رفتن به مطلب

SSD جدید شرکت Memblaze با درگاه ورودی PCI و پشتیبانی از پروتکل NVMe


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

6.thumb.PNG.8ae2eed27359b0fca66ea1bd399c6d0f.PNG

 

شرکت Memblaze از یک درایو SSD با درگاه PCI با پشتیبانی از پروتکل NVMe، منتشر کرد .این درایو با استفاده ازآخرین نسل از تراشه های تجاری TLC NANDبا حجم 11 ترابایت و سرعت خواندن تصادفی 1 MIOPS (یک میلیون عملیات ورودی و خروجی بر ثانیه ) ،قابلیت خواندن اطلاعات با سرعت 6 گیگابایت در ثانیه را دارد. Memblaze اعلام کرد ،نسل بعدی درایو های SSD با درگاه PCI و به همراه پروتکل NVMe، در سری های PBlaze 5 700 و 900 جهت استفاده در دیتا سنتر ها و مرکز داده ها ، با مقیاس فوق العاده به همراه برنامه های کاربردی حیاتی منتشر خواهد شد .سری PBlaze5 ، با استفاده از تراشه های تجاری 3D Enterprise-level TLC NAND، و پشتیبانی از پروتکل NVMe 1.2a با ظرفیت 11 ترابایت تولید میشوند .سری PBlaze5 ، در سایز 2.5 اینچ به همراه پورت U.2 در سایز فرم فاکتور  HHHL ، سرعت خواندن با پهنای باند 6 گیگابایت در ثانیه در حالت (128K) و  وسرعت خواندن تصادفی 1 میلیون IOPS در حالت 4K را می تواند فراهم کند زمان تاخیر در حالت خواندن و نوشتن هم به 90/15μs میکروثانیه میرسد. سری PBlaze5 با درگاه ورودی U.2 قابلیت اتصال و جداشدن مانند پورت USB را دارد این قابلیت باعث کاهش پیچیدگیها در عملیات مرکز داده ها میشود.

با توجه به  نسبت قیمت پرداختی به کارایی در سری PBlaze5 700 به میزان قابل توجهی NOD تولید، و تعداد کلاستر های این تراشه ها را کاهش داده است، که این کار باعث پایین آمدن مصرف انرژی و کاهش هزینه های تولید میشود.سری PBlaze5 700 ایده آل برای دیتاسنتر ها، محاسبات ابری ،ذخیره سازی محتویات نرم افزاری ،موتور های جستجو و حجم داده های برنامه های بسیار بزرگ است. این قابلیتها به سازمانها و مشتریان آنها اجازه می دهد با سرعت و کارایی بسیار بالا در نسل بعدی به فعالیتهای خود ادامه دهند.

سری PBlaze5 900 هم مخصوص سازمانهاییست که در سطح تجاری JEDEC فعالیت دارند.این سری با پشتیبانی از پروتکل NVMe end-to-end و پروتکل امنیتی SBER < 1E-23، به این سازمانها کمک میکند تا در مقابل مشکلاتی از قبیل فساد و اشتباهات درون سازمانی مقابله کنند.سری PBlaze5 900 با استفاده از رابط U.2 و دسترسی چند گانه از طریق سویچ PCI کمک میکند تا ریسک خرابیهای ناشی از میزبانی کاهش یافته و به بهبود دسترسی به سیستم کمک کند.علاوه بر اینها سری PBlaze5 900 دارای نرم افزارهای امنیتی شامل رمز گزاری و حفاظت از داده هااست که باعث اطمینان بیشتر از استفاده از این SSD ها میشود.

قیمت و زمان رسمی برای این درایو ها توسط شرکت Memblaze منتشر نشده است .جهت اطلاعات تکمیلی میتوانید به این لینک مراجعه کنید

 

منبع : Guru3d

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...