رفتن به مطلب

روزهای خوش پردازنده G4560 به شماره افتاد: اینتل در صدد حذف این محصول برای فروش پردازنده های گران تر Core i3 است


Recommended Posts

1.thumb.jpg.d2c7776ce53da6462cb0b4a65c2c353d.jpg

 

پردازنده دو هسته ای G4560 سری پنتیوم با سوکت LGA 1151 آرامش را از اینتل گرفته است. این کمپانی دو نسل آخر پردازنده های پنتیوم خود را همراه با تکنولوژی HyperThreading عرضه کرده است و میزان کش سطح 3 آنها را نیز از 2 به 3 مگابایت افزایش داده که دو عامل کلیدی تفاوت سری پردازنده های دسکتاپ پنتیوم با خانواده Core i3 به شمار می رفت. تکنولوژی HyperThreading توسط تعداد زیادی ار بازی ها و نرم افزارهایی که برای اجرا نیاز به حداقل پردازنده هایی با 4 هسته منطقی داشتند مورد استقبال قرار گرفته است. در این میان، پردازنده G4560 نیز با قیمت 64 دلار و بهره گیری از 2 هسته فیزیکی و 4 رشته پردازشی، ریزمعماری جدید Kaby Lake، بیش از 3 مگابایت کش سطح 3 و فرکانس 3.50 گیگاهرتز از جایگاه قدرتمندی برخوردار است. اما از طرف دیگر با وجود این پردازنده دیگر خرید پردازنده های دو هسته ای سری Core i3 با قیمتی تقریباً دو برابر انتخابی نامعقول به نظر می آید. راه حل اینتل؟ عملاً حذف آن از بازار.

 

2.thumb.jpg.5c8759fa0b12df85c2ae5bc6fc78642d.jpg

 

طبق مقاله جدیدی که در وب سایت DigiWorthy منتشر شده است، اینتل تصمیم دارد تولید پردازنده های G4560 از سری پنتیوم را کمتر کرده تا موجودی آن کاهش یافته و مشتریان را مجبور به خرید پردازنده های گران قیمت تر سری Core i3 نسل هفتمی کند. ارزان ترین مدل این سری پردازنده Core i3 7100 است که با 117 دلار، تقریباً قیمتی بیش از دو برابر G4560 دارد. این پردازنده با معماری Kaby Lake دارای همان 2 هسته فیزیکی، 4 رشته پردازشی به وسیله تکنولوژی HyperThreading و 3 مگابایت کش سطح 3 اما با تنها اندکی فرکانس بالاتر 3.90 گیگاهرتز است. البته پردازنده گرافیکی داخلی آن نیز در مقایسه با G4560 کمی قدرتمندتر است، چنانچه بخواهید از آن استفاده کنید.

آیا واقعاً 400 مگاهرتز فرکانس بالاتر، قیمت دو برابر آن را توجیه می کند؟ حتی قویترین پردازنده های سری Core i7 اینتل نیز چنین ارزش تفاوت قیمتی ندارند. تمام قیمت های توصیه شده توسط اینتل برای خرده فروشی مشتریان معمولی بر مبنای 1000 واحد موجودی Tray می باشد.

 

منبع: TechPowerUp

مترجم: مجید بکائیان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

گند زده این intel چهار سال بدون رقیب جلو رفتن چیزی بهتر از این در نمیاد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ماشاءالله پررویی اینتل:8_laughing: به جای اینکه یه چند تا پردازنده قدرتمندتر بده بیرون و قیمتارو ارزون کنه میخواد دوهسته ای قبلیاشو بزاره کنار گرونترارو بفروشه:4_joy: من خودم طرفدار اینتلم اما دیگه داره خیلی مزخرف بازی در میاره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جالب هست تو ایران دلال های ما زودتر از اینتل فهمیدن این پردازنده تهدیدی جدی برای i3 ها هستش در نتیجه اصلا وارد نکردن. :D

 

ای ام دی جان دستم به دامنت xD دیگه وقتشه رایزن 3 رو با قیمت استثنایی بدی بیرون ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

وقتش رسیده پایین رده های RYZEN هم بیان !

1200 میتونه یه مقدار اوضاع رو بهبود بده !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...