رفتن به مطلب

مباحثه مقدار تصویر و فریم قابل مشاهده چشم


فریم  

33 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. چند فریم مناسبه برای گیم ؟

    • 60 فریم کافیه
    • 120 فریم
    • بالای 60 فریم
    • زیر 60 فریم
      0
  2. 2. چشم چند فریم میتونه تشخیص بده ؟

    • 60 فریم به بالا
    • 120 فریم به بالا
    • 244 فریم به بالای
    • بستگی به شرایط محیط و مغز
    • برای هر کسی فرق میکنه
  3. 3. میزان تاخیر چقدر تاثیر داره تو بازی آنلاین؟ تو ایران



Recommended Posts

سلام  دوستان

این چندمدت سوالات زیادی برام پیش اومده زیاد هم  جستجو کردم سوالاتو خلاصه میپرسم 

 

تعداد فریم و نرخ تصویری که تو یک ثانیه چسم ما در عالت عادی (تو گیم منظورم نیست تو کارای روزانه) میتونه ببینه چند تصویره ؟

همین تعداد پشت مانیتور زمان فیلم دیدن ؟

و همین تعداد زمان بازی آفلاین و آنلاین ؟ جایی خوندم زمان استرس مغز میزان فریم بیشتری میتونه ببینه 

 

تعداد فریمی که تو گیم نیاز داریم  منظورم تو بهترین حالت هست هم تو رزولوشن 1080 و هم 4K  

بغضی مانیتورها 144 و بعضی 244 هرتز هستند آیا نیازه ؟ 

 

میزان تاخیر 1میلی و 5 میلی تو بازی آنلاین و آفلاین چقدره ؟  آیا با وجود اینکه پینگ ما بالای 120-150 هست میزان تاخیر 1 میلی ارزش خرید مانیتور 1 میلی ثانیه ای داره ؟  

بهترین پنل مانیتور برای گیم چیه؟ برای فیلم ؟ و هردو؟

 

حالت گیم مود تاثیری در گیم پلی داره ؟ میگن چشمو خسته میکنه ؟

و سوال آخر گرمای زیادی گرافیک در دراز مدت چقدر تاثیر داره ؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

1.تعدا  فریمی که انسان در حالت عادی میبینه 30 فریم هست

2.وقتی انسان هیجانی میشه تعداد فریم های پردازش شده توسط مغز زیاد میشه و میره بالای 60

3.فریم پیشنهاد شده برای گیم 60 فریم و بالاتر هست

4.نه اصولا به همچین هرتز بالایی نیاز نیست ولی تصویر و روون تر میکنه

5.میزان تاخیر باعث میشه که روی تصویر سایه بیفته همون طور که وقتی موس و توی صفحه تکون میدیم چند تا نشانگر موس میبینیم البته تشخیص و حساس بودن روش بستگی به خودتون داره

6. زمان تاخیرصفحه ربطی به پینگ نداره  

7. تا جایی که میدونم گیم مود زمان تاخیر و کم میکنه ولی باعث لرزش تصویر میشه

8. دمای بالای 70 توی کارت گرافیک برای طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به کارت گرافیک میشه

9. متاسفانه سوال نداره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام. ببینید من بیشتر تو بازی های انلاین بحثمه. بازی هایی مثل کود یا کانتر.

توی این بازی ها بهتره بالای 60 باشه چون انلاین دقت و عملکرد بالایی لازم داره ممکنه تو 60 فریم خیلی به روونی سینگل پلیر نباشه.

بعد یه بحثی داریم که فریم چقدر تو روونی تاثیر داره و چشم چقدر میتونه این تاثیر رو دریافت کنه و بحث دیگه ای که فریم یا همون fps چقدر میتونه روی بازی تاثیر بزاره.

مثلا تو کالاف 4 انلاین فریم 125 نسبت به 60 روون تره. بعد از 125 دیگه روونی بیشتری در کار نیست اما تاثیر فریم خودش رو اینجا نشون میده. مثلا تا فریم 333 که استاندارد خود بازی تعریف شده و میشه روی این فریم قفل کرد بازی رو هر چه بیشتر بشه ( تا 333 ) میزان ارتفاع پریدن بیشتر میشه. تیر ها راحت تر به هدف میخورن. دشمن رو زود تر میبینید. احساس سبکی دست میده و صدا پا کمتر میشه.

بعد از 333 فریم های استاندارد 500 و 1000 هست.

فریم 500 و 1000 دیگه ادم سنگین میشه. میزان پرش خیلی خیلی کم میشه ولی در عوض صدا پا کلا حذف میشه و انگار داری روی زمین یخ زده سر میخوری و لگد اصلحه هم کم میشه.

پس یه بحث روونی داریم که اونم بستگی به بازی و نوع سینگل یا مولتی داره یه بحثم مربوط به تاثیر فریم در عملکرد بازی.

پینگ هم تا 50 60 تاثیرش فرق زیادی نداره ( داره ولی چشم گیر نیست )

بالای 60 یکم تاثیر خودش رو میزاره و تا 100 که رسید اون موقع تاثیرش با پینگ مثلا 30 معلوم میشه.

ویرایش شده توسط میلاد بهرامن
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من این که میگم توی یه سایت معتبر خوندم دقیق یادم نیست کجا.

چشم انسان تا 17 فریم  برثانیه رو میتونه تشخیص بده که توی هر فریم دقیقا چه اتفاقی رخ داده.

ولی رون بودن تصویر که برای بازی مهم هست خیلی خیلی بیشتر از 500 فریم رو میتونه تفاوتش رو احساس کنه ، و اگر یه پلیر حرفه ای باشید و با مانیتور بالای 100 فریم بازی کنید قشنگ متوجه این موضوع میشید که بازی به خیلی خیلی اسموت هست و واقعا لذت دیگه ای داره (من توی پاساژ رضا با سیستم asus تست کردم).

 

پس در نتیجه خرید مانیتور رفرش بالا برای بازی خیلی هم خوبه.

 

----

بله میزان تاخیر بیشتر از 5GTG واقعا بد هست توی تلوزیون LG داشتیم PS4 فوتبال بازی میکردیم وقتی دوربین حرکت میکرد صفحه تار میشید.

ویرایش شده توسط ATER
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 13 ساعت قبل، M-yousef گفته است :

سلام

1.تعدا  فریمی که انسان در حالت عادی میبینه 30 فریم هست

2.وقتی انسان هیجانی میشه تعداد فریم های پردازش شده توسط مغز زیاد میشه و میره بالای 60

3.فریم پیشنهاد شده برای گیم 60 فریم و بالاتر هست

4.نه اصولا به همچین هرتز بالایی نیاز نیست ولی تصویر و روون تر میکنه

5.میزان تاخیر باعث میشه که روی تصویر سایه بیفته همون طور که وقتی موس و توی صفحه تکون میدیم چند تا نشانگر موس میبینیم البته تشخیص و حساس بودن روش بستگی به خودتون داره

6. زمان تاخیرصفحه ربطی به پینگ نداره  

7. تا جایی که میدونم گیم مود زمان تاخیر و کم میکنه ولی باعث لرزش تصویر میشه

8. دمای بالای 70 توی کارت گرافیک برای طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به کارت گرافیک میشه

9. متاسفانه سوال نداره

6. پینگ همون میزان تاخیر نیست که مقدار تاخیر مانیتور بهش اضافه بشه ؟ یعنی با هم جمع نمیشن ؟ پس مانیتور با تاخیر 1 و پینگ 100 بهتر از مانیتور با تاخیر 5 با پینگ 95 هست ؟ چطوریه ؟

7.من تشخیص این لرزشو ندیدم میشه توضیح بدین 

در 12 ساعت قبل، میلاد بهرامن گفته است :

سلام. ببینید من بیشتر تو بازی های انلاین بحثمه. بازی هایی مثل کود یا کانتر.

توی این بازی ها بهتره بالای 60 باشه چون انلاین دقت و عملکرد بالایی لازم داره ممکنه تو 60 فریم خیلی به روونی سینگل پلیر نباشه.

بعد یه بحثی داریم که فریم چقدر تو روونی تاثیر داره و چشم چقدر میتونه این تاثیر رو دریافت کنه و بحث دیگه ای که فریم یا همون fps چقدر میتونه روی بازی تاثیر بزاره.

مثلا تو کالاف 4 انلاین فریم 125 نسبت به 60 روون تره. بعد از 125 دیگه روونی بیشتری در کار نیست اما تاثیر فریم خودش رو اینجا نشون میده. مثلا تا فریم 333 که استاندارد خود بازی تعریف شده و میشه روی این فریم قفل کرد بازی رو هر چه بیشتر بشه ( تا 333 ) میزان ارتفاع پریدن بیشتر میشه. تیر ها راحت تر به هدف میخورن. دشمن رو زود تر میبینید. احساس سبکی دست میده و صدا پا کمتر میشه.

بعد از 333 فریم های استاندارد 500 و 1000 هست.

فریم 500 و 1000 دیگه ادم سنگین میشه. میزان پرش خیلی خیلی کم میشه ولی در عوض صدا پا کلا حذف میشه و انگار داری روی زمین یخ زده سر میخوری و لگد اصلحه هم کم میشه.

پس یه بحث روونی داریم که اونم بستگی به بازی و نوع سینگل یا مولتی داره یه بحثم مربوط به تاثیر فریم در عملکرد بازی.

پینگ هم تا 50 60 تاثیرش فرق زیادی نداره ( داره ولی چشم گیر نیست )

بالای 60 یکم تاثیر خودش رو میزاره و تا 100 که رسید اون موقع تاثیرش با پینگ مثلا 30 معلوم میشه.

آقا من درک نمیکنم 500 فریمی که نمیتونیم ببینیم چطوری صدای پا کم میشه ؟ این تعریف خود بازیه ؟ یعنی خود شرکت سازنده این قابلیتو گذاشه ؟ 

شما منظورتون پینگ 60 سه سرور بازیه یا گوگل ؟ 

در 12 ساعت قبل، ATER گفته است :

من این که میگم توی یه سایت معتبر خوندم دقیق یادم نیست کجا.

چشم انسان تا 17 فریم  برثانیه رو میتونه تشخیص بده که توی هر فریم دقیقا چه اتفاقی رخ داده.

ولی رون بودن تصویر که برای بازی مهم هست خیلی خیلی بیشتر از 500 فریم رو میتونه تفاوتش رو احساس کنه ، و اگر یه پلیر حرفه ای باشید و با مانیتور بالای 100 فریم بازی کنید قشنگ متوجه این موضوع میشید که بازی به خیلی خیلی اسموت هست و واقعا لذت دیگه ای داره (من توی پاساژ رضا با سیستم asus تست کردم).

 

پس در نتیجه خرید مانیتور رفرش بالا برای بازی خیلی هم خوبه.

 

----

بله میزان تاخیر بیشتر از 5GTG واقعا بد هست توی تلوزیون LG داشتیم PS4 فوتبال بازی میکردیم وقتی دوربین حرکت میکرد صفحه تار میشید.

بالای 5 که 100 درصد ولی زیر 5 مثلا 5 یا 4 میلی چطور؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 15 دقیقه قبل، mnbv172 گفته است :

6. پینگ همون میزان تاخیر نیست که مقدار تاخیر مانیتور بهش اضافه بشه ؟ یعنی با هم جمع نمیشن ؟ پس مانیتور با تاخیر 1 و پینگ 100 بهتر از مانیتور با تاخیر 5 با پینگ 95 هست ؟ چطوریه ؟

7.من تشخیص این لرزشو ندیدم میشه توضیح بدین 

آقا من درک نمیکنم 500 فریمی که نمیتونیم ببینیم چطوری صدای پا کم میشه ؟ این تعریف خود بازیه ؟ یعنی خود شرکت سازنده این قابلیتو گذاشه ؟ 

شما منظورتون پینگ 60 سه سرور بازیه یا گوگل ؟ 

بالای 5 که 100 درصد ولی زیر 5 مثلا 5 یا 4 میلی چطور؟

پینگ 60 تو سرور های ایرانی منظورمه. گرچه یکی از دوستام با نت فیبرنوری تو تهران پینگ یک تا چهار هم میگیره.

اون قابلیت هم که گفتم خود بازی گذاشته.

همون طور که گفتم همه چیز دیدن نیست.

مثلا فریم های استاندارد رو خود باری 125 250 333 500 و 1000 تعریف کرده که با یه کد توی کنسول میشه روی این اعداد قفل کرد. 

مثلا با فریم 60 و 125 مقایسه کنی روونی تاثیر زیادی داره. همینطور میزان fire rate یا همون سرعت خروج تیر ها از گان خیلی بیشتر میشه.

اون فریم های هم که گفتم از 60 تا 333 هرچه میره بالا تر تعریف شده که سبک تر بشه و پریدن بیشتر. 333 به بالا سنگینی و عدم صدا پا و کاهش لگد رو به همراه داره ولی پریدن خیلی کم.

اون تاخیر هم تو بازی های انلاین اول شخص سبک شوتر تاثیرش برای کاربران حرفه ایه. وقتی یه هو موس رو میچرخونی تو مانیتور های 5 میلی ثانیه شکست تصویر و به هم ریختگی خفیفی دیده میشه و کاملا مشهوده. ولی تاخیر 1 میلی ثانیه اینجور نیست یا حد اقله

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 ساعت قبل، میلاد بهرامن گفته است :

پینگ 60 تو سرور های ایرانی منظورمه. گرچه یکی از دوستام با نت فیبرنوری تو تهران پینگ یک تا چهار هم میگیره.

اون قابلیت هم که گفتم خود بازی گذاشته.

همون طور که گفتم همه چیز دیدن نیست.

مثلا فریم های استاندارد رو خود باری 125 250 333 500 و 1000 تعریف کرده که با یه کد توی کنسول میشه روی این اعداد قفل کرد. 

مثلا با فریم 60 و 125 مقایسه کنی روونی تاثیر زیادی داره. همینطور میزان fire rate یا همون سرعت خروج تیر ها از گان خیلی بیشتر میشه.

اون فریم های هم که گفتم از 60 تا 333 هرچه میره بالا تر تعریف شده که سبک تر بشه و پریدن بیشتر. 333 به بالا سنگینی و عدم صدا پا و کاهش لگد رو به همراه داره ولی پریدن خیلی کم.

اون تاخیر هم تو بازی های انلاین اول شخص سبک شوتر تاثیرش برای کاربران حرفه ایه. وقتی یه هو موس رو میچرخونی تو مانیتور های 5 میلی ثانیه شکست تصویر و به هم ریختگی خفیفی دیده میشه و کاملا مشهوده. ولی تاخیر 1 میلی ثانیه اینجور نیست یا حد اقله

پس پینگ من که بین 17-29 هست خوبه؟ سرورهای خود گیم بین 100-140  

یه سوال دیگه ببخشید کنسول میتونه 333 یا 500 فریم بده ؟ اینطوریه چرا من نرم سراغ کنسول ؟  

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام
خیلی جالب هست که بعضی از دوستان نظرشون این هست که چشم ما زیر 60 فریم رو نمی تونه تشخصی بده.  لطفا این آزمایش ساده و این مراحل رو تکرار کنند!
یک فیلم معمولی 720p یا 1080p در هارد مبارک پیدا کنند
با راست کلیک کردن روی فایل مذکور به Properties برن
به باره ی detail برن و در اونجا Frame Rate رو چک کنن و اینجا گزارش بدن

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 23 دقیقه قبل، mnbv172 گفته است :

پس پینگ من که بین 17-29 هست خوبه؟ سرورهای خود گیم بین 100-140  

یه سوال دیگه ببخشید کنسول میتونه 333 یا 500 فریم بده ؟ اینطوریه چرا من نرم سراغ کنسول ؟  

اون 17 تا 20 تو سرورهای ایرانیه. 100 تا 150 میشه سرور خارجی.

Xbox که این فریم نمیده البته من نداشتم تاحالا ولی 30 تا 60 تا فکر میکنم بده.

اینبازی هم که گفتم خیلی سبکه و معمولا همه از کانفیگ استفاده میکنن که گرافیک رو میاره پایین تا فریم بره بالا

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من اینجا یه توضیح بدم 

پینگ به معنای مدت زمانی هست که اطلاعات طول میکشه تا به مقصد برسه مثلا اگه پینگ یه نفر 100 باشه 0/1 ثانیه طول میکشه تا اطلاعات از سیستم شخص به سرور مورد نظر برسه 

زمان پاسخ دهی مانیتور که معمولا با gtg نمایش داده میشه زمانی هست که یک پیکسل طول میکشه تا رنگش و از خاکستری دوباره به خاکستری تغییر بده (( این زمان معمولا برای رنگ سفید به مشکی بیشتر هست که از واحد دیگری به غیر از gtg برای نمایش اون استفاده میشه)) هر چقدر زمان پاسخگویی کمتر باشه تاری در صفحه کمتر دیده میشه

پس در واقع پینگ ربطی به زمان پاسخگویی  مانیتور نداره 

برای این میگن پینگ پایین تر برای بازی بهتره که بازیکن از بازی عقب نیفته فکر کنید یک نفر بخواد با پینگ 250 بازی کنه اطلاعات 0/25 ثانیه طول کشیده تا به فرد برسه و 0/25 ثانیه طول کشیده تا به سرور برسه پس بازیکن 0/5 ثانیه از کل بازی عقبه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، mnbv172 گفته است :

پس پینگ من که بین 17-29 هست خوبه؟ سرورهای خود گیم بین 100-140   

بهترین پینگ برای گیم البته تو ایران زیر 100 هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بحث مانیتور بسته به بازی داره که دارید پلی میدین

مثلا اگه کارتون با کانتره خب مشخصا بالای 140 هرتز خیلی متیونه تجربه خوب باشه

اما موضوعی که اینجا خیلی مهمه اینه که شما نمیخوای 24 ساعت کانتر بازی کنی که الان کلی گیم های گرافیکی هست که با کارتای جدید و خفن هم نمیتونی به بالای 100 فریم دست پیدا کنی

و از طرفی قیمت های عجیب غریب مانتیور های بالای 60 هرتز

مثال عرض میکنم خدمتتون شما اگه برید مانیتور 140 هرتزی بخرید باید سیستمتون رو حداقل هر 6 ماه یه قطعشو عوض کنی یه بار سی پی یو یه بار گرافیک و ... چون واقعا گرفتن 100 فریم به بالا کار هر سیستمی نیست یه سیستم 6-7 تومنی میخواد (فقط کیس)

معمولا استاندارد 60 هست و مطمئن باشید توی بازی مثل کانتر این فرکانس درسته تاثیر داره اما بیشترش برمیگرده به تمرکز-شناختن مپ-عکس العمل سریع-شناختن هر اسلحه-پینگ درست و درمون

اگه توی همین کانتر شما 300 فریم بگیری صفحت میلرزه در بعضی مواقع و باعث میشه تیر هات خطا بره بخاطر رفریش ریت مانیتور که 60 هست به خصوص توی کارکردن با اسلحه ای مثل m4 که دقت تیراندازی توش خیلی تاثیر داره و اگه رفرش ریت مانیتور و فریمتون یکی باشه میتونید ببینید چقدر این اسلحه میتونه عالی باشه اما در غیر اینصورت از m4a4 استفاده کنین یا چیزی مثل p90 که اسپمر خوبیه xD

در رابطه با پینگ باید بگم دوستان فکر نکنن مثلا پینگ 140 میتونه رویا باشه ، بله پینگ خوبیه به شرط اینکه شما پکت لاس نداشته باشی وگرنه همین 140 برات مثل 260 اینا میشه (من خودم زیاد تجربه دارم)

در مورد تاخیر هم باید بگم شما یه چیزی رو باید فدای یه چیز  دیگه کنین مثلا کیفیت فوق العاده شفاف ips رو فدای gtg بالاش ک واقعا در بازیهای ماشین سواری (توی پیست اکثرا) و بازی های سرعتی اعصاب خورد کنه اما کیفیت تصویرتون عالی میشه

میتونین پنل tn وردارید که بنظرم برای مدت طولانی نشستن پشت مانیتور بهتره و سرعت پاسخگویی کم در عوض تصویر مات و زاویه دید کم ( که از نظر من این زاویه دید زیاد مهم نیست)

در نهایت دوست گرامی ما در جایی نیستیم که بخوایم هم سطح کشور های پیشرفته بازی هارو تجربه و یا از تکنولوژی لذت ببریم بخاطر قیمت های فضایی و وضع مملکتمون

شما موقعی به بالای 60 هرتز کوچ کنین که واقعا به عنوان یه چیز ثابت و فراگیر بشه

ویرایش شده توسط MSF_SE7EN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 18 ساعت قبل، meepo گفته است :

سلام
خیلی جالب هست که بعضی از دوستان نظرشون این هست که چشم ما زیر 60 فریم رو نمی تونه تشخصی بده.  لطفا این آزمایش ساده و این مراحل رو تکرار کنند!
یک فیلم معمولی 720p یا 1080p در هارد مبارک پیدا کنند
با راست کلیک کردن روی فایل مذکور به Properties برن
به باره ی detail برن و در اونجا Frame Rate رو چک کنن و اینجا گزارش بدن

 

سلام لطفا یکم بیشتر توضیح بدین متوجه نشدم مرسی

در 17 ساعت قبل، M-yousef گفته است :

من اینجا یه توضیح بدم 

پینگ به معنای مدت زمانی هست که اطلاعات طول میکشه تا به مقصد برسه مثلا اگه پینگ یه نفر 100 باشه 0/1 ثانیه طول میکشه تا اطلاعات از سیستم شخص به سرور مورد نظر برسه 

زمان پاسخ دهی مانیتور که معمولا با gtg نمایش داده میشه زمانی هست که یک پیکسل طول میکشه تا رنگش و از خاکستری دوباره به خاکستری تغییر بده (( این زمان معمولا برای رنگ سفید به مشکی بیشتر هست که از واحد دیگری به غیر از gtg برای نمایش اون استفاده میشه)) هر چقدر زمان پاسخگویی کمتر باشه تاری در صفحه کمتر دیده میشه

پس در واقع پینگ ربطی به زمان پاسخگویی  مانیتور نداره 

برای این میگن پینگ پایین تر برای بازی بهتره که بازیکن از بازی عقب نیفته فکر کنید یک نفر بخواد با پینگ 250 بازی کنه اطلاعات 0/25 ثانیه طول کشیده تا به فرد برسه و 0/25 ثانیه طول کشیده تا به سرور برسه پس بازیکن 0/5 ثانیه از کل بازی عقبه

یعنی پینگ 200 تاخیرش 2 دهم ثانیه است ؟ پس بدونم تایم اوت این مقدار من تاخیر دارم و وقتی مانیتورم 5 میلی ثانیه باشه این تاخیر مانیتور و تایم اوت جمع نمیشه ؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 ساعت قبل، mnbv172 گفته است :

6. پینگ همون میزان تاخیر نیست که مقدار تاخیر مانیتور بهش اضافه بشه ؟ یعنی با هم جمع نمیشن ؟ پس مانیتور با تاخیر 1 و پینگ 100 بهتر از مانیتور با تاخیر 5 با پینگ 95 هست ؟ چطوریه ؟

7.من تشخیص این لرزشو ندیدم میشه توضیح بدین 

آقا من درک نمیکنم 500 فریمی که نمیتونیم ببینیم چطوری صدای پا کم میشه ؟ این تعریف خود بازیه ؟ یعنی خود شرکت سازنده این قابلیتو گذاشه ؟ 

شما منظورتون پینگ 60 سه سرور بازیه یا گوگل ؟ 

بالای 5 که 100 درصد ولی زیر 5 مثلا 5 یا 4 میلی چطور؟

تفاوت 1 تا 5 کمه خیلی باید دقت کرد.

من با  5 مشکلی ندارم.

پنگ جریانش یه چیز دیگه هست ، میشه اتفاقی که رخ میده تا زمانی که شما توی تصویر میبینید ، تا اونجایی که بنده اطلاع دارم G-Sync و Free-Sync مقداره پینگ رو خیلی کم بالا میبرن و من دیدم بازی کن های معروف دوتا2 با مانیتور های ASUS ROG SWIFT PG279Q 27Inch 2K WQHD 4ms IPS 165Hz همیشه G-Sync رو خاموش میکنن دلیلشون هم اینه که پینگ رو بالا میبره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام اقای بهرامن خیلی خوب توضیح دادند
در بازی های شوتر هر چی فریم بالاتر باشه بازی روان تر اجرا میشه لگد اسلحه کمتر.....و خیلی چیزای دگ
درسته چشم نمیتونه ببینه ولی بازی روان و سریع اجرا میشه
بعنوان مثال در فریم 60 برای چرخش موس (180درجه)2ثانیه طول بکشه ... در فریم 140 چرخش موس 0.5 ثانیه طول میکشه
کلا فریم بالا خوبه چه ماینتورت بالای 60 باشه چ نباشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 13 ساعت قبل، koala گفته است :

سلام اقای بهرامن خیلی خوب توضیح دادند
در بازی های شوتر هر چی فریم بالاتر باشه بازی روان تر اجرا میشه لگد اسلحه کمتر.....و خیلی چیزای دگ
درسته چشم نمیتونه ببینه ولی بازی روان و سریع اجرا میشه
بعنوان مثال در فریم 60 برای چرخش موس (180درجه)2ثانیه طول بکشه ... در فریم 140 چرخش موس 0.5 ثانیه طول میکشه
کلا فریم بالا خوبه چه ماینتورت بالای 60 باشه چ نباشه

من الان فریم رو به خاطر بالا نرفتن دمای کارتم رو 60 قفل کردم یعنی بازش کنم ؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، mnbv172 گفته است :

من الان فریم رو به خاطر بالا نرفتن دمای کارتم رو 60 قفل کردم یعنی بازش کنم ؟ 

بجای 60 رو 90 قفل کنید fps_max 90

معمولا با  فریم 90 روان بازی اجرا میشه
بعدشم کارت گرافیک ساخته شده واسه بازی (چه بازی سبک باشه چه سنگین)پس بخاطر اینکه دمای کارتت بالا نره نباید فریم رو قفل کنی
اگر گرافیکت خنک کنندگیش خوب باشه تو فول لود هم دماش جوری نمیشه که به کارت اسیبی برسه
 

ویرایش شده توسط koala
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 9 ساعت قبل، mnbv172 گفته است :

سلام لطفا یکم بیشتر توضیح بدین متوجه نشدم مرسی

یعنی پینگ 200 تاخیرش 2 دهم ثانیه است ؟ پس بدونم تایم اوت این مقدار من تاخیر دارم و وقتی مانیتورم 5 میلی ثانیه باشه این تاخیر مانیتور و تایم اوت جمع نمیشه ؟ 

بذارید اینجوری بگم مانیتور مسئول نمایش تصویر  هست

اینترنت مسئول جابه جایی اطلاعات

پس اصلا نمیشه زمان تاخیر مانیتور و پینگ با هم جمع بشن آخه اصلا ربطی به هم ندارن هر کدومشون باعث ایجاد یه مشکل جدا از هم میشن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...