رفتن به مطلب

وقتی هوش مصنوعی مرز ها را میشکند


ATER
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام

داشتم بازی های جهانی دوتا2 (TI) رو از تویچ زنده میدیدم که بین دو بازی یه موضوع خیلی عیجی پیش امد که پایین تر براتون توضیح میدم.

اول از همه کسانی که دوتا2 Dota 2 بازی کردن میدونن این بازی یاد گیریش راحت نیست اگر خیلی هوش خوبی داشته باشید و خیلی وقت بگذارید یک سال زمان میبره که تمامی اطلاعات بازی دستتون بیاد و با چیز های پایه کاملا آشنایی پیدا کنید.

همون طور هم که میدونید هوش مصنوعی بازی های کامپیوتری چه بازی های تفنگی (اول شخص) چه MOBA مثل همین دوتا2 به معنای کامل کلمه کدن هستن و هیچ کاری ازشون ساخته نیست و یه بازی کنی که 2 سال دوتا2 بازی کرده باشه خیلی راحت میتونه فیتیله پیچشون کنه.

اما

یه تیم حدود 20 نفر 3 ماه رو یه Bot (همون هوش مصنوعی) کار کردن (که فقط با 1 شخصیت بازی میکنه) و بعد از 3 ماه اون Bot تونسته همه بازی کن ها سطح اول جهان رو شکست بده !!!! بازی کن هایی که سالانه درآمدشون از این بازی بیشتر از 1 میلیون دلار هست !!!!(همین چند دقیقه پیش هم Dendi رو Sf vs Sf دو بار شکست داد)

حتما سوالتون اینه که چطور؟

تیم سازنده میگه : ما اول همون بات ساده بازی رو داشتیم ولی امدیم با برنامه نویسی تجربه کسب کردن رو بهش اضافه کردیم ( دقیقا همون موضوعی که توی فیلم Her مطرح بود)، اول بات رو در مقابل بازی کن های معمولی قرار دادیم ، بات هر بار شکست میخورد ولی هر بار با کسب تجربه بهتر از دفعه قبل میشد ، تا جایی که دیگه بازی کن ها نتونستن کاری از پیش ببرن و شروع کردن به شکست خوردن ، از اون به بعد بات رو در مقابل خودش قرار دادیم ، باید در نظر بگیرید که کامپیوتر انسان نیست و به استراحت نیاز نداره پس 24 ساعت برای 3 هفته مقابل خودش بازی میکرد و بهتر و بهتر میشد تا جایی که دیگه هیچ کدوم از بازی کن های مطرح دنیا هم نتونستن شکستش بدن !!!!!

 

----

دوستان من خیلی وقته دوتا2  بازی میکنم ، قبل از اون هم دوتا1 اتفاقا بهترین شخصیتی که باهاش بازی میکنم هم همین SF هست ، توی این 2 بازی که در مقابل Dendi که خیلی ها بهترین Midplayer دنیا میدوننش از این بات چیز هایی دیدم که واقعا انتظارش رو نداشتم !!!!

باید این رو در نظر بگیریم که انسان به استراحت نیاز داره ولی ماشین نه ! (منظور یه روبات یا یه کامپیوتر هست ) .

شما در نظر بگیرید که یه روباتی انسان نمایی طراحی بشه که با همین روش و تجربه کسب کردن خودش رو بهتر کنه اون وقت چی ؟ ، آمد یاد فیلم ترمیناتور می افته.

این جا هم جاداره از دیالوگ سریال Westworld یاد کنیم.

یه روبات داره به یه انسان میگه:

نقل قول

"می‌گن یه زمانی موجودات بزرگی روی این زمین زندگی می‌کردن. به بزرگی کوه‌ها. ولی تنها چیزی که از اونا مونده استخون و فسیله. زمان حتی قوی‌ترین موجودات رو هم نابود می‌کنه. فقط نگاه کن با تو چی کار کرده. یه روزی… تو هم نابود می‌شی. تو هم مثل بقیه‌ی انسان‌ها زیر خاک می‌خوابی. در حالی که رویاهاتون فراموش شده و ترس‌هاتون محو شدن. استخون‌هاتون تبدیل به شن می‌شن. و روی اون شن‌ها… یه خدای جدید قدم خواهد برداشت. خدایی که هیچ‌وقت نمی‌میره. چون این دنیا به شما تعلق نداره. یا کسانی که قبلا اینجا بودن. به کسی تعلق داره که هنوز نیومده."

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستانی که میخواب بازی بات رو ببینم این لینک یوتیوب  ، من نت خوبی ندارم توی آپارات آپلود کنم

https://www.youtube.com/watch?v=wprofkzakuk

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جدی این هوش مصنوعی واقعا هم هیجان انگیزه و هم ترسناکه ، هوش مصنوعی یک قرن هم نیست در اومده و به این جایگاه رسیده و با چه سرعتی داره پبشرفت می کنه و هر روز هوشمندتر هم میشه. یه نکته جالب هم این هست که این هوش مصنوعی این بازی رو بهتر از کسایی که برنامه نوشتن بازی می کنه . پس این مثال واضحی هست از این که میشه یه سازنده چیزی رو بسازه که اون چیز از خود سازنده بهتر بشه. البته به کمک مکانیزم یادگیری و با یادگیری از سازنده اش بهتر بشه. در آینده غریزه بقا و تکثیر رو به هوش مصنوعی همراه با یادگیری اضافه کنن احتمال داره برای خود ما خطرناک بشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...