رفتن به مطلب

شروع عرضه VEGA، پایان سلطه انویدیا؟


Recommended Posts

3dfa3ce7e63c.thumb.jpg.8b551f4ea940467bbee77b4a5c09e3ce.jpg

 

در یک نشست پرسش و پاسخ بین وب سایت Tom’s Hardware و رئیس اجرایی بخش بازاریابی پردازنده های دسکتاپ AMD، آقای "دُن وُلیگروسکی" به تعدادی از سوالات مطرح شده راجع به پلتفرم Ryzen پاسخ داد و جالب اینکه از پاسخ و اظهار نظر راجع به یکی از سوالات اساسی درباره کارت گرافیک High End آینده این کمپانی با معماری VEGA طفره نرفت!

آقای "وُلیگروسکی" در اینباره گفت: "مقایسه کارایی و عملکرد VEGA با کارت گرافیک های GeForce GTX 1080 TI و Titan Xp بسیار راضی کننده به نظر می رسد." و این تنها به معنی قدرت رقابتی برابر VEGA با دو کارت فوق قدرتمند 650 دلاری GeForce GTX 1080 TI و نیز کارت 1200 دلاری Titan Xp می باشد.

این امر که مدیر بخش اجرایی بازاریابی پردازنده های دسکتاپ AMD به اطلاعات محرمانه دیگر بخش های این کمپانی دسترسی داشته باشد و اگر چنین باشد، می تواند به معنای حرکت شکست خورده انویدیا در افزایش سرعت مموری کارت گرافیک GTX 1080 باشد. انویدیا مشابه همین کار را نیز برای مدل 6 گیگابایتی GTX 1060 انجام داد تا آن را برای رقابت با Radeon RX 580 مجهزتر کند.

همچنین آقای "وُلیگروسکی" در این نشست موضوع جالب دیگری را نیز مطرح کرد که درباره چیرگی تکنولوژی V-Sync ذاتی رایگان AMD با نام FreeSync بر رقیب خود یعنی G-Sync انویدیا که به کارگیری آن موجب تحمیل هزینه بر مشتری است، بود.

 

منبع: TechPowerUp

مترجم: مجید بکائیان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

تشکر بابت ترجمه

این هم نکته ایه حائز اهمیت گرچه هنوز زوده برای نتیجه گیری

IMG_20170426_142010.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 21 دقیقه قبل، KINGPIN گفته است :

درود

IMG_20170426_142010.jpg

سلام،

دقیقا داشتم به همین مطلب نوشته شده فکر می کردم. سرمایه ای که Nvidia دارد، بسیار بسیار بیشتر از AMD است. علاوه بر این تخصص Nvidia در توسعه ی فناوری های جدید و صنعت کارت های گرافیکی برای استفاده در رایانه ی خانگی تا صنایع بزرگ پردازشی است، نه مانند AMD که محصولات وسیع تری را شامل می شود که باعث کاهش تخصیص بودجه به بخش مطالعه و تحقیق در زمینه ی کارت های گرافیکی می شود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

متن بالا که گذاشتید بنظرم طرف خیلی واقعا نمیدونسته یا قضیه چیز دیگست

ببینید الان اکثر گیمرا روی 1080p و تعداد خیلی کمی روی 2k هستن و میشه گفت توی هر رده رقابتی ای ام دی از انویدیا سر تر بوده! مثالش همین 1060 و 480 توی دایرکت 12

بعد برای یه گیمر مهم ترین بحث هزینه هست که با چه هزینه ای چی بهت هر شرکت میده که بازم به نظر من amd بهتر عمل کرده!

از طرف این سیاست انویدیاس که هیچوقت نمیذاره ای ام دی ازش جلو بزنه آخرین بازی که amd از انویدیا جلو زد زمان 290x بود که انویدیا سریعا 780 رو معرفی کرد تا باهاش رقابت کنه از اون موقع ای ام دی نتونسته کارتی بده که با پرچمدار انویدیا رقابت کنه و باعث شده تا انویدیا کمی مغرور بشه  مثلا شما 1060 تا 1070 تفاوت قیمتی بین 45-50 درصدی دارن اما کاراییشون حدود 30 درصد تفاوته!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یک چیز مهمی که باعث برتری انویدیا میشه اینه که اکثر بازی ها از تکنولوژی های انویدیا استفاده می کنند و برای انویدیا بهینه شده اند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 دقیقه قبل، Hossein gamer گفته است :

یک چیز مهمی که باعث برتری انویدیا میشه اینه که اکثر بازی ها از تکنولوژی های انویدیا استفاده می کنند و برای انویدیا بهینه شده اند.

حرفت درست اما این باعث میشه amd کارتاش 20فریم عقب بمونن؟

نه نهایت 5-6 فریم کاراییشون میاد پایین

+به این بنچمارک های توی نت اصلا تیکه نکن که اکثرا یا فیک هستن یا اشتباه

باید خودت حتما بری ببینی و تست کنی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...