رفتن به مطلب

نتایج پردازنده Core i9 7960X در تست Geekbench v3 منتشر شد


Recommended Posts

1.thumb.png.4f35275623a4b6172a0514980e86844f.png

 

چند هفته قبل اولین نتایج پردازنده Core i9 7960X اینتل در بنچمارک Geekbench 4.0 منتشر شد که بسیار کمتر از میزان قابل انتظار بود که تنها توضیحی که میشد برای آن پیدا کرد یا عدم بهینه سازی بایوس و ریز کدها بود یا اینکه پردازنده نمونه مهندسی بوده.

پردازنده Core i9 7960X با فرکانس 5.4 گیگاهرتز بر روی هر 16 هسته با کمک نیتروژن مایع، 78323 امتیاز در Geekbench v3 کسب کرد:

با این حال بر خلاف امتیازهای درز کرده قبلی، این امتیاز خاص در بنچمارک Geekbench v3 بدست آمده. پردازنده Core i9 7960X توانسته 5804 امتیاز در حالت تک هسته ای و امتیاز فوق العاده 78323 در حالت چند هسته ای همین بنچمارک کسب کند. البته در نظر داشته باشید با اینکه نسخه 3 و 4 این بنچمارک را نمی توان در حالت یک به یک مستقیماً مقایسه کرد با این حال هنوز هم نمی توان از تفاوت امتیاز بالای آنها (بیش از %100 افزایش) از نتایج کارایی که در آخرین بنچمارک دیدیم چشم پوشی کرد؛ البته باز هم قابل اشاره است که این تست دوم به کمک نیتروژن مایع انجام شده است. برای مقایسه، یک پردازنده Xeon قدیمی 22 هسته ای در Geekbench v3 همین حدود امتیاز می گیرد. فرکانس پایه مدلی که قبلاً دیدیم 2.5 گیگاهرتز بود اما این یکی 2.7 گیگاهرتز است که بیشتر با بروز رسانی مشخصات پردازنده های Core X اینتل همخوانی دارد.

امتیاز دریافتی پردازنده Core i9 7960X آینده اینتل کارایی فوق العاده ای برای یک چیپ 16 هسته ای به شمار می رود که پا به پای پردازنده Threadripper 1950X پرچمدار AMD می آید. این مدل با تعداد هسته بالا (HCC) از اینتل قرار است به زودی از راه برسد و کاملاً با پلتفرم X299 برای معماری Skylake X سازگار خواهد بود. قیمت MSRP آن 1699 دلار تعیین شده است که برای چنین مدلی بسیار زیاد است.

 

2.thumb.jpg.fb7da5426f9abfb34644bdc4b05c8d15.jpg

 

سیستم تست به این شکل بوده است:

  • سیستم عامل ویندوز 7 نسخه 64 بیتی
  • مادربرد AsRock X299 OC Formula
  • 32 گیگابایت حافظه DDR4
  • پردازنده Core i9 7960X اینتل مجهز به 16 هسته / 32 رشته پردازشی
  • فرکانس پردازنده 2.51 گیگاهرتز بر روی تمامی هسته ها
  • کش سطح یک 1 مگابایتی، سطح دو 16 مگابایتی و سطح سه 22.5 مگابایتی

از جایی که یک نمونه از AMD برای مقایسه مستقیم در دست نداریم زیرا این نتایج مربوط به حالت اورکلاک شده این چیپ هستند، می توانید نتایج بنچمارک های محاسباتی قبلی مانند Cinebench R15 را ببینید که در آن پردازنده های Threadripper به میزان قابل توجهی برتری خود را به همتایان اینتلی خود اثبات کرده اند. در آن نتایج، بر اساس اعداد بدست آمده از بنچمارک Cinebench R15 پردازنده های AMD چیزی حدود %40 در مبحث کارایی در برابر قیمت عملکرد بهتری داشته اند. به دلیل اینکه برای این چیپ ها بازار کاربردهای رندرینگ دارای پتانسیل های بسیاری می باشد، فروش این پردازنده ها نیز به آسانی صورت خواهد گرفت. به راستی که AMD کاربران معمولی را با دنیای پردازنده های دارای هسته های زیاد آشنا کرد.

 

3.thumb.JPG.5593688ae386a80057827012f949fd78.JPG

 

خانواده پردازنده های Core X اینتل شامل مدل هایی هم مبتنی بر معماری Kaby Lake X می شود و هم Skylake X. تمامی پردازنده های بین 6 تا 18 هسته ای از سری SKL X هستند و 4 هسته ای ها هم مربوط به سری KBL X می شوند. حال که AMD پردازنده های 8 هسته ای Ryzen خود را عرضه کرده است و قصد دارد این روند را با سری Threadripper ادامه دهد که این تعداد را به 16 هسته می رسانند، نه تنها اینتل به فکر مقابله به مثل افتاده، که همچنین توانسته یک رده با پردازنده 18 هسته ای Core i9 7980X بالاتر برود. مطمئناً قیمت این پلتفرم ارزان نیست اما آنهایی که بتوانند سیستم خود را مبتنی بر آن بسازند از از قابلیت های مقیاس پذیری تقریباً بی انتهای پردازنده مورد نظر خود تحت پلتفرم X299 راضی خواهند بود.

 

منبع: WCCFTech

مترجم: مجید بکائیان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کلا علاوه بر این بالا بودن فرکانس تو این تعداد هسته که خارق العاده است، اینکه اینقد خوب بتونه با افزایش تعداد هسته ها اسکیل بشه قدرت پردازنده خیلی عجیبه..

واقعا چه میکنن اینا تو اون R&D شون.. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 32 دقیقه قبل، big VULTURE گفته است :

5.4 گیگاهتز !!!!

از زیر 3 به بالای 5 !

درود وحید جان

به نکته خوبی اشاره کردی و کلاً یه موردی که در این پردازنده های Skylake X و همچنین Coffee Lake برام جالب بوده همین فرکانس های پایه بوده. شما دقت کن، آخرین پردازنده اینتل یعنی Core i7 7700K با فرکانس پایه 4.2 گیگاهرتز وارد بازار شد که درحالت توربو هم به 4.5 گیگاهرتز می رسه، یعنی 300 مگاهرتز و اگر به هر پردازنده دیگری دقت کنی تا قبل از این اختلاف فرکانس پایه با توربو حداقل 200 تا نهایتاً 400 مگاهرتز بوده اما در این دو سری که گفتم اختلاف حتی در مواردی به 1.6 گیگاهرتز (یا 1.8 با احتساب TBMT 3.0) می رسه که به نظر من نشان از سیستم های مدیریت مصرف بهینه شده و بی نظیر این چیپ ها داره چون اختلاف ولتاژ از فرکانس پایه تا فرکانس توربو باید در حد میلی ثانیه کنترل بشه، شاید برای همینه که همچین فرکانس های بالایی اونم بر روی تمامی 16 هسته رو میبینیم! (البته میدونم فاکتورهای دیگری هم دخیل هستند ولی فقط می خواستم به همین قسمتش اشاره کنم) از فناوری SenseMI پردازنده های Ryzen هم می گذریم که دیگه اونطوری مقاله ای میشه برای خودش :D

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 4 ساعت قبل، hosseinskandari گفته است :

کلا علاوه بر این بالا بودن فرکانس تو این تعداد هسته که خارق العاده است، اینکه اینقد خوب بتونه با افزایش تعداد هسته ها اسکیل بشه قدرت پردازنده خیلی عجیبه..

واقعا چه میکنن اینا تو اون R&D شون.. 

12.75 میلیارد دلار هزینه در سال 2016!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام

ممنون بابت ترجمه زیبا خیلی عالی بود

این cpu بدبخت با32هسته وبا کلاک 4.4 کار می کنند .زیر نیتروژن بردنش  گناه داره اگه این کلاک به کار تان نمیآید بدهید به ما که مشتاق گرفتن حتی یک سلفی باآن هستم

شما صبر کنید amd پردازنده 7nm بدهد بیرون شاید فرکانس آن شما راضی کند.:4_joy::4_joy::4_joy::1_grinning::1_grinning::1_grinning:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

از قرار معلوم پتانسیل اورکلاک و بازده فرکانسی این پردازنده بالاست و این به خودی خود نقطه این عطف پردازنده هست و این خیلی خوبه... ?

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...