

redirect.viglink.com.png

 

مادربرد جدید دارای دو شکاف حافظه رم، فضا برای خنک کننده معمولی و یک درگاه برای کارت گرافیکی، صدای آنبرد 2.1 کاناله با چیپ ALC887 ، پورت های SATA و USB 3.0 و خروجی آنبرد DVI-D است. ASUS اعلام کرده که تمرکز این برد برای گیمینگ با زمان بازی بی وقفه خواهد بود. قیمت این محصولات بزودی اعلام خواهد شد.

 

منبع : AnandTech

مترجم : عادل ریاحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...