رفتن به مطلب

معماری Navi مجهز به شتاب دهنده های هوش مصنوعی خواهد بود


Recommended Posts

598eb5785abe5_AMDsNavi(1).thumb.jpg.2f910c1e218fe9a803ce5595bc655f82.jpg

 

انتظار می رود نسل بعدی پردازنده های گرافیکی 7 نانومتری AMD با کد رمز Navi در محدوده زمانی اواخر سال 2018 یا اوایل سال 2019 قدم به بازار بگذارد. در حال حاضر اطلاعات بسیار محدودی از این معماری در دست است و از طرفی بیشتر تمرکز کاربران بر چیپ های مبتنی بر معماری Vega است که تا کمتر از یک هفته آینده در قالب کارت گرافیک های RX Vega 64 و RX Vega 56 برای مصارف گیمینگ عرضه می شود.

به تازگی وب سایت Fudzilla اطلاعات جدیدی از معماری آینده AMD با نام Navi منتشر کرده که در آن گفته شده نسل یعدی چیپ های گرافیکی مجهز به مدار سرعت بخش های هوش مصنوعی خواهند بود. این می تواند شامل هر چیزی از جمله یک بسیتر تعبیه شده بر روی چیپ، دستورات داخلی پیشرفته با قابلیت های جدید یا حتی یک موتور سرعت دهنده هوش مصنوعی همانند Tensor Core انویدیا باشد که این کمپانی اوایل امسال با شتاب دهنده های Volta V100 معرفی کرد.

 

598eb57fe7c0d_AMDsNavi(2).thumb.jpg.f6c8b7f6d5e6199890507b3bf7441aca.jpg

 

اولین چیپ AMD مجهز به شتاب دهنده هوش مصنوعی:

Navi سومین معماری AMD است که تحت برند RTG طراحی شده است که بر پایه اصول مدیریت مصرف انرژی معماری های Polaris و Vega توسعه داده می شود. همچنین Navi اولین معماری پردازنده های گرافیکی ای خواهد بود به طور کلی تحت نظر آقای "راجا کدوری" رئیس بخش RTG طراحی می شود. کارت گرافیک های این سری مبتنی بر نسل بعدی حافظه ها همچون پشته های HBM3 یا GDDR6 خواهند بود تا کارایی و بهینگی این معماری را افزایش دهند.

گفته می شود Navi همچنین اولین معماری پردازنده های گرافیکی خواهد بود که بر اساس روند ساخت 7 نانومتری آینده GlobalFoundries ساخته می شود. بر اساس آنچه GlobalFoundries تا کنون درباره روند ساخت 7 نانومتری منتشر کرده است، انتظار می رود کارت گرافیک های مبتنی بر معماری Navi مابین سال های 2018 تا 2019 وارد بازار شوند.

 

598eb580e0b1e_AMDsNavi(3).thumb.JPG.99ffadaffb9c0219bb2afc2572dedcd7.JPG

 

منبع: WCCFTech

مترجم: مجید بکائیان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

از حالا میتونم کاربرد این فن آوری با هوش مصنوعی رو در بازی های ویدیوئی برترآینده تصور کنم... اینکه AI تا چه اندازه میتونه باهوش باشه میتونه در روند کلی بازی تاثیر گذار و لذت بازی رو خیلی بیشتر کنه!

ویرایش شده توسط Saman Taji
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...