رفتن به مطلب

حافظه های GDDR6 با افزایش کارایی خارق العاده در اوایل سال 2018 از راه خواهند رسید


Recommended Posts

1.thumb.png.b00bc8df0b6fd32f2498c40888d85cdc.png

 

کمپانی SK Hynix به تازگی اطلاعات بیشتری از رم های جدید GDDR6 منتشر کرده است و با ادعای دستیابی به نرخ انتقال اطلاعات 16 گیگابیت بر ثانیه در این نسل بار دیگر خبرساز شد. به این ترتیب، میزان افزایش پهنای باند در نسل رم های GDDR6 نسبت به قویترین حافظه های ویدئویی فعلی یعنی نسل GDDR5X با نرخ انتقال اطلاعات 11 گیگابیت بر ثانیه که انویدیا در حال حاضر در کارت گرافیک جدید GTX 1080 TI و همچنین مدل بازسازی شده GTX 1080 استفاده می کند، بسیار خیره کننده خواهد بود.

این کمپانی کُره ای در یک نشست خبری در اینباره عنوان کرد: "امروز SK Hynix مفتخر است چیپ های حافظه فوق سریع 2Z نانومتری 8 گیگابیتی GDDR6 را معرفی کند. این محصولات دارای نرخ تبادل اطلاعات I/O معادل 16Gbps بر هر پین هستند که از این لحاظ بی همتا می باشند. کارت گرافیک های قدرتمند 384 بیتی که در آینده با این حافظه ها عرضه شوند می توانند تا حداکثر 768 گیگابایت بر ثانیه اطلاعات گرافیکی را پردازش کنند و SK Hynix قصد دارد با تولید انبوه این محصولات برای شرکای تجاری خود، به عرضه کارت گرافیک هایی قدرتمند و مجهز به رم های GDDR6 در اوایل سال 2018 جامه عمل بپوشاند."

حافظه های GDDR6 جایگزین حافظه های GDDR5X و GDDR5 خواهند شد و همکاری نزدیک SK Hynix با "کمپانی های ساخت چیپ های گرافیکی" به تحویل به موقع این نسل از حافظه های گرافیکی برای رفع نیازهای روزافزون بازار کمک شایانی خواهد نمود. احتمال اینکه انویدیا همان کمپانی اشاره شده باشد بسیار بالاست زیرا همین اواخر شایعاتی از عرضه زودهنگام کارت گرافیک های سری GTX 20 با پرچمداری GTX 2080 به گوش رسیده بود.

 

2.thumb.png.7b053ff75112c278fcccccb0f5917e3e.png

 

اکنون SK Hynix "سریع ترین حافظه های GDDR6 با چیپ های 2Z نانومتری 8 گیگابیتی" را در اختیار دارد و با توجه به چارت بالا می توانید دریابید چه راه طولانی ای در مدت یک دهه اخیر پیموده شده است.

احتمال اینکه انویدیا  نسل بعدی کارت گرافیک های خود را با نام سری 11 عرضه کند نیز وجود دارد اما با توجه افزایش کارایی چشمگیری که قرار است در این سری شاهد باشیم، جایگزین کردن عدد "1" از سری GTX 10 با اعداد "2" و "3" و... به نظر منطقی تر می آید. این امر می تواند منجر به عرضه کارت گرافیک های مبتنی بر معماری Volta با حافظه های HBM2 و GDDR6 با نام سری 20 و... شود. البته مشخصاً هنوز هیچ چیز رسماً تأیید نشده است. به نظر شما انویدیا چه برنامه هایی برای نسل بعدی کارت گرافیک هایش در سر دارد؟

 

منبع: TweakTown

مترجم: مجید بکائیان

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...