رفتن به مطلب

با سرسخت ترین باس های سری Dark Souls آشنا شوید


M.Data
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

Dark

همانطور که می دانید، سری بازیهای نقش آفرینی Souls که همگی ساخته استودیوی کار کشته FromSoftware هستند، به خاطر دشوار بودن گیم پلی شان همواره مورد توجه و یا حتی عصبانیت بسیاری از پلیرها قرار می گیرند. باید بپذیریم که همگی ساخته های این استودیوی ژاپنی علاوه بر یک شاهکار هنری و طراحی های زیبای آنها، از نظر روند گیم پلی جزو سخت ترین عناوین سبک نقش آفرینی محسوب می شوند. از پا درآوردن باس های فرانچایز Souls اصلی ترین چالش گیم پلی این سری را رقم می زنند. در این مقاله قصد داریم به رتبه بندی ۱۵ مورد از سخت ترین باس های سری Dark Souls ، از نسخه اول گرفته تا دی ال سی Ringed City ارواح ظلمانی ۳ بپردازیم.

توجه داشته باشید دو بازی Demon’s Souls و Bloodborne از رتبه بندی زیر معاف شده اند و ما آنها را در نظر نگرفته ایم. در اینجا ما فقط باس های سری Dark Souls را بررسی کرده و هر چه به سمت شماره یک می رویم، بر میزان دشواری باس ها افزوده می شود :

15. Bell Gargoyles – Dark Souls

Bell-Gargoyles-%E2%80%93-Dark-Souls-1024

در آستانه مرگ قرار داشتن و دائما مردن، مقابله با حملات آتشین با پوشش گسترده به اندازه کافی موضوع اعصاب خورد کنی هست، به محض اینکه میزان سلامتی اولین Gargoyle را به زیر ۵۰ درصد برسانید، دیگری بو او ملحق شده و وارد نبرد می شود و اینجاست که باید از خود سوال کنید معنای واقعی زنده ماندن چیست؟! اگرچه Gold Pine Resin و دیگر موارد قابل مصرف می تواند این نبرد را راحت تر سازد، شاید این مورد اولین نبرد در سری Dark Souls محسوب می شود که شما را مجبور به بالا بردن میزان توانایی های خود می سازد.

14. Four Kings – Dark Souls

Four-Kings-%E2%80%93-Dark-Souls-1024x576

مبارزه با باس Four Kings اصلا کار دشواری نیست، اما مشکل اینجاست کشتن او دارای محدودیت زمانی می باشد و همچنین میزان سلامتی او میان چهار باس تقسیم شده و بنابراین اولویت بندی کشتن آنها کمی سخت است (هر چند شما می توانید به آسیب زدن به یکی از آنها هنگامی که در حال مرگ می باشد، ادامه داده و از میزان سلامتی کل آنها بکاهید) .

13. Gwyn, Lord of Cinder – Dark Souls

Gwyn-Lord-of-Cinder-%E2%80%93-Dark-Souls

اگر خوب جای خالی ندادن را بلد نباشید، باس Gwyn, Lord of Cinder از حیله و تزویر به نحو احسنت استفاده می کند. تعقیب کردن دائم او، کمتر فرصتی را برای پلیرها به منظور بازیابی سلامتشان فراهم می آورد. حملات مخرب و شعله های آتش او ترکیبی بوده و بهتر بگوییم اگر هوشیاری لازم را به کار برید، Gwyn به سادگی می تواند شما را از پا در بیاورد. اما اگر در دفع کردن و جاخالی دادن حملات دشمن تبحر دارید، به راحتی می توانید حملات و ضربات Gwyn را نیز خنثی نمایید. این باس به خاطر دارا بودن Hornet Ring ، سریعا با ضربه مهلکی به حملات شما پاسخ می دهد. مدیریت میزان Stamina، استفاده از ستون ها برای کاور گرفتن، به کار بردن تجهیزاتی در برابر ضربات آتشین و حتی یک سپر قوی با دارا بودن قابلیت مقابله با آتش برای رویارویی با Gwyn کافیست.

12. Soul of Cinder – Dark Souls 3

Soul-of-Cinder-%E2%80%93-Dark-Souls-3-10

مگر امکان دارد آخرین باس دارک سولز ۳ در این رتبه بندی در مقام ۱۳ام قرار گیرد؟! با اینکه باور این موضوع سخت است، ولی مبارزه با Soul of Cinder بیشتر شبیه یک سرگرمی می باشد تا یک مبارزه! مجموعه حرکات سریع و چهارگانه او در مرحله اول، قابل دفع کردن نیست و نقطه ضعف او فقط استفاده از سرما و یخ می باشد (رعد و برق نیز اثر مفیدی دارد). در مرحله دوم Cinder با شمشیری فوق العاده قدرتمند، حملاتی سهمگین را آغاز می کند.

11. Afflicted Graverobber, Ancient Soldier Varg & Cerah the Old Explorer – Dark Souls

Afflicted-Graverobber-Ancient-Soldier-Va

این یک مبارزه تعاونی است، هموار و ساده و اگر بخواهید به تنهایی با آنها بجنگید، مطمئنا خود را با زحمت زیادی روبرو می سازید. هر سه تای این باس ها قابلیت از پشت گارد شکستن و درمان با Estus را دارند. سواری گرفتن و تمرکز روی هر کدام از آنها، برای رسیدن به پیروزی ضروریست. از پشت زخم رساندن به Varg، هنگامی که Cerah اسیب کمی دیده، بزرگترین نقطه ضعف او محسوب می شود. Graverobber عادت دارد شما را پایین آورده و سبب آسیب رساندن به شما گردد، اما هم او و هم Cerah در برابر حملات فاصله ای به اندازه Varg حالت تدافعی از خود نشان نمی دهند. برای نابودی هر سه آنها، از پستی و بلندی های محیط اطراف استفاده کرده، کشتن Varg را به آخر بیندازید و با این ترفند باید بتوانید خوب از پس آنها بربیایید.

10. Blue Smelter Demon – Dark Souls 2: Iron King DLC

Blue-Smelter-Demon-%E2%80%93-Dark-Souls-

در افسانه های قدیمی آمده Blue Smelter Demon هر کسی که فکر می کند می تواند در مقابلش بایستد را کله پا می کند! حملات او در آغاز بیشتر بر اساس سحر و جادو می باشد، بنابراین واجب است از زره دفاعی همراه با سحر و جادو استفاده نمایید. هنگامی که ایک حرکاتش به پایان رسید، Blue Smelter Demon توانایی به تاخیر انداختن حملات خود را دارد و این فرصت بسیار خوبی برای یک حمله درهم کوبنده به اوست. بله او در این لحظه بسیار آسیب پذیر بوده و یادتان نرود از Havel’s Shield نیز استفاده نمایید.

9. Sir Alonne – Dark Souls 2

Sir-Alonne-%E2%80%93-Dark-Souls-2-1024x5

یک موضوع رایج مشترک میان باس های سرسخت سری Dark Souls ، زمان حمله آنهاست (بدین معنا که سریع حمله می کنند و به شما فرصت استفاده از جادو برای بازیابی سلامتی تان را نمی دهند) Sir Alonne نیز یک مثال خوب و مانعی جدی در این زمینه است، سریعا حمله کرده و در شرایط بسیار سخت به شما فرصت بازیابی health را نمی دهد، همچنین هنگامی که شمشیر او به رنگ قرمز بدرخشد، اگر زیر این ضربه قرار بگیرید، شک نکنید که خواهید مرد. مواردی نظیر Greatshield, Baneful Bird ring وجود دارند که این مبارزه را آسانتر می سازند، اما باید ذکرکنیم کشتن Sir Alonne برای پلیرهای متوسط اصلا کار ساده ای نخواهد بود.

8. Manus, Father of the Abyss – Dark Souls: Artorias of the Abyss DLC

Manus-Father-of-the-Abyss-%E2%80%93-Dark

Manus سرسخت ترین باس دی ال سی Artorias بوده که می تواند از هر فاصله ای به شما صدمه بزند. او دارای انواع متنوعی از حرکات که در برخی موارد آزاردهنده بوده و خیلی سریع بر اوضاع مسلط می شود. با این حال پس از یک لحظه خاص می توانید الگوی مجموعه حرکات او را یافته و ضربات موثری را وارد سازید، منتها رسیدن به این نقطه خاص نیازمند صبر بوده و در کل برای غلبه بر این باس باید صبور باشید.

7. Lorian and Lothric – Dark Souls 3

Lorian-and-Lothric-%E2%80%93-Dark-Souls-

سری Dark Souls همواره به خاطر دارا بودن باس های متنوعش معروف بوده و Lorian و Lothric یکی از بهترین مثالها محسوب شده و این دو شاهزاده دو قلو شلوغ کاری زیادی ایجاد نمی کنند. Lorian با ضربات خود آسیب های بسیار زیادی به شما وارد می کند و می تواند در محیط اطرافتان به راحتی teleport شده و در یک چشم به هم زدن به شما حمله ور کند. هنگامی که Lothric به نبرد می پیوندند، قادر است برادرش Lorian را احیا سازد، اما این لحظه فرصتی طلایی برای شما محسوب می شود، چرا که Lothric در طول فرآیند احیاء برای مدتی محدود کاملا آسیب پذیر است و میزان سلامتی Lorian دو برابر برادرش می باشد. این یک نبرد سنگین بوده، پس اشتباه نکنید.

6. The Nameless King – Dark Souls 3

The-Nameless-King-%E2%80%93-Dark-Souls-3

مبارزه با The Nameless King از دو مرحله تشکیل می شود، در فاز اول شما the King’s Storm Drake را می بینید که فقط از نقطه سر و گردن کاملا آسیب پذیر است، هنگامی که او را از پا درآورید، مرحله اول نبرد با the Nameless King به پایان می رسد، مقاومت به وسیله رعد و برق و استفاده از زره سنگین، ضروری بوده، زیرا این باس می تواند بیشتر از نصف میزان سلامتی تان را با یک حمله ببرد. the Nameless King دارای میزان HP زیادی بوده و مدت زمان مبارزه با او نسبتا زیاد بوده و این موارد باعث می شوند نبرد با او چالش  برانگیز شود.

5. Slave Knight Gael – Dark Souls 3: The Ringed City DLC

Slave-Knight-Gael-%E2%80%93-Dark-Souls-3

این موضوع فوق العاده است که استودیوی From Software، اخرین دی ال سی بازی دارک سولز 3 یعنی The Ringed City را پر از باس های سرسخت و دشوار نموده است، باس Slave Knight Gael نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای پیروزی بر او باید بر سه مرحله غلبه کنید، چرا که با گذشت زمان او قوی و نیرومندتر می شود. او از فاصله دور با crossbow خود به شما ضربه می زند، دیسک های نوری پرتاب کرده و بالاسرتان پرواز کرده و حتی با حملات رعد آسا نیز حمله ور می شود. این واقعیت که فاز سوم حملاتش، ترکیبی از توانایی های قبلیش همراه با یک سری حرکات جدید است، مبارزه با این باس را تبدیل به یکی از سخت ترین نبردها می سازد.

4. Darkeater Midir – Dark Souls 3: The Ringed City DLC

4.-Darkeater-Midir-%E2%80%93-Dark-Souls-

باس Darkeater Midir the dragon در رتبه بندی ما از نظر دشواری تقریبا کمی بالاتر از Gael قرار می گیرد، اما لحظه ای مجال آرامش به شما نمی دهد! در ابتدا Midir روی یک پل به شما حمله ور می شود، برای در امان ماندن از شعله های آتشین او، تا می توانید پشت صخره ها پنهان شوید. اگر به مدت طولانی زیر او بایستید، می تواند به راحتی شما را از صحنه دور کند. در نهایت پس از ضرب و شتم در این مرحله، باید لانه اش را پایین بیاورید. او بیشترین میزان سلامتی را در میان باس های Dark Souls 3 دارد و فقط سر او آسیب پذیری عادی دارد. حملات او بسیار مخرب بوده و با توجه به ابهتش، حتی دوربین بازی نیز به خوبی تصویر را پشتیبانی نمی کند. یک پرتوی قوی او به راحتی می تواند شما را از پا درآورد.

3. Knight Artorias – Dark Souls: Artorias of the Abyss DLC

Knight-Artorias-%E2%80%93-Dark-Souls-Art

یکی از نمادی ترین نبردهایی که تا به حال داشته اید، مطمئنا با Knight Artorias خواهد بود، او یکی از سخت ترین و دشوارترین باس های بازی محسوب می شود. الگوی حمله مشخصی ندارد، اما بسیار سریع حرکت کرده و می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. در تمام طول مدت مبارزه، لازم است حتما فاصله خود را با Artorias حفظ کرده و دقیقا بدانید چه زمانی باید جاخالی بدهید. پس از اینکه یک سوم میزان سلامتی اش کاسته شد، Artorias شروع به Wrath of the Abyss خواهد نمود که در صورت کامل شدن می تواند به راحتی شما را از پا درآورد. مشکل اصلی نبرد با او نیازمند زمان بندی دقیق و میزان سرسختی لازم می باشد.

2. Ornstein and Smough – Dark Souls

ornstein-smough-large.jpg

Ornstein and Smough شاید برای بعضی ها دوست داشتنی باشند، اما باید بدانید چند برابر این مقدار آزاردهنده هستند. هماهنگی در حملات، آزادی های مختلف و یک ویژگی خاص آنها که سبب می شوند میزان آسیب و مقاومت باس باقی مانده افزایش یافته و سلامتی شان دوباره کامل گشته و این موضوع سبب می شود مبارزه با آنها فوق العاده چالش برانگیز و زجرآور گردد. میان ستون ها پنهان شده و از آنجا به این دو باس حمله کنید و لازم به ذکر است اول Ornstein را از پادرآورید تا باقی مبارزه آسان شود.

1. Fume Knight – Dark Souls 2: Iron King DLC

Fume Knight – Dark Souls 2 Iron King DLC

The Fume Knight انتخاب ما برای دشوارترین و سرسخت ترین باس های سری Dark Souls می باشد و به دلایل زیر انتخاب ما کاملا معقولانه است: اول اینکه اگر شما “the Ashen Idols” واقع در خارج محوطه این باس را نابود نسازید، به هیچ عنوان او از پا در نخواهد آمد. میزان صدمه ای که او وارد می سازد، بالاست و سرعت سرسام آورش سبب می شود نتوانید به خوبی میزان سلامتی خود را مدیریت نمایید. علاوه بر سلسله حرکات او پیش بینی آنها دشوار است، با وجود یک حمله قدرتمند AOE که بسیار مقاوم به جادوست، دارا بودن دو نوع آسیب و سریع تر شدن حرکاتش پس از گذشت زمان، تعجبی ندارد که شکست دادن Fume Knight تقریبا 93 درصد وقت پلیرها را بگیرد.

این مقاله مربوط به رتبه بندی میزان دشواری باس های سه گانه Dark Souls از دید ما بود. نظر شما چیست؟ چه باس های دیگری باید به این لیست افزوده شوند؟

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 سال بعد...

سلام به همه

تنها تاپیک مرتبطی بود که تونستم پیدا کنم

دوستانی که دارک سولز و بازی کردن

چجوری از شر این انگله خلاص بشم؟

1206456205_DARKSOULS_REMASTERED20-Nov-1812_02_51AM.thumb.png.68e95bc6968c9c07614a2a9ce3229f62.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 33 دقیقه قبل، M-yousef گفته است :

سلام به همه

تنها تاپیک مرتبطی بود که تونستم پیدا کنم

دوستانی که دارک سولز و بازی کردن

چجوری از شر این انگله خلاص بشم؟

1206456205_DARKSOULS_REMASTERED20-Nov-1812_02_51AM.thumb.png.68e95bc6968c9c07614a2a9ce3229f62.png

اسم باس رو بنویس سرچ کن مثلا how to kill nigga

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 15 ساعت قبل، Coffee Addicted گفته است :

اسم باس رو بنویس سرچ کن مثلا how to kill nigga

باس و نمیگم

اینی که چسبیده به سره کارکتره و میگم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 15 ساعت قبل، M-yousef گفته است :

سلام به همه

تنها تاپیک مرتبطی بود که تونستم پیدا کنم

دوستانی که دارک سولز و بازی کردن

چجوری از شر این انگله خلاص بشم؟

1206456205_DARKSOULS_REMASTERED20-Nov-1812_02_51AM.thumb.png.68e95bc6968c9c07614a2a9ce3229f62.png

سلام یه آیتمی هست به اسم egg vermifuge ، از اون استفاده کنید ، میتونید از Eingyi بخریدش.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 دقیقه قبل، AJOR گفته است :

سلام یه آیتمی هست به اسم egg vermifuge ، از اون استفاده کنید ، میتونید از Eingyi بخریدش.

متاسفانه هنوز این بنده خدا رو نیافتم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 دقیقه قبل، M-yousef گفته است :

متاسفانه هنوز این بنده خدا رو نیافتم

یه دیوار نامرئی رو رد کردید! اسپویل نزدیکای همینجاست بعد از باس فایت quelaag پایین همونجایی که ناقوس دوم رو به صدا در آوردید. کنار ورودی demon ruins . اسپویل

ویرایش شده توسط AJOR
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 18 دقیقه قبل، AJOR گفته است :

یه دیوار نامرئی رو رد کردید! اسپویل نزدیکای همینجاست بعد از باس فایت quelaag پایین همونجایی که ناقوس دوم رو به صدا در آوردید. کنار ورودی demon ruins . اسپویل

مشکل حل شد

ممنون بابت راهنمایی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...