رفتن به مطلب

AMD استفاده از پردازنده های گرافیکی VEGA را در APU های سری Raven Ridge تایید کرد!!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

1.thumb.jpg.8c7bd61dc273c3e7c6b22f64810cf560.jpg

 

به نظر میرسد کمپانی AMD  قصد دارد تا آخرین معماری پردازنده های ZEN ، به همراه معماری پردازنده های گرافیکی جدید VEGA  را در یک سیلیکن واحد با یکدیگر ترکیب کند.طبق گزارش های منتشر شده در فهرست OPEN CL این کمپانی در APU های "Raven Ridge" را با کد RYZEN  ، از واحد های گرافیکی محاسباتی (CUs) بر اساس معماری VEGA  استفاده خواهد کرد. به صورت فزآینده ای روشن است که  APU های "Raven Ridge" دارای یک واحد "Zen" CCX  و یک هسته گرافیکی مبتنی برمعماری Vega باتعداد 12 NGCU است که تعداد 768 پردازنده جریانی را تشکیل می دهند.واحد های "Zen" CCX به همراه پردازشگر گرافیکی VEGA  در مورد نحوه اتصال فوق سریع Infinity Fabric صحبت میکند،اتصال مشابهی که بین دو واحدCCX  در سیلیکن  "Summit Ridge"  مورد استفاده قرار گرفته است، که دو سیلیکن "Summit Ridge" رادر پردازنده های Ryzen Threadripper به یک مولتی چیپ تبدیل کرده است.

در حقیقت سیلیکن "Raven Ridge" یک CPU 4 هسته ای به شمار میرود، که به لطف قابلیت SMT به 8 رشته پردازشی افزایش میابد.حداکثر 8 مگابایت حافظه اشتراکی سطح 3 و یک پردازشگرگرافیکی مبنی بر معماری VEGA  با تعداد 12 NGCUs و 768 ریزپردازنده جریانی و کنترلر حافظه دوکاناله از دیگر مشخصات این APU هستند.چیپست پل جنوبی در سیلیکن  "Summit Ridge," حداکثر میتواند تا تعداد دو عدد SATA 6 Gb/s و کنترلر پورت USB 3.0  به صورت مستقیم کنترل کند.علاوه بر این شما میتوانید به یک اسلات نصب گرافیک PCI-Express 3.0 x16 در حالت تک کارت و یا به صورت دو مسیربه صورت X8 دسترسی داشته باشید.فهرست OpenCL در اینجا صحبت از دو نمونه متفاوت میکند .یک نمونه با تعداد 11 NGCUs و یک نمونه با تعداد 8 NGCUs .کمپانی AMD قصد دارد ،اولین نمونه از APU های "Raven Ridge" را در قالب محصولات سری قابل حمل Ryzen 5 و  Ryzen 7 عرضه کند و نمونه های سری دسکتاپ نیز کمی بعد تر منتشر خواهند شد.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خب قبلا هم دیده بودیم ترکیب گرافیک های  apu a10 با گرافیک های r5 250 به صورت مجتمع . از خوبیای تولید cpu و گرافیک توسط یک کمپانی همینه دیگه . برا اینتل گرافیک میندازی گرافیک cpu غیر فعال میشه یا در بهترین حالت زمانی که کارای سبک انجام میدی سوییچ میکنه که بیشتر دردسره تا مزیت خلاصه حرکت باحالیه جلوی هدر رفتن بخشی از کارایی cpu میگیره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...