رفتن به مطلب

اولین اطلاعات از قیمت کارت گرافیک AMD RX Vega لو رفت - قیمت چندان جالب نیست


Recommended Posts

PfM08v7haHgWWKd4.jpg

 

وب‌سایت سوئدی Nordic Hardware به‌تازگی اقدام به انتشار اطلاعاتی مربوط به قیمت کارت‌گرافیک AMD RX Vega کرده است. وب‌سایت مذکور توانسته این اطلاعات را به‌کمک منابعی که در بازار سخت‌افزار کشور سوئد داشته، بدست آورد. آنها از صحت این اطلاعات کاملاََ مطمئن هستند و آنرا بطور قطع تأیید می‌کنند. طبق ادعای سایت Nordic Hardware و منابع‌شان، پیش از این برخی از فروشندگان سوئدی اطلاعاتی در مورد قیمت‌ کارت مورد انتظار شرکت AMD، یعنی کارت‌گرافیک RX Vega از سوی این شرکت دریافت کرده‌اند. بر اساس این اطلاعات اولیه، قیمت کارت‌گرافیک AMD RX Vega در حوالی 850 دلار (بدون اعمال مالیات بر ارزش افزوده) قرار خواهد گرفت. با در نظر گرفتن این نکته که این برچسب قیمتی، قیمت نهایی برای مصرف‌کننده نیست، اوضاع برای این کارت‌گرافیک زشت‌تر هم می‌شود; با درنظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده و  نیزسهم فروشنده، قیمت این کارت‌گرافیک به 1093 دلار هم خواهد رسید. البته باز هم این قیمت، قیمت ثابتی نخواهد بود و فاکتورهایی نظیر مدل‌ کارت‌گرافیک و شرکت‌ تولیدکننده (نظیر ایسوس، MSI، گیگابایت، و...) نیز بر قیمت نهایی کارت‌گرافیک مورد بحث تأثیرگذار خواهند بود. بنابراین، قیمت 1093 دلاری را تنها باید قیمت نسخه مرجع کارت‌گرافیک RX Vega درنظر گرفت.

 

با این وجود، احتمال تغییر و متفاوت بودن قیمت کارت‌گرافیک RX Vega نسبت به آنچه که در بالا گفته شد، همچنان وجود دارد و اگر بنچمارک‌هایی که به‌تازگی از این کارت در فضای وب پخش شده بود، صحت داشته باشند، شرکت AMD باید تغییراتی را در مورد قیمت کارت‌گرافیک مذکور اعمال کند. البته در این بین وب‌سایت Nordic Hardware ادعا دارد که منابع خبری آنها بطور 100% از "واقعی و نهایی بودن قیمت" کارت RX Vega مطمئن هستند. علاوه بر این، فروشندگان سوئدی این احساس را دارند که این قیمت‌گذاری از سوی شرکت AMD "اشتباه است". برای نمونه، هم‌اکنون قیمت کارت‌گرافیک Nvidia GTX 1080 Ti با اعمال مالیات بر ارزش افزوده، حدود 970 دلار و قیمت کارت‌گرافیک Nvidia GTX 1080 که کارت‌گرافیک AMD RX Vega قصد رقابت مستقیم و آشکارا با آنرا دارد، دست کم 680 دلار می‌باشد.

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون بابت خبر

ولی فکر میکنم اشتباه هست یعنی مگه میشه ای ام دی فکر کنه کسی حاضره 400 دلار بیشتر از مدل انویدیا بپردازه برای ای ام دی؟

مگر کارایی اون 400دلار اضافه رو بتونه مشاهده کنه وگرنه هیچ توجیه عقلانی برای وگا وجود نداره

و اگه این خبر درست از آب در بیاد شاید شاهد تعطیل شدن بخش گرافیک ای ام دی باشیم چون بی نهایت ضرر خواهند داد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

amd ک خبر داده بود کارت وگا دست کم 100 دلار ارزون تر از 1080 هستش!!!!اینا ک با هم جور در نمیاد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

وقتی به خاطر کمیاب شدن  مدلای قدیمی به طور نجومی گرون شده باشن اینکه مدل جدیدتر هم گرون باشه عجیب نیست 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اینا همش شانتاژ رسانه هست و دروغ

و مورد استفادش سنجیدن بازار و قیمت گذاری نهایی برای لانچ  وگا

 

amd   احتمالا تو چند نوبت قیمت وگا را پایین بیاره  ، ولی اصل داستان  لانچ اولیه یه چیز دیگست

ویرایش شده توسط farhadii
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تشکر از آقای حیدر زاده عزیز بابت خبر!

به هر حال دیر یا زود قیمت های اصلی این کارت رو در زمان عرضه خواهیم دید... نگرانی من بیشتر بابت بازار کاذبی می‌باشد که بعد از حضور این کارت ایجاد خواهد شد!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در بدترین حالت پرچمدار وگا هم قیمت 1080 میشه . هر چند amd گفته قیمتش 100 دلار کمتره .

کی با قیمت نزدیک titan Xp  ( حدود 1200 دلار ) یه کارت با پرفورمنس 1080 میخره ؟ اگه اینجوری باشه که از fury هم کمتر فروش میره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

راستش این خبر با عقل جور در نمیاد. تا خبر موثق نیاد اونم از طرف ای ام دی این خبر رو باور نمی کنم. شاید راست باشه ولی ترجیح میدم چیزی که با عقلم جور در نمیاد تا وقتی که مورد تایید منابع معتبر قرار نگیره باور نکنم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این قیمت فقط به یک شکل میتونه قیمت درستی باشه .

یا بیش از 1080Ti فریم بده .

 

یا حدود3 ، 4 برابر 580 قابلیت ماینینگ داشته باشه . ( البته اگر به نسبت قیمت نگاه کنیم 580 با قیمتی در حد 120 دلار خواهد بود و قیمت این کارت هم باید حدود 1200 دلار باشه یعنی 10 برابر ، پس برای حفظ پرفورمنس در برابر دلار ، پرچمدار وگا می بایست بتونه 10 برابر 580 عملیات ماینینگ انجام بده . البته چون وگاه از 10 تا 580 مصرف بسیار کمتری داره با مقدار کمتری قدرت ماینینگ هم در حد 580 خواهد بود . نکته بعدی هم قیمت فعلی 580 هستش که الان حدود 400 دلار هستش پس برای یه ماینر پرچمدار وگا به شرطی که حتی 1200 دلار قیمت داشته باشه فقط قیمت 3 عدد 580 رو داره پس حدود 3 تا 4 برابر قابلیت ماینینگ برای پرچمدار وگا برای یه ماینر با قیمت 1200 دلار خیلی بد نیست چون به ازای همون مقدار پول همون مقدار پرفورمنس رو داره اما مصرف کمتر شده ! چون پرچمدار وگا به اندازه 3 یا 4 عدد 580 مصرف نداره ! و به اندازه اونها هم نیازی به کابل های Riser نداره و در کل به صرفه تره )

کارت قبلی ای ام دی که از همین HBM استفاده می کرد و مخصوص گیمینگ نبود نمی تونیست 2 برابر 580 ماینینگ انجام بده پس این هم نباید بتونه به رقم مناسب 3 تا 4 برابر قدرت ماینینگ 580 برسه .

 

اما در مورد فریم :

باز هم بعیده که وگا بتونه قیمت بیشترش نسبت به 1080Ti رو با فریم جبران کنه ( حالا اگر نگیم همرده 1080 باشه ! ) در واقع چون پرچمدار وگا از 1080Ti گرونتره باید قوی تر هم باشه وگرنه قیمت مانع فروش میشه .

 

من به شخصه این قیمت رو بعید می دونم مگر ای ام دی زیاد روی پرفورمنس ( چه گیمینگ چه ماینینگ ) حساب کرده باشه !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

بابا یکی لابد چندتا زودتر گرفته داره با قیمت نجومی قیمت میده ... این خبرا باد هوا هست اصلا نگران نباشید قیمت واقعی این کارت از همردش کمتر هست ... :P

ویرایش شده توسط Nima2007
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...