رفتن به مطلب

آیا برنامه های AMD برای پردازنده های دسکتاپ هنوز تمام نشده؟


Recommended Posts

AMD-Ryzen-Raven-Ridge.thumb.jpg.391f5e687f50986fa2e63d4ef457a5ea.jpg

 

مجله و وبسایت سخت افزاری Canard PC که در گذشته نیز اولین بنچمارک ها و اخبار راجع به پردازنده های Ryzen را منتشر کرده بودند، بار دیگر با ارسال یک پست در صفحه توئیترشان توجه ها را به سمت خود جلب کردند. طبق ادعای این افراد، AMD درحال کار بر روی یک سری پردازنده های رده بالای دسکتاپ با 16 هسته فیزیکی / 32 هسته مجازی با معماری Ryzen می باشد و نکته جالب توجه اینکه اکثر اخباری که قبلاً توسط این افراد درز کرده بودند بعداً به واقعیت تبدیل شده اند!

 

ryzen-16core.png.8b3834d4744051e3d9cefeb322a0a1af.png

 

این پردازنده ها احتمالاً با فرکانس های پایه نسبتاً پایینی بین 2.4 تا 2.8 گیگاهرتز عرضه خواهند شد اما از جایی که در مواقع خیلی نادری به طور همزمان از تمام رشته های پردازشی استفاده می شود، فرکانس توربو برای 8 رشته (به طور مثال) می تواند خیلی بیشتر از این مقدار نیز باشد با این حال باید اشاره کرد فرکانس های توربو در حال حاضر نامشخص هستند. احتمالاً این پردازنده ها از حافظه های 4 کاناله پشتیبانی خواهند کرد و میزان توان مصرفی آنها چیزی حدود 150 وات تخمین زده می شود و دارای 4 واحد CCX هستند.

این پردازنده ها نیازمند یک سوکت جدید با نام X399 با چینش SP3r2 LGA بوده که می توان نتیجه گرفت یکی از فرم های جانبی پردازنده های سری سرور باشند و طبق توضیحات این توئیت این پردازنده ها بین 4 تا 6 ماه آینده عرضه خواهند شد. جدای از اینکه این اطلاعات جدید چقدر ممکن است صحیح باشند، همچنان در مورد نتیجه گیری راجع به آنها احتیاط کنید.

آپدیت خبر: این شایعه در وبسایت Chiphell نیز منتشر شده و بیان می کند AMD برای چند ماه آتی برنامه هایی برای عرضه یک پلتفرم رده بالای دسکتاپ (HEDP) در سر داشته که جزئیات بیشتر آن در نمایشگاه Coputex اعلام خواهد شد. پردازنده پرچمدار این پلتفرم دارای 16 هسته فیزیکی / 32 رشته پردازشی بوده و از حافظه های 4 کاناله پشتیبانی می کند. این پلتفرم جدید از لحاظ کارایی بین پردازنده های تاکنون عرضه شده Ryzen و پردازنده های رده سرور Naples قرار می گیرد.

 

منبع: Guru3D

مترجم: مجید بکائیان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...