رفتن به مطلب

AMD: کراس فایر با RX Vega؟ عطایش را به لقایش بخشیدیم...


Recommended Posts

Introducing-Radeon-RX-Vega.thumb.png.5ce8ac96f4a2dd05dca7730aee08380b.png

 

طبق جدیدترین گزارشاتی که رسیده، ظاهراً AMD قصد دارد تمرکز خود را بر روی پشتیبانی و تشویق استفاده از تکنولوژی های پیکربندی چند پردازنده گرافیکی مانند CrossFire را کمتر کند، و حتی دلیل این کار نیز به خاطر استانداردهای فراگیرتری همچون پشتیبانی ذاتی رابط DirectX 12 از پیکربندی چند کارت گرافیک نیست! در طی مصاحبه ای که خبرنگار وب سایت GamersNexus با یکی از نمایندگان AMD داشته، این فرد تأیید کرده در عین حالیکه کارت گرافیک های خانواده Radeon RX Vega از پیکربندی CrossFire پشتیبانی می کنند، ممکن است AMD بر خلاف پردازنده های گرافیکی قدیمی تری که عرضه کرده بیش از این منابع خود را جهت معرفی و تشویق کاربران به استفاده از این آرایه اختصاص ندهد.

 

9Bbw76OBaXI476Xs.thumb.jpg.43f5907bf7b30103ab41ba937c89c56f.jpg

 

به نظر می رسد این رویکرد در جهت گرایش جدیدی باشد که این صنعت برای دور شدن از پیکربندی چند پردازنده گرافیکی پیدا کرده؛ رویکردی که همسو با سیاست انویدیا در کاهش سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی SLI است. همچنین این خبر کم و بیش تأیید می کند که AMD قصد ساخت کارت گرافیکی از سری Radeon RX مبتنی بر دو چیپ Vega 10 را نخواهد داشت. در بهترین حالت می توان انتظار عرضه کارت هایی با دو پردازنده گرافیکی برای بازار محصولات حرفه ای یا محاسبات بر پایه چیپ های گرافیکی، مانند برندهای Radeon Pro یا Radeon Instinct را داشت.

 

منبع: TechPowerUp

مترجم: مجید بکائیان

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی  متوجه نمیشم که چرا ای ام دی دیگه روی تکنولوژی کراس فایر تمرکز نخواهد کرد اما مطمئن هستم که با وجود تمام این احوال کراس فایر فعلا منقرض نخواهد شد!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

نمیدونم چرا اینکار رو کرده شاید بخاطر این هست که کراس فایر 480 رو زیاد توجه کاربرارو با وجود کارت های تک هسته ی قویتر نتونسته جلب کنه از طرفی زیاد بازی ساز ها حمایت نکردن انویدیا هم که کمی شل شده بود در زمینه ی sli در نتیجه ادامه این روند فایده نداشته مطمعنا، در نتیجه دنبال راهکار دیگه ای باید میبوده که شاید مثل پردازنده ها رو که به هم چسبوند بقول اینتل گرافیک ها رو هم اینجوری بزنه مثلا بجای وگا دو هسته  جا یه گرافیک دو هسته به هم چسبیده داد بیرون :P

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من میگم AMD اینکارو کرده که ماینرا نرن سراغ کارتاش منقرض نشه کارتاش گیمرا یچیزیم بمونه برا گیمرا:14_relaxed:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 25 دقیقه قبل، GRANDAM گفته است :

من میگم AMD اینکارو کرده که ماینرا نرن سراغ کارتاش منقرض نشه کارتاش گیمرا یچیزیم بمونه برا گیمرا:14_relaxed:

این قابلیت حذف نشده فقط دیگه زیاد حمایت نمیشه برا گیمرا و گرنه اتفاقا بدرد ماینرا می خوره تا گیمرا کارتهاش ... ¬¬

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1396/05/10, 20:04:08، Nima2007 گفته است :

این قابلیت حذف نشده فقط دیگه زیاد حمایت نمیشه برا گیمرا و گرنه اتفاقا بدرد ماینرا می خوره تا گیمرا کارتهاش ... ¬¬

یه زمانی اصن ماین نبود راحت بودیمااااا. منم نگفتم حذف شده....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 39 دقیقه قبل، GRANDAM گفته است :

من میگم AMD اینکارو کرده که ماینرا نرن سراغ کارتاش منقرض نشه کارتاش گیمرا یچیزیم بمونه برا گیمرا:14_relaxed:

تا جایی که من میدونم در ماین اصلا نیاز نداره شما  CF کنین و با همون تجهیزات خودشون (رایزر) براحتی چندین کارت رو میتونن همزمان استفاده کنن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، HeX گفته است :

تا جایی که من میدونم در ماین اصلا نیاز نداره شما  CF کنین و با همون تجهیزات خودشون (رایزر) براحتی چندین کارت رو میتونن همزمان استفاده کنن.

بله

از اساس هم ماینینگ تفاوت هایی با گیمینگ داره . عدم نیاز به SLI و کراس یا عدم نیاز به اتصال پرسرعت به مادربرد و .... .

 

..........................

 

کراس / SLI در دایرکس 12 میتونه کاملا جدا از نگرش و طراحی شرکت تولید کننده گرافیک باشه !

الان 1060 اصلا SLI رو ساپورت نمی کنه اما در دایرکس 12 نه تنها میشه به صورت SLI دو یا چندگانه مورد استفاده قرارش داد بلکه میشه با کارتی مثل RX 480 به صورت SLI/کراس ازش استفاده کرد !

درواقع اگر دایرکس 12 به طور درست و کامل توسط بازی ساز مورد استفاده قرار بگیره یوزرها هیچ نیازی به حمایت سخت افزاری انویدیا و ای ام دی ندارن . یعنی ای ام دی و انویدیا اگر هیچ تلاشی هم برای ساپورت SLI/کراس نکنند باز یوزرها میتونند با تکیه به DX12 از این ویژگی استفاده کنند .

 

.....................................

 

این طور که از متن خبر میشه متوجه شد ای ام دی صرفا ساخت 2 هسته ای ها رو متوقف کرده ولی کراس سری جای خودش هست هرچند احتمالا برای ساپورت نرم افزاری در بازی های مختلف نیاز به صبر ایوب باشه ( در بسیاری از بازی ها تا درایور مناسب عرضه نشه کراس کردن هم بی فایده هستش حالا اگر ای ام دی برای کراس برنامه جدی نداشته باشه خرید 2 تا کارت هم عملا بی فایده هستش چون درایور مناسب به سرعت دست یوزر نمی رسه !!! پس گرچه کراس وجود داره اما از قبل هم بی مصرف تر میشه !!!!  چنانچه الان SLI برای کارتهای 1070 و 1080 به SLI دوگانه محدود شده ( ؟ ) و در 1060 به طور کامل غیرفعال شده . درواقع کراس و SLI همین الان هم بی مصرف هستند اما به نظر میرسه اوضاع SLI کمی بدتر باشه که با تصمیم جدید ای ام دی این اوضاع برای کراس هم صدق خواهد کرد )

لینک به دیدگاه
Share on other sites

cf و sli به نفع مصرف کنندس به ضرر تولید کننده. سود تولید کننده توی فروش کارت های جدیده با قیمت های نجومی که تنها توجیهشون از این قیمت ها استفاده از جدیدترین تکنولوژیه.

وقتی با 2 یا 3 کارت میشه به پرچمدار تکنولوژی جدید رسید چه نیازی برا مصرف کنندس که کارتوشو بیش از نصف قیمت بفروشه و یه پرچمدار بگیره؟

دیدن نمیتونن جلو dx12 بگیرن از دست بازی ساز هم کاری بر نمیاد میخان cf و sli رو بردارن. amd که توی cf خیلی قوی کار کرد مخصوصا عدم نیاز به پل cf

خلاصه اینکه سنگ amd و intel و nvidia  رو به سینه نزنین، اینا فکر جیب خودشوننن

تنها خبر خوشی که توی این 2-3 سال  از این کمپانی ها شنیدم یکی فشار amd به بازی ساز ها برای استفاده از هسته های بیشتر در بازی بوده یکی رقابتی که بین amd و اینتل شده که باعث شده اینتل یه تکونی به خودش بده. هنوز هضمش برام سخته که 1 سال پیش 1400 پول دادم برا یه پردازنده 4 هسته ای که توانش برابر یه پردازنده 700 تومنی الانه

ویرایش شده توسط i-Farzad
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 ساعت قبل، i-Farzad گفته است :

cf و sli به نفع مصرف کنندس به ضرر تولید کننده. سود تولید کننده توی فروش کارت های جدیده با قیمت های نجومی که تنها توجیهشون از این قیمت ها استفاده از جدیدترین تکنولوژیه.

وقتی با 2 یا 3 کارت میشه به پرچمدار تکنولوژی جدید رسید چه نیازی برا مصرف کنندس که کارتوشو بیش از نصف قیمت بفروشه و یه پرچمدار بگیره؟

دیدن نمیتونن جلو dx12 بگیرن از دست بازی ساز هم کاری بر نمیاد میخان cf و sli رو بردارن. amd که توی cf خیلی قوی کار کرد مخصوصا عدم نیاز به پل cf

خلاصه اینکه سنگ amd و intel و nvidia  رو به سینه نزنین، اینا فکر جیب خودشوننن

تنها خبر خوشی که توی این 2-3 سال  از این کمپانی ها شنیدم یکی فشار amd به بازی ساز ها برای استفاده از هسته های بیشتر در بازی بوده یکی رقابتی که بین amd و اینتل شده که باعث شده اینتل یه تکونی به خودش بده. هنوز هضمش برام سخته که 1 سال پیش 1400 پول دادم برا یه پردازنده 4 هسته ای که توانش برابر یه پردازنده 700 تومنی الانه

البته که فکر خودشونن . خیریه که نزدن .

صحبت سر اینه که اینتل و مایکروسافت در بعضی از موارد ( نه همیشه ) به شکل ناجوانمردانه از یوزر پول می گیرند !

ای ام دی هم قدیس نیست از طرف خدا هم نیومده . فقط یه کم بیشتر رعایت می کنه . شعار بنیان گذارش جری ساندرز همیشه به ارزش خرید کالا اشاره کرده ( یادم نیست کجا خونم و متنش چی بود ! فقط کلیتش رو یادمه )

 

بازی سازها به نظر میرسه تا الان میل کافی برای استفاده کامل از DX12 رو نداشتن وگرنه به راحتی میتونستیم کارتهای مختلف ای ام دی و انویدیا رو به صورت کراس/SLI استفاده کنیم . ( جدا از این گه ای ام دی و انویدیا اصلا چنین چیزی رو میخوان یا نه .)

دلیلش هم احتمالا اینهاست :

کار سختی هستش . ( این مورد بعیده چون قبلا در بازی Ashes of Singularity تعدادی از ویژگی های مثبت DX12 رو دیدیم که فعلا خبری ازشون نیست )

رعایت عدالت ( این بستگی به تعریف ما از عدالت داره ) بین ای ام دی و انویدیا . ( این مورد هم احتمالش کمه ، درسته که تعدادی از شرکتها رابطه نزدیکی با انویدیا دارن و به خاطر مشکلات انویدیا که در ساپورت بعضی از ویژگی های DX12 مثل Asynchronous compute داشته از این ویژگی ها استقبال نکردند اما باز هم  شرکتهایی که مستقل باشند هم هستند یا اونهایی که رابطه نزدیکی با ای ام دی دارن هم وجود دارن که میتونن از این ویژگی ها برای بازی های خودشون استفاده کنند )

رقابت دیرینه کنسول و PC . ( دایرکس 12 مثل یک موشک برای PC هستش . وقتی با حضور دایرکس 12 بشه کارتهای مختلف رو همزمان مورد استفاده قرار داد یا صرفا با یک تغییر API بشه شاهد فریم بیشتر بود خود به خود فشار روی کنسولها بیشتر میشه . فروش بالای سازندگان بازی روی کنسول ها به همراه پشتیبانی قدرتمند غولهایی مثل مایکروسافت و سونی میتونه DX12 رو تا زمانی که کنسولها هم به خوبی PC ازش پشتیبانی کنند عقب نگه داره )

نیاز به فروش قطعات برای شرکتهای سازنده سخت افزار . ( DX12 موجب افزایش قدرت قطعات بدون هزینه بیشتر میشه و اجازه میده کارتهای قدیمی یه بار دیگه به چرخه گیمینگ برگردند و این بازار کارتهای فعلی رو با مشکل رو به رو می کنه . بازی سازها با سازندگان سخت افزار همکاری نزدیکی دارن . اونها در یک بازار سهیم هستند و مجبورن به خواست هم دیگه احترام بزارن . اگر بازی ساز از DX12 استفاده کامل بکنه میتونه بازار ای ام دی و مخصوصا انودیا رو خراب کنه . پس استفاده از همه ویژگی های دایرکس 12 در یک زمان برای اونها دردسر داره و باید با گذر زمان از این ویژگی ها استفاده بشه )

و ....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...