رفتن به مطلب

AMD از طراحی غیر متعارف پردازنده های 32 هسته ای EPYC دفاع میکند!! 41 درصد صرفه جویی در هزینه تولید!!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

5.thumb.jpg.4c95d59c1cb078cdef7f60cb4d877f6c.jpg

 

کمپانی AMD طی برگزاری یک گفتگو با وبسایت HotChips در مورد نحوه اتصال پردازنده های 32 هسته ای AMD EPYC  با سوکت SP3r2 ، از این تصمیم خود به شدت دفاع کرد و اذعان کرد که تولید و در کنار هم قرار دادن چهار ماژول 8 هسته ای با سیلیکن "Summit Ridge" بهتر از تولید یک ماژول یکپارچه به صورت 32 هسته است . برای شروع ، میتوان برمزایای این نحوه ازقرار گرفتن سیلیکن ها تکیه داشت که باعث بالاتر رفتن عملکرد پردازنده های کلاس high-end در سری دسکتاپ و حتی محصولات سری شرکتی، خواهد شد.این بازدهی بالا فقط در سیلیکن "Summit Ridge" با میکرو معماری ZEN قابل دست یابی است.البته این کمپانی به دنبال سیلکن دومی با کد "Raven Ridge" جهت استفاده در وسایل قابل حمل و حتی APU های رده دسکتاپ است.در اینجا AMD میتواند بهترین بهره وری را از سطح Die این تراشه ها استخراج کند.سری پردازنده های EPYC نیز جزء همان 5 درصد سیلیکن های دست چین شده AMD برای پردازنده های Ryzen Threadripper هستند که درصد بالایی از تولید محصولات مبتنی بر پردازنده های EPYC را به خود اختصاص خواهند داد.

تراشه های 8 هسته ای با سطح Die کوچکتر ، ذاتا عملکرد بالاتر از چیپ های بزرگتر به دلیل قانون معکوس نمایی  دارند.اگر در اینجا به هزینه تحقیق و توسعه یک سیلیکن مبنی بر معماری ZEN با 32 هسته پردازشی نگاه کنیدبه طور مثال یک تراشه با 4 سطح Die در یک پردازنده مولتی چیپ MCM با 32 هسته به میزان 0.59X نسبت به تولید یک تراشه یک پارچه 32 هسته ای ،صرفه جویی در پی خواهد داشت.این موضوع باعث خواهد شد که این کمپانی قیمت محصولات خود را  به شدت کاهش دهد. در اسلاید منتشر شده از سوی AMD ، این کمپانی نشان میدهد که چطور با استفاده از قابلیت موسوم به Infinity Fabric links ، در ماژول های 8 هسته ای "Summit Ridge" واحد های 4 هسته موسوم به CCX و دیگر قطعات سیلیکنی را به سه قطعه دیگر پیوند میدهد.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

ویرایش شده توسط hd5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

بنظر من اگه با تف هم می چسبوندن و کار میکرد چرا انجام ندن... والااااااا :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

پس بگو چرا پردازنده های اینتل گرونترن از amd این یکی از دلایلش!!!!:1_grinning:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهم کارایی در مقابل قیمته حالا بیان 20 تا بچسبونن تا زمانی که قیمت در مقابل کارایی بچربه ارزش خرید داره . من 2 تا به قیمت یکی و ترجیه میدم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...