رفتن به مطلب

SmartTV سامسونگ سری 6050


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

tv_smartTV.png

توی این هفته ها سعی می کنم یک مقدار مطلب در مورد محصول جدسد سامسونگ که روونه بازار ایران شده و یه تکونه حسابی بهش داده صحبت کنم و تعداد از اسن تلوزین های ملقب به اسمارت بزارم . مطالبی که می زارم اکثرا از سایت سامسونگه چون واقعا مطلب در این رابطه کم گذاشته شده .

اولین چیزی که در استفاده از تلویون های سه بعدی مهمه دیدن تصاویره سه بعدیه . خیلی ها این روزها مشکل انتخاب بین تلویون هایی که با عینک های اکتیو یا عینک های پسیو کار می کنن دارن . مطلبی هست توی وبلاگ بر خط که خوندنش خالی از لطف نیست ؛

"بازار فناوری تصویر سه‌بعدی اگرچه هنوز در مراحل پیشرفت به سر می‌برد اما همچنان به دلیل استفاده از دو فناوری مختلف در ساخت این‌گونه پنل‌ها به محملی برای نبرد میان برندهای فعال این حوزه تبدیل شده است. برخلاف تصور بیشتر کاربران، نمایش فیلم سه‌بعدی سابقه‌‌ای بسیار طولانی داشته ولی در دو سال اخیر با پیشرفت فناوری و کاهش قیمت تمام‌شده آن، جنبه خانگی پیدا کرده و کیفیت آن نیز پذیرفتنی‌تر شده است. علاوه بر این روش‌های مختلفی نیز برای تولید تصاویر سه‌بعدی ابداع شده که نشان از سرعت بالای حرکت در این مسیر است.

تصمیم‌گیری در مورد کارآیی و درک روش‌های مختلف نمایش سه‌بعدی برای مصرف‌کنندگان به حدی دشوار شده که صرفا هر تصویری را که با تصویر معمولی دو بعدی تلویزیون آنها تفاوت داشته باشد را جالب و جذاب قلمداد خواهند کرد. به همین دلیل قبل از خرید تلویزیون سه‌بعدی باید با روش‌های مختلف تصویر‌سازی آشنا شد و آن را تجربه کرد تا تصمیمی بر مبنای اطلاعات کامل و صحیح از این فناوری گرفته شود.

نمایش تصاویر سه‌بعدی بر مبنای نمایش هم‌زمان تصاویر مخصوص چشمان چپ و راست است و تلویزیون سه‌بعدی وظیفه رساندن جداگانه این تصاویر را به چشم بر عهده دارد. در حال حاضر از دو روش برای این کار استفاده می‌شود که یکی از آنها از عمومیت و محبوبیت چندانی برخوردار نیست. در این روش که Passive یا غیر‌فعال نامیده می‌شود، پیکسل‌های تصویر سه‌بعدی از میان یک فیلتر مشبک عبور داده شده که خطوط افقی آن به زوج و فرد تمیز داده می‌شوند. این خطوط سپس با استفاده از عینک پلاریزر به چشم مربوطه (خطوط چپ برای چشم چپ و خطوط راست برای چشم راست) فرستاده می شوند.

بدین‌ترتیب بدیهی است که در این روش بیننده تنها نصف رزولوشن ارسالی توسط دستگاه را را دریافت می‌کند و به عبارتی اگر تصویر تلویزیون Full HD باشد‌ تنها نیمی از آن (تصویر HD) توسط هر چشم دیده می شود. از طرف دیگر، وجود فیلتر مشبک روی صفحه تلویزیون باعث افت کیفیت و شفافیت تصویر در هنگام تماشای تصاویر دوبعدی معمول خواهد شد.

در روش دیگر ساخت تصاویر سه‌بعدی که روش Active یا فعال نام دارد بنیان کار رساندن پی در پی تصاویرکامل و 3D Full HD ‌به هر چشم است. در این روش ارتباط عینک با تلویزیون از طریق امواج مادون قرمز و یا بلوتوث انجام شده و از آنجایی که شیشه اینگونه عینکها حادی جریان برق هستند، توانایی این را دارند که با ارسال جریان به آن تنها ورود یک تصویر به چشم را در یک لحظه ممکن کرده و در نتیجه تصویر ارسالی برای چشم چپ فقط توسط آن چشم قابل رویت باشد. بلافاصله جریان به شیشه سمت چپ وارد شده و در آن هنگام تصویر مختص چشم راست می‌توان توسط آن چشم دیده شود. این فرآیند آن‌قدر سریع صورت می‌گیرد که مغز ما آن را پیاپی و پشت سر هم درک کرده و نتیجه کلی به صورت یک قطعه تصویر متحرک سه‌بعدی باورپذیر و دقیقا مطابق رزولوشن دستگاه تفسیر می‌شود. بنا بر این در هر لحظه تصویری کامل با کیفیت‌Full HD 3D به چشم بیننده رسیده که این لذت دیدن تصاویر سه‌بعدی را دو چندان می‌کند.

علاوه بر این به دلیل عدم استفاده از فیلتر مشبک در این روش تصویر تلویزون در حالت دو بعدی معمولی بسیار شفاف‌تر بوده و از وضوح بیشتری برخوردار خواهد بود. بار دیگر‌ عدم استفاده از فیلتر مشبک هزینه تمام‌شده دستگاه را کاهش داده که این در کنار قیمت معقول عینکهای‌Active نکته مثبتی برای مشتریان به حساب می‌آید.

این اختلاف در نحوه تولید تصاویر سه‌بعدی و ارسال آن به چشم به حدی رسیده که بعضی شرکت‌ها بارها مطالبی در خصوص عدم توانایی بیننده در تمایز میان تصویر با وضوح HD کامل و نیمه را ارایه داده‌اند که این خلاف واقع است و مغز انسان به خوبی می‌تواند این اختلاف کیفیت را تشخیص دهد. بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که فناوری Passive در حال حاضر یارای رقابت از نظر کیفیت و وضوح تصویر را با تکنولوژی Active ندارد.

در این میان یکی از تنها برتری‌های فناوری Passive سبک‌تر شدن عینک‌ها بود که در انواع جدید عینک‌های Active که به جای فناوری مادون‌قرمز از امکان ارسال سیگنال با فناوری بلوتوث بهره می‌برند، وزن نهایی بسیار سبک‌تر از انواع پیشین شده است. این در حالی است که سردرد و پر تصویر به صورت کامل در این نوع روش ارسال از میان برداشته شده است."

خب این مطلب چیزایه زیادی رو مطرح می کنه که با عقل جور در میاد . صحبت هایی هم با دوستان داشتیم در مورد کج شدن سر و به هم ریختن تصویر که زوایایی که برای این منظور دچار مشکل می شن زاویه ای نیست که خیلی باهاش مشکل بخورین و ایراده سنگینی پیش بیاد .

به خود تلوزیون برسیم

اتصال به اینترنت و استفاده از مزایای آن

اینترنت ! چیزی که بدون اون تقریبا زندگی هم دیگه معنا پیدا نمی کنه . اینجاست که شرکت هایی مثله سامسونگ هم به تکاپو می افتن . با این تلوزیون شما می تونید خیلی خوب و آسون بین فیلم ها ، موسیقی ها ، کتاب ها و غیره بچرخید و از برنامه هایی که خود سامسونگ براتون آماده کرده استفاده کنید . یوزرهای ایرانی هم که دیگه فک کنم یاد گرفتن چطور از امکانات تصویریه فیلتر به نحو احسنت استفاده کنن .

در نهایت امکانات خیلی زیادی برای استفاده و گذر تو اینترنت برای این تلوزیون در نظر گرفته شده که خیلی ها برای استفاده در ایران نیستند و خیلی های دیگه هم بسیار کار آمدن .

feat_connectsharemovie.jpg

ConnectShare™ Movie

استفاده از USBبرای دیدن فیلم ها و موسیقی ها و فیلم هایه دیوایس های دیگه .

feat_ultraclearpanel.jpg

پنل فوق شفاف

چیزی که سامسونگ همیسشه روش حساب ویژه ای باز می کنه که البته پر بیراه هم نیست . این رو من شخصا مورد استفاده داشتم واقعا خیلی خوب و تصویری به شدت با رنگ ها و نور واقعی تحویل می ده . اصلا تو همین راستا Wide Color Enhancer Plus هم هست که باعث بهتر شدن رنگها و به جلوه ی واقعی و بهتر اونا کمک می کنه .

feat_anynet_1.jpg

Anynet+

تعداد زیاده وسایل الکترونیکی کم کم باعث می شه یه مقدار تویه استفاده از ریموت ها به مشکل بخوریم . این امکان باعث می شه وسایله همخوانی که به وسیله hdmi به هم متصلن با یک کلید شروع به کار و کنترل شن ...

امکانات زیاده دیگه ای هم هست که می شه در موردش خیلی صحبت کرد اما چون خیلی از این امکانات در مدل دیگه هم یکسانه بهتره من مشخصات کامل این تلوزیون رو بزارم و در مورد بقیه مدل ها هم بنویسم و شما از روی اون نوشته ها چیزهایه بیشتری در رابطه با این تلوزیون ها بدونید .

v86mqciwy2nezpopnj39.jpg

fl2l3my082ol01gw6s4k.jpg

sxplz8wlpiatqop2bv0q.jpg

ddx3pelf2espg3nwpny.jpg

ویرایش شده توسط Rooham_123
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...