رفتن به مطلب

تا کمتر از 10 روز آینده منتظر اطلاعات بیشتری از معماری های Navi ،Vega و +Zen باشید


Recommended Posts

590f9dd03af74_AMDTakingTheCoversOffVegaNaviZenOnMay16th(1).thumb.jpg.dadc131cec6ec1f76d7da0ace33cf178.jpg

 

AMD بالاخره تا 10 روز دیگر در یک نشست خبری اطلاعات بیشتری راجع به معماری نسل بعدی پردازنده ها و کارت گرافیک هایش یعنی Navi ،Vega و +Zen  منتشر خواهد کرد. یکی از منابع نزدیک به این کمپانی عنوان کرد AMD قصد دارد برنامه های بلند مدت خود را درباره نقشه راه پردازنده ها و کارت گرافیک هایش برای سال 2017 و بعد از آن را برای عموم بازگو کند.

البته همین ابتدا قویاً لازم به ذکر است که در این نشست هیچ محصولی عرضه نخواهد شد. مدیر ارشد فناوری AMD آقای "مارک پِیپِر مَستر"، آقای "راجا کُدوری" معمار ارشد گروه تکنولوژی رادئون و رئیس بخش محاسباتی و گرافیکی آقای "جیم اندرسُن" همراه با مدیر عامل AMD خانم "لیسا سو" در مقر این این کمپانی در "سانی وِیل" بر روی صحنه خواهند رفت تا درباره برنامه های بلند مدت این کمپانی با محوریت اصلی معماری های Navi ،Vega  و +Zen توضیح دهند و هنوز خبری از عرضه معماری Vega نخواهد بود.

نقشه راه معماری های Vega و Navi:

کارت گرافیک های مبتنی بر معماری Vega تا قبل از پایان ماه ژوئن و در مراسمی مستقل رسماً رونمایی . عرضه خواهند شد. این معماری با جانشین معماری Polaris، دومین معماری گرافیکی این کمپانی است که بر اساس حافظه های ویدئویی پشته ای عرضه می شود. موضوعات قابل بحث بسیاری راجع به معماری Vega وجود دارد که فعلاً برای آنها مجالی در این خبر نمی باشد اما حتماً شما هم تاکنون از این اخبار و شایعات چند روز گذشته مطلع شده اید.

 

590f9dd27a6ea_AMDTakingTheCoversOffVegaNaviZenOnMay16th(2).thumb.jpg.b9402834d5a0829dfc904ef31f61423d.jpg

 

Navi سومین نسل معماری گرفیکی AMD تحت عنوان بخش "گروه تکنولوژی رادئون" است که بر اساس اصول بهینگی مصرف معماری های Polaris و Vega طراحی خواهد شد. همچنین Navi اولین ریزمعماری خواهد بود که کاملاً زیر نظر متخصص گرافیکی این کمپانی، آقای "راجا کُدوری" توسعه داده می شود که از حافظه های "Next Gen" مانند HBM3 یا GDDR6 بسته به میزان قدرت و مصرف مورد انتظار بهره می گیرد.

Navi اولین معماری گرافیکی خواهد بود که بر اساس روند ساخت 7 نانومتری FinFET آینده کمپانی GlobalFondries تولید می شود و طبق اطلاعاتی که همین کمپانی تا کنون درباره روند ساخت 7 نانومتری FinFET برای عموم منتشر کرده می توان انتظار داشت معماری Navi نیز در محدوده زمانی ای بین 2018 تا 2019 عرضه شود؛ البته می توان در همین نشست خبری 16 مِی منتظر اطلاعات بیشتری راجع به زمان عرضه این معماری بود.

معماری های Pinnacle Ridge و Zen 2 و پردازنده های آینده +Zen:

سال قبل خانم "لیسا سو" مدیر عامل AMD تأیید کرد این کمپانی در حال کار بر روی چندین پردازنده نسل جدید برای جانشینی Zen در محدوده زمانی 3 تا 5 سال آینده است. این ریزمعماری پردازنده ها توسط مدیر عامل AMD به عنوان معماری  "+Zen" خطاب می شدند.

 

590f9dd6e4b35_AMDTakingTheCoversOffVegaNaviZenOnMay16th(3).thumb.png.b1a452b31833ee5a120b1f0cc845b957.png

 

با اطلاعاتی که تا امروز داریم، این +Zen تنها یک اسم رمز برای نشان دادن موقیعت این معماری در برنامه های آینده این کمپانی است. نام رمز پردازنده های Ryzen دسکتاپ Summit Ridge می باشد و سر و کله جانشین آنها احتمالاً در سال 2018 با نام رمز Pinnacle Ridge پیدا خواهد شد. نام جانشین خود هسته های Zen هنوز نامعلوم است پس این موضوع نیز یکی دیگر از مواردی است که می توانید در این نشست منتظر آن باشید.

انتظار چه چیزی را در 16 مِی داشته باشیم؟

قرارداد همکاری AMD با GlobalFoundries تا سال 2020 ادامه خواهد داشت. تا امروز اطلاعات بسیار محدودی راجع به نقشه راه محصولات و تکنولوژی های این کمپانی تا سال 2018 داریم اما انتظار می رود در این نشست با توضیحات خانم "سو" راجع به چشم اندازهای آینده AMD، شاهد تغییراتی در این امر باشیم. همچنین آقای "فارست نُرود" نیز برای توضیح درباره چیپ های بر روی سیلیکون سرور Naples و جانشین آینده آن بر روی صحنه خواهد رفت. شاید اگر خوش شانس باشیم بتوانیم نیم نگاهی هم به این پردازنده های افسانه ای 32 هسته ای Zen نیز بندازیم.

 

منبع: WCCFTech

مترجم: مجید بکائیان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

درود

نشست هیجان انگیزی هست و شدیدا منتظرشم چون صحبتهای نگفته ی زیادی هست که میشه توش مطرح بشه، اما فکر نکنم اطلاعات زیادی بدن مثل نشست های قبلی :P، اما همینشم جالبه و باعث میشه یخورده حساب کار دستمون بیاد با چی طرفیم در آینده ی نزدیک ^_^

ویرایش شده توسط Nima2007
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان توجه کردند که سرعت لانچ گرافیک های جدید داره کم میشه ؟؟؟؟

انویدیا که انگار قرار نیست تا اواسط 2018 هیچ کاری انجام بده ( گرافیک جدید لانچ کنه ) ای ام دی هم انقدر عرضه وگا رو  عقب انداخت که ریبند سری 400 اومد و احتمالا باید تا 2019 برای ملاقات Navi صبر کنیم .

گمونم تغییر در مموری و تغییرات در فناوری ساخت از 28 نانومتر به 16 و 14 و حرکت به سمت 10 و 7  از مهمترین دلایل هستش .

احتمالا ساپورت pcie 4 رو در Navi شاهد باشم .:$

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...