رفتن به مطلب

ساخت نگهدارنده ی کارت گرافیک ساده و ارزان


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

با یاد خدا

یکی از اعضای سایت درخواست خرید نگه دارنده ی کارت گرافیک را کرده بودند، بنده نیز برای یاری به ایشان و افرادی که تمایل به ساختن دارند تا خریدن، یک نمونه ی ساده را طراحی کردم. که برای ساخت دقیق آن، تنها نیاز به مراجعه به یک مرکز خدمات فولادی مجهز به دستگاه برش لیزری است. در غیر این صورت با وسایل ابتدایی موجود در خانه نیز می توان آن را با اندکی زحمت اضافه ساخت.(به جز رزوه کردن میله ها)

قطعات مورد نیاز:

1. یک عدد لوله/میله ی فلزی به قطر 8 میلی متر(8 تا 10 میلی متر قابل قبول است و قطرهای بالای 10 میلی متر به دلیل اسراف در مصرف فولاد توصیه نمی شوند!)

2. یک عدد ورق فلزی به ضخامت 2 میلی متر و اندازه ی 200 میلی متر در 300 میلی متر.(اندازه ی ورق، برای افزایش ضریب اطمینان، اندکی بیش از مقدار مورد نیاز انتخاب شده است.)

روش ساخت:

1. درون و برون میله ی پایینی که طول ثابتی دارد، به اندازه ی مورد نیاز رزوه خواهد شد.

2. برون میله ی بالایی که تنظیم کننده ی ارتفاع است، طوری رزوه خواهد شد که مانند پیچ درون میله با اندازه ی بزرگ تر جای گیرد.

3. ورق اصلی را به چند قسمت شامل ورق پایه، ورق ضلعی و ورق قطری برش می دهیم. در صورتی که خنک کننده ی منبع تغذیه رو به بالا باشد، می توان با ایجاد حفره در ورق پایه، از بروز خللی در کارایی منبع تغذیه جلوگیری کرد.

4. برش ورق های ضلعی و قطری باید طوری انجام گیرند که موجب ایجاد اختلال در جریان هوای ورودی به خنک کننده ی کارت گرافیک نشوند.(1- پیش از برش اندازه ی خنک کننده های کارت گرافیک و محل آن ها بررسی شوند. 2- این طراحی با تمامی نسخه های Founders Edition یا Reference کارت گرافیک ها سازگار است و نیازی به کنترل آن نیست و طراحی بر اساس آن ها صورت گرفته است.)

پیشنهادات:

می توان با چسباندن لایه های بریده شده از جنس نئوپرن، بر روی ورق ها، باعث کاهش ایجاد ارتعاش و مانع لغزش تماس های بین اجزا شد و از خراشیدگی بستر بیرونی کارت گرافیک و منبع تغذیه جلوگیری کرد.

در صورت وجود امکان برای اتصال ورق پایه به کف محفظه ی رایانه یا ورق جداکننده/پوشاننده ی منبع تغذیه از دیگر اجزای داخلی رایانه، می توان ورق پایه را سوراخ کرده و با پیچ به سطوح اشاره شده متصل کرد.

58bf50484aab8_VGAHolder1.thumb.png.1e575b95f2f36d3ab90ba968282311c2.png58bf504f108bc_VGAHolder2.thumb.png.c04d9782db224777218d2b212dd8b2c9.png

نگه دارنده ای با ابعاد فرضی طراحی و داده ی آن در قالب AutoCAD ضمیمه شده است. VGA Holder.dwg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 برادر از این  آموزش ارزشمند ممنون 

 

ویرایش شده توسط farhadii
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 22 ساعت قبل، farhadii گفته است :

 برادر از این  آموزش ارزشمند ممنون 

 

سلام،

خواهش می کنم. لطف دارید.

با در نظر گرفتن فاصله ی مرکز به مرکز میله هایی که برای تنظیم ارتفاع استفاده می شوند، به مقادیر 105 یا 125 میلی متر و انتخاب قطر 3 میلی متر برای آن ها، می توان خنک کننده ای 120 یا 140 میلی متریی در زیر کارت گرافیک برای هدایت هرچه بیشتر هوا، نصب کرد.

با یاری خدا، در صورتی که وقت کافی داشته باشم، طراحی محفظه ی رایانه ای را که ابعاد آن برای جای گیری بیشترین تعداد رادیاتورهای خنک کننده ی آبی در کمترین فضای ممکن، طراحی کرده ام را بعد از رفع اشکال هایش به اشتراک خواهم گذاشت. تعدادی اجزای دیگر را نیز که باعث افزایش زیبایی و کارایی رایانه می شوند را در حال مطالعه و طراحی هستم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1395/12/18, 04:07:56، +Wise+ گفته است :

 

سلام عزیز

خیلی ممنون از آموزش بسیار خوبتون

ای کاش خودتون هم یه نمونه میساختید و از مراحل کار عکس  میگرفتید که برای کاربر قابل فهم تر باشه

موفق باشید!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 17 ساعت قبل، AliReza-Lion گفته است :

سلام عزیز

خیلی ممنون از آموزش بسیار خوبتون

ای کاش خودتون هم یه نمونه میساختید و از مراحل کار عکس  میگرفتید که برای کاربر قابل فهم تر باشه

موفق باشید!

بله دقیقاً اگه این آموزش گام به گام و تصویری می بود  بسیار عالی میشد:x

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...