رفتن به مطلب

مشکل SSD های OCZ Vertex 3 و Agility 3


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

درود

دوست گلم این مقاله و مطلب توسط دوست گلمون سالار جان تهیه و ترجمه شده و در اینجا ازشون کمال تشکر رو دارم . ممنون میشم که نظرات خودتون رو در مورد این مقاله بفرمایید .

---------------------------------------------------------------------------------------------

ناکارامدی فریمورهای(Frimware) جدید ارائه شده از سوی OCZ برای حل مشکلات هاردهای Vertex 3 و Agility 3

از معرفی و ورود هاردهای جامد سری جدید مجهز به کنترلر Sandforce SF-2000 چند ماه میگذرد و کمپانی OCZ که از شرکتهای پیشرو در زمینه تولید هاردهای جامد می باشد اولین هارد جامد مجهز به کنترلر SF-2000 و با نام Vertex 3را همراه با محصولات دیگر رقبای خود به بازار عرضه نمود.

از اولین روزهای ورود هاردVertex 3 به بازار گزارشهایی از مشکلات متعدد کاربران با این هارد بر روی اینترنت به چشم میخورد که این مشکلات شامل گرفتن صفحه ابی ناگهانی- قفل ویندوز - شناخته نشدن هارد در بایوس و از این قبیل بود. بسیاری از کاربران این مشکلات را به عدم توانمدی و نقص فریمور هاردهای این شرکت نسبت میدادند. از طرف دیگر کمپانی از هر گونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد تا اینکه سرانجام در تاریخ 9 ماه ژوئن رسما وجود مشکل و عدم سازگاری در فریمور هاردهای Agility 3 و Vertex 3 را تایید کرد و همچنین اشاره کرد که تعداد این کیس ها بسیار کم می باشد که با توجه به گزارشات متعدد موجود در اینترنت قضاوت در این مورد به عهده کاربران عزیز خواهد بود. همچنین به این مسئله اشاره شده که از بردهای تولید خود OCZ در این هاردها استفاده میکند و همانند دیگر برندها از بردهای مرجع استفاده نمیکند و از اینرو نیازی به نگرانی در مورد نقص فنی مشابه موجود در بردهای مرجع نیست که سبب فراخواندن هاردهای corsair 120GB Force 3 از سوی کمپانی corsair شد.

http://news.softpedi...es-205185.shtml

jr6ajoogmzc15yofud8b.jpg

این شرکت همچنین تایید کرد که بخش فنی شرکت در حال کار برروی فریمور جدید می باشند. از ان تاریخ تا به امروز که نزدیک 1 ماه میگذرد دو نسخه جدید فریمور 2.08 و 2.09 برای هاردهای Agility 3 و Vertex 3از سوی ارائه شده تا مشکلات پیش امده برای این تعداد از کاربران را رفع کنند.. برای اگاهی از موثر بودن فریمور های جدید سری به سایت شرکت OCZ و تاپیک فریمور های 2.09 زدیم تا نظر خود کاربران را در مورد فریمور جدید بدانیم.

http://www.ocztechno...-with-other-FW.

به نظر میرسد این نسخه های جدید فریمور نیز علاوه بر بهبودهای خود مشکلات خاص خود را نیز به همراه دارند .به طوریکه بعضی از کاربران مشکل دار با ارتقا به نسخه جدید مشکل قفل یا هنگ سیستمی که داشتند برطرف شده ولی از نظر سرعت شاهد کاهش شدید سرعت هارد بوده اند و در مواقع دیگر نیز کاربرانی که قبلا با هارد مشکلی نداشتند با ارتقا به فریمور جدید شاهد همان صفحه ابی یا مشکل قفل یا شناخته نشدن هارد در سیستم خود بودن. تعدادی از کاربران نیز با ارتقا به نسخه جدید شاهد از میان رفتن کامل مشکلات بودندو هیچ کاهش سرعتی نیز گزارش نکردند.به نظر میرسد که فریمور های جدید نیز پایداری لازم را نداشته و انچنان که باید رضایت کاربران رو جلب نکرده اند .

نمونه ای از گزارشهای کاربران در مورد مشکلات هارد با فریمورهای جدید :

oacmplrubemldlr0fnz5.jpg

fzsrsnkoq0vksdd6jd.jpg

xebw5n587wslwe4j6bgk.jpg

jtuoz9s03ilrvppvs3fc.jpg

2l9tpr68qdwn8dguoqmc.jpg

2x1v93nolnggqqfq8w9h.jpg

83jvuqnzw3j3ei5v334.jpg

ویرایش شده توسط سالار
لینک به دیدگاه
Share on other sites

qe30f62fu4tcbisrxskx.jpg

irh67pt22btnrcw5x3gd.jpg

5a81cp83jxo0mzaamp5.jpg

8463sq6r4lr8fvd9jjvq.jpg

67q6e080ateicywioo5.jpg

q7fd1gjcq9o1oe0grm7.jpg

mmb4mjjdtas0r75pp2am.jpg

این مسئله که فریمورهای جدید عملکردشان کاملا وابسته به نوع مادربرد و چیپست ان یا نوع سیستم عامل مورد استفاده یا فاکتورهای دیگر مثل ورژن بایوس و..... است خود نشان از ناکارامدی و ناسازگاری فریمورهای ارائه شده دارد و کاربر را در خرید این محصولات مردد میکند به طوریکه که کابر قادر به پیش بینی کار کردن هارد بر روی سیستم جدیدش نخواهد بود..

در سایت Newegg نیز که خود بزرگترین فروشگاه انلاین قطعات کامپیوتری هست با مراجعه به بخش هارد Vertex 3 و مشاهد تب Feedback که مربوط به نظرات کاربران در مورد محصول خریداری شده است می توان تعداد نسبتا زیادی از کاربران مشاهد کرد که بعد خرید این هارد وجود مشکلات مشابه را تایید کردند.

http://www.newegg.co...7-706-_-Product

با این حساب نگاه صاحبان و خریداران این هاردها به اینده و فریمور2.11 دوخته شده و امیدوارند که سرانجام شاهد ارائه فریموری بدون مشکل و پایدار برای تمام پلتفورما از سوی OCZ باشند.باید منتظر ماند و دید ایا OCZ همچنان رویه ارائه فریمورهای ناکارامد را ادامه خوااهد داد یا خیر ؟!

ویرایش شده توسط سالار
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ضمن تشکر از سالار عزیز بابت تهیه مقاله و آقای حسینی که ان را منتشر کردند. بنده هم چند وقت قبل در سایت newegg به این مطلب برخورد کردم. در این بین دو نکته به ذهن بنده میاد که البته یک نگاه کلی است.

1. در سایت newegg به خریداران اطمینان داده شده بود که این مشکل حل خواهد شد یعنی یا با تعویض ssd و یا تهیه fermware از سوی تولید کننده. خوب این برای یک مصرف کننده در خارج ایران هست که کشورشان از قوانین کلی تجارت جهانی پیروی میکنند. اما در ایران به دلیل اینکه شرکت های وارد کننده به دلیل تحریم ها، معمولا نمی توانند به صورت مسقیم با تولید کننده در تماس باشند و به ناچار از بسیاری از امتیازات محروم می شوند، در نتیجه توانایی چنین کاری رو ندارند و در نهایت وارد کننده و مصرف کننده هردو متضرر می شوند.

2- به نظر میاد میزان رقابت بین شرکت های تولید کننده به قدری زیاد شده که دیگر فرصتی برای تست کامل یک محصول وجود نداره. به این ترتیب ، شرکتهای سازنده پس از تست های مقدماتی ، محصول را در بازار عرضه میکنند و مثل گذشته نمی توانند برای یک محصول ، زمان زیادی برای برسسی کیفیت کارکرد صرف کنند. نمونه معروفش هم که خاطر همه هست، ایراد در Sandy Bridge ها بود.

به نظرم خارجی ها هم تنشون به شرکت های خودرو ساز داخلی ما خورده I%20Do%20not%20Know.gif

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار عالی بود . تشکر می کنم از سالار جان واقعاً عالی بود .

فکر کنم این مطلب 2 هفته پیش برای اولین بار مطرح شد .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تست رو میذارن به عهده مصرف کننده تا واقعا تست بشه . دقیقا مثل خودرو سازهای عزیزمون که اول میفروشن و بعد میگن حالا هی بیان نمایندگی براتون قطعات مختلف رو عوض کنیم تا یکی جور در بیاد ;)? ;) :D از شوخی گذشته به نظر من حرف آقا هومن کاملا صحیحه و میتونه یکی از دلایل بروز این مشکلات بشه . ولی این مشکلات برای ما بیشتر خودش رو نشون میده . همون مسئله سندی بریج . وقتی مشکلش وشخص شد تمام شرکتهای سازنده مادربورد فراخوان دادن و قطعات رو عوض کردن . تو ایران چند درصد این مادربورد ها عوض شد ؟ اصلا چند نفر از کسانی که اون مدلها رو خریدن میدونن که مشکل داره ؟ همه کسانی که تو بازار هستن میدونن که هنوز هم ته مونده بار اون مدلهای معیوب تو بازار داره فروخته میشه . گارانتی هم داره تازه . مشکل هم که پیش بیاد برای هارد هست نه مادربورد . پس با خیال راحت میفروشن . این SSD ها هم اگر الان اینجا گفته نمیشد شاید خیلی از ماها متوجه نمیشدیم . چندین نفر از اعضای همین فروم خواهان این مدلها هستن . الان حداقل میتونن با اطلاعات بهتری خرید کنن . یا اینکه منتظر بمونن تا ورژن جدید بیاد . ولی باز هم تو بازار فروخته میشه :) از دوستانی که اطلاع رسانی کردن خیلی متشکرم ;) #:-S

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعیتش یکی از مشتریها منو مجبور به این کار کردش . بهشون توضیح دادم که این SSD ها مشکلاتی برای خریداران بوجود وارده که شاید در ایران به تعداد کمی که فروخته شده به چشم نیاد ولی ایشون گفتن که مدرک بیار ( چون فکر میکردن بیخودی میگم اینو ) سالار جان زحمت این کار و کشیدن و مطالب رو جمعاوری کردن . ابته از همون اولش خود سالار جان بودن که منو از این مسئله اگاه کردن .

گاها کاربران چنین مشکلاتی رو قبول نمیکنن و میگن که مگه میشه شرکت به این بزرگی چنین اشتباهی بکنه و من هم در جواب میگم که وقتی اینتل به اون گندگی سوتی به اون بزرگی رو میده چه انتظاری از سایر شرکتها دارید .

باز هم انتخاب با مشتریان و کاربران هستش .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

متاسفانه همون طور که دوستان اشاره کردند به دلیل عدم خدمات دهی OCZ در ایران دست کاربران یه هیچ جا بند نیست !! و تنها امدیشان به نسخه های جدید فریمور خواهد بود که ظاهرا اصلا اون انسجام وکارایی لازم رو ندارند و امکان داره یک کاربر ایرانی که این مبلغ هنگفت رو می پردازه حتی یک روز هم نتونه به درستی و بدون مشکل از این هارد استفاده کنه و چاره ای هم جز دسته و پنجه نرم کردن با این مشکل نداره !!

باید هر چه بیشتر اگاهی کاربران رو در مورد مشکلات محصولات متفاوت بالا برد وهمچنین این تفکر مصونیت کمپانیهای بزرگ از هر گونه اشتباه رو از ذهنشون پاک کرد !! هیچ کمپانی از خطلا و اشتباه مصون نیست و همون طور که اقای حسینی اشاره کردند اینتل غول سر یک اشتباه 1 میلیارد دلار ضرر میکنه حالا OCZ که سهله !!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 هفته بعد...
  • 2 هفته بعد...

کسی حل شدن مشکال رو تایید مبکنه؟؟؟

میشه راحت خرید کرد؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نه عزیزم هنوز فریموری توسط OCZ عرضه نشده که 100% تمام مشکلات رو حل کرده باشد و با فریمور اخری هم خیلیها مشکل داشتند. هیچ تضمینی وجود نداره دوست عزیز.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

adata s511 120GB هم این مشکلات رو داره ؟ کلا adata بهتره یا ocz ؟ طبق یه سری بنچمارک هایی که من توی اینترنت پیدا کردم نتایج نزدیک هست و در بعضی موارد adata بهتر عمل کرده . ولی بازم ممنون میشم راهنماییم کنید.

ویرایش شده توسط mohsenslr
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز مشکل اصلی این هست که هنوز کمپانیهای سازنده نتونستن فریمور مناسبی برای کنترلرهای SAND FORCE 2200 درست کنن. تمام کمپانیهایی که از sf 2200 در هاردهاشون استفاده میکنن کمابیش این مشکلات رو دارن ولی مسئله ocz خیلی هاد تر هست چون قریمورهای این کمپانی خیلی ضعیف ظاهر شدند . به دلیل قدرت و عملکرد فوق العاده این کنترلر تقریبا 99% کمپانیهای معروف از این کنترلر در سری جدید SSD های خود استفاده میکنن. حتی هارد PATRIOT WILDFIRE هم در بعضی موراد این مشکلات رو داشته ولی کمتر از مدل OCZ بوده ! مشکل ناتوانی این کمپا نیها در ارائه فریمور مناسب هست و این یک مشکل سخت افزاری نیست بلکه نرم افزاری هست ! تا زمانیکه فریمور مناسب بیرون نیاد حتی هارد Adata s511 هم از این مسئله مسون نیست. البته همو طور که گفتم احتمال اینکه هارد ADATA به مشکل بخوره خیلی کمتر چون فریمور های این کمپانی بهتر هستند و اون مسئله OCZ خیلی هادتر بود.

ویرایش شده توسط سالار
لینک به دیدگاه
Share on other sites

آخه یه نکته ای هست و اون اینه که کلا OCZ و sandforce یک نزدیکی خاصی به هم دارند و همکاری ای بیش از شرکتای دیگه دارند. اما میبینید با این وجود نتونستن fw مناسبی ارایه بدن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به این حرفا نیست دوست عزیز ...... تمام این همکاریها در چهارچوب یک قرارداد هست و بیشتر از اون نخواهد بود. سازنده مموری کنترل خودش هیج فریموری ارائه نمیده بلکه لایسنس استفاده از اون مموری کنترلر رو در اختیار شرکت های دیگر میگذاره و اونها باید فریمور مناسب بسازن. این شرکت ها انقدر باید با این کتارلر ور برن تا بالاخره یک فریمور بی نقص درست کنن و تا اون موقع یوسرها با این مشکلات باید دست و پنجه نرم کنن.

ویرایش شده توسط سالار
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون

حالا شما کدوم مدل رو برای خرید پیشنهاد میکنید؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگر منظورتون بین vertex 3 و Adata S511 هست من 100% هارد Adata رو پیشنهاد میکنم . این رو بدونید که OCZ هیچ گونه ساپورتی به کشورهایی مثل ایران و چند کشور دیگر نمیده و هر گونه مشکلی که برای شما پیش بیاد هیچ گونه ساپورتی در ایران به شما تعلق نمیگیره !! از طرف دیگر Adata نمیاندگی معتبر داره و فریمورهاشونم بهتر از OCZ جواب داده !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

دوست عزیز این فریمور 2 روزه که اومده و اینطور که OCZ گفته این فریمور قراره تمام مشکلات این هاردها رو رفع کنه ولی گزارشهای خیلی کمی در این مورد هست و در خود فوروم OCZ هم چند نفر گفتن که مشکل بر طرف شده در حالیکه تعدای دیگر هم گفتن که همچنان مسئله هنگ و BSOD سر جاش هست و درست نشده. تنها راه شما تست کردن به دست خودتون و روی هارد خودتون هست ! شرکت sandforce با OCZ داره روی این مسئله کار میکنه ولی هنوزز نتونستن کاملا مشکل رو رفع کنن !!

ویرایش شده توسط سالار
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من این SSD رو دارم و تا حالا باهاش مشکلی نداشتم . به نظر شما آپدیت کنم ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به هیچ عنوان نیازی به ارتقا فریمور نداری عزیزم !! اگر به مشکلی نخوری عالیه و نیازی به ارتقا نداری چون خیلیها بودن که مشکل نداشتن و با ارتقا با فریمور جدید به مشکل خوردن و مجبور شدن برگردن به فریمور قبلی !! اصلا به ریسکش نمی ارزه !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من این SSD رو دارم و تا حالا باهاش مشکلی نداشتم . به نظر شما آپدیت کنم ؟

با درود:

دوست عزیز ، اگر با Firmware 2.02 مشکل ندارید ، احتیاجی به آپدیت نیست ، چرا که خودم تقریبا 2 ماه است که استفاده می کنم و هیچ مشکلی با Firmware 2.02 نداشته ام.

البته باید دقت داشته باشید که در Firmware جدید ، سرعت بوت شدن ویندوز بالاتر رفته و ویندوز سریعتر بوت می شود.

نکتۀ دیگری هم که وجود دارد مدل مادربرد است ، در بعضی از مادربردها با Firmware 2.02 دچار مشکل شده و باعث هنگ شدن یا روبرو شدن با صفحۀ آبی مرگ می شوند که با آپدیت کردن مشکل برطرف می شود.

البته بنده هنوز آپدیت نکردم ، اما احتمالا در آینده ای نزدیک این کار را خواهم کرد ، چرا که در سرعت بوت شدن ویندوز تاثیر گذار است و در فرومهای خارجی در این مورد بحث کرده بودند که ویندوز تا 4 ثانیه سریعتر بوت می شود.

البته دقت داشته باشید که این کار تا حدودی ریسک دارد و امکان دارد بعد از آپدیت کردن ، ویندوز دچار مشکل شود ، البته احتمالش بسیار کم است.

با تشکر...

_____________________________

CPU => Intel Corei7 980X

MB => GIGABYTE X58A-UD7 Rev: 1.0

RAM => CORSAIR Dominator GT + FAN 6GB (3 X 2GB) 2000 MHz CL 8-8-8-24

VGA => 2x GIGABYTE GTX 460OC 1GB SLI Rev: 1.0

SSD => OCZ Vertex 3 120GB SATA III 6GB/s

SSD => A-DATA S596 128GB - Buffer 128MB ( Internal-External )( SATA 2 & USB 2 )

ODD => SONY BLU-RAY COMBO BC-5100S

CASE => GREEN Infinity

Power=> GREEN 885 Watt

FAN => 1x ENERMAX EVEREST

Monitor => LG L1980Q Ultra Slim * Pivot

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام من یک ssd گرفتم بالا نمیاد چی کار کنم ویندوز ssd رو میشناسه والی دیسکتش بالا نمیاد مقاله رو هم خوندم

http://www.mycom.nl/Product/Opslag-Solid-State-Drive/OCZ-Technology-Agility-3--60GB--25inch/1194750

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز.

یک مقدار بیشتر توضیح بدید لطفا

قبل از هر چیز در بخش تنظیمات هارد دیسک در bios ، گزینه AHCI رو انتخاب کنید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز.

یک مقدار بیشتر توضیح بدید لطفا

قبل از هر چیز در بخش تنظیمات هارد دیسک در bios ، گزینه AHCI رو انتخاب کنید.

بزارید برام انجامش بدم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز.

یک مقدار بیشتر توضیح بدید لطفا

قبل از هر چیز در بخش تنظیمات هارد دیسک در bios ، گزینه AHCI رو انتخاب کنید.

خوب

وقتی که وارد محیط dos شدم گزینه ssd دریو هم آنجا بود روی ان کلید کردم گفتم که شاید درست بشه دیدم رفت واسه repeat startup بعد میکرو سافت من روغافل گیر کار ویندوز رو از حالت orginal خارج کرد ولی همچنان دیسکت بالا نیامد .... پورتش رو به ستا 6gb زدم ......برقش رو هم وصل کردم دیگه چیکار کنم ؟

http://up4.iranblog....4uslqsu2qq1.jpg

http://up4.iranblog....zoaw1u66rsd.jpg

ویرایش شده توسط fearness
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...