رفتن به مطلب

انتقال اطلاعات با مصرف پایین تر


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه دوک، راهی را برای دو برابر کردن طول عمر باتری دستگاه های موبایل،تلفن های هوشمند و کامپیوترهای لپ تاپ ابداع کرده که که این کار به واسطه ی تغییر در تکنولوژیWiFi آن صورت می گیرد.

هیتنا: WiFi تکنولوژی بی سیم محبوبی می باشد که به کاربران کمک می کند به اینترنت متصل شوند. این اتصال موجب مصرف حجم زیادی از باتری دستگاه کاربر شود.

به گزارش گروه فناوری اطلاعات هیتنا، هنگام اتصال WiFi میزان انرژی زیادی تخلیه می شود. در استفاده از WiFi به منظور دانلود دستگاه قبل از اینکه شروع به دانلود اطلاعات کند، باید زمانی را منتظر بماند تا فایل آماده ی دانلود شود. این بدین معنی است دانلود یک فیلم از یک مسافت خیلی دور، از دانلود همان فیلم از یک فاصله ی نزدیک مقدار بیشتری از شارژ باتری را تخلیه می کند.

محققان سیستمی طراحی کرده اند که این مشکل را برطرف کرده ، بدین ترتیب که تا زمانیکه دستگاه آماده ی دانلود فایل شود، به دستگاه اجازه خوابیدن می دهد. این روش نه تنها به ذخیره ی انرژی در دستگاهی که خوابیده کمک می کند، بلکه به دستگاه های مقابل که در حال دانلود هستند هم در ذخیره ی انرژی کمک می کند. به این روش Sleep-well گفته می شود.

این سیستم را می توان به شهری شباهت داد که در ساعات خاصی از شبانه روز ازدحام جمعیت زیادی دارد.همه ی افراد در یک ساعات خاصی به محل کار می روند و یا محل کار خود را ترک می کنند. اگر شرکتها منعطف تر شوند و هر کدام ساعت شروع و پایان خود را متغیر کنند، دیگر این همه ازدحام و شلوغی پیش نمی آید و مردم وقت آزاد بیشتری خواهند داشت .

SleepWell دسترسی به WiFi را کنترل می کند و باعث می شود که هیچ تداخلی در هنگام دانلود رخ ندهد که همین امر به کاهش مصرف انرژی و افزایش کارایی کمک زیادی می کند.این سیستم فارغ از وجود یا عدم‌وجود پروتکل در تلفن‌های همراه نه‌تنها به آنها اجازه می‌دهد تا زمان آمادگی کامل داده‌ها برای دریافت استراحت کنند بلکه با کنترل این ابزارها پس از یک بازه زمانی مشخص از عدم ارسال اطلاعات حین استراحت گوشی مطمئن خواهد شد.

از طرف دیگر این سیستم امکان دسترسی مجازی گوشی را به سرویس‌دهندگان متعدد اتصال بی‌سیم فراهم خواهد کرد و در نتیجه مانع از هدر‌رفتن توان دستگاه حین ترافیک بالای انتقال اطلاعات خواهد شد.

طبق محاسبات انجام شده، دستگاه های موبایل نیاز دارند که مکررا به اینترنت متصل شوند و اتصال مکرر آنها به اینترنت از طریق WiFi می تواند اتلاف انرژی زیادی را در بر داشته باشد.

قطعاً انرژی یک مشکل اساسی در آینده تلفن های همراه از جمله iPhone,iPad و تلفن های هوشمند آندروئید می باشد. بنابراین سیستمSleep Well گام مهمی در افزایش کارآیی تکنولوژی WiFi می باشد. تست هایی که بر روی دستگاه های مختلف و در موقعیت های متفاوت صورت گرفته نشان می دهد که سیستمSleepWell عملکرد خوبی را در آینده ی نزدیک خواهد داشت.

منبع:sciencedaily

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...