رفتن به مطلب

InnoDisk درایوهای 3IE4 را با استاندارد iSLC معرفی کرد


Recommended Posts

4098581a4b33.jpg.e798ad302ff961e562f9f705c034013e.jpg

 

کمپانی InnoDisk برای پاسخگویی به نیازهای روز افزون درایوهای ذخیره سازی در بازارهای صنعتی و مصارف عمومی، درایوهای سری SATA 3IE4 با کنترلرهای Marvell را عرضه می کند. این درایوها که از تکنولوژی iSLC اختصاصی InnoDisk بهره می برند کارایی برابر با حافظه های SLC اما با قیمتی بسیار کمتر را به ارمغان می آورند. همچنین به لطف قابلیت کدهای تصحیح خطای LDPC نهادینه شده در تکنولوژی iSLC، میزان عمر مفید این محصولات بیش از 7 برابر در مقایسه با محصولات استاندارد MLC بیشتر است.

محصولات با حافظه های فلش MLC معمول، اغلب می توانند فضای ذخیره سازی بیشتری فراهم کنند اما یکی از نقاط ضعف آنها در میزان عمر مفید اینگونه درایوها است. استاندارد دیگر، نوع SLC است که توازن بسیار خوبی بین طول عمر و میزان کارایی برقرار می کند اما حتی این استاندارد هم بدون ضعف نبوده و بهای نسبتاً زیادی خواهد داشت و دقیقاً در همینجا است که استاندارد iSLC میتواند با افزایش طول عمر در مقایسه با محصولات MLC و میزان کارایی در حد محصولات SLC با قیمتی بسیار کمتر به عنوان تکنولوژی ای اختصاصی بدرخشد. همین ویژگی ها درایوهای SSD مبتنی بر iSLC را در جایی که حافظه های MLC طول عمر مورد انتظار را ندارند و حافظه های SLC هم بسیار هزینه بر خواهند بود، به بهترین انتخاب برای کاربردهای صنعتی و مصارف عمومی تبدیل می کند.

اگر به طراحی بومی تکنولوژی iSLC بنگرید به سادگی اما هوشمندی در پس آن پی خواهید برد. سلول های MLC که معمولاً توانایی نگه داری 2 بیت اطلاعات را دارند طوری ساخته می شوند که تنها 1 بیت را ذخیره کنند تا به طور بالقوه سلول های SLC را شبیه سازی کنند. با این کار نه تنها طول عمر مفید بیشتر شده، که سرعت نوشتن این درایوها در حد استانداردهای SLC نیز افزایش می یابد.

به لطف تکنولوژی سنسورهای حرارتی تعبیه شده در این درایوها، کارایی آنها حتی در دمای بسیار بالا هم حفظ شده و سیستم مدیریت مصرف پیشرفته آن بیش از پیش عملکرد و قابلیت اتکای درایوهای SATA 3IE4 را تضمین می کند. InnoDisk با به کار گیری مزیت های تکنولوژی اختصاصی iData Guard که به طور هوشمندانه ای سخت افزار را با بخش میان افزار جفت می کند در برابر قطع ناگهانی برق از اطلاعات محافظت می کند.

ویژگی های کلی این محصولات به این شرح است:

  • استاندارد iSLC که باعث افزایش کارایی و مقاومت می شود
  • کدهای تصحیح خطا LDPC که باعث افزایش طول عمر محصول می شود
  • IOPS بالا به منظور عملکردی سریع تر
  • بدون DRAM برای افزایش حفظ اطلاعات در برابر قطعی ناگهانی برق
  • پشتیبانی از S.M.A.R.T و TRIM و NCQ و iData Guard

 

منبع: TechPowerUp

مترجم: مجید بکائیان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

صنعت حافظه نیاز به یه تکونی داره ، خیلی گرونن این حافظه ها و یه چند وقتیه که قیمتا پایین نیومده 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...