رفتن به مطلب

چطوری مادربرد ایسوس و گارانتی خوبش منو به خاک سیاه نشوند


Mahyar378
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

دوستان عزیز یه مورد دیگه هم هست . ممکنه لحظه اول نسوزه سی پی یو عین 6700K بنده بعد 11 ماه سوخت .

ممکنه همون لحظه عین 6100 اون بنده خدا بسوزه!

من این ریسکو اصلا و ابدا نمیکنم که مادربورد رو بگیرم و خودم استفاده کنم . حتی شاید نفروشمش چون میدونم یکی دیگه رو به دردسر میندازم . فیدبک منفی میگیرم ممنوع المعامله میشم . 

 

مادربورد رو فعلا میزارم اونجا بمونه تا داستان اتحادیه و اینا بگذره ببینم چطور میشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 83
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

دوست عزیز

بهترین جا برای شما با 124 و سازمان حمایت از مصرف کننده بابت مشکلات پیش اومده  تماس بگیرید و مشکلتون و مطرح کنید

واگر بتونید اثبات کنید مطمئن باشید که نقره داغ شون می کنن

شما برگه رسید هم اگه از سازگار داری همین اثبات این موضوع هست که مادربورد مشکل داشته تحویل گارانتی داده شده

یه ایسوس مرکزی هم اینا دارن همه شونو ساپورت میکنه اونوو پیدا کنین و باهاشون صحبت کنید

و از طریق ای میل هم این مشکل و با ذکر شماره سریال مادر بورد و اعلام نارضایتی ازمین ایسوس و برخورد بد سازگار با خود ایسوس مطرح کن مطمئن با جواب می گیری 

چون اونا بلافاصله ایمیل و فوروارد میکنن و جواب می خوان

متشکرم

ویرایش شده توسط Saman.Kh
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 35 دقیقه قبل، Saman.Kh گفته است :

دوست عزیز

بهترین جا برای شما با 124 و سازمان حمایت از مصرف کننده بابت مشکلات پیش اومده  تماس بگیرید و مشکلتون و مطرح کنید

واگر بتونید اثبات کنید مطمئن باشید که نقره داغ شون می کنن

شما برگه رسید هم اگه از سازگار داری همین اثبات این موضوع هست که مادربورد مشکل داشته تحویل گارانتی داده شده

یه ایسوس مرکزی هم اینا دارن همه شونو ساپورت میکنه اونوو پیدا کنین و باهاشون صحبت کنید

و از طریق ای میل هم این مشکل و با ذکر شماره سریال مادر بورد و اعلام نارضایتی ازمین ایسوس و برخورد بد سازگار با خود ایسوس مطرح کن مطمئن با جواب می گیری 

چون اونا بلافاصله ایمیل و فوروارد میکنن و جواب می خوان

متشکرم

ولی چشمم آب نمیخوره اینا جز داد و بیداد یا شکایت مشکل رو حل کنن . اینا هر کاری هم کنم ثابت نمیشه براشون که مادربورد دو تا سی پی یو سوزونده! چجوری ثابت کنم؟!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 11 دقیقه قبل، ʀᴏɢ⌉ ᴍᴀʜʏᴀʀ⌋ گفته است :

ولی چشمم آب نمیخوره اینا جز داد و بیداد یا شکایت مشکل رو حل کنن . اینا هر کاری هم کنم ثابت نمیشه براشون که مادربورد دو تا سی پی یو سوزونده! چجوری ثابت کنم؟!

همون مغازه داری تاوان سی پی یو شو دادی  و اگر مین تعمیر شده به چه دلیل تعمیر شده و اخر سر هم بر میگردن سر خونه ی اول یعنی حق و به مشتری میدن تا قضیه کش پیدا نکنه

بهترین راه شما مین و با تست تحویل بگیر وهر مشکلاتی که داشته بگو برات تست کنن نهایت اگه مشکلی هم پیش بیاد برا سی پی یو خودشون پیش میاد

 

ویرایش شده توسط Saman.Kh
لینک به دیدگاه
Share on other sites

حالا کی گفته سازگار معتبره ؟

شاید قدیمی باشه ولی انچنان معتبر نیست

تا دلتون بخاد من با سازگار مشکل داشتم ! چون زمانی در نمایندگی ایسوز گرگان مسئول گارانتی بودم و همه رقم قطعه سازگاری داشتیم !

سازگار بگیر نگیر داره حالشون خوب باشه کارتو راه میندازن نباشه که اکثر اوقات هم نیست جواب هم نمیدن

در 4 ساعت قبل، Amiro3D گفته است :

دوست عزیز مشکل مادربرد معیوب رو سر ایسوز ننداز اون بنده خدا چ گناهی کرده !
معیوب رو همه ی برند ها دارن چه ایسوز چه MSI و چ Asrock و گیگابایت و ....
گذشته از مشکلات گارانتی های عزیز کشورمون (در صورتی ک شما خودت خارج از کشور بودی و مادربرد رو با این وضعیت میبردی نمایندگیشون جدا از تعویض و خسارت قطعات سیستمت یه پولیم اضافه میدادن بهت :D)

شما نباید وقتی دیدی وضعیت اینجوریه دوباره روش قطعات میبستی

حالا گذشته ایشالله همچین مشکلی هیچ وقت چ واسه ی شما چ واسه افراد دیگه پیش نیاد


پ.ن : کاش مشکل از پاور بودا در اون صورت گرین کل هزینه ی سیستمو میداد

 

 

عزیز جدی گفتین این مورد رو ؟

ویرایش شده توسط Hosein Amiri
لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا درکتون میکنم و مرسی بابت اطلاع رسانی . من هم داغ دیده هستم . CPU اکبند از تو کارتون گذاشتم رو مادربورد ASUS  . CPU ظاهران سوخت و وقتیکه پیش یکی از استاتید بردم و گفتن ظاهران CPU نسوخته و به اصطلاح lock شده که باید بره کارخانه و unlock کنن . والا این عینا حرفی بود که طرف بهم زد و من تا حالا همچین موردی نداشتم . مشکل هم از پاور گرین بود که برقش نامیزون بود .

حالا موندم اگه حرف این استاد درست باشه ایا این کار شدنیه ؟ یا اصلا تو ایران کسی همچین دستگاهی داره ؟ 

CPU i5 6400

ویرایش شده توسط Jafarcata
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من الان اینجا the devil's advocate میشم...
مین رو تست کردن وقتی مشکل نداره برای چی باید تعویض کنن؟؟ شما همین مینو مستقیم بفرست برای asus به نظرت تعویض می کنن؟؟ اون هم همین حرفو بهت میزنه...
شما اگر مثلا پاور کرسیرتم سیستم بسوزونه بری پیش کرسیر فقط پاورو برات یا تعمیر می کنه با با یه مدل تعمیر شده که سالم باشه عوض می کنه ...   مورد بوده مین رفته گارانتی خود ایسوس گفتن آقا این مدلو الان چیزی نداریم بهت بدیم 50 دلار بده یه نوشو بهت میدیم...
یه توقعات زیادی داریم از یه سری موارد .... شما خودت مسئول گارانتی باش یکی اومده مینی که تست کردی سالمه می گه عوض کن ... نشد حرف که....
شاید مشکل از چیز دیگه بود شما از کجا 100 درصد مطمئنی؟ شاید اون واتر کولر اولی خراب بوده خودش زده مینم خراب کرده .... 
من خودم روی یه سیستم 3 بار vga خراب شد ولی چهارمی دیگه مشکل نداشت ..الان مین - پاور - cpu من خراب بوده ؟ من سره دومین بار که vga تعطیل شد باید می رفتم به گرین می گفتم آقا پاور شما خرابه؟؟....

کلام آخر هم به احتمال زیاد شما خیلی گیر بدی به سازگار برات احتمال زیاد عوض بکنن ... ولی از اون ور هم نگیم چرا وارد کننده ها  یوزر هارو اذیت می کنن...(مگر بشه اثبات کرد که main مشکل داره...)

+
این طرز فکر که asus بده giga خوبه نمیدونم galax بده چون تو آمریکا نیست و..... رو بریزید دور ....مگه کیلوییه؟  آدم با توجه به نیازشو و توانش یه چیزی می خره حالا asrock یا msi یا هرچی ....این شرکتا خیلی بزرگتر از این حرفان که "آشغال" تولید کنن ... بله بودند کسایی مثل soltek  که آشقال تولید کردن و فکر کردن کسی نمیفهمه...


 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز،

اولا" ابراز همدردی میکنم، بسیار تجربه ناراحت کننده ای داشتید. من خودم هم سر داستان خرابی مادربرد Hero Alpha مشکلات زیادی داشتم. کلی هم هزینه روی دست من باقی ماند.

جالب اینکه همه ی قطعاتم به خودی خود سالم بودند، اما مادربرد دائم میسوخت و آخرش هم نه برای من و نه برای شرکت گارانتی مشخص نشد دقیقا" مشکل از کجاست، مجموع 5 بار مراجعه داشتم به گارانتی، که از این 5 بار مراجعه - دو بار به تعمییر و سه بار به تعویض مادربرد ختم شد. جدا از گرفته شدن وقت و  اعصاب خوردی و دو سه ماه نداشتن سیستم، فقط بالای 200 هزار تومن پول طرح ترافیک دادم بابت این 5 بار مراجعه به گارانتی.

در دو باری که قطعه تعمییر شد، مادربرد به مدت یکی دو هفته درست کار میکرد اما ادا اطفارداشت، این بدترین نوع خرابیه، خرابیی که خودش رو نه در استارت سیستم بلکه در طول مدت کار با سیستم خودش رو نشون میده. این جور خرابی ها مصیبت بار هستند چون حتی وقتی به گارانتی مراجعه کنی، در لحظه تست خودش رو نشون نمیده، از نظر گارانتی سالمه اما شما میدونی که نیست و مصیبت بزرگیه ثابت کردن اینکه اون قطعه خرابه و در طول مدت کار با اون مشکلش مشخص میشه.

مثلا" یکی از خرابی ها، خاموش شدن دفعه ای سیستم و یا به هم ریختگی تصویر گرافیک آنبرد بود، ممکن بود 12 ساعت بعد اتفاق بیفته، یا نه، 1 دقیقه بعد از روشن کردن سیستم مشکل خودشو نشون بده. چطوری اینو میشه ثابت کرد؟ خیلی فکر کردم، تاا اینکه برای اثبات این موضوع فیلم میگرفتم از سیستم. وقتی هم که مسئول فنی گارانتی گفت مشکل از پاورت هست، من رفتم از شرکت گارانتی پاور تایید سلامت پاور گرفتم و آوردم پاور رو توی کیسه پس گرفته شده از گارانتی پاور، به مسئول فنی نشون دادم تا باور کرد پاور سالمه. بعدش گیر داد به رم، که همین کار رو با رم کردم.

یا یکی دیگه از مشکلات مادربرد تعمییر شده، به خر خر افتادن شدید کانال چپ کارت صدا پس از تعمییر بود وقتی از Header جلوی مادربرد استفاده میکردی و مثلا" دو سه ساعتی سیستم روشن بود. حالا بیا به گارانتی بگو، دو سه ساعت با مادربرد کار کنه، بعد هدفون بزنه به Header جلوی کارت صدای مادربرد تا بعد از چند دقیقه متوجه خرابی کانال چپ کارت صدا بشه. اون مسئول تست عمرا" زیر بار نمیره، مگه بیکاره بشینه این همه وقت سر یک قطعه باهاش کشتی بگیره تا خرابی خودش رو نشون بده. ضمن اینکه نفع شرکت های گارانتی در عدم پذیرش خرابی و عدم تعویض قطعه است.

یعنی اینجا تضاد منافع داریم، منفعت کاربر تعویض قطعه خراب، و منفعت گارانتی مقاومت و عدم تعویض اون هست. شده تعمییر میکنه (ممکنه اون تعمییر صد برابر بدتر به سیستم شما ضربه بزنه) اما تعویض نمیکنه. متاسفانه این ها واقعیات هست، هر گارانتی باشه فرقی نمیکنه.

چند تا مطلب برای دوستانی که ممکنه این اتفاق براشون بیفته، حالا با هر شرکت گارانتی:

1. از symptom ها یا نشانه های خرابی، گزارش کتبی یا فیلم تهیه کنید. بدین صورت که، در لحظه ای که خرابی خودش رو نشون بده، مشکلات رو دقیق بنویسید روی کاغذ، تا موقع تحویل قطعه به گارانتی به صورت مکتوب ضمیمه کنید و تحویل گارانتی بدین. این خیلی کمک میکنه هم به شما که ممکنه موقع تحویل گارانتی دقیق یادتون نیاد مشکلش چی بوده یا دقیق نتونید درست توضیح بدین مشکل چیه، و هم به مسئول فنی گارانتی که دقیق بفهمه چیو بررسی کنه.همیشه بدونید در لحظه وقوع خرابی ذهنتون دقیق مشکل رو میتونه ثبت کنه، بعدا" سخته یاد آوری شب حادثه و توضیح دادنش.

2. حتما" اگر مشکل قطعه یا سیستم شما تکرار میشه، به فروم های آنلاین مثل همین فروم مراجعه کنید و از دوستان و کاربران دیگه مشورت بخواین، شاید کسی مشکل شما رو داشته و بتونه راهنمایی کنه.

3. میدونم موقع مراجعه به گارانتی اعصابتون خورده، میدونم وقتی قطعه ی شما خراب، همه زندگیتون تحت تاثیر اون خرابیه و با خودتون درگیر هستی ای کاش اینو نمیگرفتم، یا از فلانجا خرید نمیکردم، اما با مسئول فنی شرکت با نهایت احترام و ملاطفت برخورد کنید. ببنید اون آدم مهمترین شخص تصمیم گیرنده است، بنابراین طوری از اول باهاش جلو برین که دلش رو بدست بیارین، شما نیاز دارین به ایشون و نه بر عکس.

4. امیدوارم کسی پاش به گارانتی نرسه، اگر هم روزی  رسید، با یک بار مراجعه مشکلش حل بشه، اگر خدای ناکرده مشکل حل نشد، امیدوارم بار دوم بشه، اگر بازهم نشد، خودتون رو برای یک جنگ طولانی و فرسایشی با هزینه های بسیار آماده کنید.

 

ویرایش شده توسط ARMIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 17 ساعت قبل، ʀᴏɢ⌉ ᴍᴀʜʏᴀʀ⌋ گفته است :

 

من این ریسکو اصلا و ابدا نمیکنم که مادربورد رو بگیرم و خودم استفاده کنم . حتی شاید نفروشمش چون میدونم یکی دیگه رو به دردسر میندازم . فیدبک منفی میگیرم ممنوع المعامله میشم . 

 

 

اخوی گل لطفا  اصلاً به کسی نفروشیدش - اصلا ارزش نداره و خدا  رو  خوش نمی یاد - یه شخص  دیگری هم  گرفتار میشه

ویرایش شده توسط farhadii
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 20 ساعت قبل، crash گفته است :

من الان اینجا the devil's advocate میشم...
مین رو تست کردن وقتی مشکل نداره برای چی باید تعویض کنن؟؟ شما همین مینو مستقیم بفرست برای asus به نظرت تعویض می کنن؟؟ اون هم همین حرفو بهت میزنه...
شما اگر مثلا پاور کرسیرتم سیستم بسوزونه بری پیش کرسیر فقط پاورو برات یا تعمیر می کنه با با یه مدل تعمیر شده که سالم باشه عوض می کنه ...   مورد بوده مین رفته گارانتی خود ایسوس گفتن آقا این مدلو الان چیزی نداریم بهت بدیم 50 دلار بده یه نوشو بهت میدیم...
یه توقعات زیادی داریم از یه سری موارد .... شما خودت مسئول گارانتی باش یکی اومده مینی که تست کردی سالمه می گه عوض کن ... نشد حرف که....
شاید مشکل از چیز دیگه بود شما از کجا 100 درصد مطمئنی؟ شاید اون واتر کولر اولی خراب بوده خودش زده مینم خراب کرده .... 

من خودم روی یه سیستم 3 بار vga خراب شد ولی چهارمی دیگه مشکل نداشت ..الان مین - پاور - cpu من خراب بوده ؟ من سره دومین بار که vga تعطیل شد باید می رفتم به گرین می گفتم آقا پاور شما خرابه؟؟....

کلام آخر هم به احتمال زیاد شما خیلی گیر بدی به سازگار برات احتمال زیاد عوض بکنن ... ولی از اون ور هم نگیم چرا وارد کننده ها  یوزر هارو اذیت می کنن...(مگر بشه اثبات کرد که main مشکل داره...)

+
این طرز فکر که asus بده giga خوبه نمیدونم galax بده چون تو آمریکا نیست و..... رو بریزید دور ....مگه کیلوییه؟  آدم با توجه به نیازشو و توانش یه چیزی می خره حالا asrock یا msi یا هرچی ....این شرکتا خیلی بزرگتر از این حرفان که "آشغال" تولید کنن ... بله بودند کسایی مثل soltek  که آشقال تولید کردن و فکر کردن کسی نمیفهمه...


 

سلام دوست عزیز وقتتون بخیر . 

خدمتتون عارضم که بنده هم توی اول تاپیک ذکر کردم که پاور رو بردم گارانتی گرین و زیر لود با دستگاه مخصوص ازش تست گرفته شد و پاور کاملا اوکی بود . با این که 2 سال هم کار کرده بود ولی کاملا سالم بود

رم ها کاملا سالم هستند و ازشون تست کامل گرفته شده و کاملا سیستم بوت شده تا آخرین قدرتش هم تست گرفته شده و هیچگونه مشکلی نداشته.

پمپ واترکولر هم که عرض کردید ، پمپ برقش رو از مادربورد میگیره ، چطور ممکنه قطعه ای که از مادربورد برق میگیره مادربورد رو بسوزونه؟ چطور دو تا واترکولر عین هم سوختن؟ اونم دو برند مختلف و هر دو آکبند؟ شانس که دیگه حرف خیلی مسخره ای هست اینجا .  مثل این میمونه که رم خراب باشه و بزنه مادربورد و تمام قطعات رو بسوزونه! اصلا محاله! مادربورد فقط و فقط یا از طریق پاور یا اتصال کوتاه میسوزه تا جایی که مطلع هستم که این موضوع در مورد بنده رد میشه 

سی پی یو های بنده هم که سوختن توسط پاور نسوختن . توسط رم نسوختن . توسط گرافیک که نمیسوزن یا حتی توسط واترکولر در بدترین شرایط هم نمیسوزه . نهایتا پمپ میسوزه و سی پی یو دماش بالا میره و سی پی یو های اینتل این ویژگی رو دارن که سیستم در دمای بالا رو فورا خاموش میکنن بدون هیچ پیغام و اطلاعی و تا زمانی که خنک نشه اصلا اجازه روشن شدن نمیده به کاربر!

و زمانی که بنده رسیدم بالاسر سیستم ، روشن بود و مانیتور سیاه بود و دیباگر کد 14 نشون میداد! و هر کاری هم کردم سیستم نه بوق بایوس میزد نه هیچ کار دیگه ای میکرد!

 

بنده کاملا طی تست های مختلف 100% مطمئن هستم مادبورد بنده مشکل دار هست . حالا در مدار تغذیه یا هر چیز دیگه . شنبه هم قرار هست برم برگه سلامت پاور رو + سی پی یو و رم رو بگیرم و با مدرک برم مجددا گارانتی سازگار. 

 

دوست عزیز. توقعات زیاد ندارم از گارانتی . در حد خودشون توقع دارم . اینها مشکل سی پی یو رو برطرف نکردند و فقط دو کانال رمی که از کار افتاده بود رو درست کردن و به قول خودشون چون سیستم تصویر میده بنابراین هیچ مشکلی نداره! 

 

 

لازم به ذکر هم هست که گویا با پرس و جو هایی که کردم برای مشکل رم ، ظاهرا چیپ مادربورد رو دست کاری کردن که کلا مادربورد فرا تعمیری حساب میشه و کسی این مادربورد رو نمیخره!

 

در 18 ساعت قبل، ARMIN گفته است :

سلام دوست عزیز،

اولا" ابراز همدردی میکنم، بسیار تجربه ناراحت کننده ای داشتید. من خودم هم سر داستان خرابی مادربرد Hero Alpha مشکلات زیادی داشتم. کلی هم هزینه روی دست من باقی ماند.

جالب اینکه همه ی قطعاتم به خودی خود سالم بودند، اما مادربرد دائم میسوخت و آخرش هم نه برای من و نه برای شرکت گارانتی مشخص نشد دقیقا" مشکل از کجاست، مجموع 5 بار مراجعه داشتم به گارانتی، که از این 5 بار مراجعه - دو بار به تعمییر و سه بار به تعویض مادربرد ختم شد. جدا از گرفته شدن وقت و  اعصاب خوردی و دو سه ماه نداشتن سیستم، فقط بالای 200 هزار تومن پول طرح ترافیک دادم بابت این 5 بار مراجعه به گارانتی.

در دو باری که قطعه تعمییر شد، مادربرد به مدت یکی دو هفته درست کار میکرد اما ادا اطفارداشت، این بدترین نوع خرابیه، خرابیی که خودش رو نه در استارت سیستم بلکه در طول مدت کار با سیستم خودش رو نشون میده. این جور خرابی ها مصیبت بار هستند چون حتی وقتی به گارانتی مراجعه کنی، در لحظه تست خودش رو نشون نمیده، از نظر گارانتی سالمه اما شما میدونی که نیست و مصیبت بزرگیه ثابت کردن اینکه اون قطعه خرابه و در طول مدت کار با اون مشکلش مشخص میشه.

مثلا" یکی از خرابی ها، خاموش شدن دفعه ای سیستم و یا به هم ریختگی تصویر گرافیک آنبرد بود، ممکن بود 12 ساعت بعد اتفاق بیفته، یا نه، 1 دقیقه بعد از روشن کردن سیستم مشکل خودشو نشون بده. چطوری اینو میشه ثابت کرد؟ خیلی فکر کردم، تاا اینکه برای اثبات این موضوع فیلم میگرفتم از سیستم. وقتی هم که مسئول فنی گارانتی گفت مشکل از پاورت هست، من رفتم از شرکت گارانتی پاور تایید سلامت پاور گرفتم و آوردم پاور رو توی کیسه پس گرفته شده از گارانتی پاور، به مسئول فنی نشون دادم تا باور کرد پاور سالمه. بعدش گیر داد به رم، که همین کار رو با رم کردم.

یا یکی دیگه از مشکلات مادربرد تعمییر شده، به خر خر افتادن شدید کانال چپ کارت صدا پس از تعمییر بود وقتی از Header جلوی مادربرد استفاده میکردی و مثلا" دو سه ساعتی سیستم روشن بود. حالا بیا به گارانتی بگو، دو سه ساعت با مادربرد کار کنه، بعد هدفون بزنه به Header جلوی کارت صدای مادربرد تا بعد از چند دقیقه متوجه خرابی کانال چپ کارت صدا بشه. اون مسئول تست عمرا" زیر بار نمیره، مگه بیکاره بشینه این همه وقت سر یک قطعه باهاش کشتی بگیره تا خرابی خودش رو نشون بده. ضمن اینکه نفع شرکت های گارانتی در عدم پذیرش خرابی و عدم تعویض قطعه است.

یعنی اینجا تضاد منافع داریم، منفعت کاربر تعویض قطعه خراب، و منفعت گارانتی مقاومت و عدم تعویض اون هست. شده تعمییر میکنه (ممکنه اون تعمییر صد برابر بدتر به سیستم شما ضربه بزنه) اما تعویض نمیکنه. متاسفانه این ها واقعیات هست، هر گارانتی باشه فرقی نمیکنه.

چند تا مطلب برای دوستانی که ممکنه این اتفاق براشون بیفته، حالا با هر شرکت گارانتی:

1. از symptom ها یا نشانه های خرابی، گزارش کتبی یا فیلم تهیه کنید. بدین صورت که، در لحظه ای که خرابی خودش رو نشون بده، مشکلات رو دقیق بنویسید روی کاغذ، تا موقع تحویل قطعه به گارانتی به صورت مکتوب ضمیمه کنید و تحویل گارانتی بدین. این خیلی کمک میکنه هم به شما که ممکنه موقع تحویل گارانتی دقیق یادتون نیاد مشکلش چی بوده یا دقیق نتونید درست توضیح بدین مشکل چیه، و هم به مسئول فنی گارانتی که دقیق بفهمه چیو بررسی کنه.همیشه بدونید در لحظه وقوع خرابی ذهنتون دقیق مشکل رو میتونه ثبت کنه، بعدا" سخته یاد آوری شب حادثه و توضیح دادنش.

2. حتما" اگر مشکل قطعه یا سیستم شما تکرار میشه، به فروم های آنلاین مثل همین فروم مراجعه کنید و از دوستان و کاربران دیگه مشورت بخواین، شاید کسی مشکل شما رو داشته و بتونه راهنمایی کنه.

3. میدونم موقع مراجعه به گارانتی اعصابتون خورده، میدونم وقتی قطعه ی شما خراب، همه زندگیتون تحت تاثیر اون خرابیه و با خودتون درگیر هستی ای کاش اینو نمیگرفتم، یا از فلانجا خرید نمیکردم، اما با مسئول فنی شرکت با نهایت احترام و ملاطفت برخورد کنید. ببنید اون آدم مهمترین شخص تصمیم گیرنده است، بنابراین طوری از اول باهاش جلو برین که دلش رو بدست بیارین، شما نیاز دارین به ایشون و نه بر عکس.

4. امیدوارم کسی پاش به گارانتی نرسه، اگر هم روزی  رسید، با یک بار مراجعه مشکلش حل بشه، اگر خدای ناکرده مشکل حل نشد، امیدوارم بار دوم بشه، اگر بازهم نشد، خودتون رو برای یک جنگ طولانی و فرسایشی با هزینه های بسیار آماده کنید.

 

خیلی ممنونم از شما بابت راهنمایی های خوبی که کردید . 

این مشکلی که شما فرمودین : بهم ریختگی تصویر گرافیک آنبورد رو به وضوح بنده داشتم!!!! الان یادم افتاد! . زمانی که برای تست ، اومدم از گرافیک آنبورد استفاده کنم ، کابل HDMI رو وصل کردم و متوجه شدم پیکسل های زیاد و متعدد سبز رنگی وسط صفحه مانیتور آشکار بود . من به خیال خودم فکر کردم مشکل از کابل HDMI هست . مدتی گذشت و رفتم کابل نو گرفتم و مشکل هنوز پا برجا بود . 

اواخر ، تصویر هر 30 ثانیه حدودی ، میپرید و مانیتور سیگنال دریافت نمیکرد و مجددا تصویر میومد و تا کار میکردم کمتر از 15 ثانیه مجدد تکرار میشد! . 

 

جالبتر اینجاست که هر دو کابل HDMI با کارت گرافیک بنده هیچگونه مشکلی نداشتند و کاملا سالم هستند و هیچگونه نویز و پرش تصویر ندارم!

 

باز هم تشکر فراوان 

در 4 ساعت قبل، farhadii گفته است :

اخوی گل لطفا  اصلاً به کسی نفروشیدش - اصلا ارزش نداره و خدا  رو  خوش نمی یاد - یه شخص  دیگری هم  گرفتار میشه

 

برادر صحبت منم همینه! من حاضرم تا آخرین مرحله قانونی هم برم که فقط مادربوردم تعویض بشه

 

مادربورد تعمیری رو بنده تحویل نمیگیرم . (اونم مادربوردی که چیپ هاش دست خورده و تعمیر اساسی شده)

انصافا درست نیست یه بنده خدای دیگه هم توی دردسر بندازم و از کجا معلوم ، i7 یا Xeon روش نندازن و تازه دستشون توی پوست گردو هم بمونه و تازه از کجا معلوم که توانایی ارسال به دبی داشته باشن؟ کم کم 1.5 میلیون ضرر میکنن سر مادربورد بنده! خدا رو اصلا خوش نمیاد . 

 

در صورتی هم که مشتری خودش بیاد برای خرید مادربوردم که اصلا امکان نداره ، باز هم به اون قیمتی که مادربورد دست دوم داره نمیتونم بفروشم چون تعمیری هست . 

 

کم کم ازم 500 تومن برمیدارن مادربورد رو اونم با کلی التماس و کاهش قیمت . یعنی 500 هزار تومن ضرر به 2 3 میلیون تومان ضرر بنده اضافه میشه! مادربورد هر طور شده باید تعویض شه چون :

 

1- شرکت گارانتی کننده متوجه مشکل سی پی یو نشده و نمیخواد هم قبول که که مادربورد خراب هست

2- برای فروش به مشکل میخورم و شخص دیگه ای رو 100% به دردسر بزرگی میندازم و دزد خطاب میشم 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام و درود به شما و عرض تسلیت!

 

 

دوست عزیز نمیشه گفت ایسوس شمارو به این وضع انداخته و فقط مشکل شما از این گارانتی هست که پول دادی اضافه روی کالا ولی خدمتی که بایدا نجام میدادن رو ندادن! واقعا از نظرگارانتی یکم توی ایران باید باسلام و صلوات جلو رفت؛ شما هم دیدی برد مثل ترمیناتور داره کار میکنه دیگه چرا  از همون اول نرفتی پیش گارانتی عزیزمون؟!

 

به نظرم شما به اتحادیه مربوطه با مدرک موجود حتما یک سر بزن و این داستان رو با برنامه کامنت هم در میون بذار

 

 

امید وارم این خسارت شما حداقل از نظر مالی جبران بشه:/

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز تا شما بری دنبال کارهای شکایت مهلت نگهداری کالا در انبار تموم میشه و مطابق قوانین گارانتی که اتحادیه به اون ها و نه به شما احترام بیشتری میزاره هیچ کاری انجام نمیده ولی شما سعی خودت را بکن

درضمن شما اگر کالا را تحویل نگیری قبل از بازدید بازرس میتونن قطعه را با قطعه سالم تعویض کنن

کی میگه سازگار یا بقیه گارانتیها خوب هستن ؟ اکثر مواقه وقتی گارانتی جنسی را برای شما تعویض میکنه جنسی را به شما تحویل میده که نفر قبلی برای گارانتی برده و تعمیر شده و دوباره داخل بسته بندی جدید و به جای کالای اکبند تحویل داده میشه

تنها جایی که قطعه نو و اک به شما میده گارانتیهای معتبر و دارای تاییدیه از طرف شرکت ASUS , قیره هستن نه نمایندگیهای فروش نا معتبر

حتی بسیاری از قطعات را که وارد میکنن Ref هستن و شاید قطعه ای که شما دوست عزیز هم خریدی یکی از همینها باشه که نشانه هایی که سیستم شما داره اتصالی در زیر پایه های پردازنده و یا در مدار چیپ شمالی میتونه باشه که این قبیل مشکلات را پیش روی شما قرار داده

برید قطعه خودتون را تحویل بگیرید و همونجا هر تستی که میخواهید را انجام بدید

نتیجه را هم اعلام کنید و بپرسید که چه قسمتی تعمیر شده

در پایان هم بگم سازگار ارقام یکی از بدترین نمایندگیهای فروش هست

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با این اوصافی که فرمودین به نظرم تعویض مادربرد با یک مادربرد نو حق شماست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1395/12/04, 23:36:09، crash گفته است :

من الان اینجا the devil's advocate میشم...
مین رو تست کردن وقتی مشکل نداره برای چی باید تعویض کنن؟؟ شما همین مینو مستقیم بفرست برای asus به نظرت تعویض می کنن؟؟ اون هم همین حرفو بهت میزنه...
شما اگر مثلا پاور کرسیرتم سیستم بسوزونه بری پیش کرسیر فقط پاورو برات یا تعمیر می کنه با با یه مدل تعمیر شده که سالم باشه عوض می کنه ...   مورد بوده مین رفته گارانتی خود ایسوس گفتن آقا این مدلو الان چیزی نداریم بهت بدیم 50 دلار بده یه نوشو بهت میدیم...
یه توقعات زیادی داریم از یه سری موارد .... شما خودت مسئول گارانتی باش یکی اومده مینی که تست کردی سالمه می گه عوض کن ... نشد حرف که....
شاید مشکل از چیز دیگه بود شما از کجا 100 درصد مطمئنی؟ شاید اون واتر کولر اولی خراب بوده خودش زده مینم خراب کرده .... 
من خودم روی یه سیستم 3 بار vga خراب شد ولی چهارمی دیگه مشکل نداشت ..الان مین - پاور - cpu من خراب بوده ؟ من سره دومین بار که vga تعطیل شد باید می رفتم به گرین می گفتم آقا پاور شما خرابه؟؟....

کلام آخر هم به احتمال زیاد شما خیلی گیر بدی به سازگار برات احتمال زیاد عوض بکنن ... ولی از اون ور هم نگیم چرا وارد کننده ها  یوزر هارو اذیت می کنن...(مگر بشه اثبات کرد که main مشکل داره...)

+
این طرز فکر که asus بده giga خوبه نمیدونم galax بده چون تو آمریکا نیست و..... رو بریزید دور ....مگه کیلوییه؟  آدم با توجه به نیازشو و توانش یه چیزی می خره حالا asrock یا msi یا هرچی ....این شرکتا خیلی بزرگتر از این حرفان که "آشغال" تولید کنن ... بله بودند کسایی مثل soltek  که آشقال تولید کردن و فکر کردن کسی نمیفهمه...

 

داداش داری اشتباه میزنی وقتی تک تک قطعات بخاطر ولتاژ اضافی که مین به قطعات میده میسوزه دیگه چجوری باید ادم مطمئن باشه که خرابی از مین نباشه؟:)) من خودم از دوستان مهیار هستم و سیستمم هم دقیقا مثل ایشونه جز پاورم که کولر مستره  و اسمبلشم خودشون کردن اگر زمانی که انشالله پیش نیاد برا کسی , پام به گارانتی اونم واسه مین باز شه اگر رواله دببه کردنو بخان در بیارن ساختمونو رو سرشون خراب میکنم والا خیار گوجه که ادم رو سیستم ننداخته که بگه خب حالا اگه دوباره مین اتصالی کنه یچیزی بسوزه یه 500 تومنی میدیمو همه چیو نو میگیریم کمه کمش 6 تومن قطعه روش هست 

پول دزدیم که مثل خودشون در نمیاریم قطعه ی 400-500 تومنیو بخریم 1.2 تومن ککمون هم نگزه قطعا وظیفشونه عوض کنن توی مین هر مشکل کوچکیم باشه میتونه به خراب کردنه

کل سیستم ختم بشه تعمیر اصلا توی مین اونم از طرف گارانتی جایی نداره

 

ویرایش شده توسط alirezaskyfall
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تا الان مشکلاتی که مادربورد داره : 

1- مشکل بشدت مشکوک و سوختن دو عدد سی پی یو 

2- سوختن دو عدد واترکولر بی دلیل 

3- از کار افتادن دو اسلات اول رم بی دلیل (سازگار با دستکاری چیپ تعمیر کرده)

4- خرابی گرافیک آنبورد که از قلم افتاده بود . و پرش تصویر و پریدن سیگنال و خطوط سبز 

5- هرزگاهی ریست شدن ناگهانی و خود به خودی سیستم (کلا توی این مدت 2 3 بار اتفاق افتاد) که علتشم نفهمیدم!

 

این مشکلاتی که با این مین داشتم . با این تفاسیر ، به قول دوستمون حق با تعویض مادربورد هست . 

 

بنده فردا اولین فرصت میرم مجدد گارانتی گرین و برگه سلامت پاور رو میگیرم به عنوان مدرک برای سالم بودن ولتاژ های پاور + از لیون هم که برام تست کرده بود قطعاتم رو یه برگه تایید برای سی پی یو و رم میگیرم که دیگه حرفی براشون باقی نمونه .

باز مجدد میرم پیش مسئول فنی سازگار ببینم آیا میتونه بهانه دیگه ای بیاره در مورد خرابی سایر قطعات؟ ببینم آیا باز هم به همون شکل با بنده برخورد میشه؟

 

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

- از کار افتادن دو اسلات اول رم بی دلیل (سازگار با دستکاری چیپ تعمیر کرده)

اسلات رم مستقیم به cpu وصله و کلا کاری به pch نداره احتمال زیاد یا vrm رما مشکل داشته یا پینای سوکت.... نری اونجا بگی آبروت بره....
 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست من.

عزیز مشکل تصویر انبرد رو بنده هم داشتم! اول فکر کردم کابله ولی هم با hdmi و هم با display port مشکل برجا بود. به این شکل که تصویر هر چند ثانیه میپرید! برگشتنش هم از 1 ثانیه تا 1 ساعت ممکن بود متغیر باشه!! ممکن هم بود بیاد و کلا نره ممکن هم بود بره و نیاد!

بایوس گیگا هم هرچند وقت خودش ریست میشد! همه چی دیفالت میشد! (کلا وضعیت خود مختاری داشت)

بایوس رو به اخرین ورژن اپدیت کردم و حل شد هر دو مشکل البته سری اول حل نشد یه بار دانگرید کردم و دوباره اپدیت کردم یعنی در اصل سه بار تغییر دادم بایوس رو تا اخرین بار کامل اوکی شد.

شما وقتی مین رو تحویل نگرفتی چه جوری فهمیدی که چیکار کردن رو مینت؟! شما الان چه تحویل بگیری و چه نگیری مدرک از تحویل مین به سازگار داری و اون قبض دست شماست.

از نظر اون ها مین سالمه و شما تست سلامت پاور و سی پی یو ببری پیششون تایید میکنن و مین رو تحویلتون میدن چون اون ها میگن مین سالمه و مشکلی به وجود نیومده پیششون.

شما مدرکی داری که ثابت کنی سی پی یو سوخته؟ واتر سوخته؟ چه جوری میخای ثابت کنی که سوزونده وقتی پیش اونا مشکلی پیش نیومده؟

اینا مدرک میبری پیششون قبول نمیکنن حرف که هیچی عزیز باد هواست! اینا هیچ وقت شما رو به دید ادم خوب نمیبینن و همیشه فکر میکنن که اومدی یه مین کارکرده رو بدی و اک بگیری مینت مشکل نداشته باشه پیششون که دیگه هیچی. دلیل برخورد بدشون هم همینه.

شما اگر با سند بتونی حرفت رو ثابت کنی طبیعتا همینا هم رفتارشون عوض میشه ولی حتی اگر حمایت از مصرف کننده هم بری اونا هم ازت سند میخان باید بتونی حرفت رو ثابت کنی. تا وقتی نتونی ثابت کنی هیچی به نفع شما نیست دوست من هیچ کسی هم تو این وضع بازار به حرف گوش نمیده خود من و شما هم جای اونا باشیم طبیعتا به چیزی که میبینیم یعنی مین سالم بیشتر اعتماد میکنیم تا چیزی که نمیبینیم (حرف شما).

اکثرا گارانتی ها تو قبض نوشته که چه قدر مهلت دارید جنس رو تحویل بگیرید معمولا 7 روزه بعد از اون شرکت هیچ مسئولیتی در قبال جنس شما نداره و میتونه کلا بهتون تحویل نده.

موفق باشید.

ویرایش شده توسط Ali Subi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، crash گفته است :

- از کار افتادن دو اسلات اول رم بی دلیل (سازگار با دستکاری چیپ تعمیر کرده)

اسلات رم مستقیم به cpu وصله و کلا کاری به pch نداره احتمال زیاد یا vrm رما مشکل داشته یا پینای سوکت.... نری اونجا بگی آبروت بره....
 

والا من از سازگار نشنیدم ولی از چند نفری شنیدم گفتن لابد چیپی چیزی دست کاری کردن برای رم . حالا فردا خودم حضوری میپرسم چیکار کردن دقیقا . 

در 3 ساعت قبل، Ali-S021 گفته است :

فک کنم به mchربط داشته باشه اگه اشتباه نکنم

تشکر

در 3 ساعت قبل، Ali Subi گفته است :

سلام دوست من.

عزیز مشکل تصویر انبرد رو بنده هم داشتم! اول فکر کردم کابله ولی هم با hdmi و هم با display port مشکل برجا بود. به این شکل که تصویر هر چند ثانیه میپرید! برگشتنش هم از 1 ثانیه تا 1 ساعت ممکن بود متغیر باشه!! ممکن هم بود بیاد و کلا نره ممکن هم بود بره و نیاد!

بایوس گیگا هم هرچند وقت خودش ریست میشد! همه چی دیفالت میشد! (کلا وضعیت خود مختاری داشت)

بایوس رو به اخرین ورژن اپدیت کردم و حل شد هر دو مشکل البته سری اول حل نشد یه بار دانگرید کردم و دوباره اپدیت کردم یعنی در اصل سه بار تغییر دادم بایوس رو تا اخرین بار کامل اوکی شد.

شما وقتی مین رو تحویل نگرفتی چه جوری فهمیدی که چیکار کردن رو مینت؟! شما الان چه تحویل بگیری و چه نگیری مدرک از تحویل مین به سازگار داری و اون قبض دست شماست.

از نظر اون ها مین سالمه و شما تست سلامت پاور و سی پی یو ببری پیششون تایید میکنن و مین رو تحویلتون میدن چون اون ها میگن مین سالمه و مشکلی به وجود نیومده پیششون.

شما مدرکی داری که ثابت کنی سی پی یو سوخته؟ واتر سوخته؟ چه جوری میخای ثابت کنی که سوزونده وقتی پیش اونا مشکلی پیش نیومده؟

اینا مدرک میبری پیششون قبول نمیکنن حرف که هیچی عزیز باد هواست! اینا هیچ وقت شما رو به دید ادم خوب نمیبینن و همیشه فکر میکنن که اومدی یه مین کارکرده رو بدی و اک بگیری مینت مشکل نداشته باشه پیششون که دیگه هیچی. دلیل برخورد بدشون هم همینه.

شما اگر با سند بتونی حرفت رو ثابت کنی طبیعتا همینا هم رفتارشون عوض میشه ولی حتی اگر حمایت از مصرف کننده هم بری اونا هم ازت سند میخان باید بتونی حرفت رو ثابت کنی. تا وقتی نتونی ثابت کنی هیچی به نفع شما نیست دوست من هیچ کسی هم تو این وضع بازار به حرف گوش نمیده خود من و شما هم جای اونا باشیم طبیعتا به چیزی که میبینیم یعنی مین سالم بیشتر اعتماد میکنیم تا چیزی که نمیبینیم (حرف شما).

اکثرا گارانتی ها تو قبض نوشته که چه قدر مهلت دارید جنس رو تحویل بگیرید معمولا 7 روزه بعد از اون شرکت هیچ مسئولیتی در قبال جنس شما نداره و میتونه کلا بهتون تحویل نده.

موفق باشید.

 

بنده با بایوس هر کاری شما بگین کردم . آپگرید به آخرین ورژن یا دانگرید کردم حتی به ورژن اول . ولی مشکل گرافیک آنبورد اصلا حل نشد که نشد. 

 

من موندم واقعا تحویل بگیرم مین رو یا نگیرم . مدرکم از بین میره . از طرفی مین خراب میگیرم مطمئنم. نه میتونم بفروشم نه کاریش کنم . 

 

مدرک از سوختن ندارم ولی چطور بقیه مردم میرن تعویض میکنن مادربورد هاشونو حالا یا بدون مشکل یا با زور . 99% افراد مراجعه کننده به گارانتی مدرک ندارن! . دستگاه تست میشه یا مشکل داره یا نداره یا بازی در میاره که مادربورد بنده جزو مورد آخره . بازی در میاره . ممکنه کار کنه ممکنه نکنه . کلا مشکوک هست .

 

مهلتش 30 روز هست ولی هر طور شده نمیندازم برای بعد عید . هر کاری که بکنم همین قبل عید انجام میدم ولی خوب تا جای ممکن میخوام زورمو بزنم که تعویض بشه حداقل ضرر  نخورم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1395/12/06, 20:25:23، ʀᴏɢ⌉ ᴍᴀʜʏᴀʀ⌋ گفته است :

بنده با بایوس هر کاری شما بگین کردم . آپگرید به آخرین ورژن یا دانگرید کردم حتی به ورژن اول . ولی مشکل گرافیک آنبورد اصلا حل نشد که نشد. 

 

من موندم واقعا تحویل بگیرم مین رو یا نگیرم . مدرکم از بین میره . از طرفی مین خراب میگیرم مطمئنم. نه میتونم بفروشم نه کاریش کنم . 

 

مدرک از سوختن ندارم ولی چطور بقیه مردم میرن تعویض میکنن مادربورد هاشونو حالا یا بدون مشکل یا با زور . 99% افراد مراجعه کننده به گارانتی مدرک ندارن! . دستگاه تست میشه یا مشکل داره یا نداره یا بازی در میاره که مادربورد بنده جزو مورد آخره . بازی در میاره . ممکنه کار کنه ممکنه نکنه . کلا مشکوک هست .

 

مهلتش 30 روز هست ولی هر طور شده نمیندازم برای بعد عید . هر کاری که بکنم همین قبل عید انجام میدم ولی خوب تا جای ممکن میخوام زورمو بزنم که تعویض بشه حداقل ضرر  نخورم

پس دم گیگا گرم تو این یه مورد البته. وگرنه این مین کلا بایوس رو نمیشناسه برای بوت شدن و باید ریست سخت افزاری بشه هر سری که نیاز به بوت موفق هست!!! یه راه حل داره البته که با اون تونستم رامش کنم!

شما فکر کردید که 100% افراری که میرن گارانتی تعویض میشه براشون؟!
نمونه ای از مراجعات خودم به گارانتی رو براتون میگم:

مودم tp link داشتم که یهو قفل کرد و چراغاش کامل روشن شد و هیچ کاری نمیکرد! گارانتی سریر بود مراجعه کردم به گارانتی و یه مودم پلمپ با گارانتی روز بهم دادن! کمتر از 5 دقیقه اونجا بودم. برخورد بالاتر از استاندارهای اروپا!

مودم d link داشتم که نمیتونست با wi fi دستگاه ها رو به هم لینک کنه! بردم گارانتی گارانتی ایزی و بعد از دو هفته یه مودم بهم دادن که هیچیش شبیه مودم قبلیم نبود! ظاهرش تقریبا با اسکاچ تمیز شده بود پر از خط و خش و سیاهی و ... که هیچ جوره تمیز نشدن. چیپست n300 رو هم با n150 عوض کردن و دادن بهم! نه تنها مشکلش حل نشد بلکه برد به کمتر از 10 متر رسید و چیپ مودم عوض شد و نویز مودم استثنایی زیاد شد. یه ماه درگیر شکایت و اعتراض و ... بودم و به هیچ کجا نرسید و مودم رو دارم هنوز! برخورد داغون ترکیده یه مشت ادم بی فرهنگ.

مین msi داشتم بردم گارانتی ماتریکس و مشکلش جیغ توی کارت صدا بود بعد از 3 هفته و ضرر بالای 1 تومن به دلیل نداشتم سیستم تو این 3 هفته مین رو با یه تاب ملیح در حد 30 درجه بهم دادن و گفتن ما تست کردیم و هیچ مشکلی نداشت! حالا مشکل چی بود؟ زیر بار که میرفت جیغ میفتاد رو کارت صدا!  من هر کاری کردم نتونستم بهشون بفهمونم این قضیه رو ولی قبول کردن باهاش بازی کنن تا دما بالا بره و تست کنن و بعد از 1 هفته و ضرر بیشتر بهم گفتن که بازم مشکل نداره! این سری رفتم دیدم رو مین طرح گرافیتی خط وخش زدن!! تا روز اخرم یه سری این صدا میومد و یه سری نمیومد!! برخورد خوب.

در کل از هر 10 نفر یه نفر که مشکلش واقعا غیر قابل تعمیر باشه رو تعویض میکنن! که اونم معلوم نیست با جنس اک تعویض میشه یا تعمیری!

یه لپ تاپ اسوز آکبند خریده بود دوستم و از روز اول مشکل شناختن هارد داشت! بردیم پیش چند نفر اخر مشخص شد که لپ تاپ باز شده و تعمیریه!! به راحتی میتونن این کار رو بکنن بدون اینکه شما بفهمی!

یکی از راه های باز کردن پیچ بدون اینکه شما بفهمی استفاده از چسب کلفت هست اکثر تعمیرکارای دزد و ... این چسب رو دارن یه جنس خاصی داره که نه رد چسب رو بدنه بمونه و نه نازک باشه که پاره بشه و دردسر شه!  بزن رو پیچ و بازش کن هیچ کس عمرا نمیتونه بفهمه بازش کردی! یه ماژیکم کنارش بکشی که دیگه پلمپ و از کارخونه درومده میشه!

وقتی یه ماه وقت هست حتما تمام تلاشتونو بکنید که اگر فردا ضرر کردی اخرشم به خودت نگی کاش فلان کارم میکردم شاید عوض میشد هرکاری میتونی بکنی هر پیگیری میتونی بکن. ولی اگر نشد فک نکن به اخر خط رسیدی. ایشالا همونطور که سی پی یو با خرج خیلی کمی زنده شد این هم جور میشه.

موفق باشید دوست من.

ویرایش شده توسط Ali Subi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلامی مجدد . 

خوب امروز بعد از تماس اقای حسینی عزیز به سازگار و همکارانشون گفتند که کاری نتونستند بکنن و عملا مجبور به تحویل مادربورد از سازگار شدم .

 

خوب امروز چطور پیشرفت؟

ساعت 16:45 دقیقه دم دمه های تعطیلی شرکت بود که رسیدم و یه یه ربعی طول کشید تا مادربورد رو تحویل گرفتم و با جوابی بسیار جالب مواجه شدم 

 

مادربورد شما تست شده و هر 4 تا اسلات رمش اوکی هست و تعمیر نشده. مشکلی نداره

 

با این موضوع جدید بنده به سرعت خودمو به طبقه اول و خدمت مسئول فنی رسوندم اولش یکم توپیدم به طرف که اقای محترم مگه من بیکارم هر روز پاشم بیام گارانتی آخرشم هیچی به هیچی؟ اما دیدم خیلی محترمانه برخورد میکنن منم آروم برخورد کردم باهاشون . ایشون سریع با مرکز تعمیرات تماس گرفتند . گوشی رو دادن به من و ایشون گفتند مادربورد شما چندین ساعت زیر بار تست بوده و رم هاتون تست شده و مشکل نداره . بعد از کلی صحبت (حدود نیم ساعت) قرار بر این شد که خانم ...... مادربورد بنده رو تست کنن . یه چند دقیقه ای گذشت تا این که سی پی یو و رم تست آماده شد . 

 

سی پی یو i5 6600K و رم ADATA قرار داده شد در اسلات A1 و سیستم روشن شد . 

 

بار اول چراغ نارنجی DRAM شروع کرد به چشمک زدن و دیباگر روی 49 ایستاد. دکمه MemOK زده شد و مادربورد مجدد بوت شد . وارد بایوس شد بدون مشکل

ریست اول مجدد مادربورد بالا نیومد و دیباگر روی 99 ایستاد و اینبار چراغ سفید رنگ روشن موند

مادربورد برقشو قطع کردند و مجدد وصل کردند . مادربورد اصلا روشن نشد! هر چی دکمه پاور مادربورد رو زد اصلا استارت نخورد . با این که برق داخل مادربورد بود و چراغ ها همه روشن بودن

مجدد پاور از برق جدا شد و وصل شد و سیستم استارت خورد . سیستم خود به خود خاموش شد و مجدد روشن شد و بالا نیومد روی 49 ایستاد و چراغ نارنجی چشمک زن ....

بعد از کلی ریست و ور رفتن با مادربورد به نظر اونها سالم ....  مجدد وارد محیط بایوس شدیم . اما با هزار تا بازی در آوردن! 

ریست بعدی بایوس روی A9 وایساد و مانیتور سیگنال نمیگرفت . 

با این تفاسیر ، شخصی اونجا بودند که مجدد گفتند علت سوختن سی پی یو های شما و واترکولر های شما پاور شماست. بنده گفتم پاور رو بردم 3 روز پیش تست گرفتن با دستگاه و زیر لود رفت . 

مجدد گفتند فردا صبح برم نمایندگی گرین خدمت آقای شعبانی برای تست ویژه از پاور . 

ضمنا گفتند که اگر مشکل از پاور باشه یه پاور نو بهتون میدن . اگر مشکل پاور نباشه با رئیسمون صحبت میکنم که یک مادربورد نو بهتون بدیم . این پروسه ممکنه تا 3 هفته طول بکشه ولی قبل از عید حل میشه .

 

حالا جالب برام اینجاست چیشد رفتار یهو 180 درجه عوض شد؟

چیشد یهو از اون حالت (تعویض نمیکنیم و فقط تعمیر و ....) رسیدن به تعویض؟

و چرا به دروغ به من گفتند که مادربورد تعمیر شده؟ چرا از همون اول نگفتند که کاری روش نکردیم؟

و چرا گفتند مادربورد تست شده و سالمه در صورتی که در تست حضوری قشنگ خرابی هاش رو شد؟

 

به امید فردایی بهتر .....

 

حق نگهدار همگی

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان عزیز این مشکلات تا وقتی ادم کلاهبردار باشه ادامه داره

امروز بعد از 2 یا 3 سال که مانیتورم را خریداری کردم تصمیم گرفتم که بازش کنم چون یه صدای وزوزی میداد وقتی که سیتم خاموش بود و مانیتور روشن گفتم شاید یکی از خازنهای پاور یا همون تغذیه برق مانیتور مشکل داره و تعویضش کنم چون گارانتی نداره. ولی وقتی اومدم مانیتور را باز کنم متوجه شدم که در قسمت خارهای قاب مانیتور برامدگی هست که نشان از باز شدن بیش از قبل مانیتور بود با خودم فکر کردم شاید توی کارخانه موقعی که منتاژ میشده این مشکل پیش اومده

چون من مانیتور را اکبند خریداری کردم خلاصه اینکه شروع کردم به باز کردن مانیتور و دیدم که خدا را شکر به پاس زحمات گارانتی ماتریکس  Matrix  کالا کاملا اکبند بود و اشتباه از خودم بود و چنین مشکلی نبود تازه عکس هم گرفتم که به شما دوستان عزیز هم نشون بدم

دوستان اگر به هیچ گارانتی اعتماد ندارید به ماتریکس فقط اعتماد کنید اگر اشتباه نکنم قطعات MSI را هم همین گارانتی پوشش میده که این اواخر تبلیقات گسترده ای هم بپا کرده گفتم من هم به نوعی به این تبلیقات گسترده کمک کنم

خیلی ممنون که مانیتور دست دوم را جای اکبند تقدیم مردم میکنید مخصوصا این مدلهایی که تعمیر هم شدن

لینک مانیتور بنده را هم میزارم که اگر کسی هم داره یه نگاهی بندازه ببینه مثل مانیتور من اکبند هست یا نه

http://lioncomputer.ir/product/8918/مانیتور+بنکیو+GL2023A/

IMG_0125.JPG

IMG_0126.JPG

IMG_0127.JPG

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، DjMoslemok گفته است :

دوستان جدن اگه مادربردی مشکل داشته باشه و همون اولش که خریدی اسمبل کردی بزنه بسوزونه CPU رو !گارانتی چه کاری میکنه ؟و کلا قانون چه هست ؟

ظاهرا فوقش فقط مادربرد رو عوض میکنن ؟

 

معمولا  مادربوردهای اروزن قیمت که قیمتشون زیر 300 هستش رو تعویض میکنن ولی مادربوردهایی که قیمتشون بالای 500 هستش رو به این راحتی هاتعویض نمیکنن _خیلی راحت بهت میگن نوسان برق داشته و جزو گارانتی محسوب نمیشه !!!!!!!!!! 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوب دیروز به این ترتیب پیش رفت : 

 

ساعت 10 صبح مجدد رفتیم گارانتی گرین خدمت آقای شعبانی عزیز ، پاور رو همه جوره تست کردن و ولتاژ ها کاملا اوکی بود .

 

مستقیم به گارانتی سازگار تماس گرفته شد و مشکل دار بودن مادربورد تایید شد . 

 

مادربورد رو مجدد به گارانتی فرستادم و دوباره رسید کردن . شماره رسید هم دادم به شخصی و قرار بر این شد که تعویض بشه . حالا خبر نهایی تا 3 4 روز دیگه مشخص میشه 

 

با تشکر

یا حق

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...