رفتن به مطلب

15 بازی ترسناک که جرات انجام آنها را در شب ندارید


M.Data
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

Games-You-Wouldn%E2%80%99t-Dare-To-Play-

در طی چند سال اخیر شاهد روند رو به پیشرفت سبک ترسناک بوده ایم و با توجه به عناوینی که تا به حال منتشر شده اند، می توانیم انتظار داشته باشیم این رویه ادامه داشته باشد. در این پست قصد داریم سری به بازی های ترسناکی که قبلا و یا سال های پیش منتشر شدند، بزنیم که برخی از آنها شاهکاری در این ژانر محسوب می شوند. برخی از این عناوین به گونه ای هستند که شما جرات ندارید به تنهایی آنها را در شب هنگام، آن هم با چراغ خاموش بازی کنید! در این پست به بررسی پانزده مورد در سبک ترسناک پرداخته ایم.

1. Outlast

outlast-contestjpg.jpg

استودیوی سازنده : Red Barrels Studio

سال انتشار : 2013

یقینا ترسناک ترین بازی اول شخص پس از Amnesia را می توان عنوان Outlast در نظر گرفت. در این عنوان که در یک تیمارستان دیوانه وار واقع است، دو برادر قصد شکار شما و هم چنین یک دکتر قصد انجام آزمایش روی شما را دارد. اگر چه پایان Outlast 1 دور از انتظار بود و پایان جالبی نبود، ولی گیم پلی این بازی از اول تا آخرش سراسر پر از ترس و استرس می باشد.

2. Amnesia: The Dark Descent

Amnesia-The-Dark-Descent-1-1024x640.jpg

استودیوی سازنده : Frictional Games

سال انتشار : 2010

صحبت از Amnesia شد، بی شک این بازی مجموعه ای از استانداردهای لازم را برای عناوین ترسناک امروزی رقم زد. به طوری که تاثیر خودش را به خوبی در میان بازی های اول شخص ترسناک بر جای گذاشت که نمونه بارز آن Outlast می باشد. شاهکار Amnesia با جلوه های بصری فراموش نشدنی و حفظ یک سری المان های ضروری، به همگان نشان داد لازمه یک بازی ترسناک چیست.

3. Siren

Siren.jpg

استودیوی سازنده : Sony

سال انتشار : 2003

بازی ترسناک ژاپنی Siren بهترین مثال در این سبک است. در کل سه قسمت از این عنوان منتشر شد و بازی داستان یک شهر فوق العاده ترسناک را روایت می کند که به دنبال این هستند که جدا از بقیه ساکنین زمین زندگی کنند. طراحی این بازی به گونه ای ماهرانه بوده و فراتر از انتظارات شما از یک فیلم یا بازی ترسناک ژاپنی عمل کرد. تلاش های استودیوهای مختلف برای دوباره به راه انداختن و بازسازی این عنوان، موفقیت آمیز واقع نشد، اما Siren اصلی هنوز هم همچنان بزرگ باقی مانده است.

4. Dead Space

Dead-Space-4-1024x640.jpg

استودیوی سازنده : Visceral Games

سال انتشار : 2009

یقینا فرانچایز Dead Space (خصوصا دو نسخه اول) را باید برترین عناوین سبک وحشت-بقا محسوب کرد که با انتشار نسخه اول خود که در سال 2009 رخ داد، معنای واقعی این سبک را به همگان نشان داد. Dead Space پلیرها را مجبور می کند اعضای بدن هیولاها (خصوصا Necromorph) و دیگر گونه ها را قطع کنند، چرا که در غیر این صورت خواهند مرد. انجام این کار شاید برای بعضی از پلیرها بسیار ترسناک به نظر برسد و برای بعضی دیگر لذت بخش!

5. Silent Hill 2

Silent-Hill-2-secret-room.jpg

استودیوی سازنده : Konami

سال انتشار : 2001

بهترین بازی ترسناکی که تا به حال ساخته شده و احتمالا یکی از بهترین بازیهای ساخته شده مربوط به دوره زمانی مد نظرمان، عنوان Silent Hill 2 می باشد که در سال 2001 عرضه شد. این نسخه یکی بهترین روایت های داستانی در فرانچایز Silent Hill را دارا می باشد که گیم پلی و داستان را به خوبی با هم ادغام نموده است. شما در نقش فردی بازی می کنید که همسرش را از دست داده و هیچ خاطراه ای از او ندارید، بنابراین به جایی سفر می کنید که موارد وحشتناکی در آن تا پایان پیچ و خم داستان بازی می یابید.

6. Fatal Frame

fatal-frame.jpg

استودیوی سازنده : Koei Tecmo

سال انتشار : 2002

دیگر بازی ژاپنی ترسناک موجود در این لیست عنوان Fatal Frame می باشد که نسخه اولش در سال 2001 منتشر شد. گیم پلی این بازی شبیه Resident Evil است، اما موضوع اصلی اینجاست که شما فقط یک دوربین با خود به همراه دارید و دیگر هیچ! شما باید برای عکس گرفتن از یکسری ارواح خبیث از دوربین تان استفاده نمایید، درست شبیه Resident Evil باید اطراف یک عمارت بزرگ گشت و گذار کنید و البته باید انتظار روبرو شدن با انواع گوناگون ارواح و موارد عجیب و غریب را داشته باشید.

7. P.T

p.T-1024x576.jpg

استودیوی سازنده : Kojima Productions

سال انتشار : 2014

تا زمانی که هنوز دموی قابل بازی (P.T یا playable teaser) عنوان Silent Hills جدید را در اختیار دارید، فرصت بسیار خوبی برای ترسیدن است، در غیر اینصورت متاسفیم! این دموی شگفت انگیز که توسط استاد بازی سازی هیدئو کوجیما ساخته شد، فوق العاده پیچیده طراحی شده بود، به گونه ای که شامل راهروهایی می شد که در نهایت به سر جای اول خود بازمی گشتید. همچنین گریه یک جنین در سینک ظرفشویی و تلفنی که ظاهرا همیشه در حال زنگ خوردن بود. متاسفانه کمپانی Konami در نهایت بی عقلی و بی خردی، پروژه ساخت Silent Hills جدید را لغو کرده و کوجیما را نیز اخراج کرد و در نهایت دموی PT را از دسترس خارج نمود.

8. Five Nights at Freddy’s 4

Five-Nights-at-Freddy%E2%80%99s-4.jpg

استودیوی سازنده : Scott Cawthon

سال انتشار : 2015

این بازی چهارمین نسخه در سری بازیهای مستقل سبک اشاره و کلیک وحشت-بقا “Five Nights at Freddy” می باشد که سال 2015 منتشر شد. Five Nights at Freddy همواره نقدهای منفی ای را از سوی کاربران دریافت می نمود، اما نسخه اصلی اش، آنطور که فکر می کنید، بد نیست. شماره چهارم سعی نمود فرمول همیشگی این فرانچایز را با خارج کردن محیط بازی از پیتزا فروشی و وارد نمودن به محیط خواب یک پسربچه تغییر دهد، با این حال بعضی از پلیرها این تغییر را خیلی ترسناک نیافتند و البته برای برخی دیگر می تواند حتی برای لحظه ای کوتاه نیز لرزآور شود.

9. Until Dawn

until_dawn_logo-1024x512.jpg

استودیوی سازنده : Supermassive Games

سال انتشار : 2015

Until Dawn را می توان بازی ای برشمرد که اگر کمپانی معروف TellTale (استاد ساختن بازیهای داستانی) قصد ساختن یک عنوان ترسناک را داشت. سبک این بازی ماجراجویی به صورت اشاره و کلیک بوده که روند گیم پلی آن با گفت و گوها و انتخاب های پلیرها دنبال می شود و به کمک این موارد می توانید در داستان بازی پیشروی نمایید. داستان Until Dawn درباره چندین نوجوان به دام افتاده در مکانی متروکه بوده که تلاش می کنند از خطرات و تهدیدهای یک هیولای وحشتناک زنده بمانند. انتخاب هایی که در این بازی انجام می دهید و تصمیم هایی که می گیرید، تعیین می کنند چه کسی زنده بماند و چه کسی بمیرد. شما می توانید از اول تا آخر بازی همه را هیچ کسی را نکشید و همچنین می توانید همه افراد را در همان چند ساعت ابتدایی بازی از پا درآورید تا به یک پایان جالب دست یابید.

10. Slender – The Eight Pages

Slender_The_Eight_Pages_logo.jpg

استودیوی سازنده : Parsec Productions
سال انتشار : 2012

درست شبیه Amnesia، عنوان Slender – The Eight Pages نیز با راه رفتن اطراف جنگل ها و یافتن یک سری صفحه های کاغذ آغاز می شود. پایان بازی اصلا جالب نیست، اما با این وجود هنوز هم Slender بهترین محسوب می شود. گیم پلی بازی به این صورت است که شما شب هنگام، در اطراف جنگل وظیفه جمع آوری هشت صفحه کاغذ را دارید و در این هنگاه بارها با Slenderman معروف روبرو می شوید. هیچ راهی برای مبارزه با او ندارید و اینکه به هیچ عنوان نمی توانید حدس بزنید او از کجا پیدایش می شود، بنابراین در طول شب فقط باید سریعا راه بروید و پشت سرتان را هم نگاه نکنید.

11. F.E.A.R

F.E.A.R..jpg

استودیوی سازنده : Monolith Productions
سال انتشار : 2005

F.E.A.R یا “First Encounter Assault Recon” عنوانی اول شخص در سبک شوتر بود که در آن شخصیت اصلی بازی عضو نیروهای ویژه (SWAT) بوده و وظیفه دارند با ارواح و نیروهای مافوق طبیعی مبارزه کنند. این نسخه در سال 2005 منتشر شد و مورد استقبال طرفداران زیادی قرار گرفت. بر خلاف بسیاری از عناوین اول شخص، F.E.A.R واقعا خوب عمل کرد، با داستانی جذاب که در مورد دختر بچه کوچکی می باشد که توانایی کنترل ارواح و خنثی کردن یکسری قدرت ها را دارد که این موضوع برای یک FPS، منحصر به فرد محسوب می شود.

12. Alien: Isolation

Alien-Isolation-sc-1024x576.jpg

استودیوی سازنده : Creative Assembly
سال انتشار : 2014

پس از فاجعه ای که Aliens: Colonial Marines به بار آورد، ناشر بازی کمپانی Sega سراغ استودیوی دیگری رفت تا موردی جدید را به وجود آورد. نتیجه این تصمیم، Alien: Isolation بود و با یک عنوان اول شخص ترسناک و مخفی کاری روبرو بودیم که دشمن اصلی شما یک بیگانه با هوش مصنوعی بالا بود. شما در نقش Ellen Ripley (دختر Amanda) قرار داشتید که باید دنبال Ellen می گشتید. در طول روند داستان بازی، بارها با بیگانه، آندرویدها و چندین گروه پراکنده انسانی روبرو می شوید که فقط بر میزان ترس شما می افزایند.

13. Condemned

Condemned-1024x576.jpg

استودیوی سازنده : Monolith Productions
سال انتشار : 2005

معمولا هنگامی که از بازیهای ترسناک یاد می کنیم، فراموش می شود که Condemned یک عنوان کلاسیک محسوب می شود. باز هم شما با یک فرقه وحشت زده روبرو بودید، با این تفاوت که بیشتر مواقع با اعضای این فرقه می چنگیدید و تلاش می کردید بدون اسلحه زنده بمانید. این مبارزات بی رحمانه، اما سرگرم کننده بودند و دقیقا همان چیزی است که شما را به سمت دنیای وحشتناک بازی می کشاند.

14. SOMA

SOMA-2-1024x474.jpg

استودیوی سازنده : Frictional Games

سال انتشار : 2015

یکی دیگر از بازیهای امروزی ترسناک، عنوان SOMA بود که بیشتر شبیه سازی راه رفتن بود تا چیزی دیگر. سازنده این بازی Frictional Games استودیوی سازنده دو عنوان مشهور و موفق Amnesia: The Dark Descent و سری Penumbra بود. در این بازی داستان مردمی را تجربه می کنید که در حال تبدیل شدن به ماشین هستند و اینکه می توانید این ماشین ها را چه تصادفا و چه عمدا نابود سازید. SOMA کمتر در مورد روبرو شدن با هیولاهای ترسناک است و بیشتر روی ترس جسمانی متمرکز بوده (نظیر آنچه در فیلمهای Saw تجربه کرده اید) و از انجا که شخصیت اصلی نیز بخشی از این موجودات محسوب می شود، سبب می شود همین راه رفتن معمولی در بازی، احساس زنده تری از بازیهای سبک ترسناک را در اختیار شما قرار دهد. در طول بازی با انواع گوناگونی از موجودات عجیب و غریب روبرو خواهند شد که هر کدام به نوعی ترس خاص خود را به مخاطب القاء می کنند.

15. The Evil Within

the-evil-within-wallpaper-1024x576.jpg

استودیوی سازنده : Tango Gameworks

سال انتشار : 2014

این بازی که با اینکه بر اساس Resident Evil ساخته شده بود، ولی باز هم ترسناک محسوب می شد. شما در نقش یک پلیس هستید که باید از تلاشهای یک سازمان شیطانی که قصد جانتان را دارد، زنده بمانید. گیم پلی این بازی شبیه Resident Evil 4 و در واقع چیز نوآورانه و به خصوصی در مورد گیم پلی یا داستان The Evil Within وجود ندارد، اما بیشتر به علت ارتباط با رزیدنت اویل و عناوین old-school، خاص محسوب می شود.

نظر شما چیست؟ چه بازیهای دیگری را به این لیست باید اضافه کنیم؟

در پایان می توانید ویدئوی مربوط به این پست را مشاهده نمایید :

دانـــــلود

 

منبع: بیاتوگیم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

 

رزدینت ایول ۷

 

اوتلست ۲

 

بازی کلبه وحشت

نبود حاجی

تا حدودی هم دینو کراسس هر دو شمارش

بینdead rising هم شماره سه خیلی خوبه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من FEAR 1 رو بازی کردم ولی نسخه دوشو کم آوردم، با کمبود شجاعت مواجه شدم ¬¬

لینک به دیدگاه
Share on other sites

evil within کی بازی کرده چاپتر اولش وقتی اون زنه تعقیبتون میکنه وایییی دیدید از زیر زمین میاد بیرون :S

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 13 دقیقه قبل، tsd137 گفته است :

evil within کی بازی کرده چاپتر اولش وقتی اون زنه تعقیبتون میکنه وایییی دیدید از زیر زمین میاد بیرون :S

سلام خیلی بازی خوبی هست

ئو سه جای دیگه هم به این زنه برخورد می کنید

تمومش کردم نسبت به سال ساخت  خوب بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، evrin1941 گفته است :

بازی مترو هم اضافه کن

256px-Metro_2033_Game_Cover.jpg

سلام هنوز درگیرش نشدم در این حد ؟!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 52 دقیقه قبل، behnamalizade69 گفته است :

سلام هنوز درگیرش نشدم در این حد ؟!

قبلا یادمه در سکوت شب بازی میکردم ترسناک بود حسابی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من هروقت بازی کنم میترسم واس همین کلا ترسناک چی ؟ نمیزنم 

ولی یه بار لبامصب کاور دد اسپیس خوشم اومد گرفتم  زیادم ترسناک نیست  البته 3

ویرایش شده توسط mohammad1070
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

اکثر بازیهای ترسناک رو بازی کردم و اوتلست 2 واقعا منو ترسوند.

بازی layers of fear هم یه شاهکاره که حتما باید تجربش کنین تا به هوش و نبوغ سازنده ی بازی پی ببرین.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی بازی ترسناک بازی کردم؛ ولی هیچی The Evil Within نمیشه. :51_scream:

داستان، فضا سازی، معما ها و . . . واقعا بی نظیر بود؛ بخصوص DLC هاش. :15_yum:

تازه The Evil Within 2 هم داره میاد! :17_heart_eyes:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این P.T رو من تریلراشو دیدم . توصیه میکنم اصلا نگاش نکنید. فراموش کردنش سخت بود برام:52_fearful:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تو شب ادم نمیدونه بازی کنه یا دوربرشو نگاه کنه:46_confounded:

ویرایش شده توسط unhappy
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من یادمه Doom3 هم خیلی ترسناک بود به زمان خودش و حتی میشه گفت تاثیر روانی بدی میذاشت روی شخص. تا جایی که نوجوان امریکایی در دبیرستان کلمبین اگر اشتباه نکنم تحت تاثیر بازی تو مدرسه دو تا از دوستای خودش رو با اسلحه کشته بود.

صحنه های بسیار تاریک و عدم تجهیز سلاح ها به چراغ قوه. نور پردازی و سایه پردازی قوی. محیط های ناشناخته مریخ و پر از رد خون و جنازه های سلاخی شده و تکه تکه های بدن اجساد، استفاده از قافل گیری "معمولا بعد از سکوت و با باز شدن یک در:$" ، افکت های صدایی بسیار قوی و تاثیرگذار... واقعا چیزایی بود که در زمان خودش بازی رو به ترسناک ترین عنوان سال بدل کرده بود.

ولی نسخه 2016 این بازی میتونم بگم اصلا در دسته ترسناک قرار نمیگیره و بیشتر یک FPS جذاب و اکشن بود.

ویرایش شده توسط HeX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بازی DAY LIGHT رو فراموش کردین

ویرایش شده توسط zanyar11
لینک به دیدگاه
Share on other sites

همه ی بازی های گفته شده ترسناک هستند ولی من خیلی با بازیه DAYLIGHT ترسیدم درسته داستانه درست و حسابی نداره ولی خب خدایش خیلیییی ترسناکه درو باز میکنی صدایه بازشدنه در یه بار در تند باز میشه یه بار در اروم باز میشه و یه بار اون موجوده پشته دره

یه چیزه خیلی جالبی که داره اینه که بازی DAYLIGHT هربار که بازی میکنه غافلگیرت میکنه یعنی اگه یه مرحله رو دوبار بری بازم غافلگیریت میکنه

 

چنتا تکنیک خیلی خوب داره تو ترسوندن

مثلا یکیش اینه که پلیر یه موبایل داره و از چراغ قوه موبایلش استفاده میکنه و وقتی قراره اون روحه بیاد رو موبایلش پارازیت میوفته که گیمر مراقب باشه که اون روحه نزدیکه و بتونه باهاش مقابله کنه حالا ایه روش خیلی هوشنمدانه داره که بعضی وقتا بدون اینکه رو موبایل پارازیت بیاد بازی تورو میترسونه  

بعضی وقتا حس میکنی یکی دنبالته هرچی پشت سرتو نگا میکنی کسی نیست و این حسو قشنگ بهت میده که کسی پشت سرته (با شنیدن صدایه با یا صدایه نفس کشیدنش حتی)چنبار پشت سرتو نگاه میکنی هیچی ولی بار اخر یدفعه یه چیزی ظاهر میشه

 

درکل بازیش نواوری ها و روش های زیادی داره که ادمو بترسونه

کسایی که از بازی ترسناک خوششون میاد حتما این عنوان رو تجربه کنند

لینک به دیدگاه
Share on other sites

همشو شب بازی کردم حتی رزیدنت اویل 7 با عینک  واقعیت مجازی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 24 دقیقه قبل، Ehsaaan metro گفته است :

هیچی مترو نمیشه

Metro: Last Light

و

metro:2033

بقیه بازی ها هیچی..

صبر کن ببینم 

Metro The Last light

کجاش ترسناکه؟ من خودم از بازی های ترسناک اصلا اصلا خوشم نمیاد یعنی ببینم اولاش یکمی ترسناک بشه در جا میزارمش کنار بازیو ولی این بازیو دو بار رفتم تا آخرش رفتم 

فقط خوشم نیومد از پایانش -_- ولی واقعنی ترسناک نبودا xD

ویرایش شده توسط CleverM
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من تو روز با یکی از دوستان نشسته بودم داشتم رزیدنت عیول۷ میزدم کرک و پرم ریخت دگ اصلا سمتش نرفتم! خیلی ناجور بود!

ویرایش شده توسط danyalbmw
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من جرعت نمیکنم ترسناک بزنم!

اینقدری که تو کالاف وقتی قراره مخفیانه فرار کنم از هر جایی ضربان قلبمو بگیری تعجب میکنی زنده ام

ترجیح میدم تو فورزا با یه ماشین توپ دریفت بکشم تا ترسناک بزنم ...

نمیدونم واقعا شماها چجوری نمیترسین؟ |:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من بازی های ترسناک رو هر پنج ثانیه یه بار استپ میکنم یکم نفس میکشم یقیشو میرم دوباره استپ xDxD کلا حال نمیکنم باهاشون

تازه بدون صدا میرم با صدا که دیگه میمیرم -_-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...