رفتن به مطلب

پشتیبانی ولکان از Multi-GPU در تمام سیستم عامل های دسکتاپی


Recommended Posts

58d37e57e07f9_VulkanMulti-GPUSupporttobeAvailableinWindows108.x7andLinux.thumb.jpg.241cb0030ee625d82225bede81fa4ec0.jpg

 

رابط برنامه نویسی ولکان یکی از محبوب ترین API های موجود بوده و به یقین تا به حال بیشترین بازخوردهای مثبت را از سمت طرفداران دریافت کرده است. به عنوان مثال پیاده سازی آن در بازی Doom بهبود بسیار شگرفی را در عملکرد بازی ای به ارمغان آورد که نه تنها لذت بخش بود و جلوه های زیبایی داشت، که به طرز شگفت آوری نیز بسیار موفق بود. یکی از مهمترین نقاط قوت ولکان پشتیبانی از سیستم عامل هایی غیر از ویندوز 10 (جایی که مایکروسافت هنوز نیاز به تلاش بیشتری برای جلب اعتماد و علاقه افراد دارد) بوده به طوری که برخی توسعه دهندگان به جایی رسیده اند که عطای پشتیبانی از DirectX 12 را به خاطر ولکان به لقایش بخشیده اند و به همین دلیل هر روز به تعداد علاقه مندان به این API بیشتر و بیشتر می شود.

اکنون گروه تولیدی Khronos توضیحات و شفاف سازی های بیشتری را ارائه داده است:... ویژگی پشتیبانی از چند پردازنده گرافیکی در ولکان تنها محدود به ویندوز 10 نیست. این امکان وجود دارد که افزونه پشتیبانی Multi-GPU ولکان را برای هرگونه سیستم عامل دسکتاپی مانند ویندوز 7، 8.x، 10 و لینوکس پیاده سازی کرد." این کمپانی همچنین عنوان کرد از تلاش برخی توسعه دهندگان برای پیاده سازی Multi-GPU در بازی هایشان برای پلتفرم های دیگری غیر از ویندوز 10 با خبر است.  قطعاً این حقیقت که ولکان محدود به هیچ پلتفرمی نبوده برای مصرف کنندگان و توسعه دهندگان به عنوان خبری بسیار خوب تلقی می شود و شاید این پشتیبانی (که هنوز بستگی به علاقه توسعه دهندگان برای پیاده سازی دارد) افق جدیدی در پیاده سازی Multi-GPU باشد که خلاء آن به شدت احساس می شود.

شاید خواندن اظهارت رسمی کرُنوس برای شفاف سازی بیشتر این موضوع خالی از لطف نباشد: "در برخی از اسلایدهای Khronos در کنفرانس GDC اشاره شده بود برای عملکرد ویژگی Multi-GPU ولکان، Windows Display Driver Model (یا WDDM) باید در حالت Linked Display Adaptor (یا LDA) باشد. عدم شفاف سازی در این اعلامیه منجر به برداشت های اشتباهی شده است که نیاز به ابهام زدایی دارد:

  • استفاده از WDDM مربوط به استفاده ولکان از ویژگی Multi-GPU برای سیستم عامل ویندوز است. برای دیگر سیستم عامل ها نیازی به WDDM برای پیاده سازی افزونه Multi-GPU نیست.
  •  استفاده از حالت LDA در ویندوز می تواند پیاده سازی ویژگی Multi-GPU ولکان را راحت تر کند که به احتمال خیلی زیاد در اکثر پیاده سازی ها هم استفاده خواهد شد اما ضرورتاً به معنی محدودیت به این حالت نیست.
  •  اگر قصد بر پیاده سازی حالت LDA در ویندوز باشد، این حالت محدود به ویندوز 10 نیست. حالت LDA بر روی بسیاری از نسخه های ویندوز، شامل ویندوز های 7 و 8.x در دسترس است."

 

منبع: TechPowerUp

مترجم: مجید بکائیان

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...