رفتن به مطلب

افزایش RAM بکمک فلش مموری!!


Recommended Posts

بسیاری از کارت‌های گرافیک قابلیت share یا اشتراک گذاری دارند، به این صورت که مثلا شما کارت گرافیک 1 گیگابایتی دارید اما اگر به اندازه کافی رم داشته باشید (مثلا 4 گیگابایت)، کارت گرافیک به اندازه مشخصی (هر چقدر که بتواند share کند) از رم سیستم برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند، حال این موضوع چه ربطی به نرم افزار eboostr دارد؟ مثلا شما می‌توانید از فلش مموری خودتان که گوشه‌ای افتاده و در حال خاک خوردن است به عنوان رم سیستم استفاده کنید ( WOW! ). به این صورت که نرم‌افزار را  نصب و اجرا می‌کنید. سپس به راحتی هرچه تمام‌تر فلش مموری را به سیستم متصل و در برنامه eboostr گزینه configure را تیک زده و فلش مموری خودتان را انتخاب می‌کنید. بعد تیک گزینه use this device for caching را زده و مشخص می‌کنید که برنامه چه مقدار از فلش مموری شما را به عنوان رم سیستم استفاده کند. سپس apply را زده و منتظر می‌مانید تا برنامه دستورات را اجرا کند. حال کار تمام است و هر موقع که فلش مموری متصل باشد و برنامه در حال اجرا، به همان مقداری که مشخص کرده‌اید به رم سیستم شما اضافه خواهد شد و در نتیجه سیستم به اندازه کافی فضای خالی در اختیار دارد تا کارت گرافیک شما از آن فضا برای پردازش گرافیکی استفاده کند. حال برای اینکه بفهمید کارت گرافیک شما به چه اندازه ای قابلیت share دارد، در ویندوز 7 روی دسکتاپ راست کلیک کرده و screen resolution را بزنید، سپس advanced settings را انتخاب کرده و در مقابل shared system memory مقداری که کارت گرافیک شما می‌تواند از رم به عنوان پردازش گرافیکی استفاده کند را ببینید.
این روش بیشتر برای کسانی موثراست که رم سیستم آن‌ها از ۴ گیگابایت کمتر باشد ( ولی این دلیل نمی‌شه که اگر سیستم شما مقدار رم بیشتری داره از این قابلیت استفاده نکنید، بالاخره سنگ مفت گنجشک مفت! بزنید شاید فرجی شد!!

 

درضمن این قابلیت در ویندوز 7 و 8 به صورت پیش فرض در قالب برنامه‌ای به اسم readyboost وجود دارد ولی چون استفاده از این برنامه کارایی بیشتری از readyboost ویندوز دارد، ترجیح دادم که آن را توضیح دهم. 

ویرایش شده توسط Javadmpower
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون دوست عزیز از توضیح خوبت ولی بیشتر در لپتاپ هایی که 1 یا 2 گیگ رم دارند کارایی داره در سیستم دسکتاپ که عموما" 4 یا بیشتر رم به سیستم وصله، خیلی کارایی نداره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 ساعت قبل، ARMIN گفته است :

ممنون دوست عزیز از توضیح خوبت ولی بیشتر در لپتاپ هایی که 1 یا 2 گیگ رم دارند کارایی داره در سیستم دسکتاپ که عموما" 4 یا بیشتر رم به سیستم وصله، خیلی کارایی نداره.

بله ممنون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

والا ما که تست کردیم خیلی تاثیر نداشت. حتی از ssd هم گرفتیم. البته با رم 8

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تا اونجایی که اطلاع دارم این یه روش قدیمی هستش و بدرد سیستم های قدیمی می خوره .

سرعت مموری های فعلی بسیار بیشتر از مموری های قدیمی هستش و از هارد و فلش هم بسیار بیشتره .

اگر سیستم قدیمی با رمی در حد 1 دارید این مورد کمی کمک می کنه وگرنه گمون نکنم توی سیستم های فعلی 1 درصد هم تاثیر بزاره .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خب این مشخصاً ربطی به رم سیستم نداره. "کش" سیستم  فایلهای موقتیه که سیستم عامل رو هارد میزنه و با این ترفند فلش هم به کمک میاد، همین

سرعت فلش خیلی کمتر از اونه که بتونه به عنوان "رم" استفاده بشه. میانگین سرعت رم های ddr4 حدود 20 گیگابایت بر ثانیه ست ، در حالی که میانگین سرعت انتقال usb3 در حالت ایده آل حدود 5 گیگ و در عمل چیزی حدود 300 مگابایت بر ثانیه ست، حتی دیسکهای nvme هم نمیتونن نزدیک رم بشن

اگه اینطور نبود و میشد فلش رو به عنوان رم سیستم استفاده کرد ، خرید رم بی معنی بود. چون به جای خرید مثلا 8 گیگ رم به قیمت 250 تومن ، 250 میدادیم یه فلش 128 گیگ میخریدیم

 

نمودار مقایسه سرعت رمهای مختلف

Write-speeds.jpg

نمودار مقایسه سرعت فلش دیسک های مختلف

xtoms-hardware-flash-drive-benchmarks-20

 

ویرایش شده توسط Taghi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...