رفتن به مطلب

با نزدیک شدن به زمان معرفی کارت گرافیک های RX Vega، وجود مدل های غیر رفرنس در هنگام معرفی در هاله ای از ابهام قرار می گیرد


Recommended Posts

AMD-Radeon-RX-Vega-SIGGRAPH-2017.thumb.png.a882743650c9ea8c609202bd6c082bfc.png

 

همین ابتدا اجازه بدهید نکته مهمی را درباره این خبر گوشزد کنیم: این خبر آنچنان که باید و شاید مورد تأیید قرار نگرفته است پس در مورد بررسی و تحلیل آن کمی احتیاط کنید.

وب سایت 3DCenter به تازگی جدولی منتشر کرده است که احتمالاً مربوط به زمان بندی تولید کارت گرافیک های RX Vega و عملیات بهینه سازی داخلی شرکای تجاری تراز اول AMD همجون XFX و Sapphire و یا PowerColor باشد. به خاطر داشته باشید که تولید کنندگان ابتدا یک طراحی مرجع از AMD دریافت می کنند تا بعداً بتوانند همان GPU را با درجات مختلفی از بهینه سازی در یک کارت گرافیک عملیاتی پیاده کنند که این روند زمانبر نیز هست.

 

hTi3IPtQ1CTlhejK.thumb.jpg.6b21f94caf5a419c88d6304f7a67d7ef.jpg

 

طبق این جدول زمان بندی درز کرده، ظاهراً قرار بوده صورت حساب اجناس برای قسمت های مورد نیاز جهت تولید صحیح یک کارت گرافیک RX Vega در محدوده زمانی ماه ژوئن ارسال شود. تست های اعتبار سنجی مهندسی نیز از همان ماه ژوئن تا اوایل ماه جولای انجام می شوند. انتظار می رود نمونه های اولیه از شرکای طرف قرارداد AMD تا اواسط همین ماه تولید شده و پس از آن تا ابتدای ماه آگوست مراحل تست های صحت ساخت محصول را بگذرانند. قابل ذکر است که AMD قبلاً معرفی اجمالی کارت گرافیک های RX Vega در نمایشگاه SIGGRAPH 2017 که از سی اُم جولای تا سوم آگوست برگزار خواهد شد را تأیید کرده بود.

با این حال به نظر می آید بایوس این کارت ها تنها از دوم آگوست برای شرکای تجاری ارسال شود، ضمن اینکه این شرکای تجاری هنوز هیچ خبر رسمی از تاریخ عرضه این سری کارت گرافیک های مبتنی بر معماری Vega دریافت نکرده اند که می تواند تأثیری منفی بر روند تولید انبوه محصولاتشان بگذارد. این موضوع می تواند به عرضه روی کاغذ یا تنها موجودی مدل های رفرنس AMD در زمان معرفی منجر شود.

نکته قابل توجه در اینجا، اشاره به اهمیت نقش بایوس در بهینه سازی های لازم در بُردهای طراحی شده شرکا است زیرا این بایوس ها معمولاً حاوی محدودیت های مصرف و دما، سرعت فن ها و موقعیت مدار تغذیه از پیش تعیین شده AMD هستند که شرکا با بهره گیری از آنها سیستم های خنک کننده اختصاصی خود را طراحی می کنند.

 

منبع: TechPowerUp

مترجم: مجید بکائیان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خودش بیاد ببینیم چیکارس بعد منتظر غیر رفرنس ها می مونیم .

ماینرها رو فراموش نکنیم . احتمالا با هجوم میانرها رو به رو بشیم .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من که نسبت به وگا خیلی امیدوارم، اما باید صبر کرد و منتظر شد دید...!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

باید تایپیک زد ماینرا توروخدا بیخیال شین بذارین لاقل دوتا دونه از این کارت دسته چارتا آدم متخصص بیوفته تست کنن برا ما هم تعریف کنن بقیش برا خودتون فقط عین این ۵۷۰ و ۵۸۰ اینقدر وحشیانه با کله وارد عرصه نشین تو همون ۴ ساعت اول که لیون آورد تموم شد!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

خودش بیاد ببینیم چیکارس بعد منتظر غیر رفرنس ها می مونیم .

ماینرها رو فراموش نکنیم . احتمالا با هجوم میانرها رو به رو بشیم .

افت شدید ارزش ارز دیجیتالی شاید مانعی باشه برای خرید سری جدید کارت ها!

ویرایش شده توسط saeed0c
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...