رفتن به مطلب

روند رو به رشد پردازنده های Ryzen در بازی ها با وصله های جدید


Recommended Posts

amd-ryzen-1800x-build-3-100711179-large.thumb.jpg.62daa9d9c4aadb28a684fbb8e88cf7c3.jpg

 

به طور کلی می توان استقبال از سری Ryzen را به عنوان پردازنده های گیمینگ بسیار مورد قبول قلمداد کرد؛ اما این چیپ ها از همان ابتدا با یک نقطه ضعف همراه بودند: عملکرد سوال برانگیز آنها در بازی ها. شاید برخی بتوانند در مباحثه های خود بر این جمله مشخصاً صحیح که این پردازنده ها در اجرای بازی ها "به اندازه کافی خوب هستند" تکیه بزنند؛ اما در عین حال واضح است که عملکرد این پردازنده ها در بخش گیمینگ به اندازه دیگر بخش های "فوق العاده" این معماری در انجام دیگر امور نبوده است.

در حال حاضر به نظر می رسد این مشکلات به سادگی تنها از عدم وجود بهینه سازی های مناسب نشأت می گیرند و نباید معماری ذاتی آن را مورد سرزنش قرار داد. در یکی از جدیدترین وصله های عنوان Rise of the Tomb Raider، پردازنده های AMD با افزایش کارایی بسیار زیادی بالغ بر %28 میانگین فریم بیشتر در تنظیمات متوسط و بالا بدست آورده اند. این پروفایل ها به این دلیل انتخاب شده اند که نسبت به تنظیمات بالاتر از خود بار پردازشی بیشتری را بر پردازنده اصلی اِعمال می کنند.

هنگامی که از توسعه دهندگان این بازی در شرکت بازی سازی Crystal Dynamics سوال شد که این ارقام چگونه به دست آمده اند، این چنین پاسخ دادند: " بازی Rise of the Tomb Raider دستورات رندر را جهت پردازش بر روی رشته های پردازشی مختلف، به چند قسمت تقسیم می کند. به وسیله میزان کردن سایز آن دستورات، این امکان برای پردازنده های چند هسته ای فراهم می شود که در برخی موارد بتوانند بیشتر درگیر بار پردازشی شده و با ترکیب دیگر ویژگی ها از سربارهای واحد زمان بندی بکاهند. به همین دلیل موتور بازی می تواند به صورت کاراتری از رشته های پردازشی CPU میزبان بهره برداری کند."

 

47k4dIF43e2spNbL.thumb.jpg.e0817767ac3f107d92b9a244d2f2e7c6.jpg

 

بسیار عالی. این وصله احتملاً تا به الان به صورت خودکار از طریق استیم به بازی شما اضافه شده است. اگر علاقه مند به تست کردن این تغییرات هستید می توانید با انتخاب نسخه های بتای قدیمی تر استیم (مانند نسخه 767.2 یا قبل تر) میزان افزایش کارایی سیستم در نسخه جدیدتر را نسبت به نسخه های قدیمی بسنجید.

همچنین جدای از این بازی، نرم افزارهایی مانند ZBrush نیز با دریافت وصله هایی شاهد افزایش کارایی فوق العاده ای بودند. البته شاید این نرم افزار خیلی به کار گیمرها نیاید اما قطعاً یکی از ابزارهای اساسی خالقین محتوا است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله منبع که توسط AMD منتشر شده مراجعه کنید.

 

منبع: TechPowerUp

مترجم: مجید بکائیان

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

رایزن اینده بسیار خوبی داره

در حال حاضر اینتل توی گیم برتری داره ولی سال دیگه شاید اینطور نباشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود جناب بکاییان و سپاس از پوشش خبر

افزونه رو معمولا برای addon یا پلاگین به کار می برند و گمان می کنم بهتره برای patch در اندیشه ی معادل بهتری باشیم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 35 دقیقه قبل، سعید بهمنیان گفته است :

درود جناب بکاییان و سپاس از پوشش خبر

افزونه رو معمولا برای addon یا پلاگین به کار می برند و گمان می کنم بهتره برای patch در اندیشه ی معادل بهتری باشیم.

درود بر آقای بهمنیان عزیز و تشکر بابت تذکر

شما درست می فرمایید و اشتباه از بنده بود. موردی که فرمودید تصحیح شد. امیدوارم این دفعه مشکلی نداشته باشه ;)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 17 دقیقه قبل، Trickster گفته است :

درود بر آقای بهمنیان عزیز و تشکر بابت تذکر

شما درست می فرمایید و اشتباه از بنده بود. موردی که فرمودید تصحیح شد. امیدوارم این دفعه مشکلی نداشته باشه ;)

خواهش می کنم داداش

چیزی بهتر  از همون وصله به ذهنم نرسید و در واژه نامه ها هم چیزی نیافتم. شاید جورافزار یا وصله افزار رو بشه براش به کار برد.

سپاس از توجهت.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نمیدونم جریان چیه هر بار آپ میدن برای بهبود عملکرد در بازی ها فقط و فقط روی بازی هایی تست میشه که AMD ساپورت هستن و برای این بازی بهینه شدن. :|

اکثرا هم یا hitman هست یا tomb یا اون بازی استراتژک که اولش AO داشت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 5 دقیقه قبل، ATER گفته است :

نمیدونم جریان چیه هر بار آپ میدن برای بهبود عملکرد در بازی ها فقط و فقط روی بازی هایی تست میشه که AMD ساپورت هستن و برای این بازی بهینه شدن. :|

اکثرا هم یا hitman هست یا tomb یا اون بازی استراتژک که اولش AO داشت

بخاطر اینکه اکثر بازیها سی پی یو محور نیستن

من خیلی از بازیها رو تست کردم که i3 و i7 زیاد فرقی نداتشن توی فریم

هیتمن رو بازی نکردم ولی تامب ریدر به سی پی یو خیلی وابسته هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 17 دقیقه قبل، WINNER گفته است :

بخاطر اینکه اکثر بازیها سی پی یو محور نیستن

من خیلی از بازیها رو تست کردم که i3 و i7 زیاد فرقی نداتشن توی فریم

هیتمن رو بازی نکردم ولی تامب ریدر به سی پی یو خیلی وابسته هست

تام ریدر نیست توم ریدره...

لرن انگلیش ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ای ام دی سری رایزن رو طی 1سال یا 2 سال طراحی و برنامه نویسی نکرد. من جایی خوندم که حدود 6 سال یا بیشتر با 20 میلیون ساعت کاری  با 2500 مهندس و نخبه شبانه روز در حال ساخت این تراشه بودن . واقعا  به حرف گفتن آسونه ولی زمان خیلی زیادی هست برای تولید این سی پی یو . به هر حال با ورود این سی پی یو به دنیای گیم طبیعی هست که با ضعف هایی همراه باشه ولی این نقطه امید وعطفی هست که ای ام دی تونست صنعتشو یه بار دیگه به رخ بکشه . این پایه گذاری برای ساخت و تولید تراشه های قوی تر هست . ای ام دی بسیار آینده نگر هست و  چند سال دیگه رو میبینه که با ظهور در اون دوره احتمالا حرفهای بسیاری برای گفتن خواهد داشت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...