رفتن به مطلب

آمازون فروش کتاب و پوشاک به ایرانیها را متوقف میکند


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

شرکت آمازون اعلام کرد قصد دارد فروش و تحویل کالا به اشخاص و نهادهای ایرانی مشمول تحریم های دولت آمریکا را متوقف کند.در گزارشی که امروز توسط سیاتل تایمز منتشر شده اعلام شده است که ممکن است شرکت آمازون به دلیل فروش  و تحویل کالا به اشخاص و نهادهای ایرانی مشمول تحریم های دولت آمریکا، مقررات این کشور را نقض کرده باشد.

amazon.jpg

این شرکت در اظهاریه ای که تحویل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا داده گفته که به این نتیجه رسیده که در فاصله ژانویه 2012 تا دسامبر 2016، کالاهایی را به «برخی از اشخاص و نهادهای مستقر در خارج از ایران که مشمول قانون کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه قرار دارند» فروخته است.

این قانون که در سال 2012 به امضای باراک اوباما رسیده بود، با هدف تقویت محدودیت های تجاری علیه ایران به منظور متقاعد کردن این کشور به کاهش فعالیت های هسته ای اش وضع شده بود. این قانون مجازات های مدنی علیه شرکت هایی که با اشخاص موجود در لیست تحریم ها معامله نمایند در نظر گرفته است. دولت آمریکا پس از برجام برخی تحریم ها علیه ایران را لغو کرده است.

این افشاگری آمازون پس از آن صورت می گیرد که در سال گذشته میلادی نیز این شرکت تجارت الکترونیک اذعان کرده بود که حدود 100 هزار دلار کالا به مشتریان ایرانی هدف تحریم های دولت آمریکا فروخته است. این کالاها از جمله شامل کتاب، پوشاک، لوازم خانگی و آشپزخانه و کالاهای مرتبط با حیوانات خانگی بوده است.

آمازون گفته که قصد دارد فروش کالا به این حساب ها را متوقف کند. در اظهاریه این شرکت آمده است: «بررسی ما ادامه دارد و ما در حال ارتقاء فرآیندی هستیم که برای شناسایی معاملات مرتبط با اشخاص و نهادهای تحت تحریم این قانون طراحی شده است.»

این شرکت همچنین گفته که این سفارشات را به وزارت خانه های خزانه داری و بازرگانی آمریکا گزارش داده است. آمازون اضافه کرده که به صورت کامل با نهادهای دولتی آمریکا همکاری خواهد کرد.

 

منبع : شهرسخت افزار

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

این یعنی همون نهاد های دولتی (س پ ا ه و ...)  که قدرت دستشونه از آمریکا خرید میکردن مفهوم مرگ بر آمریکا و اقتصاد مقاومتی !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوودایی !

 

فک کنم کتاب هری پاتر میخریدن واسه تقویت قدرت پرواز!

 

البته 2 سال پیش بود گندش دروومد که فقط یکی از مدیراش 700 میلیون بدهی برای نت ماهواره ای بالا اورده بود 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، Redwolf10 گفته است :

خوودایی !

 

فک کنم کتاب هری پاتر میخریدن واسه تقویت قدرت پرواز!

 

البته 2 سال پیش بود گندش دروومد که فقط یکی از مدیراش 700 میلیون بدهی برای نت ماهواره ای بالا اورده بود 

 

 

xD

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...