رفتن به مطلب

آیا ایسوس به دنبال ساخت RX Vega 64 x2 است؟


Recommended Posts

1.thumb.jpg.cc6abea604266361ce3a7cb3d3604bb6.jpg

 

طبق شایعات و شنیده ها، یک نسخه کارت گرافیک Radeon RX Vega با دو پردازنده گرافیکی و مجهز به خنک کننده مایع توسط ایسوس روند طراحی و ساخت را می گذراند و احتمالاً تا پایان سال نیز در قفسه های فروشگاه ها موجود خواهد بود.

ایسوس راه دست یابی به قوی ترین و البته پرمصرف ترین کارت گرافیک را می پیماید:

چند هفته قبل بود که شنیدیم AMD چراغ سبزی به شرکای تجاری خود برای آزادی عملی بی سابقه جهت انجام هرگونه بهینه سازی لازم بر روی کارت های مبتنی بر پردازنده های گرافیکی Vega 10، شامل Vega 10 XT و Vega 10 XL داده است. اگر این شنیده ها صحت داشته باشند، ایسوس این آزادی عمل در طراحی را به بالاترین حد رسانده و کارت گرافیکی طراحی شده از دو چیپ کامل Vega 10 XT خواهد ساخت.

 

2.thumb.jpg.a14a9e8bf7d1f5c34f4c648d9d511af0.jpg

تصویر تزئینی از اولین اسلایدهای AMD از نقشه راه معماری Vega، امکان تغییر در محتوا وجود دارد

 

با مجموع قدرت محاسباتی بیش از 50 ترافلاپ در حالت FP16 و 25 ترافلاپ در حالت FP32 و مصرفی حدود 600 وات، این کارت می تواند قوی ترین و پرمصرف ترین گرافیک حال حاضر لقب بگیرد. در چنین حالتی، خنک کننده مایع تنها یک ویژگی لوکس نیست بلکه یک التزام است. همچنین در ادامه این شایعات آمده است تنها تعداد محدودی از این کارت ها تولید خواهند شد و همانطور که حتماً خودتان نیز حدس زده اید قیمت پایینی هم نخواهند داشت. البته در واقع هدف اول ایسوس از تولید چنین کارت نمایش نهایت توانایی این شرکت در پیشبرد تکنولوژی است؛ تا اینکه خواسته باشند محصولی برای استفاده عموم تولید کنند.

 

3.thumb.jpg.f70c5c8199ae6f9c0fc32537d664f29d.jpg

عکس تزئینی از کارت گرافیک Asus RoG Ares II

 

به این ترتیب این کارت از بسیاری جهات ما را به یاد Ares II می اندازد که از ترکیب دو پردازنده گرافیکی Tahiti، قدرت بخش کارت HD 7970 تولید شده بود. در آن زمان Ares II ادعای قدرتمندترین کارت موجود در بازار را داشت و همچنین یکی از معدود کارت گرافیک هایی بود که از سیستم خنک کننده مایع بهره می برد.

 

منبع: WCCFTech

مترجم: مجید بکائیان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگر خبر قدرت 70 تا 100 مگاهشی ( آدم رو یاد اشی مشی میندازه ) وگا صحیح باشه . قدرت این کارت 2 هسته ای میتونه به 140 تا  200 مگاهش برسه .

600 وات بسیار زیاده اما از اونجایی که این میزان قدرت به راحتی 5 تا 7 برابر قدرت یه 470 هستش مصرف 600 واتش خیلی هم نیست !!!

صد البته قیمت هم برای ماینر مهمه ، ولی به نظر میرسه ارزش خریدش برای ماینرها بالا باشه . در نظر بگیرید طرف حداقل 5 تا 470 باید بخره تا به این میزان قدرت برسه اما همین 5 تا 470 نه تنها مصرف بیشتری دارن و فضای بیشتری هم اشغال می کنن بکله به جای یک درگاه PCIe پنچ عدد درگاره رو اشغال می کنند . جدا از این که وجود مموری HBM2 یعنی این که قدرت ماینینگ VEGA به زودی پایین نمیاد و مدت زیادی با همین نرخ میتونه ماینینگ انجام بده .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...