رفتن به مطلب

واترکولر ها - معایب و مزایا از دید شما ؟


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

با سلام و خسته نباشید

راستش من قصد خرید سی پی یو جدید از سری کبی لیک رو دارم ، در حال حاضر یک فن Transformer 3 دارم که نیمه حرفه ای حساب میشه و از نظر سر و صدا و همینطور خنک کردن برای سی پی corei3 الانم راضیم ازش

اما برای سی پی یوی جدید و با توجه به اینکه فن های سنگین برای سی پی یو های نسل جدید که بسیار باریک هستن و حتی امکان خم شدنشون وجود داره میخواستم به واترکولر مهاجرت کنم

سوالی که داشتم اینه که تجربه شخصی شما از واترکولر چیه ؟

1- از نظر سر و صدا که چون شب ها سیستم بالا سرم تو دانلوده و میخوابم خیلی مهمه یجورایی :D
2- از نظر کارایی و خنک کردن چقدر اختلاف با فن های معمولی دارن و اصن تفاوت به اون صورت محسوسی حس میشه که بخوام هزینه کنم ؟ چون این فن الانم 90 تومنه و واترکولر فک نمیکنم زیر 200 تومن باشه ؟

3- از نظر سرویس و طول عمر واتر کولر ها چطوره ؟ ایا نیاز به سرویس خاصی مثل تعویض آب رادیات و ... داره و چقد هزینه و دردسر داره این تیکه ؟

4- شما چه برندی و مدلی رو تا سقف 250 تومن پیشنهاد میکنید و ایا از نظر اشغال فضای کیس به هر کیس و مادربوردی میخورن چون الان کیس مگنام 2 رو دارم که خیلی هم بزرگ نیس

ممنون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، Arioman گفته است :

با سلام و خسته نباشید

راستش من قصد خرید سی پی یو جدید از سری کبی لیک رو دارم ، در حال حاضر یک فن Transformer 3 دارم که نیمه حرفه ای حساب میشه و از نظر سر و صدا و همینطور خنک کردن برای سی پی corei3 الانم راضیم ازش

اما برای سی پی یوی جدید و با توجه به اینکه فن های سنگین برای سی پی یو های نسل جدید که بسیار باریک هستن و حتی امکان خم شدنشون وجود داره میخواستم به واترکولر مهاجرت کنم

سوالی که داشتم اینه که تجربه شخصی شما از واترکولر چیه ؟

1- از نظر سر و صدا که چون شب ها سیستم بالا سرم تو دانلوده و میخوابم خیلی مهمه یجورایی :D
2- از نظر کارایی و خنک کردن چقدر اختلاف با فن های معمولی دارن و اصن تفاوت به اون صورت محسوسی حس میشه که بخوام هزینه کنم ؟ چون این فن الانم 90 تومنه و واترکولر فک نمیکنم زیر 200 تومن باشه ؟

3- از نظر سرویس و طول عمر واتر کولر ها چطوره ؟ ایا نیاز به سرویس خاصی مثل تعویض آب رادیات و ... داره و چقد هزینه و دردسر داره این تیکه ؟

4- شما چه برندی و مدلی رو تا سقف 250 تومن پیشنهاد میکنید و ایا از نظر اشغال فضای کیس به هر کیس و مادربوردی میخورن چون الان کیس مگنام 2 رو دارم که خیلی هم بزرگ نیس

ممنون

سر و صدا خیلی کم تر از فن الانتون هست 

اختلاف حداقل 10 درجه ای خواهد داشت و مدلی از گرین زیر 200 تومن هم هست 

2سالی تمیز برات عمر میکنه و سرویس لازم نیست چون کلا بسته هست چیزی ک شما مد نظرته  و فقط نصب میکنید و فراموشش کنید و فقط گرد گیری میخواد ک رادیاتور تمیز بمونه

http://lioncomputer.ir/product/9832/واتر+کولر+گرین+GLC120-EVO/

مدل گرین جدید هست و توی کیستون جا هم میشه نگران نباشید (روی فن پشتی کیس)

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 20 دقیقه قبل، The.13east گفته است :

سر و صدا خیلی کم تر از فن الانتون هست 

اختلاف حداقل 10 درجه ای خواهد داشت و مدلی از گرین زیر 200 تومن هم هست 

2سالی تمیز برات عمر میکنه و سرویس لازم نیست چون کلا بسته هست چیزی ک شما مد نظرته  و فقط نصب میکنید و فراموشش کنید و فقط گرد گیری میخواد ک رادیاتور تمیز بمونه

http://lioncomputer.ir/product/9832/واتر+کولر+گرین+GLC120-EVO/

مدل گرین جدید هست و توی کیستون جا هم میشه نگران نباشید (روی فن پشتی کیس)

 

ممنون دوست عزیز

 

در مورد گرد گیری که فرمودین مثل همون گرفتن باد در فن هست ؛ یا رادیاتش رو با دستمالی چیزی تمیز میکنین ؟

بعد از حدود دو سال که فرمودین کل سیستمش رو باید انداخت دور ( به دلیل خطر نشت مایع و ... ) یا مثلا میشه فقط فن پشت رادیات رو عوض کرد یا مثلا لوله های انتقال مایع رو ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، Arioman گفته است :

ممنون دوست عزیز

 

در مورد گرد گیری که فرمودین مثل همون گرفتن باد در فن هست ؛ یا رادیاتش رو با دستمالی چیزی تمیز میکنین ؟

بعد از حدود دو سال که فرمودین کل سیستمش رو باید انداخت دور ( به دلیل خطر نشت مایع و ... ) یا مثلا میشه فقط فن پشت رادیات رو عوض کرد یا مثلا لوله های انتقال مایع رو ؟

شما باید باد بگیری ک گرد و خاک بین رادیاتور نمونه 

بعد از دوسال هم شاید طوریش نشه ولی اگر بشه باید کلش رو بندازی دور تقریبا و فقط فن هاش قابل استفاده خواهند بود 

ویرایش شده توسط The.13east
لینک به دیدگاه
Share on other sites

معایب:

در ابتدای خرید

-شانسی بودن میزان آب و کولانت: مخلوط آب و کولانت بایستی به قدر کافی باشه تا میزان هوا به حد اقل خودش رسیده باشد ، که این مهم تا قدر زیادی شانسی هست.

- نویز پمپ : این مورد هم کم‌ و بیش شانسی هست و در صورت وجود نویز باید دور پمپ رو به نحوی تنظیم کنیم تا در کم ترین صدای خودش قرار بگیره.

-کاهش پرفورمنس با گذشت زمان : ««معمولا»» واتر کولرُ بین دو الی سه سال نیاز به سرویس داره .(البته باید به سرویس پذیر بودن! واتر کولر هم توجه داشت).

- از همه مهم تر اینکه باید هر از گاهی م توجهی عمیق ! به واتر بلاک کرد تا از نسوختن واتر پمپ اطمینان حاصل نماییم.

-بالا بودن قیمت نسبت به کولر های بادی.

-کم بودن عمر واتر کولر نسبت به کولر بادی.

################################################

مزایا:

- حجم کم واتر بلاک در واتر کولر ها ، نیاز به توجه ، به ارتفاع رم ها رو از میان بر می دارد.

- وزن کم و در نتیجه وارد آمدن فشار کمتر به پردازنده و عدم حالت گرفتن مادر بورد در طول زمان را به حداقل خود می رساند .( البته اگه واتر بلاک، محکم و ناشیانه پیچ بشود ، در عرض دقیقه و ثانیه آسیب به مراتب بالاتری نسبت به کولر بادی پس از سال ها و ماه ها استفاده ، می‌زند).

- خنک کنندگی مراتب بهتر و بهینه تر ، نسبت به کولر های بادی .

################################################

 در نهایت به نظر بنده خرید یک واتر کولر برای پردازنده (های گران قیمت تر) بیشتر توصیه می کنم.

برای پردازنده های بدون قابلیت اور کلاک ، فن استوک اینتل(مثلا برای سری corei3 و پنتیوم)  یا  یک کولر بادی قویتر تا سقف ۱۰۰ الی ۱۵۰ (مثلا سری corei5) می تونه کافی باشه.

و برای سری های قابل اور کلاک کردن با توجه به ظرفیت کیس و بودجه و میزان اور کلاک و نوع استفاده  ، چه برای کولر بادی چه برای واتر کولر ، انتخاب ها متنوع خواهد شد.

 

ویرایش شده توسط dmcmrk
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، dmcmrk گفته است :

معایب:

در ابتدای خرید

-شانسی بودن میزان آب و کولانت: مخلوط آب و کولانت بایستی به قدر کافی باشه تا میزان هوا به حد اقل خودش رسیده باشد ، که این مهم تا قدر زیادی شانسی هست.

- نویز پمپ : این مورد هم کم‌ و بیش شانسی هست و در صورت وجود نویز باید دور پمپ رو به نحوی تنظیم کنیم تا در کم ترین صدای خودش قرار بگیره.

-کاهش پرفورمنس با گذشت زمان : ««معمولا»» واتر کولرُ بین دو الی سه سال نیاز به سرویس داره .(البته باید به سرویس پذیر بودن! واتر کولر هم توجه داشت).

- از همه مهم تر اینکه باید هر از گاهی م توجهی عمیق ! به واتر بلاک کرد تا از نسوختن واتر پمپ اطمینان حاصل نماییم.

-بالا بودن قیمت نسبت به کولر های بادی.

-کم بودن عمر واتر کولر نسبت به کولر بادی.

################################################

مزایا:

- حجم کم واتر بلاک در واتر کولر ها ، نیاز به توجه ، به ارتفاع رم ها رو از میان بر می دارد.

- وزن کم و در نتیجه وارد آمدن فشار کمتر به پردازنده و عدم حالت گرفتن مادر بورد در طول زمان را به حداقل خود می رساند .( البته اگه واتر بلاک، محکم و ناشیانه پیچ بشود ، در عرض دقیقه و ثانیه آسیب به مراتب بالاتری نسبت به کولر بادی پس از سال ها و ماه ها استفاده ، می‌زند).

- خنک کنندگی مراتب بهتر و بهینه تر ، نسبت به کولر های بادی .

################################################

 در نهایت به نظر بنده خرید یک واتر کولر برای پردازنده (های گران قیمت تر) بیشتر توصیه می کنم.

برای پردازنده های بدون قابلیت اور کلاک ، فن استوک اینتل(مثلا برای سری corei3 و پنتیوم)  یا  یک کولر بادی قویتر تا سقف ۱۰۰ الی ۱۵۰ (مثلا سری corei5) می تونه کافی باشه.

و برای سری های قابل اور کلاک کردن با توجه به ظرفیت کیس و بودجه و میزان اور کلاک و نوع استفاده  ، چه برای کولر بادی چه برای واتر کولر ، انتخاب ها متنوع خواهد شد.

 

اقا ممنون ؛ راستش توضیحات شما در عین بسیار کامل بودن خیلی هم منو ترسوند

خصوصا قسمت شانس میزان اب و کولانت که اصولا من در هیچ جای زندگی ازش بهره ای نبردم خصوصا در خرید !!

در مورد سی پی یو این فن رو برای سیستم جدیدی که میخوام ببندم با cpu 7700 kabylake core i7 میخوام اما کلا اصلا علاقه ای به اورکلاک ندارم و اصلا قراره سری بدون K و اورکلاکش رو بخرم چون بنظرم اگر استفاده در این حالت ایمن بود و هیچ عیبی نداشت اصلا همون اورکلاک رو به عنوان پیش فرض میذاشتن باشه روی سی پی یو

این رو متوجه نشدم ؟ البته اگه واتر بلاک، محکم و ناشیانه پیچ بشود در عرض چند دقیقه اسیب جدی میزنه

بستن یه بلوک کوچک بدون فن روی سی پی یو که باید خیلی ساده تر از بستن بلوک های همراه فن بزرگ هوا خصوصا مدل های نیمه حرفه ای باشه درسته ؟؟؟  


گارانتی گرین چند ساله ست تو سایت لیون ننوشته ؛ این که ادم هر دو سال باید 200 تومن هزینه کنه یکمی اذیت کننده ست چون من الان 4 ساله فن بادی دارم Transofrmer 3 که همچنان داره روان کار میکنه و از طرفی خرابم بشه میشه فقط یه فن گرین 12 سانتی نو با 16 هزارتومن گرفت بست بجای فن استوکش که بازم کاملا بی صدا خواهد بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

داداش من چند مدل واتر کول امتحان کردم و واقعا نویز رو مخی داره، از اونجایی هم که از سیستم زیاد استفاده میکنید بهتره بیش از توجه به زرق و برق واتر کول ها به بی صدایی و کارایی فکر کنید!

من مدل های 120 و 240 evo گرین رو استفاده کردم به حداقل دمایی که رسیدم (cpu 4790) 28 درجه بوده، اما به چه قیمتی؟؟؟ روانی شدن؟ خوب الان حالت سایلنت مد رو از بایوس انتخاب کروم و دما روی 55-65 هست و 100% بی صدا.

این نظر کاملا شخصیه : من الان از واتر کول ناراضیم و میخام noctua d14 بگیرم یا le grand macho چون کاملا بی صدا و از پر امتیاز ترین کولر های بادی هستن. به شما هم پیشنهاد میدم به هیچ وجه واترکول زیر 600-700 تومن نگیرید، چون من همه مدل هارو چک کردم و حداق نویز هر کدومد28 و حد اکثر 35 به بالا هست. (بگذریم که نویز 35db بیش از 10 دقه روانی میکنه ادمو)

خلاصه که واتر کول ارزون نگیر و 200 تومن رو بده le grand macho بگیر

Sent from my HUAWEI MATE 9

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود دوست گرامی،

بنده خودم ترجیح میدم برای سی پی یو های i5 به بالا از واتر کولر استفاده کنم

سرصداش تا حدودی کمتره(اگر تک فن بگیرید سرصداش خیلی کم میشه) صدای پمپش هم بستگی به برندی که برمیدارید داره! مثلا من خودم یه Mealstorm 120k داشتم تو نهایت لود یه صدای خیلی کمی میداد در فاصله خیلی نزدیک که بعد از یه سال فروختمش یه Captain 120 گرفتم اصلا نه فنش صدا میده نه پمپش! هردوشون روی سی پی یو 6700k باتوجه به تک فنه بودن، خیلی عملکرد خوبی داشتن من که راضی بودم و هیچ نیازی به مهاجرت به سمت دو فن و سه فن ندیدم! حالت آیدل 28 درجه فول لود 55-57 درجه

البته یه هر چند وقتی یه صدای به شدت رو اعصابی میده انگار که آب داره رد میشه از داخل لوله و چکه میکنه! البته این موقتیه و سیستم رو ریست کنید درست میشه به هر حال لازم دونستم این رو هم مطرح کنم!

ولا من خودم تاحالا ندیدم کسی واترکولرش مشکلی پیدا کنه که نیازی به سرویس داشته باشه! ولی فکر میکنم هر واترکولری رو بشه سرویس کرد، یسری ها رو با بریدن شلنگ (مثل میل استورم خودم) یسری دیگه هم اصلا سوراخ مخصوص خودش رو دارن (مثل کاپیتان) که میتونید اون رو باز کنید کولانت قبلی رو خارج کنید کولانت جدید رو بریزید و به هر مشقتی درش رو سفت کنید که چکه نکنه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، Arioman گفته است :

خصوصا قسمت شانس میزان اب و کولانت که اصولا من در هیچ جای زندگی ازش بهره ای نبردم خصوصا در خرید !!

-در سری های جدید واتر کولر ها ، این مورد کمتر و کمتر میشه .

-مثلا در از سری جدید ، کپتینِ برند دیپکول یک عدد به دستم رسیده بود که حتی یک حباب کوچک هم مشاهده نکردم .

و دفعه بعدی از سری قدیمی بود و واتر کولر کلی هوا داشت و فقط کافی بود که قبل از بستن روی پردازنده ، یک تکان شدید بدم تا یه جورایی هوا و مایع به تعادل برسند و هوای واتر کولر باعث ایجاد صدای اضافی نشه.

-با این حال اگر هم هوا بیش از حد باشه گویا گارانتی تعویض خواهد کرد. 

-باز هم می گم که میزان هوا در واتر کولر های جدید با توجه به مدرن تر و دقیق تر شدن خط تولید ، روز به روز در حال کمتر شدنه.

در 2 ساعت قبل، Arioman گفته است :

در مورد سی پی یو این فن رو برای سیستم جدیدی که میخوام ببندم با cpu 7700 kabylake core i7 میخوام اما کلا اصلا علاقه ای به اورکلاک ندارم و اصلا قراره سری بدون K و اورکلاکش رو بخرم چون بنظرم اگر استفاده در این حالت ایمن بود و هیچ عیبی نداشت اصلا همون اورکلاک رو به عنوان پیش فرض میذاشتن باشه روی سی پی یو

 بنده سایز مادر بورد و کیس شما رو نمی دونم 

اما برای این پردازنده یک واتر کولر سایز 120 کافی هست .

در 2 ساعت قبل، Arioman گفته است :

این رو متوجه نشدم ؟ البته اگه واتر بلاک، محکم و ناشیانه پیچ بشود در عرض چند دقیقه اسیب جدی میزنه

بله

در خنک کننده های بادی نیمه حرفه ایی و حرفه ایی و در واتر کولر ها ، "بک پلیت"ای وجود داره که هیتسینک  و یا واتر بلاک به اون پیچ می شوند.

و چنانچه پیچ بیش از حد محکم بشه احتمال کج شدن پردازنده و حتی سوکت پردازنده و به مرور زمان باعث خم شدن مادر بوردتون میشه.

البته در برخی از خنک کننده ها پیچ ها به به صورت فنری ارائه‌ی شد تا نیازی به محکم کردن بیش از حد پیچ ها نباشه.(در واقع فنر ها به این خاطر بود تا با محکم نکردن بیش از حد پیچ ها ، بلاک همچنان در سر جایش محکم باقی بمونه.)

در کل پیچ به هر صورتی که باشه ، فقط کافیه تا درست پیچ بشه.

در 2 ساعت قبل، Arioman گفته است :

این که ادم هر دو سال باید 200 تومن هزینه کنه یکمی اذیت کننده ست

-به شخصه این کار رو  برای واتر کولر های کلوز لوپ و یا غیر کاستم کمی وسواس می دونم. مخصوصا برای ما کاربرانی که محدودیت بودجه داریم.

-از دوستان کسانی هستند که در حاضر ۳ سالی میشه که واتر کولر دارند و به گفته خودشون فعلا راضی اند و به تنها چیزی که فکر نمی کنند سرویس و یا تعویض واتر کولرشون هست.

-اگر هم دلتون با خنک کننده بادی هست بنده این مدل رو پیشنهاد می کنم که کاملا از پس خنک کردن 7700 (وحتی پردازنده های قوی تر و داغ تر) :

http://lioncomputer.ir/product/4632/ThermalRight+True+Spirit+120M+BW+Rev.A+CPU+Cooler/

من خودم مدل deepcool gammaxx 400 داشتم که با کولر پیشنهادی کاملا در یک سطح اند اما به دلایل زیر من همین ترمالرایت  رو پیشنهاد می کنم

یک . استفاده از پایه های فلزی که در مدل دیپکول پایه ها پلاستیکی بودند.

دو . وزن کمتر که در مدل دیپکول کول وزن ۷۰۰ گرم هست و در مدل ترمالرایت 480 گرم.

سه . ارتفاع کمتر که در مدل دیپکول کول ارتفاع ۱۵.۴ و در مدل ترمالرایت ارتفاع ۱۴.۵ هست.

چهار.ظاهر بهتر

و همچنین به تازگی کاهش قیمت خوبی داشته در واقع به قیمت قبلیش نزدیک تر شده.

ویرایش شده توسط dmcmrk
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام خدمت شما دوست من.

بنده کولر بادی tuniq tower120 داشتم و بعد از اون corsair H115 خریدم.

از تفاوت هاشون بگم صدای واتر کولر بیشتر از بادی هست. هم پمپش و هم فن هاش.

فضایی که واتر میخاد یه مقداری تو مخه که شما باید به جای فن این رو نصب کنید در صورتی که ایر نیاز به فضا نداره.

دمای کاری واتر شدیدا کمتر از ایر هست. من دمای بیکارم زیر 24 و فول لود زیر 60 درجه هست با کمترین دور پمپ و فن ها.

زیبایی واتر شدیدا بیشتر از ایر هست.

نصب ایر خیلی سخت و اذیت کنندس ولی واتر خیلی لذت بخش و راحته.

درباره عمر هم که دوستان صحبت کردن! کولر من تا 1400 گارانتی داره و در صورت بروز مشکل میبرمش گارانتی. نمیدونم گرین تا چه مدت گارانتی داده.

ولی بعد اون احتمالا کولر عوض بشه و دیگه اخر عمرش پیش من نباشه مثل خیلی قطعات دیگه.

یه چیزیم بگم هیچ وقت ارزونترین تکنولوژی رو نخرید. یعنی میخاید واتر بخرید نرید ارزونترین رو بخرید اگر پولتون به گرونترین نمیرسه حد وسط رو بگیرید.

به شخصه کولرهای 120 رو نمیپسندم مگر برای سی پی یو های i3. از i5 به بعد 240 رو پیشنهاد میدم چون میزان خنک کنندگیش توی لحظه ای که لازمه بیشتر از 120 هست.

موفق و پیروز باشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یکی از مزیت هایی که واتر داره من ندیدم کسی اشاره کنه اینه که واتر حرارت پردازنده رو مستقیم به بیرون کیس هدایت میکنه ولی ایر کولر حرارت پردارنده رو به هوای درون کیس منتقل میکنه که باید توسط فن های کیس به بیرون منتقل بشه 

به شخصه کولر های آبی و ( البته برای پردارنده i5 ضریب باز و پردارنده های i7) ترجیح میدم ظرافت خاصی دارن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تو فروم میبینم دوستان خیلی دیپ کول پیشنهاد میکنن... بد نیست نظرات کاربران رو در اینجا بخونید... و اگه دیپ کول  استفاده میکنید حواستون باشه احتمال نشتی خیلی بالایی داره...!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، Ali Subi گفته است :

با سلام خدمت شما دوست من.

بنده کولر بادی tuniq tower120 داشتم و بعد از اون corsair H115 خریدم.

از تفاوت هاشون بگم صدای واتر کولر بیشتر از بادی هست. هم پمپش و هم فن هاش.

فضایی که واتر میخاد یه مقداری تو مخه که شما باید به جای فن این رو نصب کنید در صورتی که ایر نیاز به فضا نداره.

دمای کاری واتر شدیدا کمتر از ایر هست. من دمای بیکارم زیر 24 و فول لود زیر 60 درجه هست با کمترین دور پمپ و فن ها.

زیبایی واتر شدیدا بیشتر از ایر هست.

نصب ایر خیلی سخت و اذیت کنندس ولی واتر خیلی لذت بخش و راحته.

درباره عمر هم که دوستان صحبت کردن! کولر من تا 1400 گارانتی داره و در صورت بروز مشکل میبرمش گارانتی. نمیدونم گرین تا چه مدت گارانتی داده.

ولی بعد اون احتمالا کولر عوض بشه و دیگه اخر عمرش پیش من نباشه مثل خیلی قطعات دیگه.

یه چیزیم بگم هیچ وقت ارزونترین تکنولوژی رو نخرید. یعنی میخاید واتر بخرید نرید ارزونترین رو بخرید اگر پولتون به گرونترین نمیرسه حد وسط رو بگیرید.

به شخصه کولرهای 120 رو نمیپسندم مگر برای سی پی یو های i3. از i5 به بعد 240 رو پیشنهاد میدم چون میزان خنک کنندگیش توی لحظه ای که لازمه بیشتر از 120 هست.

موفق و پیروز باشید.

تقریبا به همه چیز اشاره کردی.البته من 120 گرینش رو دارم و گرین  18 ماه گارانتی داره... موقعی که تهیه کردم هم بودجه محدودی داشتم هم اطلاعات نسبت به الان کم، اما راضیم ازش توی این سه ماه کارکردش.

صداش کمه . نیست یبار هم گذاشتم پردازنده توی بالاترین حدش بدون اور کار کنه حدودا نیم ساعت که دمای 57 حدودی داشت میشد گرمای خروجی رو کاملا حس کرد...و دمای حالت ایده‌آل حدودا 30 که نسبت به دمای محیط متغیره...

البته اگه بخوام الان کولر مایع تهیه کنم 240 میگیرم گرچه از این 120 راضیم.

در 1 ساعت قبل، M-yousef گفته است :

یکی از مزیت هایی که واتر داره من ندیدم کسی اشاره کنه اینه که واتر حرارت پردازنده رو مستقیم به بیرون کیس هدایت میکنه ولی ایر کولر حرارت پردارنده رو به هوای درون کیس منتقل میکنه که باید توسط فن های کیس به بیرون منتقل بشه 

به شخصه کولر های آبی و ( البته برای پردارنده i5 ضریب باز و پردارنده های i7) ترجیح میدم ظرافت خاصی دارن

دقیقا گرما رو به خارج کیس میبره

ویرایش شده توسط کیهان
لینک به دیدگاه
Share on other sites

چه خبره اینجا!!کی گفته مایع واتر کولر ها باید هر دو سال عوض بشه؟!و کی گفته نویزشون بیشتر از خنک کننده های بادیه؟!کلا تو این چند ماهی که عضو فروم هستم میبینم اکثر نظرات تو اکثر موارد غیر کارشناسی و تخصصیه و اکثرا هم هر چیزی رو به شدت میکوبن بدون دلیل خاصی!!همین چند و قت پیش بود سر تست پاور گرین تو لیون انقدر نظرات منفی دادن که هرکس چندتاشو بخونه تا اخر عمرش دیگه سراغ برند گرین نمیره!!اونم از قیمت دادن یه سری از اعضا واسه خرید قطعات دست دو که ماشاالله نوبره!نویز به صورت میانگین در اکثر واتر کولر ها کمتر از خنک کننده های بادی هست!همونطور که دوستمون هم گفتن حرارت به بیرون از کیس انتقال داده میشه و حتی فن ها نقش خنک کنندگی هوای داخل کیس رو هم دارن!عمر مفیدشونم تو استفاده خانگی حتی بیشتر از پنج ساله!فشاری روی برد و پردازنده نمیارن!احتیاج به تعمیر و نگهداری خاصی هم ندارن!در ضمن مثلکه یه سری از دوستان از حداقل اطلاعات هم برخوردار نیست!این مشکل وجود هوا در لوله های انتقال هم یه چیز بی معنی هست و فقط باید دقت کنید رادیات در ارتفاع بالاتری نسبت به پمپ قرار داشته باشه تا وجود هر گونه مشکل احتمالی رو به صفر برسونه!در ضمن واتر کولر ها کنترل بهتری بر شوک های حرارتی پردازنده ها دارن!معایبشم گرون تر بودن و احتیاج به فضای بیشتر برای فن ها البته در نسخه های 240 و بالاتر هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، M-yousef گفته است :

یکی از مزیت هایی که واتر داره من ندیدم کسی اشاره کنه اینه که واتر حرارت پردازنده رو مستقیم به بیرون کیس هدایت میکنه ولی ایر کولر حرارت پردارنده رو به هوای درون کیس منتقل میکنه که باید توسط فن های کیس به بیرون منتقل بشه 

خیر.

الزاما به بیرون نمیده.

الان خود من واتر کورسیر جلوی کیس بسته شده و هوای گرم رو به داخل میده.

ولی گرافیکم مستقیم میده بیرون.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 ساعت قبل، Ali Subi گفته است :

خیر.

الزاما به بیرون نمیده.

الان خود من واتر کورسیر جلوی کیس بسته شده و هوای گرم رو به داخل میده.

ولی گرافیکم مستقیم میده بیرون.

البته که الزاما به بیرون نمیده شیوه نصب واتر هست که هوا رو به بیرون میده شما فن ها رو برعکس نصب نکردی؟؟؟!!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 دقیقه قبل، M-yousef گفته است :

البته که الزاما به بیرون نمیده شیوه نصب واتر هست که هوا رو به بیرون میده شما فن ها رو برعکس نصب نکردی؟؟؟!!!!

برعکس نداره که دوست من.

کلا 3 جا برای نصب رایات هست.

پشت جلو و بالای کیس.

پشت و بالا که باد رو به بیرون میدن پس رادیات هم به بیرون میزنه باد رو.

جلو فن باید به داخل نصب بشه و باد رو به داخل بده پس رادیات هم همینطور نصب میشه.

بنده پشت کیسم رادیات گرافیک  نصبه. بالا هم 280 ساپورت نبود. ناچارا جلو بستم که باد رو به داخل میده.

البته تاثیر انچنانی رو دمای داخل نداره ولی به هر حال الزاما واتر کولیر به بیرون نمیده گرما رو.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 11 ساعت قبل، Ali Subi گفته است :

خیر.

الزاما به بیرون نمیده.

الان خود من واتر کورسیر جلوی کیس بسته شده و هوای گرم رو به داخل میده.

ولی گرافیکم مستقیم میده بیرون.

درود

اگر کولر بالا یا پشت بسته بشه، دمای کیس کمتر خواهد بود. اگر کولر جلو بسته بشه، دمای پردازنده پایین تر و دمای کیس و گرافیک بالاتر خواهد بود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 22 دقیقه قبل، Ali Subi گفته است :

برعکس نداره که دوست من.

کلا 3 جا برای نصب رایات هست.

پشت جلو و بالای کیس.

پشت و بالا که باد رو به بیرون میدن پس رادیات هم به بیرون میزنه باد رو.

جلو فن باید به داخل نصب بشه و باد رو به داخل بده پس رادیات هم همینطور نصب میشه.

بنده پشت کیسم رادیات گرافیک  نصبه. بالا هم 280 ساپورت نبود. ناچارا جلو بستم که باد رو به داخل میده.

البته تاثیر انچنانی رو دمای داخل نداره ولی به هر حال الزاما واتر کولیر به بیرون نمیده گرما رو.

درسته حواسم به جهت جریان هوا نبود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان منم يه دونه ٢٤٠ ديپ كول دارم (حدود ٣ ساله)

جديدا هر چند دقيقه يك بار صداي جريان اب مياد

طبيعيه يا نه؟

صداش يه حالتيه كه حس ميكني شلنگش در اومده اب داره ميريزه بيرون :|

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، K1lleR گفته است :

دوستان منم يه دونه ٢٤٠ ديپ كول دارم (حدود ٣ ساله)

جديدا هر چند دقيقه يك بار صداي جريان اب مياد

طبيعيه يا نه؟

صداش يه حالتيه كه حس ميكني شلنگش در اومده اب داره ميريزه بيرون :|

بله طبيعي هست داخل راديات ١٠٠٪‏ از مايع پر نميشه هيچ وقت و مقداري هوا هم وجود داره زماني كه مقداري از اين حباب هوا به داخل واتربلاك وارد ميشه اين صدا ايجاد ميشه البته واتركولر من هر دو سه روز يك بار اين صداي جريان اب ازش مياد براي شما احتمالا اين حباب هوا جايي نزديك واتربلاك گير افتاده، بلاك رو باز كنيد روشن كنيد سيستم رو كمي بلاك وشلنگ رو تكان بديد تا هوا به انتهاي راديات برگرده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1396/03/14, 21:44:33، Ali Subi گفته است :

با سلام خدمت شما دوست من.

بنده کولر بادی tuniq tower120 داشتم و بعد از اون corsair H115 خریدم.

از تفاوت هاشون بگم صدای واتر کولر بیشتر از بادی هست. هم پمپش و هم فن هاش.

فضایی که واتر میخاد یه مقداری تو مخه که شما باید به جای فن این رو نصب کنید در صورتی که ایر نیاز به فضا نداره.

دمای کاری واتر شدیدا کمتر از ایر هست. من دمای بیکارم زیر 24 و فول لود زیر 60 درجه هست با کمترین دور پمپ و فن ها.

زیبایی واتر شدیدا بیشتر از ایر هست.

نصب ایر خیلی سخت و اذیت کنندس ولی واتر خیلی لذت بخش و راحته.

درباره عمر هم که دوستان صحبت کردن! کولر من تا 1400 گارانتی داره و در صورت بروز مشکل میبرمش گارانتی. نمیدونم گرین تا چه مدت گارانتی داده.

ولی بعد اون احتمالا کولر عوض بشه و دیگه اخر عمرش پیش من نباشه مثل خیلی قطعات دیگه.

یه چیزیم بگم هیچ وقت ارزونترین تکنولوژی رو نخرید. یعنی میخاید واتر بخرید نرید ارزونترین رو بخرید اگر پولتون به گرونترین نمیرسه حد وسط رو بگیرید.

به شخصه کولرهای 120 رو نمیپسندم مگر برای سی پی یو های i3. از i5 به بعد 240 رو پیشنهاد میدم چون میزان خنک کنندگیش توی لحظه ای که لازمه بیشتر از 120 هست.

موفق و پیروز باشید.

ممنون از توضیحاتتون

یه چیزی رو متووجه نشدم اصولا در واترکولر که باید فضای آزاد بیشتر باشه تا بادی چون بادی یه فن بزرگ و خنک کننده بزرگ داره روش ولی در واترکولر یه باکس کوچک روی سی پی یو قرار میگیره که با لوله های حامل اب با فنی که اصولا پشت کیس وصل میشه وصله درسته ؟

پس باید فضای ازاد واترکولر به غیر از دو لوله ش بیشتر بشه !


کیس من از سری قدیمی های گرین هست که فقط یه 120 رو پشتش ساپورت میکنه ، ایا این واترکولر برای Core i7 7700 کفایت میکنه یا نه ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من همچنان چند چیز رو متوجه نمیشم :

1- چرا باید نویز واترکولر و صداش بیشتر باشه ؟  مگه همون فنی که روی بادی هست روی رادیات نیس ؟!     آیا پمپ مایع رو داخل لوله ها مرتب حرکت میده و صدای محسوسی داره ؟

2-ایا برای سی پی یو نسل جدید  Kaby lake 7700  بدون اورکلاک خرید یه واترکولر با فن تکی 120 کفایت میکنه و جواب میده بخوبی ؟
 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 48 دقیقه قبل، Arioman گفته است :

من همچنان چند چیز رو متوجه نمیشم :

1- چرا باید نویز واترکولر و صداش بیشتر باشه ؟  مگه همون فنی که روی بادی هست روی رادیات نیس ؟!     آیا پمپ مایع رو داخل لوله ها مرتب حرکت میده و صدای محسوسی داره ؟

2-ایا برای سی پی یو نسل جدید  Kaby lake 7700  بدون اورکلاک خرید یه واترکولر با فن تکی 120 کفایت میکنه و جواب میده بخوبی ؟
 

 

 

1- حقیقتا من به عقیده خودم صدای واترکولر بسیار کمتر بود صدای پمپش رو هم به زور از فاصله خیلی نزدیک اونم روی بعضی مدل ها میشه شنید و روی خیلی مدل ها اصلا نمیشه شنید!

2- بنده خودم یک Deepcool Captain 120 برای سی پی یو 6700k خودم بستم مشکلی هم نداشتم یک سالیه، بعید میبینم شما هم مشکلی داشته باشید!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، Arioman گفته است :

من همچنان چند چیز رو متوجه نمیشم :

1- چرا باید نویز واترکولر و صداش بیشتر باشه ؟  مگه همون فنی که روی بادی هست روی رادیات نیس ؟!     آیا پمپ مایع رو داخل لوله ها مرتب حرکت میده و صدای محسوسی داره ؟

2-ایا برای سی پی یو نسل جدید  Kaby lake 7700  بدون اورکلاک خرید یه واترکولر با فن تکی 120 کفایت میکنه و جواب میده بخوبی ؟
 

 

 

درود

1.نویز کولر مایع دو منبع داره، یکی پمپ که بسته به مدل کولر و  شانس متغیره و کاریش نمیشه کرد. دوم برخورد باد فن با رادیات که هر چه رادیات ضخیم تر و فشرده تر باشه بیشتره. هیت سینکها معمولا به فشردگی رادیاتها نیستند و به همین دلیل صدای کمتری دارند.

2. بله کافیه.اما عموما کولرهای مایه پایبن رده پس از حدود دو سال دچار افت کارایی می شن و بهتره این مساله رو در نظر بگیری.

ویرایش شده توسط سعید بهمنیان
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...