رفتن به مطلب

SK Hynix: مشتریان ما در مقایسه با HBM1 حاضرند 2.5 برابر بیشتر برای HBM2 بپردازند


Recommended Posts

hbm_678_678x452.thumb.png.a130941dc7c6776c4ba5b7dc0b7fa255.png

 

SK Hynix اولین تولید کننده حافظه های پویا بود که از سال 2015 تولید حافظه های HBM نسل اول را در مقیاس گسترده آغاز کرد. با این حال، این کمپانی تقریباً در تولید نسل دوم حافظه های HBM از رقیب خود، سامسونگ عقب افتاد. در حال حاضر SK Hynix در حال مهیا کردن مقدمات جهت تولید انبوه حافظه های HBM2 می باشد و فعلاً قرار است تنها چیپ های تجاری خود را در نیمه دوم این سال عرضه کند. به همین منظور، یکی از مسئولین اجرایی کمپانی SK Hynix طی یک کنفرانس به نکته جالبی اشاره کرد: "مشتریان کمپانی ما حاضرند در مقایسه با حافظه های HBM نسل اول، 2.5 برابر بیشتر برای حافظه های HBM2 هزینه کنند!"

جهت اطلاع از پیشینه این مسئله باید بدانید که شرکت SK Hynix در اواخر ماه آوریل از قصد خود برای تولید حافظه های GDDR6 گفت و پس از آن نیز چیپ های 8 گیگابیتی با نرخ انتقال اطلاعات 12 تا 14 گیگابیت بر ثانیه با مصرف 1.35 ولت را به کتابخانه اطلاعاتی خود اضافه کرد. در همان زمان، مدتی بود که پشته های چهار تایی از چیپ های HBM2 با حجم 4 گیگابایت در کاتالوگ محصولات SK Hynix موجود بودند اما به اخیراً این کمپانی نرخ انتقال اطلاعات آنها را به 1.6 گیگابیت بر ثانیه کاهش داد.

در حال حاضر SK Hynix با شرکای زیادی همکاری می کند تا حافظه های HBM2 و GDDR6 خود را وارد بازار کند. با اینکه SK Hynix از مشخص کردن نام شرکای تجاریش خودداری می کند اما منطقاً می توان دو تولید کننده بزرگ پردازنده های گرافیکی را در میان آنها تصور کرد زیرا در حال حاضر آنها بزرگ ترین مشتریان هر دو نوع حافظه هستند.

 

sk_hynix_hbm2_implementations.thumb.png.0f7f6f3f2d713225d08feacf5c98827c.png

 

از طرفی، این کمپانی عنوان می کنند هر دو حافظه های GDDR6 و HBM2 گران تر از حافظه های GDDR5 خواهند بود که البته نباید باعث تعجب هم باشد زیرا این حافظه ها مدت زیادی است که در بازار حضور دارند که به معنای قیمت پایین تر آنها نسبت به دیگر انواع حافظه های جدیدتر است. در عوض این امر می تواند موجب تأثیر آن بر روی قیمت کارت گرافیک ها نیز باشد و با وجود اینکه هر دو شرکت AMD و انویدیا در نسل فعلی محصولات خود به ترتیب از حافظه های HBM2 و GDDR5X استفاده می کنند اما در عین حال بر قیمت بالای تکنولوژی های حافظه های قدرتمند نیز مشرف هستند.

برگردیم به موضوع اصلی، حافظه های HBM2 تولید شده توسط SK Hynix نه تنها از لحاظ کارایی، که از لحاظ حجم هر چیپ هم اساساً با حافظه های HBM نسل اول متفاوت خواهند بود که منجر به سخت تر شدن ساخت و همچنین افزایش قیمت آنها می شود. در نتیجه، این کمپانی دلیل خوبی برای درخواست قیمت بیشتر برای این چیپ های DRAM تعبیه شونده بر روی بُرد دارد. طبق نظر همان مسئول اجرایی SK Hynix، مشتریان آنها حاضرند حداقل 2 تا 2.5 برابر بیشتر برای حافظه های HBM2 در مقایسه با حافظه های HBM نسل اول بپردازند. با توجه به اینکه حافظه های HBM2 برای کارت های محاسباتی قدرتمندی همچون Tesla P100 و Tesla V100 انویدیا و چندین مدل کارت های AMD مبتنی بر معماری Vega استفاده می شود جای تعجبی هم نیست که این مشتریان حاضر باشند بهای بیشتری برای حافظه های به کار گرفته شده در محصولات رده بالا و همچنین قیمت بالای خود بپردازند.

به غیر از انتظار قیمت بالا برای حافظه های GDDR6 و HBM2 از طرف SK Hynix، یکی دیگر از نکات قابل توجه این مطلب این حقیقت است که SK Hynix هنوز تولید انبوه حافظه های HBM2 را به طور کامل شروع نکرده است. فعلاً می توان سامسونگ را تنها کمپانی در مرحله تولید انبوه دانست که به معنای انتظار دیدن حافظه های چهار پشته ای HBM2 این کمپانی در کارت گرافیک های آینده AMD مبتنی بر معماری Vega است.

 

منبع: AnandTech

مترجم: مجید بکائیان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون جناب بکائیان مثل همیشه عالی!

ببینید این سامسونگ چه ابر غولیه توی دنیا!! از اونور توی تولید تراشه دو برابر!!!!!!! دقیقا دو برابر از اینتل بیشتر درامد داره!!  و بزرگترین تولید کننده تراشه در دنیاست ( البته امسال برای اولین بار این اتفاق افتاده )

و همچنین در بخش حافظه  های NAND در جهان حکومت میکنه!!

و همچنین در حال حاضر سود آور ترین کمپانیه تکنولوژی دنیا هست. 

جالبه که بدونید سود عملیاتی که سامسونگ در کوارتر قبلی بدست اورده از سود عملیاتی 4 کمپانی بزرگ ( گوگل، فیسبوک، آمازون و نت فلیکس ) بیشتر بوده است‌!!

As far as other tech companies are concerned, the four top companies which include Facebook, Amazon, Netflix and Google reported an operating profit of $11.15 billion in Q1 2017 combined. Samsung has earned more than the four of them put together in a single quarter. Samsung is now on track to break its annual profit record

https://www.sammobile.com/2017/07/27/samsungs-q2-2017-earnings-cement-its-status-as-the-worlds-most-profitable-tech-company/

https://www.cnbc.com/2017/07/27/samsung-earnings-semiconductors-bigger-than-intel.html

https://news.samsung.com/global/samsung-electronics-announces-second-quarter-2017-results

https://www.sammobile.com/2017/07/27/heres-how-samsung-made-an-obscene-amount-of-money-last-quarter/

اینم منابع صحبت های بنده!

ویرایش شده توسط pipi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...